Sneijder erbij op het middenveld, Bailey en Gomez voorin en we zijn klaar

Moderator: mods
In tegenstelling tot al die HSV-spelers waar Van Marwijk wel het beste uit wist te halen? Westermann is natuurlijk een kwestie van grabbelen in de koopjesbak geweest, en hij was niet best, maar ziggo was wel erg tendentieus bezig. Bosz kan zijn borst nat maken en kan het maar beter heel snel op de rails krijgen of heel snel heel veel vriendjes maken onder het journaille, want de messen worden al geslepen.Mano schreef:Je merkte dat BvM in de studio voor de wedstrijd al geen hoge pet ophad van Westerman. Zijn ervaring met hem was niet zo heel goed. Vervolgens bewijst Westerman het in de wedstrijd.
Alles had voorkomen kunnen worden als er een man bij de paal had gestaan. Bosz laat echter beide palen vrij bij hoekschoppen tegen. Ik kan mij herinneren dat Feyenoord dat 2 of 3 jaar geleden ook deed en toen de ene na de andere goal tegen kreeg uit corners. Toen zijn ze er heel snel vanaf gestapt. Dit gaat Ajax ook een hoop goals kosten als hij dit handhaaft.Demosthenes schreef:
Bij het doelpunt gaat het voor Westerman ook al fout, er wordt gesprongen en de bal wordt gemist. Cillessen kan nooit bij die bal, iemand moet de bal maar net raken en hij is volledig uit positie, Westerman moet die bal wegwerken of voorkomen dat die Griek de bal kan raken. Op zijn voetballeeftijd leer je niet meer van fouten?
Het heeft niet zoveel met de backs te maken. Het gaat om het moment waarop de backs worden aangespeeld. Bij Ajax is er sinds FdB ingeslopen dat we in een U-vorm spelen. Het is constant breed afschuiven wat de tegenstander alle tijd geeft om te hergroeperen. De backs komen dus veels te vroeg in balbezit. De opbouw moet via het middenveld gebeuren. Die moeten de backs diep lanceren. Niet de centrale verdedigers. Dan kan Bosz wel zeggen dat het baltempo te laag ligt, maar dat is een cliché die iedere trainer gebruikt. Baltempo krijg je als je diep speelt via het middenveld en linies overslaat. Als je zoals Ajax in een U-vorm voetbalt zal je nooit baltempo krijgen.Mano schreef:Het systeem is an zich niks mis mee. (3-5-2)
met de juiste backs, een uitstekende CV/no.6 en een no.10
alleen... die hebben we allemaal niet...
Heb je die man ergens anders over, maar Westerman liet een speler vanuit zijn rug komend scoren, dat kan niet op dit niveau (maar het gebeurt natuurlijk wel, niet alleen bij Ajax) Staat hij bij de paal of een meter meer terug, dan is er niets aan de hand. Ik ken de afspraken niet.Bosz laat echter beide palen vrij bij hoekschoppen tegen. Ik kan mij herinneren dat Feyenoord dat 2 of 3 jaar geleden ook deed en toen de ene na de andere goal tegen kreeg uit corners.
Ja hoor... alsof een man bij de paal iedere corner een goal voorkomt...Trab schreef:Alles had voorkomen kunnen worden als er een man bij de paal had gestaan. Bosz laat echter beide palen vrij bij hoekschoppen tegen. Ik kan mij herinneren dat Feyenoord dat 2 of 3 jaar geleden ook deed en toen de ene na de andere goal tegen kreeg uit corners. Toen zijn ze er heel snel vanaf gestapt. Dit gaat Ajax ook een hoop goals kosten als hij dit handhaaft.Demosthenes schreef:
Bij het doelpunt gaat het voor Westerman ook al fout, er wordt gesprongen en de bal wordt gemist. Cillessen kan nooit bij die bal, iemand moet de bal maar net raken en hij is volledig uit positie, Westerman moet die bal wegwerken of voorkomen dat die Griek de bal kan raken. Op zijn voetballeeftijd leer je niet meer van fouten?
Idd, ik schijt op Westermann maar Ziggo was wel heel tendentieus bezig.Marillion schreef: Westermann gaat het wel heel zwaar krijgen. Vrijwel alle kritiek gaat zijn kant op. Nu speelde hij ook belabberd maar dat kon je van vrijwel alle spelers zeggen.
Indraaiende corners zijn moeilijk te verdedigen. Een extra mannetje bij de paal kan dan geen kwaad. Wat Cilissen betreft ben ik met je eens.GangstaRiB schreef:
Ja hoor... alsof een man bij de paal iedere corner een goal voorkomt...
Jasper had in eerste instantie die bal moeten hebben, dan had het nooit een corner kunnen worden. Daarna staat Koert Westermann te pitten. Iemand bij de paal had deze bal niet weg kunnen werken.
Sjonge jonge.brigade zuid schreef:Idd, ik schijt op Westermann maar Ziggo was wel heel tendentieus bezig.Marillion schreef: Westermann gaat het wel heel zwaar krijgen. Vrijwel alle kritiek gaat zijn kant op. Nu speelde hij ook belabberd maar dat kon je van vrijwel alle spelers zeggen.
Gelukkig voor ons was Klaus er na dat eerste doelpunt wel klaar mee. Gezien de reputatie van de aanhang van PAOK. Heeft iemand die jongen na de wedstrijd nog gezien? Of zit hij nu in de bezemkast in het stadion?Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Iemand bij de tweede paal had in ieder geval die Klaus stevig kunnen hinderen bij die corner.
Dus je moet zo'n voetbalmiljonair nog complimenteren na zo'n wanvertoning? Ik ben wel blij met de kritische noot van Ziggo. Het was dikke dikke prut en dat mag gezegd worden.Thijs schreef:Wat een kneus ook, die Sierd de Vos. Ga lekker je onemanshow zitten doen bij Levante - Osasuna, maar ik heb geen zin in die geintjes als Ajax speelt.
Daar gaat het niet om.GangstaRiB schreef:Dus je moet zo'n voetbalmiljonair nog complimenteren na zo'n wanvertoning? Ik ben wel blij met de kritische noot van Ziggo. Het was dikke dikke prut en dat mag gezegd worden.Thijs schreef:Wat een kneus ook, die Sierd de Vos. Ga lekker je onemanshow zitten doen bij Levante - Osasuna, maar ik heb geen zin in die geintjes als Ajax speelt.
Dat laatste vind ik juist wel heel erg Nederlands.beelzebub schreef:Is het eigenlijk niet schaamteloos dat een sponsor(onderdeel) Ajax zo afbrand?
Nee, de tv kijker ziet toch ook dat het nergens op lijkt? Dan kan je moeilijk andere beweren... Ik heb meerdere keren een pass over de hele uit zien gaan, dat was echt droevig.beelzebub schreef:Is het eigenlijk niet schaamteloos dat een sponsor(onderdeel) Ajax zo afbrand?
Ik ben niet voor Turkse/Russische toestanden of de lange van van der Sar ofzo, maar toch....
Jep dus geef je daarvan de schuld aan Bosz of aan Dolberg of aan Cassierra of aan Veltman, Riedewald, Viergever en Dijks/Tete die de sneue passes gaven?Gaizka1985 schreef:Nee, de tv kijker ziet toch ook dat het nergens op lijkt? Dan kan je moeilijk andere beweren... Ik heb meerdere keren een pass over de hele uit zien gaan, dat was echt droevig.beelzebub schreef:Is het eigenlijk niet schaamteloos dat een sponsor(onderdeel) Ajax zo afbrand?
Ik ben niet voor Turkse/Russische toestanden of de lange van van der Sar ofzo, maar toch....
Inderdaad, veldbezetting is daar totaal niet geschikt voor. Viel mij tegen dat Bosz niet ingreep en met name Westerman uit zijn leidde verloste.wimpey schreef:Ik heb alleen het resultaat gezien. En daar was ik blij mee.![]()
3-5-2 en de 5-seconden regel lijken me lastig te combineren. Hopelijk gaat Bosz niet verder 'schipperen'.
En wat een middenveld btw. Wie gaat de steekpass geven: Nemanja Iniesta?