www.ad.nlMilder strafsysteem bij botsingen Formule 1
De Formule 1 voert in 2017 een milder strafsysteem in bij aanrijdingen tussen coureurs. Alleen als volstrekt duidelijk is dat er een schuldige is aan te wijzen voor de crash, volgt een straf.
De koningsklasse van de autosport wil met de regelwijziging rijders aanmoedigen vaker in te halen en niet in te houden uit angst dat bij de minste of geringste touché een straf volgt.
De wedstrijdcommissarissen lagen vorig seizoen nogal eens onder vuur bij hun beoordeling van de aanrijdingen tijdens de Formule 1-races. Een lichte aanraking, zonder dat nu echt duidelijk was wie de schuldige was, leidde soms al tot een tijdstraf. Dit rigide strafsysteem werkte volgens de Formule 1 in de hand dat coureurs minder aanvallend gingen rijden.
In de nieuwe regels blijft wedstrijdleider Charlie Whiting aanrijdingen melden aan de wedstrijdjury. Die maakt dan de keuze wel of geen onderzoek in te stellen, met daarbij de belangrijke voorwaarde dat alleen een straf wordt uitgedeeld als volstrekt duidelijk is welke coureur de veroorzaker is van de crash.
F1 en andere autosporten
Moderator: mods
Re: F1
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Re: F1
zeux schreef:Grappig, klikte per ongeluk op de openingspost.Ramona schreef:mooi begin voor mij van deze topic...eindelijk weer een pole voor Schumi...op Monza (Italie...)![]()
bron: http://www.f1racing.nl/
Pos. Naam Land Team Tijd
1 M. Schumacher Duitsland Ferrari 1.20.963
2 J.P. Montoya Colombia Williams 1.21.014
3 R. Barrichello Brazilië Ferrari 1.21.242
4 K. Räikkönen Finland McLaren 1.21.466
5 M. Gené Spanje Williams 1.21.834
6 J. Trulli Italië Renault 1.21.944
7 J. Button Engeland BAR 1.22.301
8 D. Coulthard Schotland McLaren 1.22.471
9 O. Panis Frankrijk Toyota 1.22.488
10 J. Villeneuve Canada BAR 1.22.717
11 M. Webber Australië Jaguar 1.22.754
12 C. da Matta Brazilië Toyota 1.22.914
13 G. Fisichella Italië Jordan 1.22.992
14 H. Frentzen Duitsland Sauber 1.23.216
15 J. Wilson Engeland Jaguar 1.23.484
16 N. Heidfeld Duitsland Sauber 1.23.803
17 J. Verstappen Nederland Minardi 1.25.078
18 Z. Baumgartner Hongarije Jordan 1.25.881
19 N. Kiesa Denemarken Minardi 1.26.778
20 F. Alonso Spanje Renault 1.40.405
Ruim dertien jaar geleden.
Jos reed nog. En Raikkonen. En Alonso. En Button.
Ja mooi!


