Nieuwe plannen KNVB

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Nieuwe plannen KNVB

Bericht door beelzebub » di okt 04, 2016 10:26 am

Marillion schreef:Er zit zelfs een voorstel bij dat wat mij betreft tegen het lange termijn belang van de voetbalsport in gaan. Voetballen op zaterdagmiddag. Mensen kunnen doorgaans maar op één plaats tegelijk zijn. Als ze naar het betaald voetbal gaan of voor de televisie zitten dan staan ze op dat moment dus niet meer zelf op een voetbalveld.
Dat is dan geredeneerd vanuit het zaterdagvoetbal belang. Ik voetbal op zondag en wil niet bij Heerenveen of PSV op de tribune zitten (die spelen thuis meestal op zaterdag), maar zou het toejuichen als er op zaterdagmiddag gevoetbald gaat worden. Dan neem ik meteen een seizoenskaart voor 30 jaar af en kan ik na de wedstrijd al een behoorlijke kroegentocht uitzetten onderhand in het Arena gebied (als je de hotelbars meerekent)...

En wie weet trekken we meer kerkgangers op zaterdag dan op zondag. Al blijven de echte joden misschien thuis op zaterdag. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Nieuwe plannen KNVB

Bericht door Marillion » di okt 04, 2016 10:32 am

:smallgrin.gif:

Op zondag heb je dat probleem inderdaad al. Maar waarom uitbreiden naar zaterdag én zondag, los van het belang van een extra wedstrijd op Fox met de daaraan gekoppelde reclame inkomsten?

Mijn indruk is dat steeds meer clubs met hun senioren verhuizen van de zondag naar de zaterdag. Dat geeft betere doorstroming vanuit de jeugd naar de senioren. Want de jeugd wil zaterdagavond op stap en heeft dan geen zin zondag te moeten spelen. Die gasten zijn op zondag dan misschien wel op tijd wakker om naar het stadion te gaan om 14:30. En ze blijven voetballen terwijl er nu veel stoppen op het moment dat ze naar de zondag moeten.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Leon
Berichten: 497
Lid geworden op: za apr 10, 2004 9:07 am

Re: Nieuwe plannen KNVB

Bericht door Leon » di okt 04, 2016 3:02 pm

Thijs schreef:1 september beginnen klinkt leuk, maar dan moeten we dat wel met alle landen doen. Anders hebben we geen enkel goed ingespeeld elftal in de voorrondes van de CL/EL, dan liggen we er nog veel eerder uit dan nu. En we gaan langer door, wat inhoudt dat de voorbereiding op een EK/WK in het geding komt.

Play-offs om promotie/degradatie zou ik gewoon houden, dat zijn altijd vette wedstrijden.
Het lijkt me handiger om de transferperiode te verkorten tot 1 augustus. In twee maanden tijd (juni/juli) moet je toch je selectie op orde kunnen brengen?

Verder graag weer op gewoon gras. Nergens in Europa zoveel kunstgrasvelden op het hoogste niveau als hier, terwijl wij misschien wel de beste weersomstandigheden hebben voor natuurlijk gras.

Minimaal 10.000 plaatsen vind ik flauwekul. Als bijvoorbeeld een Sparta of GAE met 8.000 een vol stadion hebben, maar er blijkt geen grotere markt te zijn, dan is het toch prima? Een kleiner, vol stadion is leuker om naar te kijken dan een stadion met minimaal 10.000 plaatsen waarvan een kwart niet bezet is.

En dan de extra aanvangstijden en het spelen met Kerst, nieuwjaar en pasen. Die tijden zijn wat mij betreft nu al genoeg verspreid, straks is er geen enkele wedstrijd meer om dezelfde tijd. Spelen met Kerst en nieuwjaar is in de koudste periode: waarom?

KNVB-beker: behoud de amateurs, juist de charme nog van het toernooi. Dat andere toernooi kunnen ze mooi in het holletje stoppen.
Eén club. Eén stad. Ajax Amsterdam.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Nieuwe plannen KNVB

Bericht door beelzebub » di okt 04, 2016 3:18 pm

Wat is ook mis, maar dat is misschien weer contra aan het transferwindow/zomervakantie argument:

Waarom geen competitie van maart t/m oktober. Tijdens de mooiste maanden qua weer ligt alles op zijn gat, terwijl we met regen, vrieskou, sneeuw etc wel lopen te ballen. Wel zo fijn voor de toeschouwers en scheelt weer veldverwarming voor de kleine clubs (daarom kozen sommigen voor kunstgras).

Trekken we het EK en WK gelijk met de Africa Cup in januari, is dat probleem ook opgelost. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Nieuwe plannen KNVB

Bericht door Dubbel » di okt 04, 2016 3:25 pm

Een aantal quick wins zijn heus wel goed maar zo eenvoudig te realiseren dat je daar geen plan voor nodig hebt. Het meest ridicule in dit bizarre lijstje vind ik nog wel het 'exporteren van de wedstrijd om de JC Schaal'. Lachen hoor. PSV - PEC Zwolle in Londen, Tokyo of LA??? Zouden Van Breukelen cs echt denken dat ze daar op onze topclubs zitten te wachten? :confused.gif:

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Nieuwe plannen KNVB

Bericht door GangstaRiB » di okt 04, 2016 3:30 pm

Dubbel schreef:Het meest ridicule in dit bizarre lijstje vind ik nog wel het 'exporteren van de wedstrijd om de JC Schaal'. Lachen hoor. PSV - PEC Zwolle in Londen, Tokyo of LA??? Zouden Van Breukelen cs echt denken dat ze daar op onze topclubs zitten te wachten? :confused.gif:
Zitten LA of Tokio te wachten op PSV - PEC? :smallgrin.gif:

Ik vind het opzich goed dat de Eredivisie bij zichzelf te rade gaat, maar over de grens is niemand geïnteresseerd. Alleen de PL en een handvol clubs daarbuiten (Barca, RM, Juve en Barca) hebben die exposure.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Nieuwe plannen KNVB

Bericht door Sandro » di okt 04, 2016 3:38 pm

Dubbel schreef:Een aantal quick wins zijn heus wel goed maar zo eenvoudig te realiseren dat je daar geen plan voor nodig hebt. Het meest ridicule in dit bizarre lijstje vind ik nog wel het 'exporteren van de wedstrijd om de JC Schaal'. Lachen hoor. PSV - PEC Zwolle in Londen, Tokyo of LA??? Zouden Van Breukelen cs echt denken dat ze daar op onze topclubs zitten te wachten? :confused.gif:
Ga je er toch nog inhoudelijk op in :ajaxsmiley.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Nieuwe plannen KNVB

Bericht door zeux » di okt 04, 2016 4:00 pm

Ik had het voorstel niet begrepen als dat psv-PEC in Barcelona gespeeld zou moeten worden, maar dat elders in Europa (ook) om de Johan Cruijff Schaal gestreden wordt. Hoe precies: geen idee. Dat iedere nationale supercup-wedstrijd de JC Cup gaat heten of zo?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Nieuwe plannen KNVB

Bericht door Sandro » di okt 04, 2016 4:08 pm

zeux schreef:Ik had het voorstel niet begrepen als dat psv-PEC in Barcelona gespeeld zou moeten worden, maar dat elders in Europa (ook) om de Johan Cruijff Schaal gestreden wordt. Hoe precies: geen idee. Dat iedere nationale supercup-wedstrijd de JC Cup gaat heten of zo?
Nee, volgens mij is het idee 'gewoon' om de wedstrijd om de huidige JC schaal in het buitenland te spelen. Vast vanuit de gedachte dat men de Eredivisie in bijv Indonesië best wel schijnt te volgen. Maar het is erg ver gezocht(letterlijk en figuurlijk).
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Nieuwe plannen KNVB

Bericht door Marillion » di okt 04, 2016 4:21 pm

Dat is inderdaad het plan. Zie ook de toevoeging dat de wedstrijd in het stadion van de landskampioen zal worden gespeeld als er geen interesse in het buitenland is.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Nieuwe plannen KNVB

Bericht door zeux » di okt 04, 2016 4:32 pm

Ah, ok. Inderdaad. Ik probeerde teveel de logica van het voorstel te zien, terwijl de absurditeit mij aanstaarde.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Nieuwe plannen KNVB

Bericht door Marillion » di okt 04, 2016 5:10 pm

Jij hebt niet de indruk dat ze in het buitenland op onze seizoensopener zitten te wachten? :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:

Het is ook een punt dat, net als een aantal andere voorstellen, volledig voorbij gaat aan de stadion bezoekende supporters van een club. Duidelijk bedacht door een marketeer die geen enkel gevoel bij de sport heeft. Dat kan soms best een verfrissende werking hebben maar het is wel handig als er iemand meekijkt die hier en daar ingrijpt als iemand doorslaat.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Nieuwe plannen KNVB

Bericht door Sandro » di okt 04, 2016 5:21 pm

Wij zijn hier niet te beroerd om die rol op ons te nemen. Chris Woerts leest hier uiteraard mee :hypocrite.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Nieuwe plannen KNVB

Bericht door Marillion » di okt 04, 2016 5:28 pm

Dat zou wel heel verstandig van hem zijn. :hypocrite.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Nieuwe plannen KNVB

Bericht door Sandro » wo okt 05, 2016 9:13 am

Willen we nog meer redenen om te stoppen met kunstgrasvelden? :confused.gif:
'Kunstgrasvelden mogelijk gevaarlijk voor gezondheid'

Voetballen op kunstgrasvelden met daarin rubbergranulaat is mogelijk gevaarlijk voor de gezondheid. Daarom is volgens wetenschappers meer onderzoek nodig naar de risico's van dit soort velden.

Wetenschappers zeggen tegen ZEMBLA dat rubbergranulaat-velden nooit goed onderzocht zijn, terwijl in de Verenigde Staten en Groot-Brittannië voetballers het krijgen van kanker linken aan het spelen op deze velden.

Rubbergranulaat is gemaakt van oude autobanden. Dit materiaal bevat kankerverwekkende stoffen. In 2006 is onderzocht of deze stoffen ook in het lichaam van voetballers terecht kunnen komen, maar dat was een zeer summier onderzoek, concludeert ZEMBLA.

Een ander probleem is dat fabrikanten van deze rubbergranulaten niet precies weten welke stoffen er in het product zitten en in welke hoeveelheid.

Norm

In 2015 leek er een nieuwe Europese norm voor kankerverwekkende stoffen in rubber te komen, maar dankzij een succesvolle lobby van de branchevereniging van bandenfabrikanten valt rubber tot minstens 2017 niet onder die norm. Als de norm al wel zou gelden, zou het gehalte schadelijke stoffen in de granulaten veel te hoog zijn.

Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) laat aan NU.nl weten dat uit eerder onderzoek is gebleken dat de stoffen in kunstgrasvelden geen gezondheidsrisico vormen.

Wel wordt momenteel in opdracht van de Europese Commissie door het European Chemicals Agency (ECHA) nader onderzoek gedaan naar de risico's van rubbergranulaat. Het RIVM wil dat onderzoek afwachten, maar zegt geen aanleiding te zien de eerdere conclusie te herroepen.

KNVB

De KNVB wil nu dat de bevindingen uit ZEMBLA door het RIVM zorgvuldig worden bekeken. "Indien nodig" moet er vervolgonderzoek worden gedaan. De voetbalbond benadrukt dat kunstgras continu in ontwikkeling is. "De afgelopen jaren zijn er alternatieven voor rubberen korrels ontwikkeld die bijdragen aan een betere grasmat en milieuvriendelijker zijn."

De wetenschappers die ZEMBLA gesproken heeft, vinden dat er niet meer gespeeld moet worden op de velden tot er meer duidelijk is over de risico's.

Het aantal voetbalvelden van kunstgras is tussen 2007 en 2016 gestegen van ongeveer driehonderd naar tweeduizend. Op 90 procent van deze velden wordt rubbergranulaat gebruikt.

Door: NU.nl
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Nieuwe plannen KNVB

Bericht door beelzebub » wo okt 05, 2016 9:57 am

Het rubber opzuigen met grote stofzuigers en volstorten met kurkkorrels is het alternatief.

Lees hier de kracht van een goede lobby trouwens. Want als het om geld of werkgelegenheid gaat, staat de volksgezondheid altijd op de laatste plaats.
http://www.ad.nl

'Nederland houdt aanpak veiligheid korrels kunstveld tegen'

Er zijn grote twijfels over de veiligheid van kunstsportvelden. Terwijl de oude autobanden die erin worden verwerkt mogelijk leukemie veroorzaken, grijpt de Europese Commissie niet in. Dat heeft alles te maken met druk vanuit Nederland.

Dat onthult het tv-programma Zembla vanavond, nadat de makers in de wereld van het kunstgras zijn gedoken. Al langer bestaan daarover zorgen. Om het effect van een natuurgrasveld na te bootsen, worden tussen de nepsprieten op kunstgrasvelden vermalen autobanden gestrooid.

Niet solide
Lang leek het de perfecte oplossing, want autobanden mogen niet worden verbrand of gestort, vanwege de giftige stoffen die erin zitten. Maar het onderzoek waaruit moet blijken dat de verwerking in kunstgras geen gezondheidsrisico's meebrengt, blijkt alles behalve solide.

Slechts zeven voetballers speelden gedurende 2,5 uur op een veld met vermalen autobanden, waarna hun urine werd getest. Om onduidelijke redenen werden 25 van de 138 bij de spelers afgenomen monsters niet meegenomen in het toch al zo kleinschalige onderzoek. Toch wordt in 2007 het predikaat 'veilig' gegeven aan gemeenten in Nederland. Er zijn dan 300 kunstgrasvoetbalvelden - inmiddels is dat aantal gestegen tot bijna 2000.

Overgeven
In Hendrik-Ido-Ambacht zijn ze er allang van teruggekomen dat kunstgras met vermalen autobanden zo'n ideale oplossing is. Daar zorgde het nieuwe kunstgras voor overgevende buurtbewoners, die met tranende ogen, misselijk en met hoofdpijn naar het kersverse veld keken.

Nooit eerder werden de uitkomsten van het onderzoek naar het veld openbaar, maar Zembla weet wat er is gevonden. In de autobanden blijken hoge waardes aangetroffen van zink, olie en giftige kankerverwekkende stoffen die paks heten.

In Engeland wordt al bijgehouden hoeveel sporters die op kunstgras spelen kanker krijgen. Nigel Maguire doet dat, nadat ook zijn voetballende zoon is getroffen door leukemie.

Strengere normen
In Europa wordt in 2015 dan ook besloten de regelgeving voor rubberproducten die in contact komen met de huid aan te scherpen. Prompt breekt er onrust uit onder banden- en rubberfabrikanten. Zij weten dat hun kunstgrasvelden die normen niet halen en trekken aan de bel bij het ministerie van Infrastructuur en Milieu en VWS.

Branchevereniging VACO rept over 'een bedreiging' voor de industrie. En uiteindelijk gaat de overheid overstag. 'Om pragmatische redenen' vindt Nederland niet langer dat het rubber in de kunstgrasvelden onder de strengere norm moet vallen. Dat geeft in de Europese Commissie de doorslag - er verandert voor de kunstgrasindustrie helemaal niets.

De VACO, het RIVM en het ministerie van VWS willen niet voor de camera op de uitzending reageren. Bij de KNVB wordt inmiddels gepleit voor nieuw onderzoek. ,,Als er harde argumenten zijn en sterke vermoedens, dan vinden wij dat het RIVM dit serieus moet nemen en nieuw onderzoek moet gaan doen", aldus de voetbalbond.

Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Nieuwe plannen KNVB

Bericht door InnerHarbour » do nov 17, 2016 7:57 am

Een balletje van Wim Jansen.

'VIER KEER PER JAAR AJAX-FEYENOORD'
"Als je echt wil verbeteren, als je werkelijk een kwaliteitsslag wil maken, kies je voor een competitie met de tien beste clubs met echt gras in hun stadion”, zegt Wim Jansen. Een competitie waarin Feyenoord en Ajax elkaar geen twee keer maar vier keer bestrijden. „Vier keer Ajax tegen PSV, vier keer per jaar Feyenoord tegen PSV, vier keer AZ tegen Ajax en ga zo maar door. Dán heb je een topcompetitie, waarin spelers werkelijk elke week het beste uit zichzelf moeten halen.”
YNWA

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe plannen KNVB

Bericht door Thijs » do nov 17, 2016 8:17 am

Zou voor mij wel de magie van de Klassieker eraf halen. Ik zit er niet op te wachten, dan wordt het ook minder kut of bijzonder als je van ze wint/verliest.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Nieuwe plannen KNVB

Bericht door Sandro » do nov 17, 2016 8:28 am

Zoals in Schotland dus...Heb niet het idee dat het niveau er daar door de jaren heen hoger is geworden.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Nieuwe plannen KNVB

Bericht door Marillion » do nov 17, 2016 9:18 am

Thijs schreef:Zou voor mij wel de magie van de Klassieker eraf halen. Ik zit er niet op te wachten, dan wordt het ook minder kut of bijzonder als je van ze wint/verliest.
Ja, daar ben ik het volledig mee eens. Je moet zo'n wedstrijd bijzonder houden.

Wat betreft het model voor de competitie ben ik conservatief. Gewoon 18 Nederlandse clubs en je speelt tegen iedereen een keer uit en een keer thuis.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Nieuwe plannen KNVB

Bericht door Arthur » do nov 17, 2016 9:30 am

De KNVB moet toch ook zien dat ze er in Schotland geen reet mee op zijn geschoten om de competitie te verkleinen en de topclubs vaker tegen elkaar te laten spelen?

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Nieuwe plannen KNVB

Bericht door InnerHarbour » do nov 17, 2016 9:58 am

Misschien was het nog wel slechter geweest als ze het niet gedaan hadden. :hypocrite.gif: Overigens wil Jansen dit ook doorvoeren in de jeugd en dat vind ik geen slecht plan. Ik volg de jeugd totaal niet en weet niet of dit nog steeds zo ik maar ik kan mij herinneren dat sommige Ajax jeugd bijna wekelijks met 10-0 of meer won en daar dus niets van leerde.
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op do nov 17, 2016 11:40 am, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Nieuwe plannen KNVB

Bericht door Marillion » do nov 17, 2016 11:08 am

Bij de jeugd zou ik er geen problemen mee hebben. Daar speelt voor mij de traditie van de competitie geen rol.
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe plannen KNVB

Bericht door Thijs » do nov 17, 2016 1:49 pm

In de jeugd werkt het al zo he. Dan heb je eerst een normale competitie, en in de winterstop begint de bovenste helft opnieuw tegen elkaar met een thuis- en uitwedstrijd. Ajax onder 19 is daar nu al bijna voor gekwalificeerd, dus die spelen tot de winter wel wedstrijden waar iets minder druk op staat.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Nieuwe plannen KNVB

Bericht door Cruijff » do nov 17, 2016 2:46 pm

InnerHarbour schreef:Een balletje van Wim Jansen.

'VIER KEER PER JAAR AJAX-FEYENOORD'
"Als je echt wil verbeteren, als je werkelijk een kwaliteitsslag wil maken, kies je voor een competitie met de tien beste clubs met echt gras in hun stadion”, zegt Wim Jansen. Een competitie waarin Feyenoord en Ajax elkaar geen twee keer maar vier keer bestrijden. „Vier keer Ajax tegen PSV, vier keer per jaar Feyenoord tegen PSV, vier keer AZ tegen Ajax en ga zo maar door. Dán heb je een topcompetitie, waarin spelers werkelijk elke week het beste uit zichzelf moeten halen.”
Een jaar of 3 terug was ik hier tegenstander van, maar sinds enige jaren vind ik dat dit moet gebeuren. Paar weken terug zagen we Ajax-Excelsior, ging nergens over. Een verplicht tussendoortje op 60%. Echter, met een Heerenveen in vorm en vechtend voor een hoge positie was Feyenoord-Heerenveen echt het aanzien waard.

Zeker wanneer je in de laatste 3 maanden of laatste 9 à 10 weken van het seizoen alleen nog maar topwedstrijden speelt, gaat het niveau omhoog.

Thijs schreef:Zou voor mij wel de magie van de Klassieker eraf halen. Ik zit er niet op te wachten, dan wordt het ook minder kut of bijzonder als je van ze wint/verliest.
Zo dacht ik een X aantal jaar terug ook.
Maar wat mij betreft is de magie van De Klassieker er al behoorlijk af gepeuterd. Nu al zo'n hele lange tijd zonder publiek, het vuurtje en de beleving is gewoon minder.

Als het aan het eind van het seizoen vol om de prijzen gaat maakt dat die wedstrijden toch weer spannender.

En als je ziet hoe weinig competitiewedstrijden Feyenoord van de laatste 21 ontmoetingen met Ajax heeft weten te winnen leidt die spaarzame keer dat ze winnen nog steeds tot een mega explosie en zal dat nog een hele tijd bijzonder blijven. :wink.gif:

Door aan het einde van het seizoen alleen maar wedstrijden te spelen die er op het scherpst vol om gaan komen de spelers op een hoger niveau terecht en die groei die ze gemaakt hebben kunnen ze dan weer door ontwikkelen in zomertoernooien.

Plaats reactie