"Het design van het circuit van Abu Dhabi is behoorlijk anders", kijkt Max Verstappen vooruit naar de laatste Grand Prix van het seizoen van volgende week. "Er zijn veel bochten en combinaties die je op lage snelheid moet nemen. De unieke lay-out is een uitdaging, een kleine fout in één van de vele bochtencombinaties kan je ronde verpesten. Het is ook belangrijk om een sterke auto te hebben in de laatste sector om de banden heel te houden."
F1 en andere autosporten
Moderator: mods
Re: F1
Max in de Telegraaf:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
brigade zuid schreef:Ik hoop trouwens ook dat Rosberg het wordt, vind hem wat sympathieker en minder arrogant dat Hamilton. Hij was ook altijd wat meer de underdog, hij zou er ook niks van kunnen enz.
Zou Rosberg het durven om net als in Barcelona al La Schumacher versus Hakkinen of was het Damon Hill die Hamilton van de baan te rammen?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Ik zou daar Hamilton wel toe in staat achten, Rosberg niet. Ik hoop ook dat ie kampioen wordt, Hamilton heeft me net teveel maniertjes.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Of heel sluw van Rosberg toen al. Stel dat het Hamilton 1 en hij 2 was geworden daar... Dat zijn misschien net die 7 puntjes die Hamilton volgende week tekort komt....
- Monkey Tonk
Ook wel een mooie, van achter het stuur. Geeft een goed idee van hoe slecht het zicht was:
https://www.youtube.com/watch?v=7I1cpZphH2I
https://www.youtube.com/watch?v=7I1cpZphH2I
Heb het net doorgerekend. Bij een 1-2 in Barcelona Had Rosberg nu 385 punten gehad en Hamilton 380. Winnen in Abu Dhabi zou Hamilton dan wereldkampioen maken. Als als als...beelzebub schreef:Of heel sluw van Rosberg toen al. Stel dat het Hamilton 1 en hij 2 was geworden daar... Dat zijn misschien net die 7 puntjes die Hamilton volgende week tekort komt....

-
- AT Toto winner 15/16
Zal Max het komend weekend aandurven om echt op het scherpst van de snede het gevecht aan te gaan met de beide Mercedessen of zal hij zich toch een beetje inhouden omdat een aanrijding wel hele grote gevolgen heeft om het kampioenschap? Het meest ideale zou zijn als hij gewoon de pole pakt.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Ik denk dat hij er vol op gaat. Ik denk ook dat Hamilton pole pakt en dan er voor gaat zorgen dat er heel veel wagens door de eerste bocht moeten gaan. Zijn enige hoop is het uitvallen van Rosberg.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Max houdt zich niet in, en waarom zou hij ook? Hij heeft nog niemand van de baan gereden. Alleen Grosjean vorig seizoen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
-
- AT Toto winner 15/16
Of het moet als een soort van teamorder van bovenaf komen omdat ze geen gezeik willen. Ik meen ergens gelezen te hebben dat Toto Wolff al contact met vader Jos heeft opgenomen met het verzoek of Max zich niet teveel wil bemoeien met de strijd om de titel.
Is het niet zelfs gevaarlijk als je lapzwanserig zo'n GP rijdt? Dan ben je toch ook minder geconcentreerd?Marillion schreef:Als een coureur zich in deze situatie zou inhouden moet hij een andere baan gaan zoeken. Zo simpel is het toch gewoon? Je moet tot de grens gaan om optimaal te presteren.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- Monkey Tonk
Max gaf Rosberg een klein zetje vlak na de start twee GP's geleden. Lauda maakte daar veel ophef over. (Lauda was na Braziliie weer vol lof over Verstappen). Het lijkt me voor niemand een goed idee om Rosberg in de laatste race van de baan te rijden. Als Hamilton daardoor kampioen wordt, krijg je de soort negatieve publiciteit die je jaren later nog hoort.
Het uitgangspunt is ook niet om iemand van de baan te rijden. Maar je moet er als coureur wel gewoon honderd procent voor gaan om een maximaal resultaat te behalen. Daar horen scherpe inhaalmanoeuvres bij want anders passeer je niemand. Net niet over de grens gaan van wat mag is iets dat niet ineens anders is in deze situatie. Daar heb je het hele seizoen mee te maken.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
Max vecht zelf ook nog ergens voor, namelijk de vierde plek in de eindstand.
- Monkey Tonk
Klopt. Maar ik zou bij de start toch even uitkijken dat je Rosberg heel laat. Je wilt niet degene zijn die iemand het kampioenschap kost via schade aan de auto.Marillion schreef:Het uitgangspunt is ook niet om iemand van de baan te rijden. Maar je moet er als coureur wel gewoon honderd procent voor gaan om een maximaal resultaat te behalen. Daar horen scherpe inhaalmanoeuvres bij want anders passeer je niemand. Net niet over de grens gaan van wat mag is iets dat niet ineens anders is in deze situatie. Daar heb je het hele seizoen mee te maken.
Aan de andere kant kun je ook zeggen dat je Rosberg juist wel opzoekt, omdat die het voorzichtig aan zal willen doen. Hij hoeft alleen maar derde te worden. Eigenlijk zou hij de race moeten winnen, want als hij de laatste vier races allemaal van Hamilton verliest is het toch een kampioenschap zonder glans. Dan wint hij alleen omdat Hamilton in Maleisie uitviel.
-
- AT Toto winner 15/16
Ach over een half jaar weet niemand dat meer en dan staat die titel nog steeds achter je naam.
Als het jullie boeit, een interessante video over de regelwijzigingen 2017 en de verschillen t.o.v. de huidige auto's: https://www.youtube.com/watch?v=XQ31NIl93GI
Ook wel geinig voor degenen die het niet wisten, in 2000 waren Hamilton en Rosberg al teamgenootjes en zelfs vrienden toen...
https://www.theguardian.com/sport/blog/ ... -rivalries

Ook wel geinig voor degenen die het niet wisten, in 2000 waren Hamilton en Rosberg al teamgenootjes en zelfs vrienden toen...
https://www.theguardian.com/sport/blog/ ... -rivalries

-
- AT Toto winner 15/16
6de plek voor Max. Mercedes kan opgelucht ademhalen, van Max zullen ze geen last hebben.
Fout gemaakt kennelijk, heb er niks van gezien.
De TVerstappen: 'Kan mezelf wel voor m'n kop slaan'
"Dit is enorm frustrerend", verzuchtte de Nederlander na afloop van de kwalificatie voor de laatste Formule 1-race van het jaar bij Ziggo Sport. In de derde en laatste heat maakte Verstappen tweemaal een vergelijkbare fout.
"Alles liep supermakkelijk. Tot in Q3. In mijn eerste run ging ik al wijd in bocht elf. De tweede run zag er wel goed uit, ik ging twee tienden sneller dan eerder. Maar toch ging het weer fout in bocht elf: mijn rechtervoorwiel blokkeerde en ik ging weer wijd. Ik kon mezelf wel voor m'n kop slaan!"
Balen
Voor de 19-jarige Limburger zat er daarom niet meer in dan de zesde tijd, waardoor hij achter de Mercedessen, teamgenoot Daniel Ricciardo en de Ferrari's zal moeten starten op zondag.
"Het had vandaag weer makkelijk een derde plek kunnen zijn, dit is zwaar balen. Omdat we op supersoft-banden starten (die iets langzamer maar duurzamer zijn dan de ultrasoft-banden die de rest van de top-tien gebruikt, red.) wilde ik verder naar voren staan. Ik zie het wel. Hopelijk wordt het toch een mooie race."
Er kan een hoop gebeuren de eerste bochten leert de ervaring dit jaar. Andere bandenstrategie. Tot nu toe vind ik RB niet heel gelukkig met die strategieën.brigade zuid schreef:6de plek voor Max. Mercedes kan opgelucht ademhalen, van Max zullen ze geen last hebben.
- Monkey Tonk
De kwalificatie kan Max de vierde plek in de eindstand kosten.