F1 en andere autosporten
Moderator: mods
- Monkey Tonk
Re: F1
Toto van Mercedes over Verstappen: "Physics are being redefined"
Dat wordt dus de subtitel. Van de film. In 2035. Ondanks het feit dat we dan al geintroduceerd zijn aan buitenaards leven.
https://www.autosport.com/news/report.php/id/127094
Dat wordt dus de subtitel. Van de film. In 2035. Ondanks het feit dat we dan al geintroduceerd zijn aan buitenaards leven.
https://www.autosport.com/news/report.php/id/127094
Max is echt niet 1 of 2 klassen hoger dan Schumacher was. Schumacher is historisch gezien de absolute top, ik zou het geweldig vinden als max dat kan evenaren.Cruijff schreef:
Ook Schumacher liet dus zien dat hij net zo goed als zijn materiaal was, Verstappen lijkt minimaal één of twee klassen / niveautjes hoger, Max haalt er echt de max limiet uit en zelfs nog net ietsjes meer.
Elke coureur is afhankelijk van zn materiaal. Zet verstappen terug in torro Rosso en hij rijdt weer voor plek 6-12. Zn klasse zal dan bepalend zijn of dat plek 6 is of 12, podium haalt ie dan onder normale omstandigheden niet.
Max is echt niet 1 of 2 klassen hoger dan Schumacher was. Schumacher is historisch gezien de absolute top, ik zou het geweldig vinden als max dat kan evenaren.Cruijff schreef:
Ook Schumacher liet dus zien dat hij net zo goed als zijn materiaal was, Verstappen lijkt minimaal één of twee klassen / niveautjes hoger, Max haalt er echt de max limiet uit en zelfs nog net ietsjes meer.
Elke coureur is afhankelijk van zn materiaal. Zet verstappen terug in torro Rosso en hij rijdt weer voor plek 6-12. Zn klasse zal dan bepalend zijn of dat plek 6 is of 12, podium haalt ie dan onder normale omstandigheden niet.
Schumacher wist echt goed gas gegeven toen hij bij Benetton zat. Jos Verstappen reed daar ook een tijdje, maar die episode duurde wat te kort en met alleen maar 2 top keer een finish bij de top 3 heeft hij natuurlijk niet genoeg keren op het podium gestaan.Iniesta schreef:Max is echt niet 1 of 2 klassen hoger dan Schumacher was. Schumacher is historisch gezien de absolute top, ik zou het geweldig vinden als max dat kan evenaren.Cruijff schreef:
Schumacher heeft enorm geprofiteerd van het wegvallen van Senna, al op de datum dat Senna stierf was hij de 'fortuinlijke' man die op dezelfde dag de GP won.
Bij Ferrari heeft het een tijdje voordat de boel echt goed voor elkaar was, maar toen de wagen echt goed was, was het een aantal jaar beschamend dat het eigenlijk geen (top)sport meer te noemen was. Schumacher had niet alleen een veel betere wagen dan rijders van andere teams, ook de coureur die zijn teammaat was kreeg beduidend minder materiaal. Wanneer de 2e rijder toch een keer op kop lag, werd die met teamorders teruggehaald. Met Barichello heeft dat echt de meest sneue taferelen opgeleverd.
Wanneer er echt een mooi gevecht met Mika Hakkinen ontstond, liet die Fin toch vaak zien dat Schumacher zeker niet de meest talentvolle was. Toen Alonso als nieuweling in de F1 bij Minardi kwam, ging die Minardi, wat werkelijk een kutwagen was, zo hard dat het voor geen enkele andere coureur mogelijk was om hem ook maar een honderdste van een seconde harder te laten rijden. Toen Schumacher van 2010 tot en met 2012 weer ging racen en niet het allerbeste materiaal meer had, waren de prestaties van Michael, zelfs in vergelijking met zijn teamgenoot, week in week uit pure middelmaat.
En de rest van het formule 1 circuit heeft niet kunnen profiteren van het wegvallen?
Sowieso was de Benetton de eerste races van dat jaar verreweg de snelste, maar dat laat je maar even achterwege.
Statistisch gezien verreweg de succesvolste rijder ooit, maar dat is uiteraard puur geluk geweest.
Verder mis ik nog een update van de prestaties van Alonso in zn oudere dagen, ik neem aan dat zn exceptionele talent nog steeds komt bovendrijven?
Sowieso was de Benetton de eerste races van dat jaar verreweg de snelste, maar dat laat je maar even achterwege.
Statistisch gezien verreweg de succesvolste rijder ooit, maar dat is uiteraard puur geluk geweest.
Verder mis ik nog een update van de prestaties van Alonso in zn oudere dagen, ik neem aan dat zn exceptionele talent nog steeds komt bovendrijven?
Het duel Senna vs Prost, vaak epische gevechten, viel op een gegeven moment weg, daar zat in 1993 niet meteen een fantastische superbe generatie achter.
Dat Benetton, Schumacher reed er van 1991 tot en met 1995, verreweg de snelste auto was zat dus niet bepaald tegen om op dat moment bij dat team te zitten. Bij Ferrari heeft het van 1996 tot aan 2000 geduurd voordat de eerste wereldtitel eindelijk een feit was.
Het is zeker niet puur geluk geweest, Schumacher was ongetwijfeld bovengemiddeld en had een enorme honger om te winnen. Het streelde zijn ego erg om een hoop verschillende records te hebben. Omdat Ferrari vanaf dat jaar 2000 JAAAAAREN achtereen ongenaakbaar was ging het hem in de sport volgens mij vooral om echt zo ongeveer elk record te pakken dat er is.
Honger die ik vroeger nog weleens had als je bij bepaalde computerspelletjes een bizarre highscore in alle levels op je naam kan zetten. Dan speel je maar eindeloos door, niet omdat je het spelletje nog zo leuk vindt maar omdat je die cijfertjes achter je naam wil zien staan.
Schumacher won in zijn debuutjaar wel meteen een GP. En nog op Spa ook. Dat is wel een indicatie van een boel talent hebben en dat snel laten ontluiken.
Maar als een talent zoals Verstappen in materiaal zit dat afgespiegeld aan de concurrenten zo superieur is dat hij races van start tot finish zo easy peasy wint als Hamilton de voorbije weken, verliest hij denk ik vrij rap de lol in dit spelletje. Dan gaat zo'n jongen bij wijze van verlangen naar minder materiaal zodat hij gewoon weer echt om plaatsen kan racen.
Qua stats is Schumacher nr 1 aller tijden, maar wat grootste racetalenten in deze klasse betreft vind ik hem hooguit nummer 5 of nummer 6. Wellicht zal ie zelfs buiten mijn top 6 of 7 vallen. Vettel won wereldtitels achtereenvolgens in 2010, 2011, 2012 en 2013. Allemaal jaren dat er werkelijk geen klap aan was. Een blijvende indruk heeft Vettel echt niet gemaakt.
Ik denk dat wanneer je menig kenner vraagt om qua rijkunsten de in hun ogen beste 'drivers' ooit te kiezen hij bij de meesten buiten de top 10, 15 of top 20 valt.
Alonso is nu op zijn oude dag met beperkt competitief materiaal nog een aardige subtopper, topprestaties blijven uit maar je ziet dat hij nog wel kan racen. Aan wat Button en Massa, over beiden is een tijd hoog opgegeven, de laatste jaren laten zien zie je van de grote stuurmans kunsten die hen ooit werd toegedicht geen spat meer terug.
Wanneer Vettel en Alonso van team ruilen geef ik je op een briefje dat Alonso het beter doet dan Vettel nu en dat Vettel echt door het ijs zakt in de subtop.
Dat de BBC de radio van Vettel de Baby Phone noemt lijkt me erg pijnlijk. De BBC is een omroep die het qua toon doorgaans redelijk neutraal houdt, sporters niet om de haverklap loopt te bashen maar zo'n Vettel nemen ze totaal niet serieus. Hij krijgt van hen totaal niet de statuur die een voormalig wereldkampioen, laat staan een viervoudig kampioen (alleen nog zelf denkt dat hem) toekomt.
Dat Benetton, Schumacher reed er van 1991 tot en met 1995, verreweg de snelste auto was zat dus niet bepaald tegen om op dat moment bij dat team te zitten. Bij Ferrari heeft het van 1996 tot aan 2000 geduurd voordat de eerste wereldtitel eindelijk een feit was.
Het is zeker niet puur geluk geweest, Schumacher was ongetwijfeld bovengemiddeld en had een enorme honger om te winnen. Het streelde zijn ego erg om een hoop verschillende records te hebben. Omdat Ferrari vanaf dat jaar 2000 JAAAAAREN achtereen ongenaakbaar was ging het hem in de sport volgens mij vooral om echt zo ongeveer elk record te pakken dat er is.
Honger die ik vroeger nog weleens had als je bij bepaalde computerspelletjes een bizarre highscore in alle levels op je naam kan zetten. Dan speel je maar eindeloos door, niet omdat je het spelletje nog zo leuk vindt maar omdat je die cijfertjes achter je naam wil zien staan.
Schumacher won in zijn debuutjaar wel meteen een GP. En nog op Spa ook. Dat is wel een indicatie van een boel talent hebben en dat snel laten ontluiken.
Maar als een talent zoals Verstappen in materiaal zit dat afgespiegeld aan de concurrenten zo superieur is dat hij races van start tot finish zo easy peasy wint als Hamilton de voorbije weken, verliest hij denk ik vrij rap de lol in dit spelletje. Dan gaat zo'n jongen bij wijze van verlangen naar minder materiaal zodat hij gewoon weer echt om plaatsen kan racen.
Qua stats is Schumacher nr 1 aller tijden, maar wat grootste racetalenten in deze klasse betreft vind ik hem hooguit nummer 5 of nummer 6. Wellicht zal ie zelfs buiten mijn top 6 of 7 vallen. Vettel won wereldtitels achtereenvolgens in 2010, 2011, 2012 en 2013. Allemaal jaren dat er werkelijk geen klap aan was. Een blijvende indruk heeft Vettel echt niet gemaakt.
Ik denk dat wanneer je menig kenner vraagt om qua rijkunsten de in hun ogen beste 'drivers' ooit te kiezen hij bij de meesten buiten de top 10, 15 of top 20 valt.
Alonso is nu op zijn oude dag met beperkt competitief materiaal nog een aardige subtopper, topprestaties blijven uit maar je ziet dat hij nog wel kan racen. Aan wat Button en Massa, over beiden is een tijd hoog opgegeven, de laatste jaren laten zien zie je van de grote stuurmans kunsten die hen ooit werd toegedicht geen spat meer terug.
Wanneer Vettel en Alonso van team ruilen geef ik je op een briefje dat Alonso het beter doet dan Vettel nu en dat Vettel echt door het ijs zakt in de subtop.
Dat de BBC de radio van Vettel de Baby Phone noemt lijkt me erg pijnlijk. De BBC is een omroep die het qua toon doorgaans redelijk neutraal houdt, sporters niet om de haverklap loopt te bashen maar zo'n Vettel nemen ze totaal niet serieus. Hij krijgt van hen totaal niet de statuur die een voormalig wereldkampioen, laat staan een viervoudig kampioen (alleen nog zelf denkt dat hem) toekomt.

Om terug te komen op Schumacher en de Ferrari dominantie... Is die auto door de jaren niet zo goed geworden door zijn voortdurende input? Volgens mij was de Ferrari in die tijd afgestemd op zijn rijstijl. En hij hield van extreme onderstuur (of overstuur), dus daar moest zijn teamgenootje het ook mee doen.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
- Monkey Tonk
Dat klopt volgens mij. Dit is overigens een kwaliteit van een coureur waar wij als publiek niet zoveel van meekrijgen maar die voor een team wel van belang is. Hoe goed ben je in staat om samen met de technici de auto te verbeteren. Daarmee maak je het voor jezelf op termijn steeds makkelijker om tot een goed resultaat te komen. Maar het is wat minder spectaculair dan het pure talent wat je ziet in zo'n moment om op een drijfnat circuit een auto terug onder controle te krijgen.beelzebub schreef:Om terug te komen op Schumacher en de Ferrari dominantie... Is die auto door de jaren niet zo goed geworden door zijn voortdurende input? Volgens mij was de Ferrari in die tijd afgestemd op zijn rijstijl. En hij hield van extreme onderstuur (of overstuur), dus daar moest zijn teamgenootje het ook mee doen.
Wat Schumacher en Verstappen betreft zou je hun entree moeten vergelijken. Niet Verstappen in het begin van zijn loopbaan en Schumacher op het einde van zijn loopbaan. Al kun je jezelf afvragen of het uberhaupt mogelijk is om coureurs uit een verschillende periode te vergelijken. Wat mij betreft niet. Andere auto, andere tegenstanders, andere regels.
Nil volentibus arduum
Allemaal leuk en aardig, maarreh:

De T.PSV-fan Max Verstappen welkom in Eindhoven
40 min geleden
PSV-directeur Toon Gerbrands heeft 'fan' Max Verstappen woensdag uitgenodigd om een keer een wedstrijd van de landskampioen te komen bekijken.
"Het is mij duidelijk geworden dat Verstappen één van de grootste PSV-fans is. Als hij in de gelegenheid is, wil hij graag een keertje komen kijken. Hij is meer dan welkom", aldus Gerbrands bij PSV TV.
De directeur van PSV hoorde van mensen van Jumbo dat Verstappen een voorkeur voor de Eindhovense voetbalclub heeft. "Mooi om dit soort fans te hebben", sprak Gerbrands.
Net als 1,1 miljoen andere Nederlanders keek de Fries afgelopen weekeinde naar de Grand Prix van Brazilië. "Indrukwekkend wat Verstappen daar liet zien. Dat gaat de hele wereld over." Verstappen reed in Brazilië , op onnavolgbare wijze, naar het erepodium.
Einde seizoen
Voor de jonge Limburger is het seizoen bijna afgelopen. Over anderhalve week wordt het F1-circus afgesloten met een race in Abu Dhabi. Wellicht dat Verstappen daarna tijd heeft om een keer naar PSV te komen kijken.
- InnerHarbour
- InnerHarbour
Je mag wel stellen dat Rosberg moet uitvallen om geen wereldkampioen te worden.
Nog even terug naar Max: https://willthef1journo.wordpress.com/2 ... -ordinary/
Nog even terug naar Max: https://willthef1journo.wordpress.com/2 ... -ordinary/
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
IH & Duke schreef:Nou dan moet Rosberg serieus zijn best doen om het te verkloten. / Je mag wel stellen dat Rosberg moet uitvallen om geen wereldkampioen te worden.
Gezien het patroon van de afgelopen races, dat Hamilton in ieder geval veel sneller is dan teamgenoot Rosberg én zelfs niet eens in gevechten met andere coureurs terechtkomt, is dat zeker niet ondenkbaar.Sandro_Calaaabro schreef:Het is toch niet onmogelijk dat Hamilton wint en Rosberg vierde wordt?
Ricciardo met zijn snelle kwalificaties, de Red Bulls in general met hun snelheid en de inhaalacties van Max... er zijn echt wel een aantal gevaren voor Rosberg.
één van de twee Ferrari's wil ook nog weleens vroeg in de race een actie bij Rosberg maken. Buiten crashes en technische problemen nog scenario's zat dus.
Jos Verstappen hierover:
Bang
Verstappen lijkt dit seizoen soms het favoriete gespreksonderwerp van de teambazen van dé dominante formatie in de Formule 1, het team van Mercedes. Niki Lauda is volgens vader Jos een groot fan van Verstappen en zou er vooral van balen dat hij niet voor Mercedes rijdt.
Teambaas Toto Wolff belt regelmatig met het Verstappen-front en hoopte onder meer dat de jonge coureur zich niet te veel met de strijd tussen de Mercedes-coureurs Lewis Hamilton en Nico Rosberg zou bemoeien.
"Ze zijn bang voor Max, daarom zeggen ze dat", beweert Jos Verstappen. "Ik denk dat Max het altijd op een faire en goede manier doet. Nu ook weer, dat hij Nico Rosberg op een fraaie manier buitenom inhaalt. Natuurlijk zijn ze daar niet zo blij mee, want het is toch een bepaald gevaar als je iemand op zo’n manier inhaalt. Maar zoals Max het doet, ja daar houden de mensen van. Daar smullen ze van. Ik denk dat dat alleen maar goed is voor de Formule 1."
Onmogelijk niet, wel onwaarschijnlijk.Sandro_Calaaabro schreef:Het is toch niet onmogelijk dat Hamilton wint en Rosberg vierde wordt?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Hoezo?Duke schreef:Onmogelijk niet, wel onwaarschijnlijk.Sandro_Calaaabro schreef:Het is toch niet onmogelijk dat Hamilton wint en Rosberg vierde wordt?
Ondanks dat er nu een paar één-tweetjes van Mercedes op rij zijn geweest, zijn er nog aardig wat races geweest dat de Mercedes rijders niet allebei op het podium stonden. Zoek de statistieken er maar op na.
Even snel gechecktCruijff schreef:
Ondanks dat er nu een paar één-tweetjes van Mercedes op rij zijn geweest, zijn er nog aardig wat races geweest dat de Mercedes rijders niet allebei op het podium stonden. Zoek de statistieken er maar op na.
2e Mercedes 3de in Japan, Maleisië, Signapore, België, GB, Bahrein
2e Mercedes 4de in Duitsland en Oostenrijk
2e Mercedes 5de in Europa en Canada
2e Mercedes 7de in Monaco en China
Er zijn dus wel degelijk kansen.
Alleen, is Abu Dhabi niet een 'robot-circuit'? Zo'n race waarin nooit een fuck gebeurt en volgorde na de start richtinggevend is?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Rosberg kan 3e worden en is dan nog altijd wereldkampioen. En Abu Dhabi is een circuit dat Mercedes wel goed ligt geloof ik; lange rechte stukken waar zij het best uit de voeten kunnen. Als Rosberg de start goed doorkomt en geen mechanische problemen krijgt zal hij 'gewoon' wereldkampioen worden denk ik.
-
- AT Toto winner 15/16
Een overstap in de toekomst naar Mercedes is misschien wel de enige mogelijkheid om wereldkampioen te worden.Cruijff schreef:Verstappen lijkt dit seizoen soms het favoriete gespreksonderwerp van de teambazen van dé dominante formatie in de Formule 1, het team van Mercedes. Niki Lauda is volgens vader Jos een groot fan van Verstappen en zou er vooral van balen dat hij niet voor Mercedes rijdt.
Eerst afwachten hoe volgend jaar uitpakt, met de nieuwe auto-condities.brigade zuid schreef:Een overstap in de toekomst naar Mercedes is misschien wel de enige mogelijkheid om wereldkampioen te worden.Cruijff schreef:Verstappen lijkt dit seizoen soms het favoriete gespreksonderwerp van de teambazen van dé dominante formatie in de Formule 1, het team van Mercedes. Niki Lauda is volgens vader Jos een groot fan van Verstappen en zou er vooral van balen dat hij niet voor Mercedes rijdt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Je weet in ieder geval dat RB en Ferrari vol die eerste bocht ingaan wetende dat Rosberg geen enkel risico wil nemen. Dat kan nog leuk worden.Ferry schreef:Rosberg kan 3e worden en is dan nog altijd wereldkampioen. En Abu Dhabi is een circuit dat Mercedes wel goed ligt geloof ik; lange rechte stukken waar zij het best uit de voeten kunnen. Als Rosberg de start goed doorkomt en geen mechanische problemen krijgt zal hij 'gewoon' wereldkampioen worden denk ik.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Rosberg finishte dit jaar in 25%van de gevallen buiten de top 3, dus die kans is zeker niet theoretisch.
Hamilton won viermaal, terwijl rosberg buiten top 3 eindigde, 20% van de races.
Nu weet ik niet in hoeverre die keren buiten top drie te voorkomen waren geweest, indien hij op safe had gespeeld.
Hamilton won viermaal, terwijl rosberg buiten top 3 eindigde, 20% van de races.
Nu weet ik niet in hoeverre die keren buiten top drie te voorkomen waren geweest, indien hij op safe had gespeeld.
-
- AT Toto winner 15/16
Ik hoop trouwens ook dat Rosberg het wordt, vind hem wat sympathieker en minder arrogant dat Hamilton. Hij was ook altijd wat meer de underdog, hij zou er ook niks van kunnen enz.