F1 en andere autosporten
Moderator: mods
Re: F1
Als je om de titel wil strijden lijkt het mij wel handig om gewoon aan het begin van het seizoen een sterke auto te presenteren. Daarbij, ik neem aan dat die andere teams ook gewoon doorontwikkelen.
Het enige dat hij nu kan doen is die auto naar de finish brengen en dan maar hopen dat er voor hem mensen uitvallen.
Het enige dat hij nu kan doen is die auto naar de finish brengen en dan maar hopen dat er voor hem mensen uitvallen.
Nil volentibus arduum
Re: F1
Had gehoopt dat ze het gat hadden kunnen verkleinen, maar dat lijkt er duidelijk niet op. Overigens lag red bull vorig jaar verder achter op de top, dus ze kunnen wellicht nog verbeteren. Wereldtitel lijkt voor dit jaar duidelijk buiten bereik.
Re: F1
Het probleem lijkt 'm nu vooral te zitten in de bestuurbaarheid van de auto. Ricciardo en Verstappen zijn allebei al een keer van de baan af gegaan door onder- of overstuur. Dat is natuurlijk ook niet lekker voor het zelfvertrouwen.
-
- AT Toto winner 15/16
- Berichten: 23726
- Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm
Re: F1
Laat dat dan het enige voordeel zijn dit weekend, dat Max wat voorsprong pakt op zn teamgenoot.
Re: F1
Ricciardo had een sneller Q2, dus ik moet nog zien of Max bij de kwalificaties vaak voor hem gaat finishen.
Interessant dat bij nogal wat teams een flink verschil tussen de rijders zit. Bij Williams staat Stroll (wonderboy toch?) op plaats 19, terwijl teamgenoot Massa op 7 staat. In Q1 zat daar 2 seconden tussen. Au! Stoffel staat in zijn McLaren op 18, terwijl Alonso op 13 staat, die een seconde sneller was in Q1. Bij Haas ook groot verschil. Grosjean op 6, Magnussen op 17, met 1,5 seconden er tussen in Q1. Palmer bij Renault gaat ook niet lekker. 20ste, 3,5 seconden in Q1 achter teamgenoot Hulkenberg (12de).
Interessant dat bij nogal wat teams een flink verschil tussen de rijders zit. Bij Williams staat Stroll (wonderboy toch?) op plaats 19, terwijl teamgenoot Massa op 7 staat. In Q1 zat daar 2 seconden tussen. Au! Stoffel staat in zijn McLaren op 18, terwijl Alonso op 13 staat, die een seconde sneller was in Q1. Bij Haas ook groot verschil. Grosjean op 6, Magnussen op 17, met 1,5 seconden er tussen in Q1. Palmer bij Renault gaat ook niet lekker. 20ste, 3,5 seconden in Q1 achter teamgenoot Hulkenberg (12de).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Re: F1
Ricciardo heeft in Q3 natuurlijk geen def tijd neergezet. Volgende race gaan we het zien.Iniesta schreef:Verstappen was de eerste twee secties in q3 en in q1 sneller. Verwacht een redelijk gelijke strijd in kwalificatie
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Re: F1
Voorlopig staat Max 1-0 voor in de kwalificaties. In het interview met hem werd trouwens duidelijk dat de auto verre van optimaal is momenteel.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Re: F1
Nou. Redelijk start. Het Maximale voor Verstappen. Hoopgevend dat hij niet ver van de andere Ferrari zat.
Mooi plaatje dit, ze gaan best ver. Als ik dit met een normale auto die gaat die band de hele tijd aanlopen.
Mooi plaatje dit, ze gaan best ver. Als ik dit met een normale auto die gaat die band de hele tijd aanlopen.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
-
- Berichten: 33358
- Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm
Re: F1
Is het realistisch dat RB nog kan aansluiten of is het seizoen voor Max nu eigenlijk al voorbij?Iniesta schreef:Racetempo valt mee, Mercedes lijkt iets minder, als red bull nog een stap weet te maken dan heb je drie teams voor de winst.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.
Re: F1
Vorig jaar stond Red bull op vergelijkbare afstand in de eerste race. Daarbij moeten de auto s dit jaar duidelijk verder ontwikkeld worden. Zal niet meevallen om de echte aansluiting te vinden, maar minimaal zo goed als vorig jaar is nog alleszins mogelijk.
Als Ferrari en Mercedes dit jaar echte strijd gaan voeren, zullen er ook meer mogelijkheden zijn door incidenten ed.
Al met al nog genoeg om naar uit te kijken, maar Red Bull heeft duidelijk de zaakjes nog niet op orde op dit moment.
Als Ferrari en Mercedes dit jaar echte strijd gaan voeren, zullen er ook meer mogelijkheden zijn door incidenten ed.
Al met al nog genoeg om naar uit te kijken, maar Red Bull heeft duidelijk de zaakjes nog niet op orde op dit moment.
Re: F1
Ze rijden met de motor uit 2016.
Renault is voor de Grand Prix van Australië teruggekeerd naar de MGU-K van 2016, als een tijdelijke oplossing voor de betrouwbaarheidsproblemen die de fabrikant in de wintermaanden parten speelden.
