Scouting, financiele zaken en toekomst
Moderator: mods
Re: Scouting, financiele zaken en toekomst
En al zouden 30 man 300K krijgen... CL-deelname levert je 20 miljoen op!
IK GELOOF!!!!!!
Lees de boodschap van Demosthenes in zijn post even.Lionel schreef:En al zouden 30 man 300K krijgen... CL-deelname levert je 20 miljoen op!

Vanaf 2018 is de landskampioen niet meer geplaatst, die moet voorronde CL spelen terwijl die bonus in de contracten van spelers is opgenomen als beloning voor een kampioenschap. Vind je het dan nog steeds wijsheid om een miljoen of 9 uit te keren als kampioenbonus?
Nee. Maar 20 man zullen die bonus ook niet krijgen.
Clubs zouden vaker met bonussen moeten werken. Minder risico.
IK GELOOF!!!!!!
Als ik het me goed herinner waren die premies er vroeger oer wedstrijd. Is onder van Basten veranderd in premies gebaseerd op de eindstand. Heeft dus op zich niet zoveel te maken met het kunnen veroorloven door cl deelname
I think I lost my fucking headache
-
Maakt mij niet uit of het er 29 zijn of 30, maar ik meen me te herinneren dat iedere speler die 25 keer of vaker had meegedaan in de competitie die € 300.000 al kreeg; de andere spelers kregen afhankelijk van het aantal gespeelde wedstrijden het overeenkomstige percentage. Overmars e.c. kregen ook zoiets, de trainers ook en dan zit je al snel op het aantal.Lionel schreef:Nee. Maar 20 man zullen die bonus ook niet krijgen.
Nogmaals: staat er veel geld tegenover vanuit de CL, dan is het geen probleem, maar als je geen Europees voetbal haalt (niet alleen Nederland is slachtoffer van die regeling), heb je bijna geen inkomsten uit Europees voetbal (op de kwalificatiewedstrijden na)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
In het seizoen dat Van Basten aantrad zat vrijwel iedereen inderdaad nog op (torenhoge) premies per gewonnen wedstrijd.LucaS schreef:Als ik het me goed herinner waren die premies er vroeger oer wedstrijd. Is onder van Basten veranderd in premies gebaseerd op de eindstand. Heeft dus op zich niet zoveel te maken met het kunnen veroorloven door cl deelname
Later werd dat, uiteraard pas bij nieuw afgesloten contracten, omgezet naar bonussen die eigenlijk alleen significant hoog waren bij het bereiken van de 1e plaats. Toen Urby Emanuelson in het seizoen 2010/2011 twijfelde tussen bijtekenen of een transfer halverwege het seizoen kon hij door overstappen op het nieuwe premiesysteem op vrijwel geen enkele manier evenveel meer opstrijken als volgens de oude voorwaarden die hij in zijn vorige contract had.
-
Misschien moet ik eens op zoek naar een sigaretje met heel veel tetrahydrocannabinol d'r in en die oproken. Wellicht begrijp ik dan wel wat je bedoelt...Cruijff schreef:Toen Urby Emanuelson in het seizoen 2010/2011 twijfelde tussen bijtekenen of een transfer halverwege het seizoen kon hij door overstappen op het nieuwe premiesysteem op vrijwel geen enkele manier evenveel meer opstrijken als volgens de oude voorwaarden die hij in zijn vorige contract had.
Wat begrijp je daar niet aan? Het staat er toch duidelijk hoor (behalve dat er ergens het woord "of" ontbreekt).
Maar goed, Ajax had natuurlijk ook een dusdanig hoog basissalaris kunnen aanbieden dat Urby evenveel (of meer) zou opstrijken na bijtekenen. Dat deed Ajax dus niet (misschien zat hij al op het maximum?).
http://m.soccernews.nl/news/81525/'Ajax ... nbiedingen'
Maar goed, Ajax had natuurlijk ook een dusdanig hoog basissalaris kunnen aanbieden dat Urby evenveel (of meer) zou opstrijken na bijtekenen. Dat deed Ajax dus niet (misschien zat hij al op het maximum?).
http://m.soccernews.nl/news/81525/'Ajax ... nbiedingen'
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Is dit zo ingewikkeld Wie kent Cees?
Emanuelson zat inderdaad al op toentertijd een erg hoog salaris plus premies voor elk potje dat met hem in het team werd gewonnen, ongeacht of Ajax op een 2e, 3e of 4e plek zou eindigen.
Een zegen voor Ajax dat die jongen tussentijds wegging, precies in de 6,5 a 7 jaar sinds zijn debuut 0 titels. Alleen al van de 12.30 uur wedstrijden waarin hij meedeed kun je compilaties maken van snurk momentjes of oliedomme overtredingen (ik herinner nog een Excelsior-Ajax 2-2, ingeleid door gepruts van Urby) die elke keer alleen al minimaal het aantal punten hebben gekost dat Ajax aan het einde van de rit tekort kwam.

Emanuelson zat inderdaad al op toentertijd een erg hoog salaris plus premies voor elk potje dat met hem in het team werd gewonnen, ongeacht of Ajax op een 2e, 3e of 4e plek zou eindigen.
Een zegen voor Ajax dat die jongen tussentijds wegging, precies in de 6,5 a 7 jaar sinds zijn debuut 0 titels. Alleen al van de 12.30 uur wedstrijden waarin hij meedeed kun je compilaties maken van snurk momentjes of oliedomme overtredingen (ik herinner nog een Excelsior-Ajax 2-2, ingeleid door gepruts van Urby) die elke keer alleen al minimaal het aantal punten hebben gekost dat Ajax aan het einde van de rit tekort kwam.
En die fout die leidde tot de 0-2 van Kopenhagen en dus geen CL he...
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Tegen Kopenhagen waren er wel meerdere schuldigen die stonden te kloten, maar inderdaad ook daar weer Urby met een mega blooper.
An sich een mooie speler om te zien, goed linkerbeen, veel loopvermogen naar voren op een manier die 1.000 keer meer souplesse vertoont dan het gedraaf van Dijks.
Maar goeie genade, wat heeft die Urby ontzettend vaak de boel in defensief opzicht verneukt. Het schoolvoorbeeld van een profvoetballer die zelf denkt topsport te bedrijven, maar echt geen flauw idee heeft wat topsport inhoudt.
An sich een mooie speler om te zien, goed linkerbeen, veel loopvermogen naar voren op een manier die 1.000 keer meer souplesse vertoont dan het gedraaf van Dijks.
Maar goeie genade, wat heeft die Urby ontzettend vaak de boel in defensief opzicht verneukt. Het schoolvoorbeeld van een profvoetballer die zelf denkt topsport te bedrijven, maar echt geen flauw idee heeft wat topsport inhoudt.
- InnerHarbour
Speeltuinvoetballer die Urby.Cruijff schreef: An sich een mooie speler om te zien, goed linkerbeen, veel loopvermogen naar voren op een manier die 1.000 keer meer souplesse vertoont dan het gedraaf van Dijks.
YNWA
- Giacomo Puccini
Een dromer. Stapelde fout op fout, en kon voor geen meter verdedigen. Pas op het einde als middenvelder haalde hij (kort) een acceptabel niveau.
Ajax!
-
Ik vraag me af hoeveel Ajax bespaart op loonkosten na de verkoop van El Ghazi, Bazoer, Gudelj, het verhuren van Dijks en het niet meer hoeven betalen van Krul (buiten de huursom die gehalveerd is?), die Braziliaan zal toch niet ineens meer dan het salarisplafond gaan verdienen?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Die besparingen lijken me fors. Gudelj, omdat De Boer meteen voor al zijn 'kwaliteiten' in stond, verdiende al bijna evenveel als Klaassen, in Football Leaks kun je dat zien.Demosthenes schreef:Ik vraag me af hoeveel Ajax bespaart op loonkosten na de verkoop van El Ghazi, Bazoer, Gudelj, het verhuren van Dijks en het niet meer hoeven betalen van Krul (buiten de huursom die gehalveerd is?), die Braziliaan zal toch niet ineens meer dan het salarisplafond gaan verdienen?
David Neres zal geen kruimel salaris krijgen, logisch bij een dure aankoop. Maar hij is ongetwijfeld (nog) geen top 3 verdiener en Ajax hanteert bij jonge jongens altijd oplopende contracten, dus in je 2e seizoen verdien je meer dan in je 1e seizoen en in je 3e seizoen loopt het nog weer iets op.
Op financieel vlak goede zaken gedaan dus.

Zo'n jongen (getalenteerd maar flegmatiek) moet je achter zijn kont zitten; een trainer moet hem lastigvallen met zijn 'eeuwige gezeik'. Bij Ajax gebeurde precies het tegenovergestelde. Het was altijd: 'Maar hij kan zo goed voetballen'. Of zoals Danny Blind, toen trainer, het uitdrukte na weer een fout van Urby: 'Van hem kan ik het hebben'.Cruijff schreef: Een zegen voor Ajax dat die jongen tussentijds wegging, precies in de 6,5 a 7 jaar sinds zijn debuut 0 titels. Alleen al van de 12.30 uur wedstrijden waarin hij meedeed kun je compilaties maken van snurk momentjes of oliedomme overtredingen (ik herinner nog een Excelsior-Ajax 2-2, ingeleid door gepruts van Urby) die elke keer alleen al minimaal het aantal punten hebben gekost dat Ajax aan het einde van de rit tekort kwam.

Nou kun jij ook niet veel van Danny hebben.

-
Daar hebben Ajax talenten wel vaker last van. Babel, Urby, Bazoer, Riedewald, Tete... het gaat te gemakkelijk in de jeugd, ze maken niet de stap naar volwassenheid. Het verschil is dat tegenwoordig de trainer ze er gewoon naast zet en niet meegaat in de hype. Tegenwoordig liever een Viergever die geen hoog plafond heeft maar wel een hogere ondergrens, dan Riedewald die een 8 afwisselt met een 3.Cruijff schreef:Tegen Kopenhagen waren er wel meerdere schuldigen die stonden te kloten, maar inderdaad ook daar weer Urby met een mega blooper.
Whitey on the moon.
Urby moest zich nog ontwikkelen.wimpey schreef:Nou kun jij ook niet veel van Danny hebben.![]()
Danny B. ontwikkelt zich sowieso niet, dus wat maakt het uit?

Dus eigenlijk miste Ajax Van Gaal?Yopii schreef:Zo'n jongen (getalenteerd maar flegmatiek) moet je achter zijn kont zitten; een trainer moet hem lastigvallen met zijn 'eeuwige gezeik'. Bij Ajax gebeurde precies het tegenovergestelde. Het was altijd: 'Maar hij kan zo goed voetballen'. Of zoals Danny Blind, toen trainer, het uitdrukte na weer een fout van Urby: 'Van hem kan ik het hebben'.Cruijff schreef: Een zegen voor Ajax dat die jongen tussentijds wegging, precies in de 6,5 a 7 jaar sinds zijn debuut 0 titels. Alleen al van de 12.30 uur wedstrijden waarin hij meedeed kun je compilaties maken van snurk momentjes of oliedomme overtredingen (ik herinner nog een Excelsior-Ajax 2-2, ingeleid door gepruts van Urby) die elke keer alleen al minimaal het aantal punten hebben gekost dat Ajax aan het einde van de rit tekort kwam.
Of Cruijff.
Begaafde spelers hebben de neiging te teren op hun talent en dat mag ook van hun omgeving. Dat wist Cruijff als geen ander. Hij pakte jongeren als Van Basten, Rijkaard en Bergkamp keihard aan als ze de kantjes eraf liepen. Niets: 'Van hem kan ik het hebben'. Als je van jezelf vindt dat je de beste bent, brengt dat ook verantwoordelijkheden met zich mee. Dat kunnen toptalenten niet jong genoeg leren.
Urby zwalkte overal tussendoor, want hij was zo'n lieve jongen en hij kon zo goed voetballen. Niemand die hem tot de orde riep. Uiteindelijk heeft hij daar last van gehad.

Begaafde spelers hebben de neiging te teren op hun talent en dat mag ook van hun omgeving. Dat wist Cruijff als geen ander. Hij pakte jongeren als Van Basten, Rijkaard en Bergkamp keihard aan als ze de kantjes eraf liepen. Niets: 'Van hem kan ik het hebben'. Als je van jezelf vindt dat je de beste bent, brengt dat ook verantwoordelijkheden met zich mee. Dat kunnen toptalenten niet jong genoeg leren.
Urby zwalkte overal tussendoor, want hij was zo'n lieve jongen en hij kon zo goed voetballen. Niemand die hem tot de orde riep. Uiteindelijk heeft hij daar last van gehad.
Precies, daarom moet je ook altijd naar de hoofdtrainer kijken als het rendement van de jeugdopleiding te laag is. De eerste 3 jaar in het eerste bepalen of een talent een topper wordt of niet. Dat pleit de jeugdopleiding niet volledig vrij maar Ajax heeft de afgelopen 15 jaar heel veel aanzienlijk dan wel bruikbaar talent vergooid door prutsers en middelmatigen als trainer aan te stellen omdat het zulke geliefde spelers waren.Yopii schreef:Of Cruijff.![]()
Wollt ihr den totalen Mensch?
Welk aanzienlijk talent dan? Nu komt er weer wat door, maar het aanbod is jarenlang bar en boos geweest.
De begeleiding begint juist in de jeugd. Daar moet je een speler al vormen. Niet door hem in te perken, maar door hem te prikkelen en verantwoordelijkheid te laten nemen. Dus voorkauwen is het ook niet, het gaat om maatwerk.
De begeleiding begint juist in de jeugd. Daar moet je een speler al vormen. Niet door hem in te perken, maar door hem te prikkelen en verantwoordelijkheid te laten nemen. Dus voorkauwen is het ook niet, het gaat om maatwerk.
Je zou bijna denken dat die Jonk er wel iets van begreep.Yopii schreef:Welk aanzienlijk talent dan? Nu komt er weer wat door, maar het aanbod is jarenlang bar en boos geweest.
Jarenlang is hoeveel jaar? Twee, drie? Jonk is net iets meer dan een jaar weg. Dus onder hem vond Yopi het dus bar en boos.wimpey schreef:Je zou bijna denken dat die Jonk er wel iets van begreep.Yopii schreef:Welk aanzienlijk talent dan? Nu komt er weer wat door, maar het aanbod is jarenlang bar en boos geweest.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring