F1 en andere autosporten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

beelzebub

Re: F1

Bericht door beelzebub » do dec 01, 2016 9:30 am

Haha idd. Die gaat niet nog een keer wereldkampioen worden.

Voor degenen die roepen dat vroeger alles beter was; Een of andere nerd heeft het V8 pole rondje uit 2011 afgezet tegen het V6 pole rondje van dit jaar in Abu Dhabi. Eindtijd bijna hetzelfde al loopt de wagen uit 2011 in het begin en op het einde sneller. Op het rechte stuk tussen 0:40 en 0:50 loopt de huidige auto bijna 30 km/h harder....
https://youtu.be/a1w_DVj2goc
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do dec 01, 2016 12:43 pm

De maximumsnelheden van de wagen zegt niet alles beelzebub... volgend seizoen gaat de topsnelheid ook iets langzamer worden, maar in de bochten worden de wagens beduidend sneller... per ronde gaat het zelfs enkele seconden sneller worden is de verwachting.
Monkey Tonk schreef:Rosberg is geen echte racer, zo blijkt uit zijn eigen relaas:
Indeed, we heard Nico's engineer tell him that it was "critical" that he pass Verstappen.

"That was not a nice thing to hear," Nico joked after the race. "Really? Critical to pass Verstappen? Honesty, that was bad, that was really bad. That was a horrible feeling!"

Given Verstappen's reputation for making life difficult, and the fact that they'd already had moments together on track in Montreal, Germany and Mexico, not to mention Max's bold outside pass in the wet in Brazil, Nico could be forgiven for being a bit wary.

But to his credit he got his head down and made a bold pass, and Max gave him just enough space.

"The feelings that I had in the battle and right after when I realised that I'd passed him, I've never had that in a racecar ever in my life," said Rosberg. "And I don't ever want to have them again, I don't think..."
Haha iemand die dit soort uitspraken doet bulkt niet bepaald van het zelfvertrouwen.

Veel mensen waren vertederd toen Rosberg via social media beelden postte van hoe hij vroeger ging karten met zijn vader. Ik vond het eerlijk gezegd nogal verwend ogen... een met een gouden lepel in de mond geboren joch dat als kleine dreumes op een privébaantje op Ibiza een grote voorsprong op zo ongeveer alle anderen mocht nemen.

beelzebub

Bericht door beelzebub » do dec 01, 2016 12:51 pm

Beticht je nu indirect Verstappen van hetzelfde gouden lepeltje? :ajaxsmiley.gif:

Sandro

Bericht door Sandro » do dec 01, 2016 12:57 pm

Ik wil net zeggen...die is geboren in een kart toch?
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do dec 01, 2016 1:10 pm

Bij Rosberg zie ik echt de combinatie met een heleboel centen, een gespreid bedje en een weg die al uitgestippeld was. Ongetwijfeld zal Rosberg op een gegeven moment als een groot talent zijn beschouwd, anders was hij niet op zo'n jonge leeftijd de Formule 1 binnen gekomen.

Maar bij Max zie ik toch een grotere bezetenheid van racen. Iemand heeft hier weleens een filmpje gepost van het ongelooflijk aantal uren dat hij op een simulator maakte. Naast dat hij dat heel erg leuk zal vinden is dat ook gewoon heel hard werken. Hij kart in zijn vrije tijd nog steeds zo veel als kan, de andere Formule 1 coureurs doen dat bij mijn weten niet (vaak.)

De laatste quote op de vorige pagina vind ik écht veelzeggend.....
Monkey Tonk schreef:Rosberg is geen echte racer, zo blijkt uit zijn eigen relaas:

"The feelings that I had in the battle and right after when I realised that I'd passed him, I've never had that in a racecar ever in my life," said Rosberg. "And I don't ever want to have them again, I don't think..."
Rosberg wil dus nooit meer meemaken hoe het is om echt op het randje samen een bocht uit te komen en wist ook niet hoe dat zou voelen. Dan ben je geen echte racer.

Zijn andere quotes dan van Verstappen 'ik rijd ze nog liever de baan af dan dat ik me laat inhalen' of, over een klagende Vettel: 'dan moet ie maar meer gas geven'.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » do dec 01, 2016 2:47 pm

Of de quote van Ricciardo over het scherpe duel met Verstappen in Maleisie, waarin hij zegt dat hij wist dat ze allebei met een grote grijns naast elkaar reden. Die jongens genieten wel.

Als je racen niet leuk vindt, waarom doe je het dan? Of is dat de verdedigende mentaliteit tegenover de aanvallende?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do dec 01, 2016 3:03 pm

Ter verdediging van Rosberg. Ik denk dat hij vooral doelde op de extra spanning die er op zat. Het was op dat moment voor hem een actie die móest slagen. En dat uitgerekend tegen een coureur die bekend staat om zijn scherpe duels. Het was niet gewoon een scherp duel met Verstappen. Het was één inhaalactie voor de wereldtitel.

Hij is duidelijk een andere persoonlijkheid dan een aantal van de genoemde racers. Maar hij kan vermoedelijk toch ook wel een stukje autorijden. En mocht hij hierna nooit meer in deze positie komen. Hij is toch maar mooi wereldkampioen.
Nil volentibus arduum

beelzebub

Bericht door beelzebub » do dec 01, 2016 3:26 pm

Nu we het toch daarover hebben, wie is jullie mooiste/beste/leukste eenmalig F1 kampioen? Zolang ik het volg kom ik tot het rijtje Rosberg, Button, Raikkonen, Villeneuve, Hill en Mansell.

Daarvan vind ik Button en Villeneuve er bovenuit steken qua rijden en personality. James Hunt schijnt de allerleukste te zijn volgens de overlevering, maar die werd wereldkampioen voor mijn geboorte.

De BBC heeft er zelfs een poll voor opgezet: http://www.bbc.com/sport/formula1/38119879

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » do dec 01, 2016 4:25 pm

De kleurrijkste was denk ik Hunt. Ik heb James Hunt nog zien racen op Zandvoort. In die tijd was het vrij normaal dat coureurs in het harnas stierven. Totaal andere koek. Die autos waren geladen bommen en die coureurs keken de dood in de ogen. Herinner me Ronnie Peterson nog toen zijn auto de fik in ging. Hunt: https://www.youtube.com/watch?v=Hy2uEfHQMCU

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do dec 01, 2016 5:23 pm

Marillion schreef:Ter verdediging van Rosberg. Ik denk dat hij vooral doelde op de extra spanning die er op zat. Het was op dat moment voor hem een actie die móest slagen. En dat uitgerekend tegen een coureur die bekend staat om zijn scherpe duels. Het was niet gewoon een scherp duel met Verstappen. Het was één inhaalactie voor de wereldtitel.

Hij is duidelijk een andere persoonlijkheid dan een aantal van de genoemde racers. Maar hij kan vermoedelijk toch ook wel een stukje autorijden. En mocht hij hierna nooit meer in deze positie komen. Hij is toch maar mooi wereldkampioen.
Zo is het maar net. Ik vind dat er toch net wat te denigrerend over Rosberg wordt gedaan.

Iniesta

Bericht door Iniesta » do dec 01, 2016 9:56 pm

Precies, die actie was voor hem een penalty in een wk finale. Hij is gewoon open over de spanning die hij daarbij voelde.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do dec 01, 2016 10:03 pm

beelzebub schreef:Haha idd. Die gaat niet nog een keer wereldkampioen worden.

Voor degenen die roepen dat vroeger alles beter was; Een of andere nerd heeft het V8 pole rondje uit 2011 afgezet tegen het V6 pole rondje van dit jaar in Abu Dhabi. Eindtijd bijna hetzelfde al loopt de wagen uit 2011 in het begin en op het einde sneller. Op het rechte stuk tussen 0:40 en 0:50 loopt de huidige auto bijna 30 km/h harder....
https://youtu.be/a1w_DVj2goc
De banden zullen ook een rol spelen. Dit seizoen hebben ze volgens mij voor het eerst ultrasofts.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Sandro

Bericht door Sandro » vr dec 02, 2016 4:01 am

Iniesta schreef:Precies, die actie was voor hem een penalty in een wk finale. Hij is gewoon open over de spanning die hij daarbij voelde.
Ja en misschien overdrijft hij het zelfs wel een beetje om het verhaal mooier te maken. Je kunt zo'n uitspraak dus op verschillende manieren interpreteren. Sommigen doen dat op een dusdanige manier dat het elke keer in het voordeel van die Hollander uitvalt :hypocrite.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Duke

Bericht door Duke » vr dec 02, 2016 9:18 am

Salvador Dali

Iniesta

Bericht door Iniesta » vr dec 02, 2016 2:28 pm

Rosberg stopt per direct. Dat geeft wellicht de gesprekken tussen de teambaas en Jos een wat ander perspectief.

beelzebub

Bericht door beelzebub » vr dec 02, 2016 2:35 pm

Wow, verrassend. Dat plaatst zijn opmerkingen na de race over crazy Max in perspectief. Hij wist het toen al denk ik. En zoals we al zeiden, hij wordt dus nooit meer wereldkampioen. :ajaxsmiley.gif:

Wellicht is dat ook de reden dat Mercedes Ocon naar Force India heeft laten gaan en niet Wehrlein. Die nemen ze natuurlijk lekker zelf volgend jaar.

ferry

Bericht door ferry » vr dec 02, 2016 2:40 pm

Wow, zeker verrassend zeg! Ben benieuwd of ze nu de reserve coureur (Was dat niet Pascal Wehrlein) in het stoeltje gaan zetten, of dat de molen gaat draaien tussen de teams.

Verstappen zal te duur zijn om weg te kapen denk ik, maar hij zal zelf best willen denk ik. Red Bull zal best een goede auto hebben volgend jaar, maar Mercedes is waarschijnlijk gewoon weer het te kloppen team.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr dec 02, 2016 3:09 pm

Op je hoogtepunt stoppen, letterlijk.
YNWA

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr dec 02, 2016 3:44 pm

Ik hoop dat ze vol voor Verstappen gaan.

Duke

Bericht door Duke » vr dec 02, 2016 4:02 pm

Gaat niet gebeuren, en het is ook maar zeer de vraag of dat goed zou zijn voor Verstappen.

Salvador Dali

zeux

Bericht door zeux » vr dec 02, 2016 4:31 pm

Duke schreef:Gaat niet gebeuren, en het is ook maar zeer de vraag of dat goed zou zijn voor Verstappen.
Interessant moment, met die nieuwe auto's volgend jaar.

Gaat Verstappen de gok wagen dat Mercedes volgend jaar nog steeds de top dog is, of heeft hij het vertrouwen dat RB het gat volgend jaar heeft gedicht?

Straks switcht hij en blijkt RB een betere auto te hebben...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » vr dec 02, 2016 4:32 pm

Denk het ook niet. Zoveel vertrouwen van RB gekregen, denk dat iemand als Verstappen dat kan waarderen. Denk ook niet dat Hamilton dat wil...
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » vr dec 02, 2016 4:36 pm

InnerHarbour schreef:Op je hoogtepunt stoppen, letterlijk.
Zeer verrassend. Hij heeft meer ballen dan gedacht! :biggthumpup.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr dec 02, 2016 4:38 pm

Ik denk ook niet dat die twee zullen matchen als teamgenoten, het zijn toch twee baasjes, kun je beter zo'n softie als Ricciardo naast je hebben.

Duke

Bericht door Duke » vr dec 02, 2016 4:49 pm

Verstappen kan ook niet zomaar weg, reken er maar op dat dit contractueel goed is vastgelegd. Los daarvan zal Verstappen het vertrouwen van Dr. Marko niet willen beschamen, hij heeft bij RB waarschijnlijk toch ook meer krediet dan bij Mercedes.

Salvador Dali

Plaats reactie