F1 en andere autosporten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Re: F1

Bericht door Ramona » ma nov 14, 2016 6:16 am

Wat een baasje...sodepie! Genieten to the Max!! :worshippy.gif: :worshippy.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma nov 14, 2016 7:26 am

Volgens mij was iedereen het er wel over eens dat hij aardig :smallgrin.gif: gereden heeft.

Verstappen verovert harten van sportfans met indrukwekkende race
YNWA

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » ma nov 14, 2016 8:34 am

Deze is ook wel leuk. De twee Mercedes coureurs staan er als figuranten bij ...

https://www.youtube.com/watch?v=yuvbFyAUmSc

Wat zingt het publiek na een minuut? Ole ole ole ... en dan? Senna Senna?

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma nov 14, 2016 8:56 am

Hamilton leefde in z'n eigen wereld. Die heeft alleen maar vooraan gereden en zat te 'chillen'. Rosberg keek wel zuur want zonder de pitstop van Max had ie nooit als 2de gefinisht. Max was zoveel sneller. Gedenkwaardige race. We zullen nooit weten of ie Lewis had weten te challengen, maar hij heeft z'n naam definitief neergezet.
Whitey on the moon.

Mano

Bericht door Mano » ma nov 14, 2016 8:58 am

Wat een ongelooflijke race. Je denkt in het begin, als hij nog in de punten gaat rijden, heeft hij het goed gedaan.

hij was aan het karten :smallgrin.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma nov 14, 2016 9:56 am

Wat zijn beide Ferrari coureurs toch sneue figuren.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma nov 14, 2016 10:03 am

Kimi ook? :1evil.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » ma nov 14, 2016 10:24 am

Monkey Tonk schreef:Deze is ook wel leuk. De twee Mercedes coureurs staan er als figuranten bij ...

Ik kon mijn oren nauwelijks geloven, dus maar even opgezocht. En inderdaad:

https://www.youtube.com/watch?v=iWjBCPEyM4s

Het Braziliaanse publiek zingt Max toe met Ole ole ole ola, Senna,Senna!

Kippevel.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma nov 14, 2016 10:27 am

Verbaal is Max ook altijd wel lekker bezig hè. Toen Felipe Massa hier zat te zeiken over de fouten die hij nog maakt als rijder zet hij hem aardig te kijk:

https://www.youtube.com/watch?v=Wsj3UB0mLE8

brigade zuid schreef:Dit is het beste wat ik gezien heb! Van de laatste plek naar het podium in 25 minuten!
Wat een koning is het ook he... en Vettel jankt weer.
brigade zuid schreef:Wat zijn beide Ferrari coureurs toch sneue figuren.
Bij Ferrari loopt men met één en al frustratie rond. Aan het begin van het seizoen bleken de Mercedessen duidelijk te snel te zijn. Om de 2e plek voor de constructeurstitel had Ferrari nog een aardige voorsprong op Red Bull met Ricciardo en Daniil Kvyat, maar nu worden ze al maanden aan alle kanten voorbij gereden.

Vettel reageert als een loser, een klein kind dat moet huilen omdat het wordt buitengesloten.

In de tijd dat F1 echt uber saai en het kijken absoluut niet waard was, had ik een kennis die er nog steeds elke minuut van opslokte. Hij zei altijd stellig dat er toen 3 coureurs waren die er qua talent boven uitstaken. Lewis Hamilton, Raikkonen en Alonso. Vettel reed in verreweg het beste materiaal en werd een paar keer op rij fluitend wereldkampioen, maar mijn kennis schaarde hem niet onder die extreem getalenteerden.

In een minder presterende maar qua vermogen toch nog steeds vrij krachtige Ferrari blijkt dat dus wel.