Re: F1
Ondertussen is het doek gevallen voor Manor. Ze hadden ook nog geen rijders bevestigd. Benieuwd of iemand erin durft te stappen en de failliete boedel over te nemen. Weet iemand of ze uberhaupt al een 2017 auto hebben (ontwikkeld)?
Hier nog een mooie fotoserie en een beetje achtergrond over verdwenen (kleine) F1-teams: http://nl.motorsport.com/all/article/?id=863504
Hier nog een mooie fotoserie en een beetje achtergrond over verdwenen (kleine) F1-teams: http://nl.motorsport.com/all/article/?id=863504
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Re: F1
In 2017 misschien niet rendabel om voor maart al dat team over te nemen.beelzebub schreef:Ondertussen is het doek gevallen voor Manor. Ze hadden ook nog geen rijders bevestigd. Benieuwd of iemand erin durft te stappen en de failliete boedel over te nemen. Weet iemand of ze uberhaupt al een 2017 auto hebben (ontwikkeld)?
Maar voor de nabije toekomst zie ik grote kansen voor Nederlandse ondernemers die hun nek uit willen steken. Voor bijv een Nederlands team. Max Verstappen zal voor de Oostenrijkse om Engelse (Italiaanse? Ferrari?) top blijven rijden maar wellicht de expertise van Jos V kun je wel meepakken.
Momenteel dient het ene na het andere talent zich aan.
Zandvoort wil de Grand Prix graag terug, maar ik denk dat het zelfs gaat werken om een voor eveneens Olympische Zomerspelen geschikte accommodatie ergens neer te planten op een andere plaats dan Zandvoort en dan de F1 in Nederland terug te laten keren voor ruim 125.000 man publiek.
Als de populariteit zich doorzet dan kun je zelfs in één jaar Zandvoort én de nieuwe locatie inzetten voor een Grand Prix.
Momenteel is er in Duitsland namelijk geldgebrek om één F1 licentie te bekostigen. Ook een paar oliestaten haken langzaam af. Toen de sport door Duitsers massaal omarmd werd bedachten ze voor jaarlijks racen op de Nürburgring en op Hockenheim trucs bedacht voor zowel 'een GP van Europa' en een 'GP van Duitsland'.
Je zou in de toekomst dus gewoon in Zandvoort de F1 GP van Europa kunnen houden en de GP voor Nederland in Assen of in Rotterdam. In Assen ligt natuurlijk gewoon al een uitstekend circuit.
Re: F1
Mooi rijtje. Niet compleet natuurlijk. Zo mis ik deze illustere auto:beelzebub schreef:Ondertussen is het doek gevallen voor Manor. Ze hadden ook nog geen rijders bevestigd. Benieuwd of iemand erin durft te stappen en de failliete boedel over te nemen. Weet iemand of ze uberhaupt al een 2017 auto hebben (ontwikkeld)?
Hier nog een mooie fotoserie en een beetje achtergrond over verdwenen (kleine) F1-teams: http://nl.motorsport.com/all/article/?id=863504

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Re: F1
Ja ok, maar ik schat zo in dat het artikel geschreven is door een redacteur van niet ouder dan 30 jaar Duke. Die kent deze oude meuk van jou niet.
Ik ook niet trouwens, wat/wanneer was dit? Ik vind docu's over de zeswielige auto, de superturbo's uit de jaren tachtig en andere 'rare' uitvindingen op F1 foto's machtig mooi om te zien trouwens.

Ik ook niet trouwens, wat/wanneer was dit? Ik vind docu's over de zeswielige auto, de superturbo's uit de jaren tachtig en andere 'rare' uitvindingen op F1 foto's machtig mooi om te zien trouwens.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Re: F1

Dit was in 1979 de auto van Jan Lammers.
https://www.classicdriver.com/en/car/sh ... 979/307263
Met name bijgebleven vanwege de sponsor, Samson Shag, met bijbehorende livery.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Re: F1
En de Tyrell met zes wielen. https://nl.wikipedia.org/wiki/Tyrrell_P34
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Re: F1
Zoals al geschreven komt er dit jaar waarschijnlijk meer G-kracht op de courreurs en hun nek. Hier wat gejatte foto's van motorsport.com om een beeld te vormen hoe Carlos Sainz o.a. zijn nek traint. Die is in dat gebied wel breder geworden geloof ik.




Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
- InnerHarbour
- Berichten: 20534
- Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am
Re: F1
Scheelt niet zo heelveel.
A Crazy Illustration Of How Much Faster F1 Racing Is Than Touring Car Racing

A Crazy Illustration Of How Much Faster F1 Racing Is Than Touring Car Racing
YNWA
Re: F1
Zojuist is de eerste auto van dit seizoen onthuld, de Renault. Niet meer helemaal geel. Zwart van achteren en geel van voren. Lekker lage achtervleugel en hij ziet er dik uit, maar je zou 'm eerst naast de 2016 moeten zien. Als je nog snel live wilt kijken:
https://www.youtube.com/watch?v=nP_93DA3700

Edit: Blijkbaar al de derde autopresentatie. Die andere twee gemist blijkbaar...
https://www.youtube.com/watch?v=nP_93DA3700

Edit: Blijkbaar al de derde autopresentatie. Die andere twee gemist blijkbaar...

Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
- InnerHarbour
- Berichten: 20534
- Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am
Re: F1
Waarom rijden ze eigenlijk niet op Zandvoor Ramona? Ik las dat er een paar races afgevallen zijn en met het enthousiasme voor Max Verstappen........ Niet voldoende sponsoren of voldoet het circuit niet meer?Ramona schreef:Nog even... dan begint het circus weer. Kan 'nie-wachten-nie'!
YNWA
Re: F1
Ik heet dan geen Ramona...
Beetje van alles, voldoet niet aan de moderne eisen is vrij breed.. Denk aan de baan zelf, de logistiek qua bereikbaarheid, de hospitality faciliteiten aka bobo- en sponsorshit. Bovendien moet je per jaar tussen de 30 en 60 miljoen aan geld meenemen als circuit om mee te mogen doen. Verdien dat maar eens terug.
Ik geloof dat prins Bernhard junior wel met het idee speelt, maar je kan beter proberen om het circuit in Assen te ver-F1-en of iets nieuws neerzetten in de polder. Zover mijn 2 lekencenten.
Beetje van alles, voldoet niet aan de moderne eisen is vrij breed.. Denk aan de baan zelf, de logistiek qua bereikbaarheid, de hospitality faciliteiten aka bobo- en sponsorshit. Bovendien moet je per jaar tussen de 30 en 60 miljoen aan geld meenemen als circuit om mee te mogen doen. Verdien dat maar eens terug.
Ik geloof dat prins Bernhard junior wel met het idee speelt, maar je kan beter proberen om het circuit in Assen te ver-F1-en of iets nieuws neerzetten in de polder. Zover mijn 2 lekencenten.

Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
- Berichten: 34515
- Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
- Locatie: Nijmegen
Re: F1
Beats me, maar in onderstaand stuk zal een kern van waarheid zitten...
De (on)mogelijkheden van een F1-race in Nederland
De (on)mogelijkheden van een F1-race in Nederland
- InnerHarbour
- Berichten: 20534
- Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am
Re: F1
Duidelijk een combinatie van en dan vergeet ik nog maar even al die linkse milieuactivisten die ongetwijfeld gaan steigeren en protesteren.



YNWA
-
- AT Toto winner 15/16
- Berichten: 23726
- Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm
Re: F1
Altijd maar in onmogelijkheden denken, daarom komt hier ook nooit een OS.
-
- AT Toto winner 15/16
- Berichten: 23726
- Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm
Re: F1
Lijkt me wel geinig ja, is ook een boost voor de Nederlandse topsport met nieuwe venues en trainingsfaciliteiten.
- InnerHarbour
- Berichten: 20534
- Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am
Re: F1
Ondertussen zit de stemming er bij Mercedes tussen Hamilton en zijn nieuwe teammate er al flink in, wat nou informatie delen.

YNWA
Re: F1
InnerHarbour schreef:Ondertussen zit de stemming er bij Mercedes tussen Hamilton en zijn nieuwe teammate er al flink in, wat nou informatie delen.![]()
He hinting at Max?“You could take a young kid from Formula 3, have them just go on a simulator and drive every single day and try and get to my lines. And eventually they’d probably get to my lines."
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Re: F1
En vervolgens klagen als het handenvol geld kost, en overlast geeft. Is ook typisch Nederlands.brigade zuid schreef:Altijd maar in onmogelijkheden denken, daarom komt hier ook nooit een OS.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Re: F1

Die Shark Fin die sommige teams (waaronder Williams) nodig denken te hebben vind ik niet zo geslaagd qua beeld.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali