Ajax O18 (Voorheen A1/O19)

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Demosthenes

Re: Ajax A1

Bericht door Demosthenes » wo okt 19, 2016 5:56 pm

En? Doet Mathijs mee?

Zit te kijken naar de Youth League, Bayern tegen Psv, ruststand 0-1. Bayern heeft meer balbezit, psv twee kansen in de 25 minuten die ik heb gezien. Rechtback Abel scoorde 0-1, kwam nog een keer in kansrijke positie, maar werd toen niet bereikt. Lammers bevalt me wel, maar hij is van april 97, mogen dan Cerny, Appie, Dolberg en Van de Beek eigenlijk ook nog meedoen? Psv blijft trouwens erg gemakkelijk overeind. Ik heb geen idee of Bayern in de sterkste opstelling speelt, maar tot nu toe geen bijzondere actie gezien. Veel geschuif in een te laag tempo. De tweede helft even afwachten.

Aanvulling eerst moest Bayern nog een bal net voor de doellijn wegtrappen, miste psv een kans en zorgt Lammers met een mooie actie voor 0-2

Aanvulling 2: wedstrijd is afgelopen en de 0-3 is niet gevallen al had de actie van Lammers, twee man dollen op de achterlijn, een doelpunt kunnen opleveren. Psv bleek vandaag veel beter. Volgens de Duitse commentator gebeurde dat met een jonge team, Fernández 16, Piroe 17 en deden er twee Belgen mee 17 en 18 jaar oud.
Laatst gewijzigd door Demosthenes op wo okt 19, 2016 6:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo okt 19, 2016 6:23 pm

Iemand die kijkt naar Ajax o19-Breidablik? Het is ongekend, zou Hans van Zetten zeggen.

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo okt 19, 2016 7:14 pm

Zie net die omhaal van Sierhuis langskomen. Jezus...
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » wo okt 19, 2016 10:05 pm

Lekkere goal zeg! Mooi ook dat geluid van een bal in de lucht die vol wordt geraakt. :headbang.gif:

beelzebub

Re: Ajax O19 (Voorheen A1)

Bericht door beelzebub » wo nov 02, 2016 3:12 pm

Iemand hier die live Paok - Ajax volgt in de youth liek?

Volgens de berichten is het 0-1 bij de rust door een doelpunt van Kluivert.

Ajax volgt dit jaar het domestic champions pad en het is knockout over twee wedstrijden:
https://en.wikipedia.org/wiki/2016%E2%8 ... uth_League

Edit: Er is ook beeld.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo nov 02, 2016 3:51 pm

Zozo, 0-1 in de heksenketel van PAOK? :smallgrin.gif:

Goed afgestraft, beetje ongelukkig verdedigd. :ajaxsmiley.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo nov 02, 2016 4:12 pm

Hahaha. Afgelopen 0-2. Return moet kaassie zijn en dan in de volgende ronde waarschijnlijk tegen Roma.

wimpey

Bericht door wimpey » wo nov 02, 2016 6:39 pm

Kluivert jr met een mooie goal. Goede speler.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do nov 03, 2016 7:09 am

Heeft hij al een beetje de fysiek van zijn vader?
YNWA

elliquido

Bericht door elliquido » do nov 03, 2016 8:53 am

Hahahahahahahahaaha
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Sandro

Bericht door Sandro » do nov 03, 2016 9:00 am

Je verwacht zo'n vraag niet he. :smallgrin.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo jan 01, 2017 2:03 pm

Op welke datum spelen die jongens voor de Youth League tegen Juventus?

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo jan 01, 2017 2:17 pm

1 april
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » za jan 07, 2017 9:39 am

Antonnucci volgens HLN naar Monaco. 2.5 a 3 M. Mooi bedrag, maar ook een mooi talent.

