Tennis

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Sandro

Re: Tennis

Bericht door Sandro » ma okt 10, 2016 5:56 pm

Sandro_Calaaabro schreef:
beelzebub schreef:En even de nummer drie van de plaatsing uitgeschakeld in Parijs. Hopelijk vliegt ze er de volgende ronde niet uit. :ajaxsmiley.gif:
Is niet gebeurd. Gewonnen in de tweede ronde van de appetijtelijke Giorgi. Ze heeft een flinke winning streak neergezet, zowel in enkel als dubbelspel. Ik zie in haar geen toekomstig top 10 speler, maar top 30 mogelijk wel, misschien zelfs top 20. Nu kijken hoe ver ze in Parijs kan komen. In het verleden al eens laatste 16 gehaald daar dus er is wat mogelijk!
We zijn 5 maanden verder en ze staat 23e op de wereldranglijst. Tot zover het goede nieuws...dan het mindere nieuws: Ze heeft al zes keer op rij een 1ste ronde verloren en gaat onvermijdelijk zakken de komende tijd. Het zou mij helemaal niks verbazen als na afloop van haar carrière blijkt dat nummer 23 haar piek was. Daarmee wil ik haar niet afschrijven, maar zo gaat dat gewoon vaak.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di okt 11, 2016 2:50 pm

Kiki is een mentaal wrak, toen Sluiter mee ging met haar de toernooien af ging dat beter maar ik weet niet of die nog steeds achter haar aanhobbelt elk toernooi?

999

Bericht door 999 » di okt 11, 2016 4:48 pm

beelzebub schreef:En even de nummer drie van de plaatsing uitgeschakeld in Parijs. Hopelijk vliegt ze er de volgende ronde niet uit. :ajaxsmiley.gif:
Is niet gebeurd. Gewonnen in de tweede ronde van de appetijtelijke Giorgi. Ze heeft een flinke winning streak neergezet, zowel in enkel als dubbelspel. Ik zie in haar geen toekomstig top 10 speler, maar top 30 mogelijk wel, misschien zelfs top 20. Nu kijken hoe ver ze in Parijs kan komen. In het verleden al eens laatste 16 gehaald daar dus er is wat mogelijk!
We zijn 5 maanden verder en ze staat 23e op de wereldranglijst. Tot zover het goede nieuws...dan het mindere nieuws: Ze heeft al zes keer op rij een 1ste ronde verloren en gaat onvermijdelijk zakken de komende tijd. Het zou mij helemaal niks verbazen als na afloop van haar carrière blijkt dat nummer 23 haar piek was. Daarmee wil ik haar niet afschrijven, maar zo gaat dat gewoon vaak.
Daar zijn wij dan toch mooi getuige van geweest :ajaxsmiley.gif:
Blij met de punten ...

Sandro

Bericht door Sandro » ma okt 17, 2016 3:45 pm

Kyrgios voor acht weken geschorst en een boete gekregen voor onderstaande. Het werd onderhand een keer tijd.
Beschamend optreden van 'enfant terrible' Kyrgios

Nick gooide er met de pet naar in Shanghai

Nick Kyrgios heeft bij de Shanghai Masters weer van zich doen spreken. De 21-jarige Australiër won drie dagen geleden nog het toernooi in Tokio, maar dit keer kwam hij iets minder positief in het nieuws. Kyrgios staat in het tenniscircuit bekend als een vervelend, bijdehand en verwend mannetje en die naam maakte hij in Shanghai helemaal waar.

Na zij winst in Tokio, zijn belangrijkste zege in zijn loopbaan, lukte er drie dagen later in de tweede ronde van de Shanghai Masters tegen de Duitse qualifier Mischa Zverev helemaal niets. Kyrgios besloot daarop de wedstrijd gewoon weg te geven. Binnen 48 minuten was de partij gespeeld: 6-3, 6-1. Maar de manier waarop dat gebeurde, was beschamend.

Professioneel

Kyrgios serveerde bij een 3-1 achterstand in de tweede set als een klein kind en liep nog voor de bal terugkwam al van de baan. Daarna begon hij ruzie te maken met de umpire. De scheidsrechter zei: „Nick, zo kan je niet spelen. Dit is niet professioneel. Dit is een professioneel toernooi.” Het over het paard getilde mannetje reageerde daarop: „Kan je gewoon 'time' zeggen? Dan kan ik deze wedstrijd eindigen en naar huis gaan.”

Het publiek werd ook gek van de Australiër. Op een gegeven moment sprak Kyrgios iemand in het publiek aan. „Wil jij hier komen spelen? Ga zitten, houd je mond en kijk!”, Daarna maakte de tennismiljonair het helemaal bont door tegen de toeschouwer te zeggen: „Jij hebt nul carrière.”

Wawrinka

Het is duidelijk niet de eerste keer dat Kyrgios in opspraak komt. Ruim een jaar geleden zette hij topspeler Stan Wawrinka voor joker door tijdens een rally plotseling te zeggen: „Thanasi Kokkinakis banged your girlfriend. Sorry to tell you that, mate.”

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma okt 17, 2016 3:58 pm

Zat je er mooi naast vriend. Op miraculeuze wijze staat ze vandaag nummer 22 op de wereldranglijst. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Sandro

Bericht door Sandro » ma okt 17, 2016 4:06 pm

:ajaxsmiley.gif: Dat had ik moeten zien aankomen natuurlijk.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di okt 18, 2016 11:37 pm

Bertens won met haar Zweedse partner zondag overigens wel de finale in het dubbeltoernooi.

En bij het toernooi dat ze nu in Luxemburg aan het spelen is is ze inmiddels wel weer eens door naar de tweede ronde van het enkelspel. Dat was al haar 105e (!) partij in dit kalenderjaar.

Sandro

Bericht door Sandro » zo nov 06, 2016 7:44 am

Ik had niet verwacht dat het hem zou lukken met de dominantie van Djokovic, maar Murray is de nieuwe nummer 1 van de wereld.

Sandro

Bericht door Sandro » wo nov 16, 2016 9:51 pm

Een verhaal van vijf jaar terug, maar ik zag dat er een programma aan haar gewijd gaat worden dus de situatie zal wel niet veel anders zijn.
Weg droom, einde tenniscarrière

Stéphanie Herz (21) was begin deze eeuw het grootste tennistalent van Nederland. Nu stopt ze haar energie in haar studie. „Constant denken aan wat had kunnen zijn brengt me niet ver.”

Het is december 2002 als de dan twaalfjarige Stéphanie Herz onder de zon van het Amerikaanse Bradenton haar droom najaagt: tennisprof worden. Vader Ferdinand de Greef, moeder Tamara Herz en haar jongere broertje Ralph zijn mee verhuisd van Eindhoven naar de Verenigde Staten. Op de Bollettieri Tennis Academy wil ze in de voetsporen treden van kampioenen als Jim Courier, Andre Agassi, Tommy Haas, Mary Pierce en Monica Seles. De tennisgoeroe is zo overtuigd van de Nederlandse dat het gezin vijf jaar lang wordt gesponsord. „Ik denk dat Stéphanie Herz één van de beste speelsters op de academie is”, stelt Bollettieri. En ook vader De Greef is heilig overtuigd van een succesvolle toekomst. „Ze heeft het talent om de toptwintig te halen. Ik zie haar heel ver komen. Tenzij er iets vervelends gebeurt.”

Het noodlot slaat een aantal jaren later inderdaad toe. De 25ste november in 2006 is een dag die voor altijd in het geheugen van Herz staat gegrift. Op weg naar Saddlebrook in Florida doemt voor de auto van het gezin opeens een wagen op waarin een meisje van achttien verstijfd van de schrik achter het stuur zit. De Greef probeert een frontale botsing te voorkomen, maar wordt in een uitwijkpoging nog net geraakt door het voertuig. De auto komt in een diepe sloot tot stilstand. Stéphanie Herz vangt de klap op met haar rechterarm en schouder. Einde carrière. Weg droom. Ze zal nooit meer op niveau kunnen tennissen. En tot op de dag van vandaag heeft ze pijn. Volgende maand, als een rechtszaak tegen haar verzekering op de rol staat, hoopt ze het hoofdstuk definitief af te sluiten. „We kunnen alleen maar hopen en bidden op een rechtvaardige afloop van de zaak”, zegt Herz vanuit de Verenigde Staten.

De inmiddels 21-jarige Herz doet voor NRC Handelsblad nog één keer haar verhaal. Ze kijkt achterom, vertelt over de breuk met Bollettieri, haar prestaties, de vervlogen dromen en de psychologische hulp. Maar ze blikt ook vooruit en vertelt over haar nieuwe leven dat zich de komende maanden als stagiaire in New York op Wall Street afspeelt. Herz is bezig via een omweg alsnog The American Dream te vervullen. „De passie die ik vroeger voor tennis had, heb ik nu voor mijn financiële opleiding.”

Spijt heeft niemand in het gezin ooit gehad van de emigratie van Noord-Brabant naar Florida. Vanaf het begin is duidelijk geweest dat de andere gezinsleden zich ondergeschikt zouden maken om de talentvolle Stéphanie Herz een zo groot mogelijk kans op succes te geven. En daarvoor wordt in 2000 het huis in Eindhoven verhuurd, de kapperszaak van de hand gedaan en de auto in een garage gestald. „Kinderen met uitzonderlijke talenten nemen hun ouders onbewust op hun weg mee”, zo legt Tamara Herz het dan onzekere avontuur uit.

Op de hardcourtbanen van de Bollettieri Academy maakt de jonge Stéphanie Herz al snel gestaag vorderingen. Zelden of nooit komt ze een leeftijdgenootje tegen die beter is. Bij gebrek aan tegenstand speelt het supertalent als twaalfjarige al in de leeftijdsklasse tot en met veertien jaar. En dan nog hoort ze tot de aller besten. Het Amerikaanse managementbureau IMG regelt contracten met sponsors als Nike en Prince. Ze wordt liefkozend the snake genoemd wegens haar kwaliteit om zich uit kansloze posities te redden. „Ik was een speelster die nooit opgaf”, stelt Herz nu. „Niemand kon kennelijk aan mij zien of ik lekker aan het cruisen was of dat ik me van binnen slecht voelde. Qua techniek en slagen was ik ver gevorderd. Bollettieri zei me regelmatig dat ik er op mijn negentiende of twintigste zou staan.”

Herz is veertien als haar ouders besluiten te breken met de eigenzinnige en dominante coach. Het gezin verhuist naar Saddlebrook nabij Tampa. „In de relatie met mijn ouders en Bollettieri kwam na een paar jaar sleet. Hij is vaak terecht eigenwijs, maar mijn ouders waren niet van plan om zonder pardon alles van hem zomaar aan te nemen. Daarvoor blijven het ouders. Coaches kunnen niet zonder meer die rol overnemen. Dat botste dus’’ , legt Herz uit. „Vaak had het met trainingsschema’s, toernooiprogramma’s en de combinatie met school te maken. Als die irritaties wat hoger opliepen had dat weer invloed op mijn prestaties en dat was niet de bedoeling. Overigens gingen velen mijn vader en moeder vooraf; de relatie tussen Bollettieri en de ouders van Agassi, Seles, Koernikova en Sjarapova liep ook niet altijd even soepel. En dat is zacht uitgedrukt. Ook die hebben een eigen weg gekozen.”

Aan de hand van haar vader weet Herz zich onder meer door het winnen van de Orange Bowl te plaatsen voor het juniorentoernooi van de US Open in september 2005. Op Flushing Meadows is ze met blonde paardenstaart met een zwart puntje een opvallende verschijning. Maar een sportief succes wordt haar debuut op een grandslamtoernooi niet. Ze verliest in de eerste ronde van Anna Tatishvili uit Georgië, de huidige nummer 107 van de wereld. Een astma-aanval wordt Herz noodlottig. Aan het jeugdtoernooi doen dan verder onder anderen Caroline Wozniacki, Victoria Azarenka en Renee Reinhard mee. Wozniacki en Azarenka behoren nu tot de wereldtop.

Aan de speculaties of Herz geschikt is voor de topStéphanie Herz komt na het auto-ongeluk in Florida op haar zestiende een abrupt einde. De klap komt letterlijk en figuurlijk keihard aan bij Herz, die het ongeval maar moeilijk kan verwerken. „Niet zo lang geleden heb ik professionele hulp gehad om me juist hierover te uiten”, stelt Herz. „Er kwamen toen plotseling heel wat traantjes. Waarschijnlijk speelt zich onderhuids heel wat meer af dan we denken. Ik zal nog een lange weg af moeten leggen om dit te verwerken. Aan de andere kant besef ik me dat een continue herinnering aan ‘wat had kunnen zijn’ me niet veel brengt. Dan zou ik geen leven meer hebben.”

Van de ene op de andere dag verdwijnt het tennis uit het leven van Herz. „Ik kan zelfs niet meer voor mijn plezier spelen. De laatste operatie aan mijn schouder werd door een toparts verricht, maar heeft toch niet opgeleverd wat ik verwachtte. Waarschijnlijk moet ik nog een keer onder het mes. Ik heb nog altijd continu vrij hevige pijn. Eigenlijk 24 uur per dag. De kracht in het lichaamsdeel is grotendeels verdwenen. Daar heb ik in het dagelijks leven ook veel last van. Het is niet anders.’’

Een terugkeer naar Nederland is geen optie. Herz’ toekomst ligt hoe dan ook in de Verenigde Staten. „We hebben een compleet nieuw leven hier opgebouwd. Het bevalt ons prima in Florida. Al mis ik soms wel de echte Nederlandse dingen zoals hagelslag, de FEBO en drop. Ik heb in de Verenigde Staten veel geleerd op allerlei gebied. De sociale zekerheid is een stuk minder goed geregeld. Maar aan de andere kant biedt dat ook meer mogelijkheden voor mensen die hard werken. Voor de mensen die vooruit willen gaan deuren makkelijker open. Na het ongeluk heb ik vrij snel een studie opgepakt. Ik heb als tennisster leren knokken voor een doel. Die zelfde instelling gebruik ik nu bij mijn studies. Ik volg twee opleidingen: finance en accounting met als bijvak psychologie. Daarnaast ga ik twee keer per jaar naar New York waar ik op Wall Street als stagiaire werk. Dat bevalt goed. Met de rest van de familie gaat het ook prima. Mijn ouders hebben een goed lopend makelaarsbedrijf. En mijn broertje Ralph gaat heel goed op school. Hij haalt jaren achter elkaar alleen maar straight A’s.”

