PAOK Saloniki - Ajax 03-08-2016

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

De Dominee

Re: PAOK Saloniki - Ajax 03-08-2016

Bericht door De Dominee » do aug 04, 2016 8:57 am

Wel duidelijk waar de interesse in Rosales vandaan komt in ieder geval, als dat gerucht klopt. Die is meer geschikt voor deze rol dan Tete. Net als Urby meer geschikt is dan Dijks en bovendien gratis. Lijkt me een no-brainer voor Overmars.

Sneijder erbij op het middenveld, Bailey en Gomez voorin en we zijn klaar :ajaxsmiley.gif: .
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Mano

Bericht door Mano » do aug 04, 2016 9:11 am

Het systeem is an zich niks mis mee. (3-5-2)
met de juiste backs, een uitstekende CV/no.6 en een no.10

alleen... die hebben we allemaal niet...
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Le T.

Bericht door Le T. » do aug 04, 2016 9:30 am

Mano schreef:Je merkte dat BvM in de studio voor de wedstrijd al geen hoge pet ophad van Westerman. Zijn ervaring met hem was niet zo heel goed. Vervolgens bewijst Westerman het in de wedstrijd.
In tegenstelling tot al die HSV-spelers waar Van Marwijk wel het beste uit wist te halen? Westermann is natuurlijk een kwestie van grabbelen in de koopjesbak geweest, en hij was niet best, maar ziggo was wel erg tendentieus bezig. Bosz kan zijn borst nat maken en kan het maar beter heel snel op de rails krijgen of heel snel heel veel vriendjes maken onder het journaille, want de messen worden al geslepen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do aug 04, 2016 9:37 am

Gezien zijn eigen prestaties in Hamburg was het wellicht een goed plan geweest als Van Marwijk iets terughoudender was geweest met zijn commentaar op Westermann. Ik denk dat er in Hamburg helemaal niemand te vinden is die enthousiast is over het werk van Bert van Marwijk als coach bij HSV.

Westermann gaat het wel heel zwaar krijgen. Vrijwel alle kritiek gaat zijn kant op. Nu speelde hij ook belabberd maar dat kon je van vrijwel alle spelers zeggen. Hij had kennelijk zelf al aangegeven altijd slecht te debuteren maar als hij dit seizoen nog meer minuten wil maken zal het snel beter moeten. Anders gaat hij Heitinga achteraan.
Nil volentibus arduum

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » do aug 04, 2016 9:46 am

Demosthenes schreef:
Bij het doelpunt gaat het voor Westerman ook al fout, er wordt gesprongen en de bal wordt gemist. Cillessen kan nooit bij die bal, iemand moet de bal maar net raken en hij is volledig uit positie, Westerman moet die bal wegwerken of voorkomen dat die Griek de bal kan raken. Op zijn voetballeeftijd leer je niet meer van fouten?
Alles had voorkomen kunnen worden als er een man bij de paal had gestaan. Bosz laat echter beide palen vrij bij hoekschoppen tegen. Ik kan mij herinneren dat Feyenoord dat 2 of 3 jaar geleden ook deed en toen de ene na de andere goal tegen kreeg uit corners. Toen zijn ze er heel snel vanaf gestapt. Dit gaat Ajax ook een hoop goals kosten als hij dit handhaaft.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » do aug 04, 2016 9:55 am

Mano schreef:Het systeem is an zich niks mis mee. (3-5-2)
met de juiste backs, een uitstekende CV/no.6 en een no.10

alleen... die hebben we allemaal niet...
Het heeft niet zoveel met de backs te maken. Het gaat om het moment waarop de backs worden aangespeeld. Bij Ajax is er sinds FdB ingeslopen dat we in een U-vorm spelen. Het is constant breed afschuiven wat de tegenstander alle tijd geeft om te hergroeperen. De backs komen dus veels te vroeg in balbezit. De opbouw moet via het middenveld gebeuren. Die moeten de backs diep lanceren. Niet de centrale verdedigers. Dan kan Bosz wel zeggen dat het baltempo te laag ligt, maar dat is een cliché die iedere trainer gebruikt. Baltempo krijg je als je diep speelt via het middenveld en linies overslaat. Als je zoals Ajax in een U-vorm voetbalt zal je nooit baltempo krijgen.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do aug 04, 2016 10:48 am

Bosz laat echter beide palen vrij bij hoekschoppen tegen. Ik kan mij herinneren dat Feyenoord dat 2 of 3 jaar geleden ook deed en toen de ene na de andere goal tegen kreeg uit corners.
Heb je die man ergens anders over, maar Westerman liet een speler vanuit zijn rug komend scoren, dat kan niet op dit niveau (maar het gebeurt natuurlijk wel, niet alleen bij Ajax) Staat hij bij de paal of een meter meer terug, dan is er niets aan de hand. Ik ken de afspraken niet.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do aug 04, 2016 11:03 am

Trab schreef:
Demosthenes schreef:
Bij het doelpunt gaat het voor Westerman ook al fout, er wordt gesprongen en de bal wordt gemist. Cillessen kan nooit bij die bal, iemand moet de bal maar net raken en hij is volledig uit positie, Westerman moet die bal wegwerken of voorkomen dat die Griek de bal kan raken. Op zijn voetballeeftijd leer je niet meer van fouten?
Alles had voorkomen kunnen worden als er een man bij de paal had gestaan. Bosz laat echter beide palen vrij bij hoekschoppen tegen. Ik kan mij herinneren dat Feyenoord dat 2 of 3 jaar geleden ook deed en toen de ene na de andere goal tegen kreeg uit corners. Toen zijn ze er heel snel vanaf gestapt. Dit gaat Ajax ook een hoop goals kosten als hij dit handhaaft.
Ja hoor... alsof een man bij de paal iedere corner een goal voorkomt...
Jasper had in eerste instantie die bal moeten hebben, dan had het nooit een corner kunnen worden. Daarna staat Koert Westermann te pitten. Iemand bij de paal had deze bal niet weg kunnen werken.
Whitey on the moon.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do aug 04, 2016 11:05 am

Iemand bij de tweede paal had in ieder geval die Klaus stevig kunnen hinderen bij die corner.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do aug 04, 2016 11:08 am

Marillion schreef: Westermann gaat het wel heel zwaar krijgen. Vrijwel alle kritiek gaat zijn kant op. Nu speelde hij ook belabberd maar dat kon je van vrijwel alle spelers zeggen.
Idd, ik schijt op Westermann maar Ziggo was wel heel tendentieus bezig.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » do aug 04, 2016 11:15 am

GangstaRiB schreef:
Ja hoor... alsof een man bij de paal iedere corner een goal voorkomt...
Jasper had in eerste instantie die bal moeten hebben, dan had het nooit een corner kunnen worden. Daarna staat Koert Westermann te pitten. Iemand bij de paal had deze bal niet weg kunnen werken.
Indraaiende corners zijn moeilijk te verdedigen. Een extra mannetje bij de paal kan dan geen kwaad. Wat Cilissen betreft ben ik met je eens.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do aug 04, 2016 11:15 am

Wat een kneus ook, die Sierd de Vos. Ga lekker je onemanshow zitten doen bij Levante - Osasuna, maar ik heb geen zin in die geintjes als Ajax speelt.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do aug 04, 2016 11:17 am

brigade zuid schreef:
Marillion schreef: Westermann gaat het wel heel zwaar krijgen. Vrijwel alle kritiek gaat zijn kant op. Nu speelde hij ook belabberd maar dat kon je van vrijwel alle spelers zeggen.
Idd, ik schijt op Westermann maar Ziggo was wel heel tendentieus bezig.
Sjonge jonge.
Praat het halve forum nu die Sierd de Vos na?

Die zat tijdens het commentaar een show op te voeren die puur om hemzelf draaide. Ook wanneer Tete of Viergever een bal heel simpel inleverde werd dat in het wedstrijdcommentaar aan Westermann toegeschreven.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do aug 04, 2016 11:19 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Iemand bij de tweede paal had in ieder geval die Klaus stevig kunnen hinderen bij die corner.
Gelukkig voor ons was Klaus er na dat eerste doelpunt wel klaar mee. Gezien de reputatie van de aanhang van PAOK. Heeft iemand die jongen na de wedstrijd nog gezien? Of zit hij nu in de bezemkast in het stadion? :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do aug 04, 2016 11:45 am

Thijs schreef:Wat een kneus ook, die Sierd de Vos. Ga lekker je onemanshow zitten doen bij Levante - Osasuna, maar ik heb geen zin in die geintjes als Ajax speelt.
Dus je moet zo'n voetbalmiljonair nog complimenteren na zo'n wanvertoning? Ik ben wel blij met de kritische noot van Ziggo. Het was dikke dikke prut en dat mag gezegd worden.
Whitey on the moon.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do aug 04, 2016 11:49 am

Huh, ik heb het niet over de kritiek na afloop. Heb ik ook niet eens gezien trouwens. Gaat me meer om die 'haha Westermann, is het soms Kurt Westermann?' en al die kak-'grappen.'
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do aug 04, 2016 11:49 am

GangstaRiB schreef:
Thijs schreef:Wat een kneus ook, die Sierd de Vos. Ga lekker je onemanshow zitten doen bij Levante - Osasuna, maar ik heb geen zin in die geintjes als Ajax speelt.
Dus je moet zo'n voetbalmiljonair nog complimenteren na zo'n wanvertoning? Ik ben wel blij met de kritische noot van Ziggo. Het was dikke dikke prut en dat mag gezegd worden.
Daar gaat het niet om.

Als iemand 90 minuten loopt te kloten dan mag je hem flink afbranden.

Maar bij dit commentaar gaat het van de 1e tot en met de 90e minuut om jolig vooraf bedachte dingetjes als een sirene van een brandweerwagen imiteren, 'Dijsselbloem voetbal' als vooraf bedachte term er geforceerd in gooien en wordt er totaal niet meer objectief gekeken naar wat het geheel aan spelers doet maar wordt er een geheel eigen agenda opgevoerd.

999

Bericht door 999 » do aug 04, 2016 11:53 am

Vind ik ook, al zit hier ook een grens aan natuurlijk . Dat gelul over Dijselbloem voetbal e.a. ga dat maar bij een wedstrijd bij Barcelona doen b.v. .. Juist als het bagger is zou je, als je dan toch vind als journalist/verslaggever dat je er een mening over moet geven, wel inhoudelijk moet reageren ( het waarom en wat zijn de oplossingen ) op wat je in het veld ziet en niet deze V.I. kul moeten laten horen.
Blij met de punten ...

beelzebub

Bericht door beelzebub » do aug 04, 2016 11:58 am

Is het eigenlijk niet schaamteloos dat een sponsor(onderdeel) Ajax zo afbrand?

Ik ben niet voor Turkse/Russische toestanden of de lange van van der Sar ofzo, maar toch....
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do aug 04, 2016 12:18 pm

beelzebub schreef:Is het eigenlijk niet schaamteloos dat een sponsor(onderdeel) Ajax zo afbrand?
Dat laatste vind ik juist wel heel erg Nederlands.
Toen Youp van `t Hek het alcoholvrije Buckler bier volledig afbrandde, zaten er heel wat bobo's van Heineken in de schouwburg. Die sloegen zich op de dijen van het lachen. Tot ze daarna de verkoopcijfers van hun met zoveel bombarie gelanceerde product zagen inzakken. :smallgrin.gif:

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » do aug 04, 2016 1:35 pm

beelzebub schreef:Is het eigenlijk niet schaamteloos dat een sponsor(onderdeel) Ajax zo afbrand?

Ik ben niet voor Turkse/Russische toestanden of de lange van van der Sar ofzo, maar toch....
Nee, de tv kijker ziet toch ook dat het nergens op lijkt? Dan kan je moeilijk andere beweren... Ik heb meerdere keren een pass over de hele uit zien gaan, dat was echt droevig.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do aug 04, 2016 2:19 pm

Gaizka1985 schreef:

Nee, de tv kijker ziet toch ook dat het nergens op lijkt? Dan kan je moeilijk andere beweren... Ik heb meerdere keren een pass over de hele uit zien gaan, dat was echt droevig.
Jep dus geef je daarvan de schuld aan Bosz of aan Dolberg of aan Cassierra of aan Veltman, Riedewald, Viergever en Dijks/Tete die de sneue passes gaven? :blush.gif:

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » do aug 04, 2016 3:20 pm

Ja, maar dan is het toch logisch dat Ziggo en haar analisten/commentator dit ook zien en kritisch zijn?

wimpey

Bericht door wimpey » vr aug 05, 2016 10:56 am

Ik heb alleen het resultaat gezien. En daar was ik blij mee. :smallgrin.gif:

3-5-2 en de 5-seconden regel lijken me lastig te combineren. Hopelijk gaat Bosz niet verder 'schipperen'.

En wat een middenveld btw. Wie gaat de steekpass geven: Nemanja Iniesta?

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » vr aug 05, 2016 11:01 am

wimpey schreef:Ik heb alleen het resultaat gezien. En daar was ik blij mee. :smallgrin.gif:

3-5-2 en de 5-seconden regel lijken me lastig te combineren. Hopelijk gaat Bosz niet verder 'schipperen'.

En wat een middenveld btw. Wie gaat de steekpass geven: Nemanja Iniesta?
Inderdaad, veldbezetting is daar totaal niet geschikt voor. Viel mij tegen dat Bosz niet ingreep en met name Westerman uit zijn leidde verloste.

Plaats reactie