Ajax - Roda JC 13-08-2016

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

LucaS

Re: Ajax - Roda JC 13-08-2016

Bericht door LucaS » zo aug 14, 2016 7:21 pm

Bosz is natuurlijk geen feyenoorder, maar een RKC' er
I think I lost my fucking headache

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo aug 14, 2016 7:32 pm

wimpey schreef:Daar ben ik het deels wel mee eens, want in navolging van FdB zet ook Bosz tot dusver geen goede veldbezetting neer. Maar ook wanneer het wél logisch staat gaat Gudelj het niet zien en technisch tekort komen. Hij mist simpelweg kwaliteit in balbezit en hij ziet zowel met - als zonder bal de snelle oplossing niet. Met matige voetballers als Gudelj en Dijks ga je structureel als team niet beter worden, wie je ook voor de groep zet. 2 van de 11 gasten die het niveau drukken zorgen voor teveel uitval.
Wil je spelers leren ruimte te maken voor elkaar, dan zul je meer moeten doen dan poppetjes invullen op een wedstrijdformuliertje. Om zoiets te bereiken moet je veel trainingsuren maken. Dan zal ongetwijfeld blijken dat er spelers zijn die hiertoe om wat voor reden dan ook niet in staat zijn, en dit kunnen maar zo Dijks en Gudelj zijn (al denk ik dat laatstgenoemde in het juiste stramien van waarde kan zijn). Maar het probleem is natuurlijk in de eerste plaats dat spelers dit in Nederland (en bij Ajax) in de hoofdmacht nog moeten leren, niet dat Bosz het er na een paar weken nog niet in heeft gekregen.

Geef die man de tijd die hij verdient.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » zo aug 14, 2016 10:07 pm

Bosz gaat minimaal dit seizoen afmaken, en ik denk succesvol, Ajax directie zal niet zo snel in paniek raken (gelukkig).

Mano

Bericht door Mano » ma aug 15, 2016 8:39 am

Bosz zal weinig kansen krijgen helaas (geen Ajax verleden). Terwijl het voetbal er wel leuker op wordt.

Onder FdB werd er haast niet tegen gescoord maar er waren voldoende wedstrijden waarin Ajax in de gehele wedstrijd, 2x op doel schoot!
2x !!! in 90minuten.

Nu speel je tegen Roda, schiet 17x op doel, scoort 2x (hadden er makkelijk 3 of 4 kunnen zijn)
Verdedigend oogt het nu minder stabiel. Door het aanvallen, diep gaan, diep staan, ligt het achter meer open.

Terwijl de doelpunten niet uit zulke situaties ontstaan. Die ontstaan uit persoonlijke fouten. Bij die steekpass had Dijks niet de buitenspelval moeten open trekken maar mee moeten rennen en dan was er niets gebeurd.
Bij de 2de, staat Tete op 3 man, wie hoorde die andere 2 te verdedigen? :confused.gif:

FdB had door dat dit spelersmateriaal niet goed genoeg is. Dus bouwde zekerheden in en altijd een restverdediging.
Hierdoor was er nooit een overtal en kwam je dus nooit vrij. Vandaar de oer saaie potten. Bosz wil initiatief. Hij heeft inmiddels echt wel door wie er 'zwak' is en wie 'goed en betrouwbaar'

Ook hij zoekt naar balans.

Dijks heeft een belabberde voorzet maar hij komt wel in die positie. Tete komt er niet eens...
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel

Bericht door Lionel » ma aug 15, 2016 9:06 am

Leuk dat Dijks in de positie komt maar zijn voorzetten zijn beroerd. Heb liever dat hij de bal teruglegt op een speler. Zijn voorzetten zijn levensgevaarlijk, voor de tegenstander..
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie