Wielrennen
Moderator: mods
Re: Wielrennen
Kruiswijk reageerde niet direct. Onattent of teken dat hij zo'n versnelling niet meteen kan pareren?
Wel tof dat hij nu nog mee kan!
Wel tof dat hij nu nog mee kan!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Krijg niet de indruk dat deze col scherprechter gaat zijn. Te weinig stijging in de slotkilometers.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Kruiswijk moet passen
Nibali in de aanval! Prachtig.
-
- AT Toto winner 15/16
Kut Valverde
Kruiswijk zat al steeds op de zesde plek. Dat was geen goed teken. Valverde gaat nu ook. Vierde lijkt maximum voor Kruiswijk.
-
- AT Toto winner 15/16
Als Nibali voor blijft op de top krijg je een mooie afdaling.
Fantastisch ploegenspel Astana. Top!
-
- AT Toto winner 15/16
Och och Uran toch... Waarom?
Heerlijk ploegenspel van Astana weer. Hopelijk letten de ploegleiders van Lotto Dombo goed op.
Kruiswijk ca 25 seconden achter Valverde. Dus nog steeds kans op derde plaats.
Kruiswijk verliest derde plaats.
De T.Drama in Ronde van België
46 min geleden
De Ronde van België is voor Stig Broeckx uitgedraaid op een drama. De Belg ligt na een zware crash in coma.
Volgens nog onbevestigde berichten heeft de renner van Lotto-Soudal een schedelbreuk opgelopen. Twee motoren veroorzaakten een zware crash, waar liefst negentien renners bij betrokken waren. Vervolgens werd beslist om de etappe na 65 kilometer stop te zetten, omdat de renners te aangeslagen waren om nog verder te koersen.
Voor Broeckx is het niet zijn eerste zware crash van het seizoen. Eerder kwam hij ook al ten val in Kuurne-Brussel-Kuurne. Eveneens door toedoen van een motor, die de uitgeweken Belg op 34 kilometer van de streep omver knalde.
De gevolgen waren niet mis met een sleutelbreenbreuk en blessures aan de ribben en hand. In totaal zouden elf renners afgevoerd zijn naar het ziekenhuis.
Blij met de punten ...
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ben weer in staat om hier over te praten en na te denken. Wat een ontzettende deceptie.
Marillion heeft vast een fantastisch weekendje gehad, maar wat blijft dit zuur, zeg.
Marillion heeft vast een fantastisch weekendje gehad, maar wat blijft dit zuur, zeg.
Ik kan pas net weer over wielrennen nadenken zonder een vervelend onderbuikgevoel te hebben. Zo'n kater waar je op een lege maag vol zin de zon teveel bier weg tikt.
Wat dat betreft kreeg ik wel enigszins wat hoop door de column van Thijs Zonneveld op het AD. Dat we op dit moment een unieke generatie ronderenners hebben. Dat de kans op podium (of zelfs meer) de komende jaren aanzienlijk is (met name in vergelijking met andere landen).
*edit: en dat allemaal door de opleidingsploeg van de Rabobank. Hopen dat Roompot deze rol kan overnemen.
Wat dat betreft kreeg ik wel enigszins wat hoop door de column van Thijs Zonneveld op het AD. Dat we op dit moment een unieke generatie ronderenners hebben. Dat de kans op podium (of zelfs meer) de komende jaren aanzienlijk is (met name in vergelijking met andere landen).
*edit: en dat allemaal door de opleidingsploeg van de Rabobank. Hopen dat Roompot deze rol kan overnemen.
Chris a.k.a Giiser
Nah, kom op, er is niemand overleden of in coma geraakt in de Giro ofzo. Dáár niet...Peter schreef:Ben weer in staat om hier over te praten en na te denken. Wat een ontzettende deceptie.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
-
- AT Toto winner 15/16
Over die valpartij van Kruiswijk waardoor die toch nog de Giro verloor had ie ook een mooie uitspraak..Chris schreef: Wat dat betreft kreeg ik wel enigszins wat hoop door de column van Thijs Zonneveld op het AD.
'.. het is alsof je al door een heel mijnenveld gelopen hebt en dan op het einde nog uitglijdt over een bananenschil.'
Is inderdaad allemaal aan de jongerenploeg van Rabo te danken. Jammer dat dit niet meer bestaat in NL. Zou toch een mooie sponsor in moeten stappen die dat voor 10 jaar wilt doen.
Het is echt ontzettend jammer dat Kruijswijk toch nog ten onder is gegaan. Maar ik heb wel een paar heerlijke wielerdagen gehad hoor. Wat een ontwikkelingen en spektakel weer. Kruijswijk gaat in ieder geval als een vent om met de mislukking. Gewoon toegeven dat hij een fout heeft gemaakt en dat achteraf blijkt dat dit een hele dure was. Ik snap dat het in de hectiek van het moment lastig is om je hoofd koel te houden. En ik weet niet hoeveel last hij toen al had van zijn opgelopen blessures. Maar ik vraag me achteraf wel af of de juiste beslissing is genomen.
Was het niet beter geweest om jezelf enigszins te sparen in de vallei en direct uit te zakken naar de groep daarachter? Dat kost in eerste instantie meer tijd maar je kunt dan direct samenwerking zoeken en begint frisser aan de slotklim. Spreek dan met Quickstep af dat niet alleen Brambilla maar ook Jungels gaat rijden. Per saldo kon dat wel eens een stuk gunstiger zijn. Maar goed, dat is achteraf.
Hij is uiteindelijk wel op waarde geklopt door Nibali. Op je fiets blijven zitten is ook onderdeel van de sport. Kruijswijk gaf overigens ook toe dat hij op de top van de Agnello op zijn limiet zat. Dat heeft gevolgen voor je frisheid en alertheid in de afdaling. Een foutje is dan net wat sneller gemaakt. Nibali heeft vervolgens met een combinatie van grinta en voortreffelijk ploegenspel maximaal geprofiteerd. Eerst Kruijswijk uitschakelen en daarna de moegestreden Chavez.
Was het niet beter geweest om jezelf enigszins te sparen in de vallei en direct uit te zakken naar de groep daarachter? Dat kost in eerste instantie meer tijd maar je kunt dan direct samenwerking zoeken en begint frisser aan de slotklim. Spreek dan met Quickstep af dat niet alleen Brambilla maar ook Jungels gaat rijden. Per saldo kon dat wel eens een stuk gunstiger zijn. Maar goed, dat is achteraf.
Hij is uiteindelijk wel op waarde geklopt door Nibali. Op je fiets blijven zitten is ook onderdeel van de sport. Kruijswijk gaf overigens ook toe dat hij op de top van de Agnello op zijn limiet zat. Dat heeft gevolgen voor je frisheid en alertheid in de afdaling. Een foutje is dan net wat sneller gemaakt. Nibali heeft vervolgens met een combinatie van grinta en voortreffelijk ploegenspel maximaal geprofiteerd. Eerst Kruijswijk uitschakelen en daarna de moegestreden Chavez.
Nil volentibus arduum
Ja, lesje efficiëntie en 'macht'.Marillion schreef: Nibali heeft vervolgens met een combinatie van grinta en voortreffelijk ploegenspel maximaal geprofiteerd. Eerst Kruijswijk uitschakelen en daarna de moegestreden Chavez.
Nibali heeft vooral, in lijn met zijn bijnaam, geweldig doorgebeten. Meerdere keren aangevallen. Soms met succes maar zeker ook met een tegenvallend resultaat. Dat heeft hem echter niet tegengehouden om het nog eens te proberen.
We zullen nooit weten wat er was gebeurd als Kruijswijk niet was gevallen. Was hij zo goed gebleven of was het feit dat hij op de Agnello op zijn limiet zat een voorteken dat hij er doorheen ging zakken? Wat we in ieder geval wel weten is dat Nibali meer krachten over had in de laatste twee bergritten dan zijn concurrenten. Het is niet eens dat hij zo geweldig hard omhoog ging, de anderen gingen gewoon minder snel. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar het feit dat Nibali tijdens zijn aanval op zaterdag relatief weinig inliep op vroege vluchter Taramae.
En Astana heeft het natuurlijk weer goed gedaan. Goed gebruik gemaakt van de kracht van het collectief van die ploeg. Als Kruijswijk toch de markt op gaat om ergens een dik contract op te halen dan wist ik het wel als ik hem was. Ging ik mooi Nibali daar opvolgen want die vertrekt. Kruijswijk fietst graag de Giro, hij kan dan het kopmanschap krijgen want Aru zal voorlopig voornamelijk naar de Tour gaan. En daar heeft hij dan een sterke ploeg tot zijn beschikking en ploegleiding die weet hoe zo'n spel gespeeld moet worden.
We zullen nooit weten wat er was gebeurd als Kruijswijk niet was gevallen. Was hij zo goed gebleven of was het feit dat hij op de Agnello op zijn limiet zat een voorteken dat hij er doorheen ging zakken? Wat we in ieder geval wel weten is dat Nibali meer krachten over had in de laatste twee bergritten dan zijn concurrenten. Het is niet eens dat hij zo geweldig hard omhoog ging, de anderen gingen gewoon minder snel. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar het feit dat Nibali tijdens zijn aanval op zaterdag relatief weinig inliep op vroege vluchter Taramae.
En Astana heeft het natuurlijk weer goed gedaan. Goed gebruik gemaakt van de kracht van het collectief van die ploeg. Als Kruijswijk toch de markt op gaat om ergens een dik contract op te halen dan wist ik het wel als ik hem was. Ging ik mooi Nibali daar opvolgen want die vertrekt. Kruijswijk fietst graag de Giro, hij kan dan het kopmanschap krijgen want Aru zal voorlopig voornamelijk naar de Tour gaan. En daar heeft hij dan een sterke ploeg tot zijn beschikking en ploegleiding die weet hoe zo'n spel gespeeld moet worden.
Nil volentibus arduum
Als je een beetje eergevoel hebt mbt een schone sportprestatie heb je bij Astana niks te zoeken.
Twijfel overigens niet dat Kruiswijk deze had binnengehaald zonder val. Als je zo op je plaat gaat, en nog zo in de top meefietst, had ie het echt wel gered zonder de fysieke ongemakken.
Twijfel overigens niet dat Kruiswijk deze had binnengehaald zonder val. Als je zo op je plaat gaat, en nog zo in de top meefietst, had ie het echt wel gered zonder de fysieke ongemakken.
Eens, misschien dat hij een minuut verloren had als het tegen zat maar dan had hij nog voldoende marge om niet te paniekeren.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Ik denk ook dat hij het zonder die misser had gered. Maar een zekerheid is het niet. Hij had bijvoorbeeld ook zonder val de aansluiting in de afdaling kunnen verliezen. Dat had ook hele vervelende gevolgen kunnen hebben al was het verlies waarschijnlijk kleiner geweest. De vraag is verder of zijn mindere prestaties na de val kwamen door de gevolgen van die val (heel aannemelijk) of dat hij er ook gewoon doorheen zat.
Wat Astana betreft heb ik al vaker gemerkt dat ik niet bepaald een populair standpunt heb. Maar er ligt gewoon een mooie vacature daar. Astana wil in alle grote rondes om de overwinning strijden. Wanneer Aru de Tour wil doen is het kopmanschap in de Giro vacant. En dat is bij uitstek de ronde waar Kruijswijk op zijn gemak is. Je hebt dan een sterke ploeg die voor je werkt in plaats van tegen. Er zijn niet zo heel veel andere mogelijkheden op zo'n positie. En ze betalen natuurlijk gewoon goed. Ook niet vervelend.
Wat Astana betreft heb ik al vaker gemerkt dat ik niet bepaald een populair standpunt heb. Maar er ligt gewoon een mooie vacature daar. Astana wil in alle grote rondes om de overwinning strijden. Wanneer Aru de Tour wil doen is het kopmanschap in de Giro vacant. En dat is bij uitstek de ronde waar Kruijswijk op zijn gemak is. Je hebt dan een sterke ploeg die voor je werkt in plaats van tegen. Er zijn niet zo heel veel andere mogelijkheden op zo'n positie. En ze betalen natuurlijk gewoon goed. Ook niet vervelend.
Nil volentibus arduum