Formule 1 was in die periode echt slaapverwekkend saai. Vettel reed zonder enige concurrentie met straatlengtes voorsprong naar zeges, de sport scoorde opeens weer een hoop publiciteit in alle headlines toen Michael Schumacher even een comeback kwam maken, maar die bleek, rijdend in niet het allerbeste materiaal, vrijwel geen enkele opzienbarende prestatie te kunnen leveren.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma nov 14, 2016 10:29 am

Monkey Tonk schreef:
Monkey Tonk schreef:Deze is ook wel leuk. De twee Mercedes coureurs staan er als figuranten bij ...

Kippevel.

Haha. :smile-ajax.gif:

Heb je sinds het overlijden van Senna de afgelopen twee decennia :smallgrin.gif: de podium ceremonies in Brazilië weleens bekeken? :smallgrin.gif: De Ole ole ole ole Senna, Senna komt jaarlijks voorbij tijdens de race in Brazilië. :smile-ajax.gif:

Neemt niet weg dat Verstappen door menig journalist, fan en volger gisteren wel diverse keren voor Senna is uitgemaakt.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » ma nov 14, 2016 11:05 am

Cruijff schreef:
Monkey Tonk schreef:

Kippevel.

Haha. :smile-ajax.gif:

Heb je sinds het overlijden van Senna de afgelopen twee decennia :smallgrin.gif: de podium ceremonies in Brazilië weleens bekeken? :smallgrin.gif: De Ole ole ole ole Senna, Senna komt jaarlijks voorbij tijdens de race in Brazilië. :smile-ajax.gif:

Neemt niet weg dat Verstappen door menig journalist, fan en volger gisteren wel diverse keren voor Senna is uitgemaakt.
Ze begonnen het te zingen tijdens het interview op het podium met Max. Niet toen die Mercedes coureurs geinterviewd werden. Dus ik draai het water effe lekker terug naar warm bij die koude douche van jou.

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma nov 14, 2016 11:46 am

Hmm. Heb wel moeite om mijn Nederlands-Oranje chauvinistische bril af te zetten, maar man-o-man wat een race van Verstappen.

Zelfs concurrende teams nemen hun pet af en buitenlandse media gaan zelfs in het Nederlands twitteren. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma nov 14, 2016 11:52 am

Monkey Tonk schreef:Ze begonnen het te zingen tijdens het interview op het podium met Max. Niet toen die Mercedes coureurs geinterviewd werden. Dus ik draai het water effe lekker terug naar warm bij die koude douche van jou.
Haha. :smile-ajax.gif: Na een race zoals die gisteren mag je een roze of een oranje bril nog best een heel tijdje op blijven houden hoor. :smile-ajax.gif:

Senna bezingen bij de GP van Brazilië doen ze elk jaar. Dat Max van Maleisië tot aan Argentinië en van Brazilië tot aan Mexico al een tijdje heel populair is en steeds meer fans krijgt staat buiten kijf (hoewel in Mexico men juist boe naar Max riep en hard voor Ferrari ging juichen toen Vettel tijdelijk de podiumplek kreeg......) is gaaf. Zo ongeveer alleen door Max is in die opgevoerde skelters rondrijden nog enigszins populair.

Met de F1, zo zegt Olav Mol die daar in interviews met de bazen van de sport vragen over stelde, zou het op vele vlakken niet zo heel best gaan. Onder jonge kijkers is het niet bepaald heel populair, veel circuits verkopen lang niet uit en kunnen de jaarlijkse bijdrage wellicht niet meer ophoesten. Een impuls met jong spectaculair talent is hard nodig.

In de jaren '80 en '90 gebeurden een hoop leipe, spectaculaire dingen. De geschiedenis die de raceklasse uit nog veel vroeger jaren heeft kent helemaal een hoop prachtige verhalen. De afgelopen 15 jaar is het buitengewoon saai geweest.

Schumacher had in de Benetton prima materiaal en reed in die wagen ook goed. Bij Ferrari was het beschamend hoe Barichello en andere 2e rijders contractueel Schumacher gewoon voor moesten laten. Dat heeft echt een paar gênante race situaties opgeleverd en een aantal oersaaie kampioenschappen.

