Nieuwe plannen KNVB

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Nieuwe plannen KNVB

Bericht door Thijs » ma okt 03, 2016 10:07 am

Er wordt in Zeist gesproken over nieuwe plannen mbt de competitieopzet, Europees voetbal, play-offs en dergelijke. Hieronder staan er een aantal...wat vinden we ervan?
KUNSTGRAS: ALLEMAAL OF NIEMAND
De omstandigheden dienen voor alle clubs gelijk te zijn. Dus niet alleen qua afmetingen van het veld. Ook de ondergond waarop wordt gespeeld. Ook de geloofwaardigheid van de competitie en de weerbaarheid van spelers staat op het spel. De Eredivisie is een expertproduct geworden. Eenheid zorgt voor vergelijkingsmateriaal.

STADIONEIS: 10.000 plus
Ambities horen bij betaald voetbal. Daarom worden er minimumeisen gesteld aan de capaciteit van een stadion in de Eredivisie. Dit betreft ook: staantribune, businesscapaciteit en begroting. Alle randvoorwaarden voor een licentie dienen uitgewerkt te worden. Er is een maximale overgangsperiode voor clubs van één jaar.

GEEN PLAY-OFFS
Een competitie moet herkenbaar en duidelijk uit te leggen zijn voor fans. De huidige play-offs hebben niets gebracht, zeker op Europees niveau niet. Zie: FC Groningen, FC Utrecht en Heracles. De competitie eindigt te vroeg, clubs verliezen aandacht, inkomsten en weerstand.

16 CLUBS IN EREDIVISIE
Om ruimte in speelschema te krijgen, ervoor te zorgen dat er meer weerstand komt én voor ons spannendere competitie gaan zowel de Coöperatie Eerste Divisie (CED) als de Eredivisie CV (ECV) terug naar competities van maximaal 16 ploegen met een simpele degradatie-promotieregeling: de winnaar is kampioen, de noemers twee, drie en vier spelen Europees en de nummer vijftien en zestien degraderen.

START PAS OP 1 SEPTEMBER
Om beter aan te sluiten bij vakanties en internationale transferwindow start de Eredivisie niet eerder dan 1 september. Zo ontstaat een eerlijker speelveld. Daarom start de tweede seizoenshelft ook niet eerder dan 1 februari na de tweede transferwindow.

NIEUWE EXTRA AANVANGSTIJDEN
Om het speelanbod aantrekkelijker te maken voor de televisiekijker blijven de huidige aanvangstijden gehandhaafd, maar komen daarna nog drie extra aanvangstijden voor bij de Eredivisie:
Zaterdagmiddag 14.30, zondagavond 20.00 uur, maandagavond 20.00 uur.

SPELEN MET KERST & NIEUWJAAR & PASEN
Met kerst en nieuwjaar wordt gespeeld voor de competitie en daarna volgt de winterstop in januari. Met Pasen wordt een dubbelprogramma afgewerkt.

KNVB-BEKER IN AUGUSTUS EN JANUARI
De laatste twee weken van augustus worden benut voor wedstrijden van de KNVB-beker waarin alleen plaats is voor clubs uit de Eredivisie, Jupiler League en Tweede Divisie. In januari na de winterstop wordt de KNVB-beker vervolgd.

JC SCHAAL IN BUITENLAND
Het merk Johan Cruijff is wereldwijd ijzersterk en in samenspraak met de Johan Cruijff Foundation wordt de JC-Schaal in het buitenland ondergebracht. Lukt het niet de JC Schaal te exporteren wordt de strijd altijd in het stadion van de landskampioen gespeeld.

VIJF MILJOEN EURO-TOERNOOI
Na de competitie in de verkleinde Eredivisie volgt in mei een knock-out toernooi tussen de zestien Eredivisieclubs met een hoofdprijs van vijf miljoen euro en eventueel een Europees ticket. Zo'n nieuw toernooi is interessant voor televisie-partners en supporters.

ONDERZOEK INTERNATIONAAL BEKERTOERNOOI
Onderzoek de mogelijkheid om in samenspraak met een andere 'kleine' competities (bijvoorbeeld: België, Schotland, Portugal, Oostenrijk) een internationaal bekertoernooi op te zetten.

REGIONALE JUPILER LEAGUE
De tweede elftallen verdwijnen uit de Jupiler League, die bestaat uit zestien clubs. De competitie wordt regionaal ingedeeld met vier poules van vier clubs. Na de poulefase begint iedere club weer op nul en speelt de top acht voor het kampioenschap en promotie en de andere achter tegen degradatie.
Zitten paar goede tussen (afschaffing PO's bijv) maar ook een paar compleet geschifte. Maandagavond 20.00u, zit iemand daar op te wachten?
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33283
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Nieuwe plannen KNVB

Bericht door zeux » ma okt 03, 2016 10:18 am

Is dit een serieus lijstje van de KNVB of een A4-tje van een middelbare scholier die niets had te doen op een zondagnamiddag?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe plannen KNVB

Bericht door Thijs » ma okt 03, 2016 10:19 am

Chris Woerts heeft het verzonnen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33283
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Nieuwe plannen KNVB

Bericht door zeux » ma okt 03, 2016 10:28 am

Effe gegoogled

Chris Woerts, voormalig directeur bij o.a. Feyenoord, Sunderland, Coca-Cola en Heineken.

“Ik denk dat ik als een van de weinige Nederlanders nog met Sepp Blatter heb onderhandeld en nauw samengewerkt in mijn tijd bij Coca-Cola, altijd zeer correct.”

Consultant.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Nieuwe plannen KNVB

Bericht door InnerHarbour » ma okt 03, 2016 10:35 am

KUNSTGRAS: ALLEMAAL OF NIEMAND
De omstandigheden dienen voor alle clubs gelijk te zijn. Dus niet alleen qua afmetingen van het veld. Ook de ondergond waarop wordt gespeeld. Ook de geloofwaardigheid van de competitie en de weerbaarheid van spelers staat op het spel. De Eredivisie is een expertproduct geworden. Eenheid zorgt voor vergelijkingsmateriaal.
Niemand dus en bij de amateurs ook.
YNWA

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Nieuwe plannen KNVB

Bericht door peter » ma okt 03, 2016 10:38 am

Zijn er nieuwe plannen op komst dan?

Laten we hopen dat de playoffs worden afgeschaft en voor de rest maakt het niet zoveel uit. Een internationaal bekertoernooi zou wel leuk zijn, trouwens. Samen met Belgie vanaf de kwartfinale ofzo.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33283
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Nieuwe plannen KNVB

Bericht door zeux » ma okt 03, 2016 10:39 am

Maar goed:
KUNSTGRAS: ALLEMAAL OF NIEMAND
De omstandigheden dienen voor alle clubs gelijk te zijn. Dus niet alleen qua afmetingen van het veld. Ook de ondergond waarop wordt gespeeld. Ook de geloofwaardigheid van de competitie en de weerbaarheid van spelers staat op het spel. De Eredivisie is een expertproduct geworden. Eenheid zorgt voor vergelijkingsmateriaal.
Als hiermee het kunstgras verdwijnt: mijn zegen heeft hij.
STADIONEIS: 10.000 plus
Ambities horen bij betaald voetbal. Daarom worden er minimumeisen gesteld aan de capaciteit van een stadion in de Eredivisie. Dit betreft ook: staantribune, businesscapaciteit en begroting. Alle randvoorwaarden voor een licentie dienen uitgewerkt te worden. Er is een maximale overgangsperiode voor clubs van één jaar.
In één jaar een stadion ombouwen? De laatste keer dat ze haast hadden bij Twente liep dat niet zo goed af.
De markt dicteert de stadiongrootte. En die zal in Oss anders zijn dan in Amsterdam.
GEEN PLAY-OFFS
Een competitie moet herkenbaar en duidelijk uit te leggen zijn voor fans. De huidige play-offs hebben niets gebracht, zeker op Europees niveau niet. Zie: FC Groningen, FC Utrecht en Heracles. De competitie eindigt te vroeg, clubs verliezen aandacht, inkomsten en weerstand.
Eens.
16 CLUBS IN EREDIVISIE
Om ruimte in speelschema te krijgen, ervoor te zorgen dat er meer weerstand komt én voor ons spannendere competitie gaan zowel de Coöperatie Eerste Divisie (CED) als de Eredivisie CV (ECV) terug naar competities van maximaal 16 ploegen met een simpele degradatie-promotieregeling: de winnaar is kampioen, de noemers twee, drie en vier spelen Europees en de nummer vijftien en zestien degraderen.
Ook eens.
START PAS OP 1 SEPTEMBER
Om beter aan te sluiten bij vakanties en internationale transferwindow start de Eredivisie niet eerder dan 1 september. Zo ontstaat een eerlijker speelveld. Daarom start de tweede seizoenshelft ook niet eerder dan 1 februari na de tweede transferwindow.
Het Spaanse model. Met het inkrimpen van de competitie zou dat kunnen. Op zich vind ik het wel helder dat na de transferwindow wordt gestart.
NIEUWE EXTRA AANVANGSTIJDEN
Om het speelanbod aantrekkelijker te maken voor de televisiekijker blijven de huidige aanvangstijden gehandhaafd, maar komen daarna nog drie extra aanvangstijden voor bij de Eredivisie:
Zaterdagmiddag 14.30, zondagavond 20.00 uur, maandagavond 20.00 uur.
In Nederland is de zaterdagmiddag heilig voor boodschappen, tuin e eigen sportclubs. Zou ik van afblijven.
Hij wil gewoon Pé-elletje spelen. Daar begint inmiddels zo ongeveer iedere wedstrijd op een ander tijdstip om maximale kijkersaandacht te genereren. Ik vind het wel prima de concentratie van vrijdag tot zondag.
SPELEN MET KERST & NIEUWJAAR & PASEN
Met kerst en nieuwjaar wordt gespeeld voor de competitie en daarna volgt de winterstop in januari. Met Pasen wordt een dubbelprogramma afgewerkt.
En in Engeland gaan nu juist stemmen op daarmee te kappen...
KNVB-BEKER IN AUGUSTUS EN JANUARI
De laatste twee weken van augustus worden benut voor wedstrijden van de KNVB-beker waarin alleen plaats is voor clubs uit de Eredivisie, Jupiler League en Tweede Divisie. In januari na de winterstop wordt de KNVB-beker vervolgd.
Neeeee, die amateurclubs er in vind ik juist wel leuk.

JC SCHAAL IN BUITENLAND
Het merk Johan Cruijff is wereldwijd ijzersterk en in samenspraak met de Johan Cruijff Foundation wordt de JC-Schaal in het buitenland ondergebracht. Lukt het niet de JC Schaal te exporteren wordt de strijd altijd in het stadion van de landskampioen gespeeld.
Wie gaat dan tegen wie? De supercup is er toch al?
VIJF MILJOEN EURO-TOERNOOI
Na de competitie in de verkleinde Eredivisie volgt in mei een knock-out toernooi tussen de zestien Eredivisieclubs met een hoofdprijs van vijf miljoen euro en eventueel een Europees ticket. Zo'n nieuw toernooi is interessant voor televisie-partners en supporters.
Ok, lekker gepland. Die wedstrijden in mei proppen we in de kerstvakantie en wie de finale van een Europees bekertoernooi haalt doet maar niet mee. Ik zou de kalender niet verder laten verstoppen door zo'n commercieel ideetje. Wat moet Ajax met die poen?
ONDERZOEK INTERNATIONAAL BEKERTOERNOOI
Onderzoek de mogelijkheid om in samenspraak met een andere 'kleine' competities (bijvoorbeeld: België, Schotland, Portugal, Oostenrijk) een internationaal bekertoernooi op te zetten.
Die test lijkt me interessant.
REGIONALE JUPILER LEAGUE
De tweede elftallen verdwijnen uit de Jupiler League, die bestaat uit zestien clubs. De competitie wordt regionaal ingedeeld met vier poules van vier clubs. Na de poulefase begint iedere club weer op nul en speelt de top acht voor het kampioenschap en promotie en de andere achter tegen degradatie.
Geen idee.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58584
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Nieuwe plannen KNVB

Bericht door 999 » ma okt 03, 2016 10:53 am

En 1 week voordat onze competitie begint geen transfers meer mogelijk.Punt.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Nieuwe plannen KNVB

Bericht door beelzebub » ma okt 03, 2016 10:56 am

Bij de amateurs is dat kunstgras verhaal niet haalbaar. Dat heeft met name te maken met het trainen/trainingsbelasting van het veld. Een grasveld kan maar x belasting aan, een kunstgrasveld kan je in principe 24x7 op. Er wordt zoveel gevoetbald (door jeugd) in Nederland en nog meer getraind dat je bizar veel extra velden nodig hebt als je dat allemaal op gras wil doen.

Dat kunstgras is eigenlijk een verkaptje bezuiniging van veel gemeentes en zie je vooral in de drukke Randstad.

Er zitten wel een paar goede ideeen tussen wat mij betreft. Dat 10.000 zitplaatsen idee vind ik persoonlijk niks. Nooit meer een RBC, RKC of ander klein clubje in de eredivisie...

De competitie begint nu juist heel vroeg om de clubs die Europese playoffs spelen voordeel te geven. Hoe dat gaat uitwerken straks....

Wat mij betreft:
++ KUNSTGRAS: ALLEMAAL OF NIEMAND
-- STADIONEIS: 10.000 plus
++ GEEN PLAY-OFFS
+ 16 CLUBS IN EREDIVISIE
+ START PAS OP 1 SEPTEMBER
+/- NIEUWE EXTRA AANVANGSTIJDEN
+ SPELEN MET KERST & NIEUWJAAR & PASEN
+ KNVB-BEKER IN AUGUSTUS EN JANUARI
+/- JC SCHAAL IN BUITENLAND
+ VIJF MILJOEN EURO-TOERNOOI
+/- ONDERZOEK INTERNATIONAAL BEKERTOERNOOI
- REGIONALE JUPILER LEAGUE
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Nieuwe plannen KNVB

Bericht door WP_Legend » ma okt 03, 2016 11:55 am

Zondag en Maandagavond 20.00 wie wil dat nou? Stadionbezoeken lopen dan erg terug lijkt mij!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58584
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Nieuwe plannen KNVB

Bericht door 999 » ma okt 03, 2016 2:32 pm

WP_LeGeNd schreef:Zondag en Maandagavond 20.00 wie wil dat nou? Stadionbezoeken lopen dan erg terug lijkt mij!
Fox sports lijkt me ...

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Nieuwe plannen KNVB

Bericht door Demosthenes » ma okt 03, 2016 2:47 pm

Jaren geleden, eerst naar de B1, want die speelde vaak op zondag, om 12.00 uur. Een broodje op De Toekomst, lopend naar de Arena, want om 14.30 uur begon het eerste.

Voor mij vallen wedstrijden op vrijdag en zaterdag af, o.a. omdat mijn amateurclub op zaterdag speelt en de derde helft voor ons, ouwe mannen, vaak het beste deel van de middag is. Dan maar geen Ajax, heb ik een paar jaar geleden besloten en van af en toe gaan, komt niet veel, maximaal drie keer per seizoen.

Op maandagavond zal het stadion niet vol lopen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Nieuwe plannen KNVB

Bericht door brigade zuid » ma okt 03, 2016 3:01 pm

Met de meeste punten gewoon eens hoor. Maargoed iedereen zal wel weer zeggenschap hebben en het dwarsbomen als het je als club niet uitkomt.

wimpey
Berichten: 51691
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Nieuwe plannen KNVB

Bericht door wimpey » ma okt 03, 2016 3:47 pm

Bondscoach mag vriendje als assistent aan laten stellen: oneens.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40627
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Nieuwe plannen KNVB

Bericht door Marillion » ma okt 03, 2016 7:17 pm

Er zit hier en daar best iets tussen maar de afdeling marketing heeft wat mij betreft echt teveel invloed gehad. Dat zie je terug aan voorstellen zoals minimaal 10.000 plaatsen in een stadion, geen amateurclubs in de beker, een 5 miljoen euro toernooi (???), nog meer nieuwe aanvangstijden, JC schaal in het buitenland en een internationaal bekertoernooi.

De competitie pas starten na 1 september is wat mij betreft de meest zinnige maar dat is natuurlijk niet zo spannend. Je kan dat morgen besluiten en vanaf volgend seizoen zo doorvoeren.
Nil volentibus arduum

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Nieuwe plannen KNVB

Bericht door Dubbel » ma okt 03, 2016 8:36 pm

Echt ongelofelijk... hoogdraverij in handen van een onbenul, ik ga er inhoudelijk niet eens op in.

Tot voor kort had Cruijff in een of twee columns korte metten gemaakt met dit soort onzin. Arm Nederland nu dit soort voorstellen tegenwoordig serieus (?) worden besproken. Enig voordeel van de periode HVB is dat het na zijn termijn alleen maar beter kan gaan.

Voor wie het niet al veel langer duidelijk was: HVB moet zo snel mogelijk weg.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Nieuwe plannen KNVB

Bericht door Iniesta » ma okt 03, 2016 9:40 pm

Zi bizar zijn die voorstelleb wat mij betreft niet om dat af te doen met "ik ga er inhoudelijk niet eens op in".


Sent from my iPhone using Tapatalk

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Nieuwe plannen KNVB

Bericht door Dubbel » di okt 04, 2016 1:10 am

"Nederland moest juist vasthouden aan de filosofie van Cruijff, Van Gaal en Rijkaard en vele trainers die op een attractieve manier willen spelen", vertelde Xavi, die met Barcelona alles won wat er te winnen valt. "Ik heb net gehoord dat Nederland zich een meer defensieve speelstijl wil aanmeten. Dat is ook gebeurd bij Barcelona toen het even niet goed ging, maar dat is een vergissing geweest."
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetb ... bal__.html
Hoe komt Xavi daar bij? Is dat onderdeel van Winnaars van Morgen?

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Nieuwe plannen KNVB

Bericht door Dubbel » di okt 04, 2016 1:19 am

Iniesta schreef:Zi bizar zijn die voorstelleb wat mij betreft niet om dat af te doen met "ik ga er inhoudelijk niet eens op in".
Ik lees er niets in waar ik als voetballiefhebber op zit te wachten. En dan een toernooi om een prijzenpot??? Veel plezier ermee.

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe plannen KNVB

Bericht door Mano » di okt 04, 2016 8:21 am

Innoveren en voetbal, meer weerstand zal je niet treffen.

Er zitten een paar goeie punten tussen en een paar pure commerciële. Als zij mij kunnen voorrekenen wat het commerciële oplevert, kan ik daar ook nog wel mee leven. Er moet tenslotte aan verdiend worden.



Nu nog het spel vernieuwen, want dat kan ook wel een opkikkertje gebruiken.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33283
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Nieuwe plannen KNVB

Bericht door zeux » di okt 04, 2016 8:24 am

Mano schreef:

Nu nog het spel vernieuwen, want dat kan ook wel een opkikkertje gebruiken.
Daarvoor is Marco binnengehaald door de Fifa!!! :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Nieuwe plannen KNVB

Bericht door Alexander » di okt 04, 2016 9:47 am

Paar prima punten. Helemaal eens met stoppen met kunstgras, minimaal 10.000 in een stadion en 16 clubs in de competitie. Die 16 clubs geeft mooi ruimte voor een uitgebreid bekertoernooi met Belgische clubs. Zo een wedstrijd tegen Luik is toch 10x leuker dan een wedstrijd tegen pak 'm beet de Eagles?

Tot slot is de start van het seizoen op 1 september ook iets waar ik het mee eens ben. Je ziet steeds half lege stadions in augustus, omdat het midden in de vakanties valt. Wie heeft daar nou wat aan?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40627
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Nieuwe plannen KNVB

Bericht door Marillion » di okt 04, 2016 9:55 am

Er zit zelfs een voorstel bij dat wat mij betreft tegen het lange termijn belang van de voetbalsport in gaan. Voetballen op zaterdagmiddag. Mensen kunnen doorgaans maar op één plaats tegelijk zijn. Als ze naar het betaald voetbal gaan of voor de televisie zitten dan staan ze op dat moment dus niet meer zelf op een voetbalveld.

Dat geeft dus op de korte termijn misschien wat reclame inkomsten voor een paar extra kijkers maar ondertussen zet je het amateurvoetbal onder druk. En laat die amateurclubs niet onbelangrijk zijn als het gaat om de ontwikkeling van het voetbal.

Een ander punt dat ik niet snap is hoe er meer weerstand komt als je een competitie met 16 clubs gaat houden in plaats van 18. Het niveau gaat toch niet om hoog als je simpelweg het aantal clubs kleiner maakt?

Pas beginnen wanneer het transferwindow is gesloten lijkt me een prima plan. Afschaffen van de playoffs ben ik ook voor. Hervorming van de Jupiler League zie ik ook wel iets in. Of een poule systeem de oplossing is weet ik niet maar deelname van 2e elftallen die niet kunnen promoveren en dus feitelijk met een ander belang aan de competitie meedoen is een vreemde constructie.
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe plannen KNVB

Bericht door Thijs » di okt 04, 2016 9:58 am

1 september beginnen klinkt leuk, maar dan moeten we dat wel met alle landen doen. Anders hebben we geen enkel goed ingespeeld elftal in de voorrondes van de CL/EL, dan liggen we er nog veel eerder uit dan nu. En we gaan langer door, wat inhoudt dat de voorbereiding op een EK/WK in het geding komt.

Play-offs om promotie/degradatie zou ik gewoon houden, dat zijn altijd vette wedstrijden.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40627
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Nieuwe plannen KNVB

Bericht door Marillion » di okt 04, 2016 10:02 am

Ja, daar ben ik het allebei mee eens. Speeldata zou je gelijk moeten trekken door heel Europa. Nog een stap verder, misschien kunnen we de Afrika Cup hier ook bij betrekken. Veel van de spelers die daar actief zijn missen nu een deel van de wedstrijden van hun club. En die club betaald toch echt het salaris.

Playoffs promotie/degradatie zijn inderdaad wel leuk. Dat komt omdat er daar echt iets op het spel staat. Maar die serie wedstrijden om een plekje in Europa om dan vervolgens tijdens de voorbereiding ten onder te gaan in Luxemburg of Portugal spreekt niet aan. Verdeel die plek gewoon in de competitie.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie