Hakim Ziyech

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Demosthenes

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Demosthenes » vr sep 09, 2016 8:02 am

:ajaxsmiley.gif:

maar wat (of waarom) is er (iets) veranderd in de verdediging?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Sandro

Bericht door Sandro » vr sep 09, 2016 8:14 am

Het zal een combinatie van meerdere dingen zijn. Maar als ik één meest bepalende factor op moet noemen dan is het toch de trainer die anders wil spelen. Het leek misschien alsof er ook wel wat meer risico genomen kon worden als je kijkt naar hoe weinig tegendoelpunten we vorig seizoen kregen. Maar het is dus tot op heden gebleken dat ze bij andere opdrachten meteen niet meer weten wat ze moeten doen. En dat zal weer te maken hebben met de manier waarop ze opgeleid zijn, met hoe de vorige trainer voor hen dacht in plaats van dat ze zelf moesten denken, misschien met Bosz die het niet duidelijk genoeg uitlegt en/of dat hij daar meer tijd voor nodig heeft, en met hun leeftijd.

Maar laten we ook niet vergeten dat we er onder de Boer in Europa ook telkens kansloos vanaf gingen.

Dat in de kantlijn, terug naar Ziyech maar. Ik hoop echt dat Bosz hem op de juiste manier gaat gebruiken.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za sep 10, 2016 11:16 pm

zeux schreef: Wat vond jij vroeger eigenlijk van Jesper Olsen?
Cruijff schreef:
Lionel schreef: Zijn aanname is kut. Dan ben je voor mij per definitie niet technisch.
De aanname van een heleboel (Ajax) spelers is vrij beroerd. Koop je in de jaren dat je je opleiding mede vanwege dit aandachtspunt wilt hervormen één van de betere talenten bij Sparta weg :blush.gif: is dit nog steeds niet op orde. :blush.gif:

Zulke basiskwaliteiten waren in de tijd dat bovengenoemde Jesper Olsen voetbalden puik voor elkaar in de Eredivisie.
Arthur schreef:Toen had iedereen een half uur de tijd om een bal onder controle te krijgen. Dat is niet echt een eerlijke vergelijking.
En toch hadden ze nog geen halve seconde nodig om een bal perfect goed te controleren.

Het is vooral oneerlijk om te roepen 'nu zijn spelers fysiek een stuk sterker en ook allemaal sneller en dus voetballen ze zo ontzettend veel beter'.

In de tijd van Jesper Olsen zat de Eredivisie vol met spelers die qua leeftijd een stuk rijper waren dan de spelers van nu en mentaal een stuk harder.
Ook waren ze technisch bepaald niet minder dan Ricardo van Rhijn, Gregory van der Wiel, Mitchell Dijks of Nick Viergever (groot understatement)

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr okt 21, 2016 4:40 pm

Peter Bosz had donderdag naar eigen zeggen een goede reden om Hakim Ziyech te wisselen tegen Celta de Vigo. De middenvelder zat goed in de wedstrijd, maar werd naar de kant gehaald ten faveure van Riechedly Bazoer.

'We zaten te kijken hoe we die wedstrijd konden winnen. Het veld was heel zwaar en met Bazoer konden we een verse kracht inbrengen', begint Bosz tijdens de wekelijkse persconferentie over zijn beweegredenen. 'Hakim speelde al een paar wedstrijden bij ons op het middenveld.'

De linkspoot blijkt een hardwerkende spelmaker te zijn. 'Als je vergelijkt welke afstanden hij liep als rechtsbuiten bij Twente, dan loopt hij bij ons op het middenveld gemiddeld drie kilometer meer. Als je zo'n jongen dan even in bescherming kunt nemen, dan doen we dat.'
https://www.ajaxshowtime.com/article/ho ... PlzYpcx.97
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » vr okt 21, 2016 5:30 pm

Demosthenes schreef:
Peter Bosz had donderdag naar eigen zeggen een goede reden om Hakim Ziyech te wisselen tegen Celta de Vigo. De middenvelder zat goed in de wedstrijd, maar werd naar de kant gehaald ten faveure van Riechedly Bazoer.

'We zaten te kijken hoe we die wedstrijd konden winnen. Het veld was heel zwaar en met Bazoer konden we een verse kracht inbrengen', begint Bosz tijdens de wekelijkse persconferentie over zijn beweegredenen. 'Hakim speelde al een paar wedstrijden bij ons op het middenveld.'

De linkspoot blijkt een hardwerkende spelmaker te zijn. 'Als je vergelijkt welke afstanden hij liep als rechtsbuiten bij Twente, dan loopt hij bij ons op het middenveld gemiddeld drie kilometer meer. Als je zo'n jongen dan even in bescherming kunt nemen, dan doen we dat.'
https://www.ajaxshowtime.com/article/ho ... PlzYpcx.97
Wat een drogreden. Als je de wedstrijd wil winnen moet je vooral Zyiech eruit halen.. Overigens weer een goal tegen uit een standaardsituatie. Zag een statistiekje ergens voorbij komen waarin stond dat Ajax onder Bosz 18 goals heeft tegen gekregen waarvan 10 uit standaardsituaties. Zou prettig zijn als hij daar eens wat aan deed. Nu moeten we noodgedwongen veel scoren omdat we achterin nooit de 0 houden.

Sandro

Bericht door Sandro » vr okt 21, 2016 6:38 pm

Nooit de 0? Ik tel 6 keer de 0. En wat kan Bosz doen aan die (mazzel)goal van Celta uit die vrije trap?

On topic: heerlijk dat we Ziyech hebben he, genieten.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo nov 09, 2016 3:14 pm

Is er al nieuws over zijn blessure, een Ajax met of zonder Ziyech is een verschil.

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo nov 09, 2016 3:20 pm

Was toch alleen een vleeswond? Die gaat straks lekker topfit zijn tegen NEC.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo nov 09, 2016 5:33 pm

In Marokko zitten ze op hem te wachten!
De Marokkaanse voetbalbond is niet bepaald blij met Ajax inzake de afwezigheid van Hakim Ziyech. De
middenvelder viel afgelopen zondag in de wedstrijd tegen AZ (2­2) geblesseerd uit, waarna Ajax melding
maakte dat hij de interlands met Marokko moet missen. In het Noord­Afrikaanse land weet men echter van
niets.

Dokter Abderrazak Hefti laat op de officiële site van de Marokkaanse voetbalbond weten dat het niets gehoord
heeft vanuit Amsterdam. 'We weten dat Hakim Ziyech geblesseerd is uitgevallen bij zijn club, maar we hebben
geen medisch rapport gehad. De bond heeft een officieel verzoek ingediend om deze alsnog te krijgen, maar tot
op heden is dat nog niet het geval.'

'We hopen dat Ziyech zich woensdag of donderdag alsnog meldt bij het nationale elftal', gaat Hefti verder, die
twijfelt over zijn inzetbaarheid tegen Ivoorkust aankomende zaterdag. 'We willen zijn blessure onderzoeken en
daarna concluderen of hij zaterdag in actie kan komen of dat hij het trainingskamp weer moet verlaten.
https://www.ajaxshowtime.com/article/bi ... ige-ziyech

Lionel

Bericht door Lionel » do nov 10, 2016 11:35 pm

Ziyech wilt niet voor Marokko spelen. Zou een geschenk zijn voor ons. Aldus voetbalzone.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr nov 11, 2016 1:57 pm

Als dit betekent dat hij straks niet naar de Africa Cup gaat dan hoor je mij niet klagen. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr nov 11, 2016 7:26 pm

Hij wenst niet op de bank te zitten, begrijp ik. Afgekeken van Gudelj?

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » wo dec 21, 2016 5:17 pm

Las ook nu net dat hij niet geselecteerd is.. mooi lekker hier blijven..
Weer op zoek naar een Interim coach..

999

Bericht door 999 » wo dec 21, 2016 5:58 pm

Is vooralsnog een gerucht ...
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » wo dec 21, 2016 6:04 pm

Heeeeeel mooi!
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » wo dec 21, 2016 6:16 pm

Juich nu niet te vlug ...
onenigheid in Marokko'
47 min geleden
Hakim Ziyech zou voor een rel hebben gezorgd in Marokko. Volgens de krant, Le Matin, wil bondscoach Hervé Renard de Ajacied niet oproepen voor de Afrika Cup. Dit tot woede van Fouzi Lekjaa, voorzitter van de Marokkaanse voetbalbond.

Renard zou zijn selectie voor het belangrijkste Afrikaanse toernooi dinsdag eigenlijk al openbaar maken, maar door het meningsverschil tussen trainer en bond is de lijst nog niet naar buiten gekomen.

Het is nu de vraag of Ziyech toch wordt geselecteerd. De Afrika Cup begint op 14 januari.
Blij met de punten ...

Alexander

Bericht door Alexander » wo dec 21, 2016 7:05 pm

Zullen ze misschien Ziyech niet zo goed vinden als jullie?

Lionel

Bericht door Lionel » wo dec 21, 2016 8:14 pm

Lijkt me sterk dat ze betere spelers hebben.
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo dec 21, 2016 8:23 pm

Alexander schreef:Zullen ze misschien Ziyech niet zo goed vinden als jullie?
Ik geef onmiddellijk toe dat ik niet alles zie en hij heeft een mooi linkerbeen maar eigenlijk valt hij mij tot nu toe wat tegen.
YNWA

Arthur

Bericht door Arthur » do dec 22, 2016 9:38 am

Hij valt tot nu toe wel een beetje tegen, maar ik kan me niet voorstellen dat Marokko 22 betere spelers heeft.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » do dec 22, 2016 9:44 am

Arthur schreef:Hij valt tot nu toe wel een beetje tegen, maar ik kan me niet voorstellen dat Marokko 22 betere spelers heeft.
22 is ook niet nodig natuurlijk. 2 of 3 op zijn positie is genoeg.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Arthur

Bericht door Arthur » do dec 22, 2016 9:46 am

Ook dat lijkt me al zeer twijfelachtig.

Lionel

Bericht door Lionel » do dec 22, 2016 10:03 am

Hij zat een paar maanden geleden op de bank. Vond hij niet leuk. Na de wedstrijd tegen AZ dacht ik meldde hij zich geblesseerd af. De bondscoach nam hem dat niet in dank af. Zoiets las ik.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » do dec 22, 2016 11:10 am

Zit dus niet bij de definitieve selectie. Goed nieuws voor Ajax.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do dec 22, 2016 11:24 am

wimpey schreef:Zit dus niet bij de definitieve selectie. Goed nieuws voor Ajax.
Inderdaad goed nieuws en stel dat Troare niet wordt geselecteerd, omdat hij geblesseerd is en ineens geneest! Blijft over Onana.

Plaats reactie