Fernando Alonso was een strakke wereldkampioen met veel skills, al was de Renault in zijn gloriejaren ook wel erg top. Met wereldkampioen Vettel was het oersaai en puur dankzij het allerbeste materiaal.

In potentie had het nu met Mercedes dat ook alweer een paar jaar véééél beter materiaal dan alle anderen heeft ook weer gruwelijk eentonig kunnen worden, maar gelukkig is er Max.
Laatst gewijzigd door Cruijff op ma nov 14, 2016 11:59 am, 1 keer totaal gewijzigd.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma nov 14, 2016 11:58 am

Be that as it may, Verstappen kan alleen maar winnen als die Mercedessen uitvallen. RB zal volgend jaar een betere wagen moeten presenteren.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma nov 14, 2016 12:05 pm

InnerHarbour schreef:Be that as it may, Verstappen kan alleen maar winnen als die Mercedessen uitvallen. RB zal volgend jaar een betere wagen moeten presenteren.
Mwa da's niet helemaal waar.

Rosberg had hij gisteren zo makkelijk te pakken, hij passeerde hem buitenom en at hem simpelweg op. De twee gedwongen pauzes meegeteld is Verstappen 5 keer in de pits geweest en bij de finish had hij een gat van boven de halve minuut terug gereden naar 9 seconden. Maak de race nog 6 ronden langer en ook Rosberg gaat nog een keer voor gaas.

Die Rosberg zal over twee weken knap zenuwachtig kunnen worden mits Hamilton weer op de 1e plek rijdt en Verstappen meldt zich net als afgelopen twee races weer aan Rosberg zijn staart om dan meteen een inhaalactie te doen.

Bij de winst van Max in Spanje en bij zijn 2e plek in Maleisië waar Hamilton 3e werd, kwamen dus respectievelijk Raikkonen en Hamilton Verstappen niet voorbij terwijl ze én op minder oude banden reden dan hij én een wagen hadden die op het rechte stuk beduidend sneller was én in elke ronde simpelweg op een knopje konden drukken om de vleugel open te laten klappen met een DRS.

En dan er ronde na ronde maar niet voorbij komen.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma nov 14, 2016 12:08 pm

Oh sorry, ik zal volgend seizoen een regendans voor elke wedstrijd doen. Hallo iemand thuis, gister is da maatstaf natuurlijk niet. Als RB zijn auto niet verbeterd t.o.v. Mercedes wordt Verstappen volgend jaar maximaal 3de, hoe goed die jongen ook is. Daar zet ik wel een pint in OC op. :smallgrin.gif:
YNWA

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma nov 14, 2016 12:12 pm

Volgend jaar zal alles anders zijn, de auto's moeten weer van 0 opgebouwd worden in verband met aanpassingen van de reglementen. Maar het is niet leuk als er 1 team duidelijk boven de anderen uitsteekt (geldt net zo goed voor RBR als voor Mercedes).
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma nov 14, 2016 12:17 pm

Die pint neem ik aan, IH. Lange tijd geleden al een weddenschap gewonnen van Rishi die nog steeds niet is ingelost en die ook nog een wedje gedaan had + er nog één heeft lopen met jou, toch?
InnerHarbour schreef:Oh sorry, ik zal volgend seizoen een regendans voor elke wedstrijd doen. Hallo iemand thuis, gister is da maatstaf natuurlijk niet. Als RB zijn auto niet verbeterd t.o.v. Mercedes wordt Verstappen volgend jaar maximaal 3de, hoe goed die jongen ook is.
Alle teams moeten komend seizoen de wagen en het vermogen flink verbeteren, want de achterstand die de andere 10 teams op Mercedes hebben is een straatlengte. Niet elk team is in staat om het motorvermogen volledig naar wens te maken, want krijgen een motor geleverd van een fabriek van een concurrent die hem dan deels 'afknijpt'.

Ferrari lag aan het begin van het seizoen al zorgwekkend ver achter op Mercedes, was met een duidelijk verschil nummer 2. Daar eet men helemaal van de stress hun laarzen op, want ook voor die 2e plek bij de constructeurs komen ze er nu niet meer aan te pas.

Komend jaar zullen er wel diverse verschuivingen plaatsvinden. Een aantal nieuwe regels, zwaardere wagen, beduidend grotere banden, sommige teams gaan hard aan het werk en bieden goede perspectieven. Een coureur zoals Hulkenberg stapt niet voor niets over naar Renault terwijl Renault momenteel duidelijk minder presteert dan zijn huidige team.

InnerHarbour schreef:Oh sorry, ik zal volgend seizoen een regendans voor elke wedstrijd doen. Hallo iemand thuis, gister is da maatstaf natuurlijk niet.
Het regent lang niet elke race nee, helaas.
Toen Bernie Ecclestone, die ouwe dinosaurus, voor het eerst uitgelegd wat social media was en dat het van nut kon zijn wist hij niet precies wat hij er mee aan moest.

Misschien kunnen we dan grote sproeiïnstallaties langs de baan zetten en als 200.000 man op social media roepen dat het moet gaan regenen dan zetten we ze vervolgens aan zei ie. :smallgrin.gif:

Jij zegt gister is de maatstaf niet, maar rijden in de regen is de maatstaf juist wel. Dan zie je wie er echt kunnen racen en wie er bang en angstig over het asfalt glijden.

Verstappen is extreem jong opgepikt door één van de rijkere teams vanwege de indruk die hij in de GP3 in de regen maakte. Het kampioenschap won hij dat jaar niet en de GP 3 kampioen kreeg vervolgens geen stoeltje aangeboden van de eigenaren van Red Bull en Toro Rosso maar Verstappen reed bij een race in de regen per rondje maar liefst drie seconden sneller dan alle concurrenten en toen dachten ze bij het team 'die moeten we hebben'.
Laatst gewijzigd door Cruijff op ma nov 14, 2016 12:24 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma nov 14, 2016 12:21 pm

Duke schreef:Volgend jaar zal alles anders zijn, de auto's moeten weer van 0 opgebouwd worden in verband met aanpassingen van de reglementen. Maar het is niet leuk als er 1 team duidelijk boven de anderen uitsteekt (geldt net zo goed voor RBR als voor Mercedes).
Met andere woorden, RB heeft dan een reële kans om een gelijkwaardige auto in te zetten of zie ik dat als leek niet juist?
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma nov 14, 2016 12:30 pm

InnerHarbour schreef:
Duke schreef:Volgend jaar zal alles anders zijn, de auto's moeten weer van 0 opgebouwd worden in verband met aanpassingen van de reglementen. Maar het is niet leuk als er 1 team duidelijk boven de anderen uitsteekt (geldt net zo goed voor RBR als voor Mercedes).
Met andere woorden, RB heeft dan een reële kans om een gelijkwaardige auto in te zetten of zie ik dat als leek niet juist?
De kans is dan inderdaad reëel dat Mercedes opeens niet meer de renstal met het beste materiaal heeft. Bij een seizoen met een heleboel nieuwe regels kan het zomaar verschuiven wie de snelste is en kan het ook opeens zou zijn dat een team dat eerst heerste qua betrouwbaarheid opeens de boel technisch totaal niet voor elkaar heeft.

Dat in een nieuw seizoen vanaf de start opeens een geheel ander team het het beste voor elkaar heeft is al diverse malen voorgekomen.

Ferrari zal er ongetwijfeld enorm veel tegenaan gooien om goed voor de dag te komen. Red Bull is eveneens één van de teams die qua financiën en ook wat betreft de expertise mee kan in die slag.

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma nov 14, 2016 12:39 pm

Het zit erin, maar je weet het nooit. Na de laatste grote regelwijziging toen de motoren van V8 naar V6 gingen drie jaar geleden heeft Mercedes drie jaar lang gedomineerd. Ze hadden ze combi V6-hybride het beste voor mekaar en hebben volgens mij ook iets slims gedaan met uitlaatgassen die a la een turbo nogmaals slim door de motor gaan o.i.d. Die voorsprong hebben ze de laatste drie jaar niet weggeven.

Komend jaar is weer een grote reset met weer nieuwe regels qua auto, niet zozeer de motor. Ben ook benieuwd wat ze met de luchtweerstand gaan doen. 25% bredere banden is ook 25% meer luchtweerstand op die banden.

De grote jongens qua budget (>450 miljoen) zijn Mercedes, Ferrari, Red Bull en McLaren. Van die laatste verwacht ik volgend jaar de grootste ontwikkeling qua sprong die ze gaan maken.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma nov 14, 2016 12:52 pm

Oke, dank heren ik heb weer wat geleerd
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma nov 14, 2016 1:02 pm

InnerHarbour schreef:Oke, dank heren ik heb weer wat geleerd
Wat Red Bull ook bepaald niet tegenzit is dat ze erg de handjes dicht zullen knijpen wat betreft de coureurs. Beide gasten zijn jong, prikkelen elkaar op een sportieve manier, er hangt een positieve vibe rond beide gasten die elkaar omhoog stuwen en beter maken.

Bij Mercedes en ook een aantal andere teams zitten de coureurs elkaar aardig in de weg en bij Ferrari presteren beide rijders simpelweg al een poos in een neerwaartse lijn.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma nov 14, 2016 1:30 pm

Cruijff schreef:
InnerHarbour schreef:Be that as it may, Verstappen kan alleen maar winnen als die Mercedessen uitvallen. RB zal volgend jaar een betere wagen moeten presenteren.

Die Rosberg zal over twee weken knap zenuwachtig kunnen worden mits Hamilton weer op de 1e plek rijdt en Verstappen meldt zich net als afgelopen twee races weer aan Rosberg zijn staart om dan meteen een inhaalactie te doen.
Rosberg mag derde worden en dan nog is hij kampioen, dus ik denk dat ie niet zo heel erg zenuwachtig zal worden. Is ook een typisch parcour voor de Mercedes. Veel lange stukken. En het zal er denk ik ook wel droog zijn. Dus ik verwacht dat Rosberg daar gewoon tweede wordt (hij zal niet proberen om voor Hamilton te gaan rijden denk ik, te veel risico, stel je voor..).
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma nov 14, 2016 2:02 pm

Op zaterdag zal Rosberg natuurlijk gewoon nog vol voor pole position gaan.
Wanneer voor de zoveelste keer Hamilton hem daarin aftroeft en in de 1e ronde raakt Rosberg de 2e plek kwijt aan één van de twee Red Bulls dan denkt hij heus niet 'oh, lekker ontspannen man, 3e plaats is genoeg'.

Het trackrecord van Rosberg kennende is hij in zulke situaties bloednerveus.

De laatste races is Hamilton telkens te snel voor hem en is starten vanaf de 2e plek en finishen op de 2e plek het maximaal haalbare. Max voorbij laten en dan 3e worden zou niet bepaald een glansrijke titel zijn. Hamilton heeft de afgelopen 10 weken een paar keer pech gehad, 1 keer die motor die kapot ging, de andere keer dat hij vanaf plek 11 naar 3 reed maar Max niet voorbij kwam.

Verder was Hamilton gewoon duidelijk sneller. Lijkt me vrij roemloos als Rosberg op deze manier zeer nipt de titel pakt.

Max zomaar voorbij laten, dan op die 3e plek rijden, meteen iemand in je staart hebben én geen foutje meer mogen maken lijkt me in extremis een zenuwengedoe. Doornbos zei gisteren nog 'als ik Rosberg was zou ik meteen bij en (her)start de deur open zetten voor Max, dan gaat ie er langs en valt meteen Hamilton aan. Hamilton gooit de deur dan sowieso dicht en Max laat de wagen altijd staan dus dan tikt Max Hamilton eraf.' :smallgrin.gif:

Plaats reactie