Aankopen SUGGESTIES

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door peter » ma jun 12, 2017 9:55 am

Hier maar even. De Telegraaf meldt dat Ajax op zoek is/de markt op gaat voor een tweede keeper, linksback en buitenspelers. Plus een rechtsback als Veltman en/of Tete vertrekt.

Opmerkelijk, want je hebt met Younes, Neres, Kluivert, Cerny al vier buitenspelers, maar blijkbaar moet er nog iemand bij (en vallen er 1 of 2 af). Gaat het TH dan (weer) uitpakken a la Neres?
Tweede keeper zal zo gevonden zijn (in NL).
Linksback moet je de internationale markt op, want in NL loopt er niets rond.
Rechtsback zie ik in NL alleen die Troupée wel zitten.

Heel benieuwd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma jun 12, 2017 10:14 am

Ik vraag me af wat ze van plan zijn qua tweede keeper. Ik vermoed dat ze een keeper willen die op termijn (misschien al binnen een jaar) Onana kan opvolgen. De Cillessen-Vermeer constructie, zeg maar. Het zou niet logisch zijn als ze met ouwe meuk kwamen aanzetten. Dan hadden ze net zo goed Boer kunnen houden.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma jun 12, 2017 11:29 am

Jöhnk schreef:Ik vraag me af wat ze van plan zijn qua tweede keeper. Ik vermoed dat ze een keeper willen die op termijn (misschien al binnen een jaar) Onana kan opvolgen. De Cillessen-Vermeer constructie, zeg maar. Het zou niet logisch zijn als ze met ouwe meuk kwamen aanzetten. Dan hadden ze net zo goed Boer kunnen houden.
Yep, dat is al eens verteld: ze willen een jonge concurrent voor Onana en geen optie 'Boer'.

Mbt buitenspeler(s): dat wil zeggen dat mbt Clement en mogelijkerwijs Cerny gaan doorselecteren!? Kluivert, Neres en Younes zullen ze mee verder willen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey

Bericht door wimpey » ma jun 12, 2017 11:48 am

Ajaciedjuh schreef: Kluivert, Neres en Younes zullen ze mee verder willen.
Younes moet je nu verpatsen. Ook volgend seizoen is ie te traag, te dik, te lui met een te gebrekkig inzicht. En opgelegde kansen blijft ie ook missen. Die paar goals in de EL hebben hopelijk voldoende zand in de ogen gestrooid.

Alexander

Bericht door Alexander » ma jun 12, 2017 12:25 pm

Heeft een vreselijk jaar gedraaid. Nu ook Duits international geworden. Die moet te verpatsen zijn voor 10 miljoen plus.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma jun 12, 2017 2:04 pm

wimpey schreef:
Younes moet je nu verpatsen. Ook volgend seizoen is ie te traag, te dik, te lui met een te gebrekkig inzicht. En opgelegde kansen blijft ie ook missen. Die paar goals in de EL hebben hopelijk voldoende zand in de ogen gestrooid.

En ons ook naar de EL-finale geholpen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

De Dominee

Bericht door De Dominee » ma jun 12, 2017 4:08 pm

wimpey schreef:
Ajaciedjuh schreef: Kluivert, Neres en Younes zullen ze mee verder willen.
Juist, dus dat. Cashen op die gozer nu en investeren in een topper als Lozano. Kluivert kan nog een jaartje leren en kan ook op rechts, waar we Neres en Cerny hebben.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma jun 12, 2017 11:45 pm

Lozano komt echt niet, bovendien moet je nog maar iets of zo iemand beter rendeert dan Younes, die gewoon een zeer goed 2e half jaar had.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za jun 17, 2017 7:28 am

Het begint aardig leeg te lopen.... :blush.gif:

Zivikovic, Dijks, Boer, Westermann is natuurlijk geen probleem, maar...

Bosz, Klaassen, Veltman, Tete, Younes, ga je toch langzamerhand een ingespeeld elftal kwijtraken. Ook al haal je heel goede vervangers, die zullen weer tijd nodig hebben. Met Klaassen, Veltman lever je ervaring en leiderschap in en daar hadden we al onze uitdagingen.

Links- en rechtsback en buitenspeler(s) ligt de prioriteit (naast een concurrent voor Onana).

------------------------ Onana
- aankoop --- Sánchez ----- De Ligt --- aankoop
------------------------- Schöne
- Donny -------------------------------- Ziyech
- Neres -------------- Dolberg -------- aankoop

Vooral rechtsback en linksbuiten zijn prioriteit 1. Voor de linksback heb je nog Sinkgraven en Viergever. Linksbuiten kun je Kluivert neerzetten. Ikzelf ben erg gecharmeerd van Frenkie. Die op de plaats van Donny en Donny naar de 6 gaat in de loop van het seizoen gebeuren.

Rechtsback, linksbuiten, (linksback) moeten daarom versterkingen zijn. Als het even kan met leiderschap en ervaring. De linksbuiten moet daarnaast een goalgetter zijn (leveren veel goals in met Klaassen).

Wie zijn de leiders momenteel? Ziyech zal moeten opstaan. Sánchez heeft nog altijd een taalprobleem, maar is door zijn uitstraling er één. De Ligt heeft dit van nature.

Doorselecteren zou het motto moeten zijn, aan de onderkant gaat dat lukken, maar aan de 'bovenkant' ligt dat een stuk moeilijker. Benieuwd of we weer zo positief als vorig jaar met Sánchez, Onana, Ziyech (en mogelijkerwijs Neres) kunnen worden verrast.

Overigens zei Overmars aan het eind van vorig seizoen 'we weten wat we moeten doen......'. Ik ben benieuwd. Belangrijk is dat we de kern, Onana, Sánchez, De Ligt, Ziyech, Dolberg gaan behouden.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Lionel

Bericht door Lionel » za jun 17, 2017 7:52 am

Waarom hebben we een linksback nodig? Viergever staat daar toch gewoon prima te spelen? Scoort ook nog eens belangrijke goals! Wellicht kan je daar een talent halen zodat Viergever ook centraal kan maar ik ben om.. Viergever voegt, zeker als we lekker druk gaan zetten, zeker wat toe.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za jun 17, 2017 8:49 am

Dat is inderdaad een prima speler voor die positie. En je hebt dan Sinkgraven nog als backup. Die wil ik dit seizoen nog wel een kans geven in zijn omscholing tot back, al heb ik mijn twijfels over zijn positionele inzicht. Hij voegt tegen menig Eredivisie club aanvallend wel het nodige toe vanaf die positie.
Nil volentibus arduum

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » za jun 17, 2017 8:54 am

Ajaciedjuh schreef:Het begint aardig leeg te lopen.... :blush.gif:
Het voordeel van een oneven jaar zonder groot toernooi is wel dat de transfers veel eerder al op gang komen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za jun 17, 2017 8:55 am

Met het inbrengen van Donny en/of Frenkie zal er meer creativiteit in het spel komen (vooral door Frenkie), maar we verliezen vooral goals, leiderschap en 'ervaring'. Benieuwd hoe we daarop gaan anticiperen.

Huntelaar is erbij gekomen, maar dat zal vooral vanaf de bank, op het trainingsveld zijn.

Goals zul je moeten compenseren door te investeren op de flank(en). Ziyech zal het voortouw moeten gaan nemen, maar wie gaat hem daarmee helpen!? De Ligt als natuurlijk leider en Sánchez..... Schöne zo lang hij niet uit de basis wordt gespeeld. Toch Viergever dan maar op linksback. :666.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » za jun 17, 2017 9:31 am

Dolberg en Ziyech zullen nu veel meer prikken. Donny kan toch ook wel een goal maken?
IK GELOOF!!!!!!

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » za jun 17, 2017 9:36 am

Donny kan in ieder geval goed latje trappen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za jun 17, 2017 10:03 am

Voorlopig lees ik voornamelijk geruchten over spelers die bij ons zouden vertrekken en nauwelijks over potentiële versterkingen. Logisch misschien, omdat we nu eenmaal in de positie zitten dat we pas aankopen als er eerst iets weg is gegaan, maar het bevalt me niet.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za jun 17, 2017 10:07 am

Lionel schreef:Dolberg en Ziyech zullen nu veel meer prikken. Donny kan toch ook wel een goal maken?
6 goals in 16 wedstrijden JA, onder 17 oranje- 1 goal in 13 wedstrijden, onder 19 oranje- 4 goal in 20 wedstrijden.

Hij pikt af en toe een goaltje mee, maar tov Klaassen ga je er natuurlijk op achteruit. Frenkie levert dat ook niet; 6 goal in 31 wedstrijden (en 8 assists).

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » za jun 17, 2017 1:17 pm

Charlie Taylor van Leeds is transfervrij... misschien een gokje wagen?

Lionel

Bericht door Lionel » za jun 17, 2017 2:20 pm

Ajaciedjuh schreef:
Lionel schreef:Dolberg en Ziyech zullen nu veel meer prikken. Donny kan toch ook wel een goal maken?
6 goals in 16 wedstrijden JA, onder 17 oranje- 1 goal in 13 wedstrijden, onder 19 oranje- 4 goal in 20 wedstrijden.

Hij pikt af en toe een goaltje mee, maar tov Klaassen ga je er natuurlijk op achteruit. Frenkie levert dat ook niet; 6 goal in 31 wedstrijden (en 8 assists).
Donny is jong hé. Viel vaak ook in op de plek van Lasse.
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za jun 17, 2017 7:26 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Voorlopig lees ik voornamelijk geruchten over spelers die bij ons zouden vertrekken en nauwelijks over potentiële versterkingen. Logisch misschien, omdat we nu eenmaal in de positie zitten dat we pas aankopen als er eerst iets weg is gegaan, maar het bevalt me niet.
Mij ook niet. Ik vind dat er ook luchtig gedacht wordt over spelers die weg gaan. Klaassen? Och we hebben Nouri en Frenkie toch.. Younes? Kan er geen klote van, gelijk weg doen als het kan! Naja het zal allemaal wel maar t kon nog wel eens vies tegenvallen.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » za jun 17, 2017 7:44 pm

Eens, maar voorlopig zijn Veltman en Younes nog niet weg.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za jun 17, 2017 7:57 pm

brigade zuid schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Voorlopig lees ik voornamelijk geruchten over spelers die bij ons zouden vertrekken en nauwelijks over potentiële versterkingen. Logisch misschien, omdat we nu eenmaal in de positie zitten dat we pas aankopen als er eerst iets weg is gegaan, maar het bevalt me niet.
Mij ook niet. Ik vind dat er ook luchtig gedacht wordt over spelers die weg gaan. Klaassen? Och we hebben Nouri en Frenkie toch.. Younes? Kan er geen klote van, gelijk weg doen als het kan! Naja het zal allemaal wel maar t kon nog wel eens vies tegenvallen.
Ik lees ergens anders dat Sar gezegd heeft dat wat er weggaat opgevuld wordt met jeugd.
YNWA

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za jun 17, 2017 9:03 pm

Duke schreef:Eens, maar voorlopig zijn Veltman en Younes nog niet weg.
Het is voorlopig nog geen 1 september.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » zo jun 18, 2017 9:59 am

Ik snap de redenering wel. Als de nieuwe Keizer in een jaartje eerste divisie er bij vlagen heel leuk voetbal uit weet te krijgen en een fraaie tweede plek, dan moet het geen enkel probleem zijn om met een veredeld jeugdteam aangevuld met de resterende eerste elftal spelers kampioen te worden en in Europa potten te breken.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo jun 18, 2017 10:08 am

We gaan het zien. Het allerbelangrijkste is dat hij een goede spelersgroep heeft. Daar moet het TH voor zorgen.

De hand van Bosz mbt speelwijze was belangrijk vorig jaar, maar het aller belangrijkst was dat Klaassen er nog steeds was en dat er talenten waren zoals Onana, Dolberg, Sánchez, De Ligt en kwaliteit met Ziyech& Traoré.

Plaats reactie