Als Herz leeftijdgenoten in het profcircuit op de televisie ziet die ze vroeger versloeg, komen de herinneringen weer boven. „Vrijwel overal waar mensen succesvol zijn staan er anderen klaar om ze af te schieten. Of mensen leedvermaak hebben over het einde van mijn loopbaan weet ik niet. Zelf ben ik dat soort mensen nooit tegengekomen. Ik ben juist blij voor de anderen die het wel hebben gehaald. Want ik weet wat het is om een deel van je leven op te geven om een doel te bereiken. Velen halen het uiteindelijk om wat voor reden dan ook niet. Maar als je het niet probeert red je het nooit. Ik zou alles weer zo over hebben gedaan als het had gekund.”

Sandro

Bericht door Sandro » zo dec 04, 2016 1:46 am

Bertens speelt voor een zak geld in Japan (geen rankingpunten te verdienen). Zou dat nou slim zijn ipv de rust te pakken waar ze zo nodig aan toe was? Daar in Japan heeft ze overigens haar twee enkelpartijen verloren, waaronder tegen good old Hingis.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » zo dec 04, 2016 2:18 am

Geld is toch belangrijker dan punten? Of werk jij ook voor punten?

Sandro

Bericht door Sandro » zo dec 04, 2016 5:01 am

Op m'n 22ste? Toen werkte ik om een vrouw met bonus punten te scoren.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma jan 09, 2017 12:40 pm

Ik zit nu Fast4 Tennis te kijken... een soort versnelde variant van de puntentelling... ik vind het maar verwarrend hoor...

Sandro

Bericht door Sandro » ma jan 09, 2017 1:13 pm

Nog nooit van gehoord.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma jan 09, 2017 1:22 pm

Ik kende het ook niet...

https://en.wikipedia.org/wiki/Fast4_Tennis

Het is nieuw, maar kennelijk wint het snel aan populariteit!

Sandro

Bericht door Sandro » ma jan 09, 2017 1:40 pm

Klinkt best leuk. Alleen die regel van doorspelen bij een let is inderdaad vreemd.

Sandro

Bericht door Sandro » ma jan 16, 2017 7:53 am

Ai, Kiki. Dit is niet het begin van het jaar dat je wilt.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di jan 17, 2017 12:31 pm

Geen beste beurt van Kiki, nee. Slecht voor het vertrouwen.

Haase er ook al uit, wel in een 5-setter lopen knokken, maar ja uiteindelijk telt alleen dat hij na 1 rondje naar huis mag. Voor de 6e keer op rij er in de 1e ronde eruit in Melbourne, zo schiet klimmen op de ranglijst niet op.

Sandro

Bericht door Sandro » di jan 17, 2017 5:15 pm

Nee, maar dat gaat bij hem ook niet meer gebeuren natuurlijk. Hij is ook veel te wisselvallig om goed te presteren tijdens grandlams (over 3 gewonnen sets dus). Niet voor niks nooit verder gekomen dan een derde ronde.

Bertens had hier een goed resultaat nodig. Omdat ze er vorig jaar ook in de eerste ronde uit ging, had ze hier een mooie buffer kunnen opbouwen. Want de rest van dit jaar gaat ze nooit evenaren wat ze het afgelopen jaar presteerde. Oftewel, die gaat zakken.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di jan 17, 2017 5:31 pm

Misschien is dat meisje ook helemaal niet zo goed en was afgelopen zomer een toevalstreffer. :confused.gif:
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 17, 2017 11:52 pm

InnerHarbour schreef:Misschien is dat meisje ook helemaal niet zo goed en was afgelopen zomer een toevalstreffer. :confused.gif:
Zoals Liverpool in Istanbul?
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo jan 18, 2017 1:40 am

Boeiend verhaal over Stefan Edberg gisteravond in Peptalk.

Tragisch wat die lijnrechter is overkomen.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do jan 19, 2017 9:57 am

Djokovic uitgeschakeld in de 2e ronde van de Australian open.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » do jan 19, 2017 10:06 am

Duke schreef:Djokovic uitgeschakeld in de 2e ronde van de Australian open.
Hij had ook nul komma nul energie. Liep bezielingsloos rond... Jammer, maar Denis Istomin is de terechte winnaar.

Lionel

Bericht door Lionel » do jan 19, 2017 10:14 am

Inderdaad. Djoko is op.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie