F1 en andere autosporten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Re: F1

Bericht door Duke » di mar 28, 2017 8:27 am

Wat een harde woorden, zeux, waar is de nuance gebleven? :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

zeux

Bericht door zeux » di mar 28, 2017 8:39 am

Duke schreef:Wat een harde woorden, zeux, waar is de nuance gebleven? :smallgrin.gif:
Mensen of motoren, dat maakt nogal een verschil Duke.
De nuance lag in 2015. Een keertje kan. Maar bij zo'n belangrijke verandering in de regels verzaken, is na het eerdere echec een faal vind ik. Je moet het ook binnen de context van de sport bekijken. Daar gaan miljarden in om.
Laatst gewijzigd door zeux op di mar 28, 2017 8:48 am, 1 keer totaal gewijzigd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Duke

Bericht door Duke » di mar 28, 2017 8:47 am

Payback? Raken? Overdrijf je nu niet een beetje? Het valt me alleen op dat je hier zo fel reageert. :aai.gif:

Salvador Dali

zeux

Bericht door zeux » di mar 28, 2017 8:49 am

Duke schreef:Payback? Raken? Overdrijf je nu niet een beetje? Het valt me alleen op dat je hier zo fel reageert. :aai.gif:
Ah, ik zat net te editten.

Ach fel, ik zou het eerder uitgesproken noemen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di mar 28, 2017 11:49 am

Ik ben het wel helemaal met Zeux eens. :biggthumpup.gif:

ferry

Bericht door ferry » di mar 28, 2017 1:10 pm

Ik ben het ook met Zeux eens. Renault heeft tijd gehad om de motor door te ontwikkelen, en met de nieuwe regels een inhaalslag te maken op de concurrentie. De concurrentie zit ook niet stil natuurlijk, dus het was ook niet fair om aan te nemen dat Red Bull wel even wereldkampioen zou worden, maar ze zouden wel dichterbij moeten komen. Dat ze nu terug moeten grijpen op de motor van vorig jaar is natuurlijk een enorme blamage.

Als ze het allemaal voor elkaar krijgen voor de race in Barcelona, dan kan de schade nog een beetje beperkt blijven. Zo niet, dan wordt het nog een lang seizoen en zal het 'finger pointing' weer beginnen.

Er zijn ook weinig opties voor Red Bull. Mercedes en Ferrari willen Red Bull geen motor leveren, en verder is er niet veel. Je wilt ook geen Honda in je auto op het moment... :-(

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di mar 28, 2017 1:35 pm

Terwijl BMW toch ook gewoon een topmotor zou moeten kunnen maken, blijkbaar hebben die geen interesse.
YNWA

zeux

Bericht door zeux » di mar 28, 2017 2:41 pm

InnerHarbour schreef:Terwijl BMW toch ook gewoon een topmotor zou moeten kunnen maken, blijkbaar hebben die geen interesse.
Dat is een interessant punt. Zelfde geldt voor Porsche/Audi/VW. Geen idee eigenlijk.

Sandro

Bericht door Sandro » di mar 28, 2017 3:04 pm

Er zijn meer autosporten dan alleen de Formule 1 :) Bij Porsche denk ik aan de Porsche Supercup.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » di mar 28, 2017 3:57 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Er zijn meer autosporten dan alleen de Formule 1 :) Bij Porsche denk ik aan de Porsche Supercup.
Bij Porsche denk ik aan mooie autos... geen idee wat die supercup is. Zowiezo snap ik niet waarom die autos zouden moeten meedoen met autosporten. Bugatti, Koenigsegg, Pagani of Lamborghini doen ook niet mee aan Formule 1... F1 is aardig om naar te kijken maar het is wel een hele grote geldverspilling voor wat Merkwaarde...
Een team als Force india (wat proberen die te verkopen?), Haas (Machine tools?) en Sauber (????) geen idee wat die toevoegen...

Sandro

Bericht door Sandro » di mar 28, 2017 4:24 pm

Oh ik volg de Porsche supercup ook totaal niet hoor. Maar het belletje gaat bij mij wel rinkelen. Misschien is het ze daar wel o.a. om te doen?

beelzebub

Bericht door beelzebub » di mar 28, 2017 4:26 pm

Vroeger was toch ook een beetje de proeftuin qua techniek voor wat we een paar jaar later in de duurdere auto's en daarna bij andere massa productie auto's terugzagen?

Al vraag ik me af of airbags, ABS, stoelverwarming, isofix etc ooit in een F1 auto hebben gezeten. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

ferry

Bericht door ferry » di mar 28, 2017 6:03 pm

beelzebub schreef:Vroeger was toch ook een beetje de proeftuin qua techniek voor wat we een paar jaar later in de duurdere auto's en daarna bij andere massa productie auto's terugzagen?

Al vraag ik me af of airbags, ABS, stoelverwarming, isofix etc ooit in een F1 auto hebben gezeten. :ajaxsmiley.gif:
Hier een lijstje van dingen die door F1 naar de gewone auto markt zijn gekomen. Er zullen andere/betere links zijn misschien.

Ik weet dat Audi ook interesse had in de F1; effe in de Google gegooid en kom een artikel uit 2015 tegen waarin vermoed wordt dat Red Bull in 2018 met een Audi motor rond zal rijden: http://www.carmagazine.co.uk/car-news/i ... g-in-2017/
Van BMW heb ik het niet zo vaak gehoord, maar Audi wordt geregeld in verband gebracht met F1.

zeux

Bericht door zeux » di mar 28, 2017 6:36 pm

Porsche heeft een mooie geschiedenis met de 24 uur van Le Mans. Audi zit daar ook flink in (beiden VW uiteindelijk).

Porsche ziet motorsport in ieder geval wel als een belangrijk onderdeel van hun identiteit. Eigenlijk interessant waarom ze niet in de F1 zit. HIER een paar mogelijke antwoorden, waar onder meer uit blijkt dat Porsche een motor had in de McLaren van onder meer Prost tussen 1983-86. Met TAG, dat nu gelieerd is aan... Red Bull.

Sandro

Bericht door Sandro » di mar 28, 2017 7:01 pm

F1 is enorm duur en de motorsport is enorm breed. Ik snap wel dat niet iedereen zich blind staart op die F1.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di mar 28, 2017 7:25 pm

Ik dacht als leek zijnde dat de F! de CL van de autosport was.
YNWA

Sandro

Bericht door Sandro » di mar 28, 2017 7:39 pm

Denk dat dat wel klopt. Alleen hebben niet alle autofabrikanten het in hun bloed zitten. Je hebt er ook bij die een ander image uit willen dragen, van vooral betrouwbaarheid bijvoorbeeld. Of de familieauto. Ik noem maar een dwarsstraat. En er gaat ook veel geld inzitten. Je kunt het ook veiliger spelen via een andere autosport. Kortom, het moet wel in de visie passen. Tot zover de post van een andere leek.

Sandro

Bericht door Sandro » wo mar 29, 2017 9:21 am

De bredere auto's zijn ook in het nadeel van Max toch. Als het ze nog lukt om aansluiting te vinden met de top op het gebied van de motor, heeft Max nog als nadeel dat moeilijker is dan vorig seizoen om in te halen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo mar 29, 2017 10:16 am

Als dat nou zo is, ik heb het inderdaad ook gehoord, dan snap ik daar echt helemaal niets van. Wat willen mensen zien als ze naar Formule 1 kijken? Spectaculaire inhaalacties. En dan ga je dus de auto's zo aanpassen dat het lastiger is om dat voor elkaar te krijgen. Over het circuit van Australië hoorde ik ook alweer dergelijk commentaar. Ja, het is daar moeilijk om in te halen. Dat hoor je bijna elke GP. Kunnen die gasten niet sturen? Zijn die auto's niet geschikt? Of kiezen ze de verkeerde circuits?

De transformatie naar een optocht van hele dure auto's is jaren geleden al ingezet. Ze mogen van geluk spreken dat er dan nog rijders zoals Hamilton en Verstappen zijn want anders kijkt er helemaal niemand meer.
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » wo mar 29, 2017 10:31 am

Inderdaad, is het merendeel van de F1 fans zo simpel dat het ze alleen maar gaat om het kijken naar auto's die zo snel mogelijk rijden?

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » wo mar 29, 2017 11:31 am

Ja kennelijk is het enige spannende wanneer je de pit in gaat ofzo... want strategie is belangrijker dan een goeie coereur.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo mar 29, 2017 2:24 pm

Het is dat Max meedoet anders zou ik die hele F1 never nooit gaan volgen.

Duke

Bericht door Duke » wo mar 29, 2017 2:42 pm

Er is niemand die je dwingt, ook Max niet.

Salvador Dali

Duke

Bericht door Duke » do apr 06, 2017 7:21 pm

Via Topics lees ik ook artikelen uit Belgische kranten, en al hun F1 artikelen gaan over Stoffel Vandoorne, en hoe vervelend het wel niet is dat het zo slecht gaat bij McLaren.

Toevallig stond er in één van die artikelen ook een quote van Jos Verstappen, die uitlegt dat Max nog een lang contract bij Red Bull heeft. Volgend seizoen (als er blijkbaar plaatsen vrij komen bij Ferrrari en Mercedes) is hij in ieder geval nog niet vrij om te gaan.

Salvador Dali

zeux

Bericht door zeux » do apr 06, 2017 7:32 pm

Kennen ze in Belgie de Fabeltjeskrant?

Plaats reactie