F1 en andere autosporten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Re: F1

Bericht door brigade zuid » di okt 04, 2016 9:44 pm

Monkey Tonk schreef: Ricciardo zit langer in die auto, die daardoor meer als gegoten zit.
Max rijdt nog steeds in een auto die op Kvyat was afgestemd toch?

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo okt 05, 2016 9:16 am

Mwoah dat denk ik niet meer. Alleen mist hij wel een hele winter aan testen en ervaringskilometers in deze auto. Plus dat de auto een doorontwikkeling was van de auto van de twee jaar ervoor die Ricciardo ook gereden heeft. Komend seizoen komt er een compleet nieuwe auto en beginnen ze beiden weer op nul.

Het is vergelijkbaar met de wintertransfer van Sinkgraven indertijd. Dan zit je meteen op achterstand t.o.v. de bestaande selectie, hoe getalenteerd je ook bent. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do okt 06, 2016 10:11 pm

beelzebub schreef:Mwoah dat denk ik niet meer. Alleen mist hij wel een hele winter aan testen en ervaringskilometers in deze auto. Plus dat de auto een doorontwikkeling was van de auto van de twee jaar ervoor die Ricciardo ook gereden heeft. Komend seizoen komt er een compleet nieuwe auto en beginnen ze beiden weer op nul.

Het is vergelijkbaar met de wintertransfer van Sinkgraven indertijd. Dan zit je meteen op achterstand t.o.v. de bestaande selectie, hoe getalenteerd je ook bent. :ajaxsmiley.gif:
Nou, dan eindigt Verstappen volgend seizoen naar linksachter op de grid...

Sandro

Bericht door Sandro » vr okt 07, 2016 7:00 pm

Documentaire Hunt vs Lauda vanavond om 23 uur op Rtl 7 :biggthumpup.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » zo okt 09, 2016 7:36 am

Nette 2e plek van Max... prachtig verdedigende actie in de één na laatste ronde.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo okt 09, 2016 7:57 am

Prima resultaat. Eerste duel met Hamilton. Meteen leuk.

Vierde plek in het eindklassement zit er zeker in.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » zo okt 09, 2016 8:10 am

Loopt nog een onderzoekje dus stand onder voorbehoud.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo okt 09, 2016 8:15 am

Ik was vroeg wakker en heb de race ook zitten kijken. Volgens mij een foutloos weekend voor Max. Sneller dan zijn teammaat in de kwalificatie, een uitstekende start en een foutloze race. Meer kun je niet doen. :biggthumpup.gif:

Veel klachten over het gedrag van achterblijvers bij het inhalen. Maar volgens mij is er geen enkele keer ingegrepen door de wedstrijdleiding. Ik vraag me dan af of het klagen van de coureurs overdreven is of dat de wedstrijdleiding niet scherp is. Ik ken de regels onvoldoende om er wat over te roepen. Het lijkt me niet dat je midden in een bocht van de ideale lijn moet afwijken maar je ziet natuurlijk vooraf de snellere auto's aankomen dus zou je daarop kunnen (moeten?) anticiperen.

Verder was het toch weer een race waar niet zoveel gebeurd als het gaat om aanvallende acties en scherpe duels. Dat is toch wel een probleem. Het is dat ik benieuwd ben naar de prestatie van Verstappen en dat ik niet fit op de bank lig maar anders kijk ik zo'n race niet uit.
Nil volentibus arduum

ferry

Bericht door ferry » zo okt 09, 2016 10:22 am

Kennelijk heeft Verstappen wel een gesprek met de wedstrijdleiding gehad, maar heeft, wederom, geen officiele straf gekregen, Wat dat betreft doet hij het toch wel slim door net op het randje te verdedigen, maar blijkbaar nog steeds net binnen de grenzen zit van wat toegestaan is.
Lewis Hamilton maakt geen probleem van de climax in zijn strijd met Max Verstappen om P2 in de Grand Prix van Japan.
De Brit kwam in de slotfase van de race in Suzuka achter de Nederlander terecht. In de laatste bocht van de op een na laatste ronde poogde hij Verstappen te passeren, maar de 19-jarige Limburger verdedigde fel, waarop Hamilton rechtdoor schoot over een ongebruikt stuk asfalt.

Over de teamradio deed de Mercedes-rijder zijn beklag over het rijgedrag van Verstappen, maar daar gaf hij geen gevolg aan na het vallen van de finishvlag: "Het maakt nu niet meer echt uit. Het is klaar en ik ga weer door."

Deur
Verstappen zelf was er na afloop ook duidelijk over: "Ik zet niet de deur open en zeg: kom maar! Natuurlijk zag ik hem komen en gooide ik op tijd de deur dicht."

"Op de rechte stukken verliezen we zo drie tienden op Mercedes. Lewis was op enig moment 1,5 seconde per rondje sneller dan ik, maar achter me kwam hij vast te zitten. En Nico had ik nooit kunnen pakken."

Wedstrijdleiding
De wedstrijdleiding sprak nog wel even met de Nederlander na afloop van de race, om informeel duidelijk te maken dat zijn actie niet helemaal correct was. Hij veranderde volgens raceleider Charlie Whiting en de stewards van richting tijdens het remmen en dat kan voor gevaarlijke situaties zorgen.

Verstappen kreeg echter geen reprimande. Eerder dit jaar voerde hij in de GP van Hongarije een vergelijkbare actie uit bij Kimi Räikkönen, waarop de jonge coureur in opspraak raakte binnen de Formule 1-wereld.
De T

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo okt 09, 2016 10:37 am

Hamilton weet ondertussen wel hoe laat het is. Rosberg gaat er dit seizoen met de titel vandoor. Sterk gestart, daarna een mindere periode maar de laatste GP's is Rosberg vrijwel continu de beste Mercedes rijder. Nu zijn voorsprong vandaag weer groter is geworden kan het bijna niet meer misgaan.

Die aanval op Verstappen leek op een allerlaatste poging om nog iets dichterbij te komen. Al was de winst al wel buiten bereik. Eigenlijk verloor Hamilton zijn laatste kansen al bij de start. Hij zal zich langzaam maar zeker gaan richten op volgend seizoen. Of Rosberg moet nog één of twee keer de finish niet gaan halen.
Nil volentibus arduum

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo okt 09, 2016 12:13 pm

Een enorm circus achter de schermen. Het enige nieuws uit de race lijkt - wederom - om Verstappen te draaien. De gekte in de paar uur sinds de race:

- http://www.motorsport.com/f1/news/verst ... ir-836495/
- http://www.motorsport.com/f1/news/verst ... ce-836526/
- http://www.motorsport.com/f1/news/merce ... ve-836579/
- http://www.motorsport.com/f1/news/fia-m ... in-836597/
- http://www.motorsport.com/f1/news/merce ... st-836617/

Gekker is nauwelijks te verzinnen. Afijn, geen straf, geen protest, en op naar Austin, Texas!

Goed gedaan Maxie! De hele F1 wereld op z'n kop.

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » zo okt 09, 2016 3:26 pm

Straks de race eens beloeren, maar heeeel netjes van Maxi... :headbang.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma okt 10, 2016 7:48 am

Weer tweede geworden las ik, die knul doet het echt prima. :biggthumpup.gif:
YNWA

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma okt 10, 2016 8:42 am

IH, wat is er met jou gebeurd? Sinds wanneer ben je zo positief over Max Verstappen? :ajaxsmiley.gif:

zeux

Bericht door zeux » ma okt 10, 2016 8:45 am

Bandwagon fan. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma okt 10, 2016 9:55 am

beelzebub schreef:IH, wat is er met jou gebeurd? Sinds wanneer ben je zo positief over Max Verstappen? :ajaxsmiley.gif:
Jongen heeft zijn grote mond meer dan waargemaakt, Ik was sceptisch, geloofde niet zo in die hele hype en vind zeker nog de vader erg eng maar ik kan niet anders zeggen dat hij mij aangenaam verrast heeft. Ik kijk alleen af en toe een samenvatting, een hele race boeit mij te weinig maar als ik zijn resultaten bekijk denk ik; on-Nederlands goed is die Verstappen.
YNWA

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma okt 10, 2016 11:32 am

Aah ok. :biggthumpup.gif:

En alvast een geinige analyse van de NOS voor wie zich alvast wil verdiepen in de toekomstige sterren van de F1.
http://www.nos.nl

Met wie krijgt Max Verstappen het aan de stok?

Max Verstappen is de aanvoerder van een nieuwe generatie Formule 1-coureurs. De kritiek dat de Nederlander te jong en te onervaren voor de leeuwen werd gegooid, is verdwenen. Dat Verstappen na z’n eerste zege in Barcelona geen grand prix meer heeft gewonnen, is geen ramp. Hij is net 19 en heeft nog zeeën van tijd. Maar met wie gaat hij in de toekomst te maken krijgen?

Voor Max' huidige concurrenten in het kampioenschap tikt de klok. Verstappen is met afstand de jongste in de top-6 van het WK. De Mercedes-rijders Lewis Hamilton (31 jaar) en Nico Rosberg (31), de Ferrari-coureurs Kimi Raikkonen (36), Sebastian Vettel (29) en Verstappens teamgenoot Daniel Ricciardo (27) zijn allemaal 'op leeftijd'.

Bovendien stoppen veteranen Felipe Massa (Williams) en Jenson Button (McLaren) na dit seizoen. Tweevoudig wereldkampioen Fernando Alonso zinspeelt al maanden op een naderend eind van z’n Formule 1-carrière. En regerend kampioen Hamilton is tijdens persconferenties tegenwoordig drukker met Snapchat dan met het beantwoorden van vragen.

Het voedt geruchten dat ook de Brit z’n langste tijd in de koningsklasse van de autosport heeft gehad. De Formule 1 staat dus aan de vooravond van de entree van een nieuwe generatie. Verstappen is vooralsnog de onbetwiste leider. Maar met wie krijgt hij het de komende jaren aan de stok?

Manor
In het huidige Formule 1-veld is met name de ploeg van Manor interessant. Het achterhoedeteam heeft de Duits-Mauritiaanse Pascal Wehrlein (21) en Fransman Esteban Ocon (20) onder contract, toptalenten die nauwe banden hebben met topteam Mercedes. Het is dan ook geen toeval dat Manor met Mercedes-krachtbronnen rijdt.

Ocon en Wehrlein zijn als teamgenoten ook elkaars grootste concurrent. Ze dromen van een plek naast wereldkampioen Hamilton of WK-leider Rosberg. Mercedes kan de prestaties van het jonge Manor-duo naast elkaar leggen en haarfijn analyseren wie de beste is.

Wehrlein werd in 2015 de jongste kampioen in de geschiedenis van het Duitse toerwagenkampioenschap DTM. Hij won slechts twee races, maar was wel de constantste coureur.

Wehrlein gold tot voor kort als de Mercedes-kroonprins, maar de komst van Ocon is bedreigender. De Fransman werd Formule 3-kampioen in het jaar dat Max Verstappen in die klasse doorbrak. Ocon pakte de titel, Verstappen boekte de meeste zeges. De twee vochten op het scherpst van de snede en haakten regelmatig met de wielen in elkaar. Keiharde duels gingen soms gepaard met snoeiharde uitspraken na de race.

'Zwaarder met Kvyat'
Ocon toont zich absoluut niet onder de indruk van Verstappen. "Ik had het in het verleden veel zwaarder met Daniil Kvyat”, zegt de Fransman doodleuk. Kvyat, nota bene de coureur die bij Red Bull Racing z’n plek af moest staan aan Max Verstappen.

Wehrlein en Ocon zijn bij Manor niet in staat met Verstappen te strijden. Dat verandert als ze in de toekomst bij een beter team zitten. De berekenende Wehrlein en de meedogenloze Ocon: twee totaal verschillende coureurs die allebei dé rivaal kunnen worden, maar gevechten tussen Max en Ocon zullen zonder twijfel het meeste spektakel opleveren.

Talentvolle Belg
Ook Stoffel Vandoorne heeft het in zich een grote te worden. De 24-jarige Vlaming werd vorige maand gepresenteerd als opvolger van Jenson Button bij McLaren. Vandoorne verving Fernando Alonso al een race en scoorde prompt een WK-punt. Aan talent heeft de Belg geen gebrek.

Het is veelzeggend dat Vandoorne zonder sponsors en zonder manager zijn plek in de Formule 1 heeft veroverd. Hij moest er lang op wachten, maar schoot nooit uit z’n slof. "Ik ben blij dat ik geduldig kon blijven. Ik heb altijd vertrouwen gehad in de McLaren-familie. Ik ben volledig klaargestoomd en volgend jaar gaan we presteren. Zeker en vast."

Of Vandoorne meteen in staat zal zijn Verstappen te bedreigen, is twijfelachtig. De GP2-kampioen van 2015 wordt door z’n team geprezen als “de meest getalenteerde en opwindende nieuweling in de Formule 1", maar McLaren slaagde er de afgelopen seizoenen niet in een race te winnen. Het ooit zo grote team, waar Ayrton Senna furore maakte, is afgegleden naar de middenmoot.

Hoopgevend is dat McLaren wel op de weg terug lijkt. "Het is mijn droom mijn thuisrace in de Ardennen te winnen", zegt Vandoorne. "Max is ook welkom op het podium in Spa. Op plek twee."

Hoog aangeschreven Spanjaard
Met één potentiële rivaal heeft Verstappen al afgerekend: Carlos Sainz. De 22-jarige Spanjaard was ruim één seizoen Max’ teamgenoot bij Toro Rosso, maar presteerde nét iets minder. Toch wordt Sainz nog steeds hoog aangeschreven. Insiders zien in hem een toekomstig Ferrari-coureur. "Als ik in de toekomst voor een topteam rij, zal ik laten zien dat ik Max kan pakken. Mensen vergelijken hem met Senna en Schumacher. Nou, dan ben ik dus ook niet beroerd."

Naast Ocon, Wehrlein, Vandoorne en Sainz zijn er nog twee coureurs die worden beschouwd als potentiële F1-wereldkampioenen. Alleen hebben zij nog geen contract op zak voor 2017: de Fransen Charles Leclerc en Pierre Gasly.

En dan is er nog de piepjonge Canadees Lance Stroll. Niemand ziet in de 17-jarige coureur een toptalent, maar de kersverse Formule 3-kampioen is niet te negeren. Stroll heeft veel - zo niet alles - te danken aan zijn steenrijke vader, die zoonlief jarenlang bij de beste teams parkeerde en ook niet te beroerd was om te eisen dat teamgenoten aan de kant moesten om Stroll aan punten te helpen.

Stroll geldt als jong en onbesuisd, maar is al testrijder van Formule 1-team Williams. Hij zal daar waarschijnlijk volgend seizoen Felipe Massa opvolgen. Voor de cashflow van het team een goede zaak, maar wereldkampioen zal Williams met de wildebras niet worden.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma okt 10, 2016 12:49 pm

InnerHarbour schreef:
beelzebub schreef:IH, wat is er met jou gebeurd? Sinds wanneer ben je zo positief over Max Verstappen? :ajaxsmiley.gif:
Jongen heeft zijn grote mond meer dan waargemaakt, Ik was sceptisch, geloofde niet zo in die hele hype en vind zeker nog de vader erg eng maar ik kan niet anders zeggen dat hij mij aangenaam verrast heeft. Ik kijk alleen af en toe een samenvatting, een hele race boeit mij te weinig maar als ik zijn resultaten bekijk denk ik; on-Nederlands goed is die Verstappen.
Het is wel zo dat zijn eerste race voor Red Bull zijn beste race was, dat heeft hij niet meer geevenaard en zijn teamgenoot heeft nog altijd 24 punten meer gehaald na de overstap. Kortom een goed eerste jaar maar wat mij betreft zeker niet super.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » ma okt 10, 2016 1:05 pm

brigade zuid schreef: Het is wel zo dat zijn eerste race voor Red Bull zijn beste race was, dat heeft hij niet meer geevenaard en zijn teamgenoot heeft nog altijd 24 punten meer gehaald na de overstap. Kortom een goed eerste jaar maar wat mij betreft zeker niet super.
Ricciardo is beter gaan rijden door de komst van Verstappen.

RB zal dik tevreden zijn. Allebei de coureurs 1x winst, 4x tweede, en 1x derde. Over 13 races. Samen twee keer zoveel podiums als de Ferrari coureurs over die periode, en die zijn het hele seizoen zonder winst.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma okt 10, 2016 2:11 pm

Dat Ricciardo meer punten heeft gehaald zegt me niet zoveel, hij staat dit seizoen iets hoger in de hierarchie, heeft natuurlijk veel meer met zijn auto kunnen testen etc. Volgend seizoen gaat het erom spannen, ik denk dat Max het intern in ieder geval wel gaat winnen, of hij Mercedes kan bijbenen hangt helemaal van de auto af. Momenteel is de Mercedes gewoon een stuk sneller!

zeux

Bericht door zeux » za okt 22, 2016 5:09 pm

Het gemopper van de andere rijders heeft gewerkt:
The FIA is poised to issue a clampdown on drivers moving under braking to defend positions, following the controversy surrounding Max Verstappen's latest block on Lewis Hamilton in Japan.

Verstappen closed the door on Hamilton on the penultimate lap at Suzuka as they slowed for the chicane, with his late dart to the right forcing his Mercedes rival to take avoiding action and run down the escape road.

The issue prompted intense debate during Friday night's drivers' briefing, where a number of leading stars complained about what Verstappen had done at various points this season.

F1 race director Charlie Whiting took on board the views of the drivers – many of whom claim it is extremely dangerous for such defensive moves while under braking – and it is understood he will be issuing a clarification ahead of the United States Grand Prix race about what is and is not allowed from now on.

While there may not be a specific regulation change, an interpretation from Whiting about what he considers to be acceptable behaviour would be enough to force drivers to fall in line.

Several F1 drivers said that they hope Whiting's imminent clarification would deal with the matter in a swift way.

Sergio Perez said: "We discussed especially the moves of some of the more inexperienced drivers, the ones who have been in the sport for one or two years, who move very late under braking, which can cause an accident.

"We talked about it, and Charlie said we were right. We hope we can see a change after these talks we had. From our point of view he should have been penalised for the move we saw."

Carlos Sainz said that he believed the issue of moving under braking had become an ever bigger issue over the past few seasons.

"I think it has been the last couple of years, I saw it last year," he said. "Maybe the big names were not involved, but as always in F1, when things happen at the front it gets a bit more commented on. It is always the same case, as soon as it gets a bit more up the thing it gets a bit more commented.

"We are professionals and that is why we need a clear rule in our head. We will do whatever it takes to defend our position."

He added: "Charlie has his point of view. He will go back and analyse what we have all commented on today and Friday, and if on Sunday there will be a note from the FIA arriving, saying they will be more strict with it, we know it for Sunday. And if not the same rules will be applied." Bron: Motorsport.com
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » za okt 22, 2016 5:13 pm

En Verstappen zet onder al die commotie gewoon de eerste tijd neer in de derde vrije training. Zegt natuurlijk geen kloot voor de kwalificatie straks, maar het is wel grappig.

zeux

Bericht door zeux » za okt 22, 2016 5:25 pm

Verhaal VK:
Kritiek op rijstijl Verstappen verhevigt: 'Iemand rijdt straks vol in zijn achterkant'

Als een orkaan die aan kracht wint, groeit in de Formule 1 de kritiek op de rijstijl van Max Verstappen. De 19-jarige Nederlander werd vrijdagavond in Austin, aan de vooravond van de Grote Prijs van Amerika, door meerdere collega-coureurs aangevallen met woorden. 'Als er niets verandert, rijdt iemand een keer met volle vaart in de achterkant van Verstappen', zei Force India-coureur Nico Hülkenberg.

Door: Lennart Bloemhof 22 oktober 2016, 18:01

Racen of barsten

Na de GP van België kreeg Max Verstappen veel kritiek voor de wijze waarop hij Kimi Raïkkönen zou hebben gehinderd. Feit is dat de wedstrijdleiding hem geen straf oplegde. 'De scheidslijn tussen racen en gevaarlijk rijden is flinterdun.' Ging Michael Schumacher ooit voor iemand opzij?

'Allemaal tegen Verstappen', kopte het Duitse autosportmagazine Auto, Motor und Sport zaterdag op de website. Verslaggever Michael Schmidt, de Formule 1-journalist die begin vorige maand als eerste de overname van de Formule 1 door het Amerikaanse Liberty Media wist te melden, had de hand weten te leggen op de inhoud van de normaal voor journalisten afgeschermde coureursvergadering van vrijdag.

Die vergadering vindt traditioneel op de vrijdag voor iedere race plaats. Coureurs, teamvertegenwoordigers en wedstrijdleiding bespreken er actuele zaken.

De bijeenkomst in Austin duurde een uur. Romain Grosjean van Haas trapte het rondje vol kritiek op Verstappen af. Na hem volgden oud-wereldkampioen Sebastian Vettel, Fernando Alonso, Jenson Button en Kimi Räikkönen. Volgens een teammanager sprak Räikkönen drie minuten over de rijstijl van Verstappen. Een extreem lang pleidooi voor de normaal stille Fin.

Regerend wereldkampioen Lewis Hamilton keerde zich daarna tegen Verstappen. Hij klaagde bij de laatste Grote Prijs in Japan over de boordradio over het verdedigen van Verstappen. De Brit werd bij een inhaalpoging op Verstappen gedwongen rechtdoor te schieten in een chicane. Zijn team Mercedes diende na de race een protest in tegen de Nederlander.

Dat protest werd op voorspraak van Hamilton weer ingetrokken. Het hield Hamilton niet tegen vrijdag alsnog zijn ergernis te uiten.

Force India-coureur Nico Hülkenberg vatte vervolgens de kritiek van de coureurs samen: Verstappen moet niet van zijn lijn afwijken als hij zijn plek aan het verdedigen is en de auto's aan het remmen zijn.

Hülkenberg: 'Thuis, op de bank, ziet het er allemaal kalmpjes uit en lijkt het alsof er links en rechts voldoende ruimte is (...) maar weet je wel hoe smal een weg wordt, als je 330 kilometer per uur rijdt? Als diegene voor je van zijn lijn afwijkt, kun je niet simpelweg stoppen met remmen, sturen en weer remmen. Met geluk kun je zoals Lewis in Japan de nooduitgang gebruiken. Met pech knal je tegen een muur.'

Verstappen tijdens de coureursvergadering in Austin
Het rijden van Verstappen is niet voor de eerste keer dit jaar onderwerp van gesprek bij de coureursvergadering. Tijdens de bijeenkomst in Duitsland werd zijn rijstijl ook besproken. Verstappen zei toen op de mediasessie een dag later dat de kritiek van zijn collega's bij hem het ene oor inging, en het andere oor weer uit.

'Ik was eigenlijk de Porsche Cup aan het kijken op de televisie tijdens de vergadering. Toen hebben ze de tv uiteindelijk maar uitgezet', zei hij lachend, om daarna serieus te benadrukken: 'Er zijn geen regels voor het veranderen van lijn in de remzone. Als ze het over de grens vonden, hadden ze me wel gestraft.'

Na de Grote Prijs van België kreeg Verstappen vooralsnog de felste kritiek dit seizoen. Hij was niet van zins zich te laten passeren door Ferrari-coureurs Kimi Räikkönen en Sebastian Vettel na een touché in de eerste bocht, en dat liet hij zien tijdens de race met fel verdedigen. Räikkönen mopperde na die race dat het wachten was tot Verstappen zijn eerste ongeluk veroorzaakte.

De Nederlander werd door de wedstrijdleiding nog geen enkele keer bestraft voor zijn verdedigende acties. Volgens Verstappen was dat het belangrijkste in de gehele discussie en dat benadrukte hij vrijdag tijdens de coureursvergadering in Amerika. 'Ik ben niet gestraft en heb niets fout gedaan', zei hij volgens het Duitse magazine tijdens de bijeenkomst.

Hij kreeg bijval van Helmut Marko, de man die verantwoordelijk is voor de coureurs bij Red Bull. 'Misschien moeten de coureurs eens leren remmen. Max kan het ook.' Nico Hülkenberg ergerde zich aan die opmerking. 'Zo laat remmen kan misschien met een Red Bull. Als ik zo rem met mijn auto, land ik op de maan.'

Opvallend
Het is opvallend dat de inhoud van de coureursvergadering zo gedetailleerd op straat ligt, én dat de coureurs zo eensgezind zijn in hun kritiek op Verstappen. Bij eerdere races dit seizoen beschermde een aantal coureurs, zoals Fernando Alonso, de Nederlander als het ging om zijn verdedigen.

Mogelijk pogen teams en coureurs op deze manier straffen voor het veranderen van de racelijn in de remzone af te dwingen. Daar werd namelijk door de coureurs voor gepleit tijdens de vergadering. Anders is het een manier om wedstrijdleider Charlie Whiting onder druk te zetten Verstappen bij een volgende agressieve verdedigende actie wel te straffen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za okt 22, 2016 6:48 pm

Wat een jankers, laat je niet gek maken.

Iniesta

Bericht door Iniesta » za okt 22, 2016 7:09 pm

Als dit naar aanleiding van Japan is, moet een aantal van de oudjes dringend met pensioen.

Plaats reactie