Al met al staat de teller deze winter daarmee op 20 M. Daar zou je toch een buitenspeler voor moeten kunnen halen met wie je het komende half jaar voor de prijzen gaat.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jan 07, 2017 10:35 am

Bij Antonucci had ik wel serieuze twijfels. Heel flegmatiek, positioneel niet erg sterk.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey

Bericht door wimpey » za jan 07, 2017 10:55 am

Door Ajax inmiddels bevestigd.

De club haalt duizelingwekkende bedragen binnen voor spelers waar nogal wat aan schort (Bazoer, Milik, Cillessen, Gudelj). Voor de seizoenkaarthouders en vaste kijkers hoop ik niet dat ze denken dat ze wel effe een goede 2e seizoenshelft gaan draaien met Younes, Cerny, AEG en Kluivert op de vleugels...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za jan 07, 2017 11:11 am

wimpey schreef:Door Ajax inmiddels bevestigd.

De club haalt duizelingwekkende bedragen binnen voor spelers waar nogal wat aan schort (Bazoer, Milik, Cillessen, Gudelj). Voor de seizoenkaarthouders en vaste kijkers hoop ik niet dat ze denken dat ze wel effe een goede 2e seizoenshelft gaan draaien met Younes, Cerny, AEG en Kluivert op de vleugels...
Dat denken ze ook niet, maar grootste uitdaging is ze bij Ajax te krijgen. € is er wel, maar of ze Ajax zien als de juiste stap. :blush.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » za jan 07, 2017 12:28 pm

Ajaciedjuh schreef:

Dat denken ze ook niet, maar grootste uitdaging is ze bij Ajax te krijgen. € is er wel, maar of ze Ajax zien als de juiste stap. :blush.gif:
Het probleem zal, als er niets verandert, steeds groter worden, o.a. in China worden duizelingwekkende bedragen neergeteld, dat geld sijpelt door naar de rijkere clubs in Europa, die op hun beurt weer gaan kopen en Ajax moet het hebben van ??? We zien wel.

Antonucci is niet slecht, maar ik had hem graag sneller gezien op de eerste meters en harder of moet ik schrijven 'minder flegmatiek'. We zullen zien waar deze jongen eindigt, maar de vier of vijf keer dat ik hem heb zien spelen, maakte hij op mij niet de indruk een 'terratalent' te zijn, geschikt voor de Europese top.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » za jan 07, 2017 12:29 pm

Ajaciedjuh schreef:

Het probleem zal, als er niets verandert, steeds groter worden, o.a. in China worden duizelingwekkende bedragen neergeteld, dat geld sijpelt door naar de rijkere clubs in Europa, die op hun beurt weer gaan kopen en Ajax moet het hebben van ??? We zien wel.

Antonucci is niet slecht, maar ik had hem graag sneller gezien op de eerste meters en harder of moet ik schrijven 'minder flegmatiek'. We zullen zien waar deze jongen eindigt, maar de vier of vijf keer dat ik hem heb zien spelen, maakte hij op mij niet de indruk een 'terratalent' te zijn, geschikt voor de Europese top.

999

Bericht door 999 » za jan 07, 2017 2:11 pm

Nou, een extra spits zou ook wel fijn zijn.Maar ook jonge spelers kiezen vaker voor het geld, zeker degene die voor zichzelf in hun achterhoofd ook wel weten dat ze niet bij de " top " behoren heb ik het idee.Tel daar de zaakwaarnemer bij op, en weg zijn ze.Zo af en toe moet je ook als AJAX het " geluk " hebben dat er eentje met "verstand " tussenzit ...
Blij met de punten ...

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » za jan 07, 2017 11:05 pm

Zo af en toe moet je ook als AJAX het " geluk " hebben dat er eentje met "verstand " tussenzit ...
Hoop doet leven, maar wat is verstand?

Jaren geleden werd Bajic van Sparta een grote toekomst voorspeld. Op zijn zestiende verjaardag tekende hij een driejarig contract, hij werd direct gebeld door Ronald de Boer die 'zaken met zijn zaakwaarnemer deed', op het Kasteel werd het tekenen van het contract met gejuich ontvangen.

Hij speelt nu, als twintiger bij RKC; twee blessures en misschien ook iets anders waardoor hij de top niet haalde en weg 'al dat geld dat hij had kunnen verdienen bij Liverpool'. Zijn vader had hem er nog voor gewaarschuwd, maar zoonlief luisterde naar al die deskundigen als Derksen en Van der Gijp, die zeiden dat het beter voor zijn carrière was om voorlopig in Nederland te blijven. Hij luisterde en heeft nu misschien geen geld en speelt in Jong RKC?

Iemand die jong is en goed kan voetballen, kiest met zijn verstand voor het geld. Een blessure en alles is weg en mocht je toch over dat enorme talent beschikken, dan pak je de miljoenen een jaar eerder. Ajax is misschien een tussenstation, geen eindstation voor de echte talenten, uitgezonderd spelers die de hele jeugdopleiding bij Ajax hebben doorlopen, die blijven misschien iets langer.

Sandro

Bericht door Sandro » zo jan 08, 2017 8:22 pm

Bajic speelt niet meer bij RKC maar bij Westlandia...

Wel een leuke gast.

https://m.youtube.com/watch?v=awuzfLp3kBk
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma jan 09, 2017 2:26 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Bajic speelt niet meer bij RKC maar bij Westlandia...

Wel een leuke gast.

https://m.youtube.com/watch?v=awuzfLp3kBk
Geen carrière zo te zien, al is hij nog jong; speelde in een team met Jetro Willems en Memphis Depay, kon naar Liverpool, maar koos voor Sparta.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma jan 16, 2017 1:37 pm

Van AS
Ajax en aanvaller Adham El Idrissi gaan per direct uit elkaar. Dat laat de Amsterdamse club weten via Ajax.nl. De spits had bij Ajax nog een contract tot medio 2018.

De aanvaller speelde sinds 2006 in de jeugdopleiding bij Ajax. Zo'n tien jaar later, op 8 augustus 2016, maakte hij namens Jong Ajax zijn debuut in het betaalde voetbal. In totaal zou hij zes wedstrijden spelen voor Jong Ajax. Het is nog niet bekend waar El Idrissi zijn loopbaan zal gaan vervolgen. Wel liep hij in het najaar van 2016 stage bij FC Utrecht, maar vooralsnog hebben de Domstedelingen hem niet gecontracteerd.
Weer een spits die blijkbaar toch niet zo goed bleek te zijn; Bulut (zag zijn naam gisteren weer opduiken op AT), Karlsson, El A. El I. en wie ik nu vergeet (excuses aan hen)

El I werd wel eens op vergeleken met Luis Suarez :drecul.gif: Ik hoop voor hem dat hem zo'n carrière te wachten staat, eventueel als een Kuyt via Utrecht naar Liverpool, maar ik vrees voor hem dat dit er niet in zit.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma jan 16, 2017 2:30 pm

Ontbinden van zijn contract zal er wellicht toe leiden dat hij wel elders in het betaald voetbal terechtkomt.

Kan me herinneren dat ik een keer in 2015 de A1 stond te kijken. Ik dacht al 70 minuten lang, wat is die El Azzouzi vandaag slecht. Toen werd er gewisseld, El A kwam erin, El Idrissi werd gewisseld aldus de omroeper op De Toekomst. De hopeloos falende jonge Marokkaanse Nederlander die ik voor El Azzouzi had aangezien bleek die dag El Idrissi.

El A deed het toen in 20 minuten meteen al een stuk beter en bij Twente en Sparta heeft die jongen al redelijk wat doelpunten gemaakt. Wat El Idrissi betreft: betaald voetballer? Dat wordt ie wellicht wel. Een topper? Nee, lijkt me niet, althans ik heb het nooit in hem gezien. Er hebben inmiddels al aanvallers meegedaan die een stuk beter en ook nog wat jonger zijn dan hij. Ook Dolberg is circa 7 maanden jonger, Kluivert zelfs 24 maanden jonger.

Plaats reactie