Aankopen SUGGESTIES

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Jinne
Site Admin

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Jinne » wo mei 25, 2016 12:02 pm

Janssen zie ik alleen komen als Milik verkocht wordt.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Alexander

Bericht door Alexander » wo mei 25, 2016 12:50 pm

Ik zie geen Nederlandse spits die aan het verwachtingspatroon voldoet. Hoogstens Siem de Jong. Ben benieuwd of ze een buitenlander op de radar hebben. Ik vrees alleen dat de vraag stellen 'm ook gelijk beantwoorden is.

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » wo mei 25, 2016 3:33 pm

Jinne schreef:Janssen zie ik alleen komen als Milik verkocht wordt.
Zie jij Milik blijven?
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo mei 25, 2016 3:51 pm

Ik denk dat hij verkocht wordt.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » do mei 26, 2016 6:32 am

Arthur schreef:Zou Bosz het afgelopen half jaar in Israël nog een potentiële topper voor Ajax hebben zien lopen?
Zahavi van zijn eigen club liep 1 op 1. Wel al een jongen van 28 en eerder geflopt bij Palermo.

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » do mei 26, 2016 8:05 am

Heeft beloofd geen spelers van tel aviv mee te nemen.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Mano

Bericht door Mano » do mei 26, 2016 8:08 am

Waar ik wel op hoop is dat Bosz andere ideeën heeft over welke speler goed of slecht voor Ajax is. Waardoor er misschien namen op het lijstje komen, die Overmars niet had bedacht. Slechter dan de keuzes van Overmars kan het niet
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » do mei 26, 2016 9:57 am

Mano schreef:Waar ik wel op hoop is dat Bosz andere ideeën heeft over welke speler goed of slecht voor Ajax is. Waardoor er misschien namen op het lijstje komen, die Overmars niet had bedacht. Slechter dan de keuzes van Overmars kan het niet
Zitten twee kanten aan, Bosz heeft als inkoper een dramatisch track record. Anderzijds is zijn oog op wat spelers moeten kunnen in mijn ogen minder rigide dan bij De Boer.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do mei 26, 2016 10:16 am

Tja. Idealiter lopen we het lijntje scouting -> Overmars -> Bosz. Om het helemaal om te draaien is natuurlijk niks. Ik weet dat het middelste poppetje een vrij beperkte visie heeft op aankopen, maar Bosz -> Overmars is net zo hopeloos.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do mei 26, 2016 10:43 am

Andriy Demchenko schreef:Heeft beloofd geen spelers van tel aviv mee te nemen.
Waar dan? In Israelische media staat juist dat hij dat NIET heeft beloofd. Er circuleren dan ook al (volgens mij vrij loze) geruchten over Zahavi en Ben Haim.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mano

Bericht door Mano » vr mei 27, 2016 7:59 am

Andriy Demchenko schreef:
Mano schreef:Waar ik wel op hoop is dat Bosz andere ideeën heeft over welke speler goed of slecht voor Ajax is. Waardoor er misschien namen op het lijstje komen, die Overmars niet had bedacht. Slechter dan de keuzes van Overmars kan het niet
Zitten twee kanten aan, Bosz heeft als inkoper een dramatisch track record. Anderzijds is zijn oog op wat spelers moeten kunnen in mijn ogen minder rigide dan bij De Boer.
Bij Feyenoord was hij wel TD maar met een kleine portemonnee en met een bende genaamd 'vrienden van Feyenoord'
Dan heb je eigenlijk erg weinig te zeggen en/of speelruimte.

Bosz komt niet uit dezelfde clan als Sar, Boer, Overmars en Bergkamp. Zijn visie kan dus net even anders zijn. Wat verhelderend is, want die clan doet al 5 jaar hetzelfde...
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » wo jun 01, 2016 3:41 pm

Maar er zijn natuurlijk weinig excuses om philip leonard te halen ook al heb je weinig budget.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo jun 01, 2016 3:47 pm

Mr. Ajax schreef:
Andriy Demchenko schreef:Heeft beloofd geen spelers van tel aviv mee te nemen.
Waar dan? In Israelische media staat juist dat hij dat NIET heeft beloofd. Er circuleren dan ook al (volgens mij vrij loze) geruchten over Zahavi en Ben Haim.
Bosz doet belofte aan Cruijff: Ajax komt niet in actie voor doelpuntenmachine
woensdag 25 mei 2016 om 20:22

Peter Bosz neemt geen spelers van Maccabi Tel Aviv mee naar Ajax. Die belofte heeft de nieuwe hoofdtrainer van de Amsterdammers gedaan aan Jordi Cruijff.

De technisch directeur van Maccabi hoeft niet te vrezen dat Bosz zich gaat roeren in Israël. "Ik vertrek over twee dagen naar Nederland om over spelers te praten, maar ik heb Jordi beloofd geen spelers van Maccabi mee te nemen. Die afspraak staat vast", zei Bosz op een persconferentie, na de verloren bekerfinale tegen Maccabi Haifa (1-0).
De belofte van Bosz betekent dat Ajax geen poging gaat ondernemen om spits Eran Zahavi naar Amsterdam te halen. De doelpuntenmachine wordt door Israëlische media in verband gebracht met een transfer, maar die geruchten lijken slechts losse flodders.

Zahavi ligt nog tot medio 2020 vast in Tel Aviv, waardoor Ajax met een serieuze transfersom over de brug zou moeten komen. Hij was dit seizoen goed voor 36 doelpunten in 39 optredens en die statistieken kan hij al jaren overleggen. De 28-jarige aanvaller probeerde het één keer in Europa, maar slaagde niet bij Palermo.
www.voetbalprimeur.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

De Dominee

Bericht door De Dominee » za jun 04, 2016 12:56 pm

Als Feyenoord hem kan halen...wellicht Bas Dost een optie?
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za jun 04, 2016 1:06 pm

Dost heeft duidelijk uitgesproken in de media dat hij niet meer naar Ajax toe wil. Los daarvan, met Dost kun je langer door, dan Huntelaar. Maar gezien de geruchten, zoeken ze iemand die er meteen staat en ruimte maakt daarna voor talenten (aankoop Casierra!? en Dolberg).

Met Huntelaar haal je behalve doelpunten, ook een persoonlijkheid en een winnaar in je team. Ik hoop dat ze basis in ieder geval voor de start van de voorbereiding bij elkaar hebben (en daarna ook houden).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za jun 04, 2016 1:20 pm

Ajaciedjuh schreef:Dost heeft duidelijk uitgesproken in de media dat hij niet meer naar Ajax toe wil. Los daarvan, met Dost kun je langer door, dan Huntelaar.
Dost vindt dat Ajax hem tot twee keer toe gepiepeld heeft om in de onderhandelingen over slechts een eurootje of 250.000 te gaan lopen mierenneuken en dat door geblunder van Ajax de transfer al twee keer niet is doorgegaan.

Zonder al dat gekloot had hij in januari 2011 al voor Ajax gespeeld. Maar je zou denken dat als hij Feyenoord serieus overweegt, Ajax ook altijd een optie zou moeten zijn.

Mijn voorkeur is en blijft uitgaan naar Vincent Janssen. Geknipt en geplakt uit het topic over het NL elftal van Danny Blind:
Mr. Ajax schreef:
Cruijff schreef:Gasten als Vincent Janssen nemen deze vriendschappelijke wedstrijden zeer serieus, qua tactiek en qua drive om met resultaten uit deze serie van 3 oefenpotten te komen gaat het hem echt om het echie.

Ik kan er met mijn hoofd dan ook niet bij dat Klaas Jan Huntelaar bij Ajax bovenaan het verlanglijstje staat en niet Janssen.
Eens, Janssen moet je met beide handen aangrijpen. Gewoon wat geld op tafel leggen. Een tientje voor zo'n jonge, talentvolle, veel scorende spits is niet meer dan normaal, en in de meeste landen juist zeer aan de lage kant. Wil je je verbeteren dan moet je een keertje doorpakken.

Huntelaar staat bovenaan het lijstje door financiele afwegingen, niet vanwege voetbaltechnische. Zoveel is wel duidelijk.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za jun 04, 2016 1:25 pm

Het zou echt weer achterlijk beleid van Ajax zijn als de hele zomer door weer allerlei geruchten over spitsen voorbijkomen, van Eto'o tot en met Huntelaar en in de tussentijd alle haalbare opties zoals Janssen een andere transfer maken.

Ik zie het weer gebeuren hoor dat pas ruim na 't EK Milik verkocht wordt en er dan nog geen enkele opvolger is.

Vincent Janssen is een gretige gast die nu in een goede flow zit en straks exact de juiste hoeveelheid zomervakantie heeft om in de voorronde CL te vlammen. Nu neemt hij, logisch als nieuwe klant bij Oranje, die 3 potjes die ze spelen zeer serieus en ook op dat niveau blijkt hij aan te haken en te scoren. Speelt als Oostenrijk uit achter de rug is geen (jeugd)toernooien, zal meteen op de eerste trainingsdag voor het nieuwe seizoen staan te trappelen om weer meer belangrijke doelpunten te gaan maken.

Ok, hij kost waarschijnlijk tussen de 8,5 en 10,5 miljoen, so what? Ajax is één van de weinige 'schuldenvrije clubs' in Europa en heeft die poen dus zo klaar liggen.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » za jun 04, 2016 2:49 pm

Als Bas Dost Feyenoord serieus zou overwegen, denk ik dat wij zeker een lijntje moeten uitgooien.

Ajax was altijd zijn droomclub en ik denk dat hij wat langer mee zou gaan dan Huntelaar, terwijl ze soortgelijke spelers zijn, Huntelaar momenteel misschien iets beter, alleen heb je met Dost nog wat restwaarde.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za jun 04, 2016 9:01 pm

En hoppa, ook vanavond maakt die Vincent Janssen weer de 1-0 (0-1) bij Oostenrijk-Nederland..... :blush.gif:

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » zo jun 05, 2016 12:20 am

Cruijff schreef:Het zou echt weer achterlijk beleid van Ajax zijn als de hele zomer door weer allerlei geruchten over spitsen voorbijkomen, van Eto'o tot en met Huntelaar en in de tussentijd alle haalbare opties zoals Janssen een andere transfer maken.

Ik zie het weer gebeuren hoor dat pas ruim na 't EK Milik verkocht wordt en er dan nog geen enkele opvolger is.

Vincent Janssen is een gretige gast die nu in een goede flow zit en straks exact de juiste hoeveelheid zomervakantie heeft om in de voorronde CL te vlammen. Nu neemt hij, logisch als nieuwe klant bij Oranje, die 3 potjes die ze spelen zeer serieus en ook op dat niveau blijkt hij aan te haken en te scoren. Speelt als Oostenrijk uit achter de rug is geen (jeugd)toernooien, zal meteen op de eerste trainingsdag voor het nieuwe seizoen staan te trappelen om weer meer belangrijke doelpunten te gaan maken.

Ok, hij kost waarschijnlijk tussen de 8,5 en 10,5 miljoen, so what? Ajax is één van de weinige 'schuldenvrije clubs' in Europa en heeft die poen dus zo klaar liggen.
Met 10 miljoen ben je er nog niet, maar van mij mogen ze nog wel meer betalen. Zie het wel zitten in die jongen.

Toppie

Bericht door Toppie » zo jun 05, 2016 11:59 am

Ik hoop dat hij Ajax niet het bos instuurt , maar als Peter alle dvd of streamings bekijkt van de laatste 5 jaar hoe er werd gevoetbald met een zeer bedenkelijk nivo moeten spelers worden aangezegd en anders worden verhuurd of worden verkocht en kwaliteit worden aangekocht. Kanonnen :drecul.gif:

Janssen is een must, anders gaat de concurrent weer met de hoofdprijs aan de haal Janssen gaat 2 jaar later weg voor het drievoudige :blush.gif:
Gaat die nu weg dan eindigt die op de bank ergens bij een grote club zonder veel te spelen. Alleen Financieel leuk hoeveel gingen hem voor.

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » ma jun 06, 2016 7:08 am

Hij kost 15 miljoen; Janssen. En toch zou ik dat in dit geval wel willen betalen.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma jun 06, 2016 7:23 am

10m en 25% doorverkoop percentage ofzo? Zou AZ ook wel moeten willen?

Arthur

Bericht door Arthur » ma jun 06, 2016 7:32 am

Hij doet het pas een half jaar goed he. Kan net zo goed Sulejmani II blijken voor dat geld. Dat doet Ajax nooit.

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » ma jun 06, 2016 8:15 am

Arthur schreef:Hij doet het pas een half jaar goed he. Kan net zo goed Sulejmani II blijken voor dat geld. Dat doet Ajax nooit.
Jij denkt dat Janssen ook zo'n waardeloze mentaliteit heeft?

Plaats reactie