Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Re: Wielrennen

Bericht door brigade zuid » ma aug 21, 2017 8:28 pm

Peter schreef:Het blijkt in de jaren daarna dat hij nooit meer dat niveau heeft gehaald?
Ik durf er wel wat om te verwedden dat Kelderman en Kruiswijk met hun brinta-koppies nooit meer in de buurt gaan komen van een grote ronde winnen. Dumoulin is de enige waar ik nu vertrouwen in heb en voor de toekomst heb ik mijn hoop gevestigd op Matthieu van der Poel.

Iniesta

Bericht door Iniesta » ma aug 21, 2017 8:54 pm

Peter schreef:Het blijkt in de jaren daarna dat hij nooit meer dat niveau heeft gehaald?

Die Giro was vorig jaar. Sindsdien reed hij een wat kleurloze Giro dit jaar en nu heeft hij een verkoudheid.

Wel grappig dat je dan helemaal met de grond gelijk wordt gemaakt. One day fly Haha. Die jongen heeft nog 4-5 jaar om mooie koersen te rijden en wie weet presteert hij het om nog een keer mee te strijden om de eindzege. Herinneren jullie je de eindwinnaar van 2013 nog? Over grote persoonlijkheden gesproken...
exact. Bedoelde waarschijnlijk de uren erna.....
Daaarnaast reed hij dit jaar in giro met scheur in ribben, die jongen heeft echt nog wel een aantal kansen om weer voor podium te gaan. Of hij ooit weer exact op het juiste moment de absolute topvorm te pakken krijgt, is natuurlijk lastig te voorspellen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 21, 2017 9:04 pm

En dan moet je ook nog een beetje geluk hebben met de concurrentie die je treft. Kijk, hij is niet van het topniveau dat in iedere ronde podiumkandidaat is. Maar als alles precies goed uitpakt zit er echt nog wel een keer een mooi resultaat in.

Of dat winst is betwijfel ik overigens ook. Zo vaak krijg je de kans niet om een grote ronde te winnen. Het zou heel goed kunnen dat hij zijn enige kans al heeft gehad.
Nil volentibus arduum

Alexander

Bericht door Alexander » di aug 22, 2017 2:15 pm

Kruiswijk heeft letterlijk altijd wat. Niet gemaakt voor topsport. Zal wel weer afstappen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo aug 23, 2017 4:30 pm

Jetse Bol heeft kans op de rode trui zometeen, is best geklasseerde van een aantal renners die in verschillende groepjes vooruit zijn.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo aug 23, 2017 4:44 pm

Nee hij gaat het toch niet redden, het peleton loopt nu hard in op die laatste berg.

zeux

Bericht door zeux » wo aug 23, 2017 4:55 pm

Wat brachten die Spanjaarden deze finale waardeloos in beeld zeg. Zeldzaam.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Khraa

Bericht door Khraa » do aug 24, 2017 12:59 pm

Toch knap dat er een kopgroep kan ontstaan van iedereen in het peleton behalve de Nederlanders....
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do aug 24, 2017 1:05 pm

Olivier heeft volgens mij een Nederlands paspoort.

Khraa

Bericht door Khraa » do aug 24, 2017 1:05 pm

Je hebt gelijk. Helemaal overheen gekeken!
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do aug 24, 2017 4:19 pm

Sam Oomen was in zijn eentje kilometers lang al het werk aan het doen in de groep van de favorieten. Zo kun je toch zelf geen klassement rijden? Ik zou het geloof ik weigeren om voor zo'n flapdrol als Kelderman mn eigen kansen op te offeren.

Sandro

Bericht door Sandro » vr aug 25, 2017 2:52 pm

Bol zit weer vooruit.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr aug 25, 2017 4:09 pm

Nu virtueel in het rood maar zal de laatste kilometers wel weer teruglopen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr aug 25, 2017 5:01 pm

Zonde dat het net niet lukt. Zo vaak krijg je zo'n kans niet. Ik weet niet of er nog een keer zo'n ontsnapping in zit voor hij weer verder op achterstand staat. Ken het programma van deze ronde niet goed.

Wel leuk dat het in de Vuelta duidelijk loont om in de aanval te gaan.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za aug 26, 2017 10:07 am

Team Sunweb stuurt Barguil naar huis na negeren teamorders in Vuelta

Team Sunweb heeft zaterdag Warren Barguil uit de ploeg gezet. De 25-jarige Fransman gaat niet meer van start bij de achtste etappe van de Ronde van Spanje. Barguil, die het kopmanschap deelt met Nederlander Wilco Kelderman, is uit de ploeg gezet omdat hij vrijdag ploegorders heeft genegeerd. De Fransman, winnaar van de bolletjestrui en twee etappes in de afgelopen Tour de France, weigerde Kelderman te helpen bij een snelle terugkeer in het peloton nadat de Nederlander lek reed.

Barguil bleef niet wachten en reed stug verder. Hij negeerde daarmee teamorders van Sunweb. In een bespreking zou de schaduwkopman vervolgens hebben aangegeven dat hij zichzelf niet als knecht ziet.

Accepteren
"Het is een besluit van het team", aldus Barguil in een reactie. "Ik voel me sterk en heb goede benen. Ik zie voor mezelf een andere rol en zou graag willen aanvallen in de bergen, zoals ik in de Tour de France deed." "De Vuelta is een mooie koers en het is een grote teleurstelling dat ik naar huis wordt gestuurd, maar ik moet deze beslissing van de ploegleiding accepteren." De Fransman verruilt na dit seizoen de formatie van teambaas Iwan Spekenbrink voor het Franse Fortuneo-Oscaro. Volgens Sunweb pikt de Fransman na de Ronde van Spanje gewoon zijn afgesproken programma weer op.

Sunweb heeft momenteel twee rijders bij de beste vijftien renners in het algemeen klassement. Wilco Kelderman staat veertiende op 1.45 van klassementsleider Chris Froome. Het 22-jarige talent Sam Oomen bezet de vijftiende plaats. Hij staat op 2.14.

Bron: nusport.nl
Geen flauwe maatregel maar het past wel in de manier waarop ze daar werken. Iedereen heeft zijn taken uit te voeren in het belang van de ploeg en de gekozen strategie. Dit geeft ook wel aan waarom ze niet met hem verder wilden gaan.
Nil volentibus arduum

Iniesta

Bericht door Iniesta » za aug 26, 2017 10:39 am

Lijkt me niet dat ze dit gedaan hadden als hij volgend jaar nog een contract had gehad. Wellicht had hij het dan ook niet gedaan

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za aug 26, 2017 10:41 am

Daar is inderdaad wat voor te zeggen.

Ik moet overigens eerlijk zeggen dat ik er wel iets van begrijp dat je geen zin hebt om voor Kelderman te rijden. Die jongen gaat in principe voor top 10 en niet voor eindwinst. Maar goed, als je het met elkaar afspreekt moet je het wel doen. Zeker binnen een ploeg waar de teamgedachte altijd centraal staat.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » za aug 26, 2017 12:23 pm

Iniesta schreef:Lijkt me niet dat ze dit gedaan hadden als hij volgend jaar nog een contract had gehad. Wellicht had hij het dan ook niet gedaan
Lijkt me ook niet. Een duidelijke 'fuck you' van Barguil. Tast wel het beeld van de 'vriendenploeg' Sunweb aan. Met het succes komen de zorgen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Sandro

Bericht door Sandro » za aug 26, 2017 12:34 pm

Ik weet het niet. Misschien had hij het dan ook wel gedaan( om een breuk te forceren).

Parcours van vandaag. Lekker "klimmetje" aan het einde, gemiddeld 7% en max 18%.

Afbeelding

Sandro

Bericht door Sandro » wo aug 30, 2017 4:37 pm

Goed gereden door Kelderman. Gaat een sprongetje maken in het GC.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo aug 30, 2017 4:43 pm

Ja, heel netjes gereden. Als hij dit kan doortrekken zit er een mooi klassement in. Hij lijkt voorlopig beter te worden in de loop van de Vuelta.

Leuke rit verder ook. Allemaal groepjes tegen elkaar. Prima schouwspel op een regenachtige woensdagmiddag. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Alexander

Bericht door Alexander » wo aug 30, 2017 4:53 pm

Knap van Kelderman!

zeux

Bericht door zeux » wo aug 30, 2017 5:09 pm

Vier seconden achter de derde plaats zie ik, maar ook maar één seconde voor op de zesde. Mooi perspectief.

Nibali staat nog ruim een minuut voor en Froome 2.37. Die wint de Vuelta op zijn sloffen, als er niks geks gebeurt.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo aug 30, 2017 8:17 pm

Er zijn nog 10 etappes. Nibali wordt sterker en Froome wordt ietsje minder. Het is nog lang niet gedaan. We hebben nog een tijdrit, maar we hebben ook de altijd de los Machucos en de Angliru nog. Beestachtig wordt het.

zeux

Bericht door zeux » wo aug 30, 2017 8:22 pm

Peter schreef:Er zijn nog 10 etappes. Nibali wordt sterker en Froome wordt ietsje minder. Het is nog lang niet gedaan. We hebben nog een tijdrit, maar we hebben ook de altijd de los Machucos en de Angliru nog. Beestachtig wordt het.
Dat dacht ik de afgelopen Tours ook, maar uiteindelijk gebeurde er niets. Maar misschien is de Vuelta anders. En het is natuurlijk de tweede ronde in korte tijd waarin Froome alles moet geven, dus wie weet is de energie een keer op.

Plaats reactie