De Franse autoproducent ontwikkelde in de winter een gloednieuwe motor, met nieuwe Energy Recovery Systemen. Die krachtbron werd tijdens de wintertests in Barcelona gebruikt door het fabrieksteam van Renault, evenals door klantenteams Red Bull Racing en Toro Rosso. In Spanje kampten alledrie de teams met problemen met de MGU-K, waardoor waardevolle testtijd verloren ging.
Renault liet destijds weten dergelijke problemen al te verwachten en werkte achter de schermen al aan een oplossing. Die oplossing zou op tijd gereed moeten zijn voor de openingsrace van het seizoen, dit weekend in Melbourne. De Franse fabrikant heeft echter bevestigd dat er onvoldoende tijd was om het euvel te verhelpen. Daarom heeft men besloten voor de eerste Grand Prix van het jaar terug te keren naar het MGU-K concept van 2016. Hiermee moet de kans dat de teams de finishvlag halen aanzienlijk toenemen.
Vijf kilogram extra gewicht
“Er zaten slechts tien dagen tussen de laatste testdag en de race in Melbourne. We hadden geen andere keuze”, zei Renault F1 technisch directeur Remi Taffin tegen Motorsport.com. Hij liet tevens weten dat Renault werkt aan oplossingen om de problemen met de 2017-motor te verhelpen maar verwacht de nieuwe MGU-K niet op korte termijn te herintroduceren: “De volgende keer dat we een tweede MGU-K kunnen installeren, is rond race vijf of zes - volgens het normale programma”, bevestigde Taffin. “Dat is vermoedelijk ook ons doel. Bovendien is de oude versie zwaarder, dus we rijden met wat meer kilo’s dan waar we op gerekend hadden.”
De oude MGU-K zou zo’n vijf kilogram zwaarder en minder krachtig zijn. Daar krijgen ook Red Bull Racing en Toro Rosso mee te maken. De nieuwe versie zal op z’n vroegst in Barcelona geïntroduceerd worden.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
-
- AT Toto winner 15/16
- Berichten: 23726
- Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm
Re: F1
Prutsers, dit kost je gewoon weer een seizoen. Je moet zorgen dat voor de eerste grand prix alles op orde is.
- InnerHarbour
- Berichten: 20534
- Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am
Re: F1
Wow, dat is wel megasukkelig. Je zou toch denken dat ze niet nog een keer zo'n klotejaar als 2015 zouden willen riskeren, maar blijkbaar maakt Renault er opnieuw een potje van. Tegen race 6 ben je natuurlijk al gezien in het kampioenschap.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Re: F1
je moet hopen dat Max elke wedstrijd 4de of 5de wordt. (aankomende 5 grand prix)
En dat de top 3 continue stuivertje wisselt waardoor het gat minimaal is.
Als je dan een goede verbeterslag maakt in Barcelona, wie weet.... maar ik denk dat we moeten genieten van individuele fragmenten en niet van een potentiële kampioenschap.
Mercedes en Ferrari zullen ook niet stil zitten...
En dat de top 3 continue stuivertje wisselt waardoor het gat minimaal is.
Als je dan een goede verbeterslag maakt in Barcelona, wie weet.... maar ik denk dat we moeten genieten van individuele fragmenten en niet van een potentiële kampioenschap.
Mercedes en Ferrari zullen ook niet stil zitten...
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Re: F1
Tja waarom sukkelig?
Ze proberen significante verbeteringen aan te brengen binnen de technische mogelijkheden. Dan werk je dus op de grens van wat er mogelijk is, Of er net over. Als je aan de veilige kant blijft weet je zeker dat je het gat niet gaat overbruggen.
Ze proberen significante verbeteringen aan te brengen binnen de technische mogelijkheden. Dan werk je dus op de grens van wat er mogelijk is, Of er net over. Als je aan de veilige kant blijft weet je zeker dat je het gat niet gaat overbruggen.
Re: F1
De F1 is geen speeltuin met trial and error. Major fuck-up in 2015 en false start in 2017. Ik kan mij niet voorstellen dat ze bij Red Bull nu erg blij zijn met Renault.Iniesta schreef:Tja waarom sukkelig?
Ze proberen significante verbeteringen aan te brengen binnen de technische mogelijkheden. Dan werk je dus op de grens van wat er mogelijk is, Of er net over. Als je aan de veilige kant blijft weet je zeker dat je het gat niet gaat overbruggen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Re: F1
Natuurlijk, zoals bij Ferrari en Mercedes. Maar als je voor de eerste vijf races dan terug moet grijpen op de motor van 2016 is dat een enorme faal. Dit is niet zomaar een moment. Nieuwe regels, nieuwe auto's, kans om bij de Mercs in de buurt te komen (of voorbij te gaan, zoals Ferrari) en je verkloot het. Daar is het echt een te competitieve business voor.Sandro_Calaaabro schreef:Kan het niet goed inschatten. Er hadden vast dingen beter gekund, maar testen is juist wel bij uitstek een proces van trial en error toch?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring