Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Le T.

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door Le T. » za mei 21, 2016 8:15 pm

Gullit vindt Rooney's wedstrijd excellent.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » za mei 21, 2016 8:18 pm

LucaS schreef:Mooi voor Louis en Daley inderdaad. Het is ze gegund
Inderdaad, leuk voor ze.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za mei 21, 2016 8:22 pm

Louis is gelukkig nog wel zichzelf gebleven. Hij begint tegen de BBC interviewer gelijk over het feit dat hij nu in vier landen een beker heeft gewonnen. :smallgrin.gif:

Ik heb bij finales altijd meer gevoel bij de underdog maar op zich gun ik het United wel. Rooney met de FA Cup in zijn handen. Veel Engelser gaat het niet worden.
Nil volentibus arduum

Duke

Bericht door Duke » za mei 21, 2016 8:39 pm

Ach, bescheidenheid past toch ook niet zo bij Amsterdammers, of wel? :smallgrin.gif:

Salvador Dali

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » za mei 21, 2016 9:11 pm

Mourinho naar MU
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » za mei 21, 2016 9:21 pm

Raymon schreef:Mourinho naar MU
Historische misser volgens Monkey Tonk.. :hypocrite.gif:
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » za mei 21, 2016 9:22 pm

Twee keer op de paal, een late achterstand, een man eraf, en toch winnen... In het overkomen van tegenslag zie je de innerlijke kracht van een team. Wanneer werd die ontwikkelt? Tijdens de beruchte klim uit het December-dal? Die FA-Cup in de knuisten is een mooie tussenstap naar meer.

Nou nou. Ze laten er geen gras over groeien:
http://www.bbc.com/sport/football/36351371

999

Bericht door 999 » za mei 21, 2016 9:36 pm

Wat is de afkoopsom voor van Gaal ? ...
Laatst gewijzigd door 999 op za mei 21, 2016 9:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » za mei 21, 2016 9:38 pm

Een jaar salaris neem ik aan

999

Bericht door 999 » za mei 21, 2016 9:40 pm

En dat is ?
Blij met de punten ...

Duke

Bericht door Duke » za mei 21, 2016 9:45 pm

Salvador Dali

999

Bericht door 999 » za mei 21, 2016 9:48 pm

Dat zal zijn gekrenkte trots wel ietsjes verzachten denk ik :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » za mei 21, 2016 9:52 pm

Maar van Gaal weet dit dan toch al .. dat ie kan vertrekken ?
Blij met de punten ...

zeux

Bericht door zeux » za mei 21, 2016 9:53 pm

Duke schreef:6,3 miljoen
Als ik dit lees, is het 2x zoveel:
Naast de gouden handdruk van 6,3 miljoen euro zou Man United 66 procent van het salaris van Van Gaal moeten afbetalen, als de 64-jarige oefenmeester de laan uitgestuurd wordt. De Nederlander strijkt momenteel 10,1 miljoen euro per jaar op, al is een aanzienlijk deel van het salaris gebaseerd op een bonusstructuur. Bij het ontbreken van CL-voetbal grijpt Van Gaal naast 1,26 miljoen euro.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Duke

Bericht door Duke » za mei 21, 2016 10:15 pm

Klopt (als het waar is). Misschien wel beter dat Van Gaal gaat. Ik had niet het gevoel dat er veel progressie in zat. Of Mourinho dan de goede opvolger is, is dan weer een heel andere vraag.

Salvador Dali

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za mei 21, 2016 10:21 pm

Het is toch al een mirakel dat ie nog zo lang mocht blijven zitten.

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » za mei 21, 2016 10:29 pm

Monkey Tonk schreef:Twee keer op de paal, een late achterstand, een man eraf, en toch winnen... In het overkomen van tegenslag zie je de innerlijke kracht van een team. Wanneer werd die ontwikkelt? Tijdens de beruchte klim uit het December-dal? Die FA-Cup in de knuisten is een mooie tussenstap naar meer.

Nou nou. Ze laten er geen gras over groeien:
http://www.bbc.com/sport/football/36351371
Mij doet de hele histoire denken aan het Ajax van 2005 / 2006 onder Blind waarin Ajax destijds ook nog net de beker wist te halen. Maar ook dat redde Blind (gelukkig) niet. Evenals de FA Cup Van Gaal niet lijkt te redden. Het voetbal heeft nog steeds een gebrek aan automatismen.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » za mei 21, 2016 10:43 pm

Ik vond ze trouwens vandaag grote delen heel behoorlijk spelen

ferry

Bericht door ferry » za mei 21, 2016 11:19 pm

Netjes van Man U dat ze van Gaal het seizoen hebben laten afmaken. Er zat veel te weinig progressie in om hem te laten zitten, dus als Mourinho komt is dat een logische beslissing. Of Mourinho de juiste keuze is valt ook nog te bezien. Het voetbal zal er niet aantrekkelijker op worden, maar wat dat betreft zijn ze de laatste jaren toch al niet verwend.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za mei 21, 2016 11:47 pm

Voor dit forum lijkt me een vertrek van LVG een zegen. Al die nutteloze pro en contra posts zijn dan niet meer nodig. Ben benieuwd over welk onderwerp dan een oeverloze en meanderende discussie ontstaat.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo mei 22, 2016 6:35 am

Op mijn gemakje een uurlang staan te kijken met de United fans maar wat een fucking boring team is dit.
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op zo mei 22, 2016 8:12 am, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo mei 22, 2016 7:44 am

Andriy Demchenko schreef:
Raymon schreef:Mourinho naar MU
Historische misser volgens Monkey Tonk.. :hypocrite.gif:
Meer een kortzichtige misser. Ze winnen een FA-Cup en missen op doelsaldo plek vier. Je hoeft alleen het roer niet om te gooien omdat het team sinds de slechte December gewoon in de Engelse top presteert. Ik geloof op plek twee achter Leicester, en er is geen neergaande lijn dus waar verander je van richting voor? Ze vinden steeds gemakkelijker de openingen bij teams die de bus parkeren, en dat zijn er nogal wat, maar de critici rekenen MU af op die negatieve benadering van de tegenstander.

Als een tegenstander de bus gaat parkeren wordt het al snel saai. Dat weten we bij Ajax al jaren. De vraag is af je dan de openingen tegen zo'n handbalverdediging toch kunt vinden. Het antwoord bij MU is: steeds vaker en gemakkelijker. Vooral via Martial en Rashford op de kleine ruimte, en met Rooney erachter met een prima pass tussen laatste verdediger en doelman. Maar ziet de doorsnee fan het zo? Nee. Die wil spektakel, en verder wordt niet of nauwelijks gekeken. Zeker in Engeland niet. Teams als Ajax en MU hebben toch echt de aanvallende intentie. Ze komen niet met een antivoetbalhouding het veld op. Spektakel krijg je natuurlijk sneller als de tegenstander ook wil voetballen.

Mourinho lost dit probleem op met korte combinaties bij de zestien (die je sinds December ook steeds meer bij MU ziet), en door, wanneer nodig, de tegenstander de bal te geven omdat die toch niet weet wat ze ermee moeten. Een prima oplossing. Hebben we het al over gehad. Maar dan komt er weer iemand als Yopi die zegt dat zoiets beneden de stand van MU is. Dat vindt LVG geloof ik ook... Iemand als Yopi vind LVG niet geniaal genoeg meer. Geniaal is helemaal niet nodig van de trainer bij dit MU. Je moet de paar overblijvende fouten eruit halen (in de FA-Cup finale al een andere benadering bij vrije trappen van de tegenstander), en verder de aanvallende combinaties steeds meer blijven bijscherpen. Dat neemt tijd, want spelers moeten elkaar blindelings aan leren voelen. Je hebt nu de goede spelers voor een flitsende aanval. Maar als Mourinho komt, zie je zometeen Zlatan ook opduiken, en dan komt zo'n Rashford weer sneller op plan twee. Dus kortzichtig, op de korte termijn gericht.

Het is iets van de laatste tijd. Anders denken mag eigenlijk niet meer. Men moet mee in de stroom. Er zijn altijd positieve uitzonderingen, maar ik heb het idee dat de mensheid over de hele in de laatste twintig jaar dommer is geworden. Een soort zombie-effect, maar waar het vandaan komt? Al sla je me dood.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op zo mei 22, 2016 8:09 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Le T.

Bericht door Le T. » zo mei 22, 2016 8:07 am

Monkey Tonk schreef: Als een tegenstander de bus gaat parkeren wordt het al snel saai. Dat weten we bij Ajax al jaren. De vraag is af je dan de openingen tegen zo'n handbalverdediging toch kunt vinden. Het antwoord bij MU is: steeds vaker en gemakkelijker. Vooral via Martial en Rashford op de kleine ruimte, en met Rooney erachter met een prima pass tussen laatste verdediger en doelman. Maar ziet de doorsnee fan het zo? Nee. Die wil spektakel, en verder wordt niet of nauwelijks gekeken. Zeker in Engeland niet. Teams als Ajax en MU hebben toch echt de aanvallende intentie. Ze komen niet met een antivoetbalhouding het veld op. Spektakel krijg je natuurlijk sneller als de tegenstander ook wil voetballen.
Ze willen spektakel, dus willen ze Mourinho die de bus gaat parkeren en dan moet de tegenstander voor het spektakel zorgen? Ik ben benieuwd hoeveel Mourinho gaat uitgeven om de selectie op een niveau te brengen waarmee hij kan presteren, en met hoeveel honderden miljoenen gesmokkeld zal worden om de boodschap over te brengen. Op Martial na zie ik eigenlijk geen een speler van het niveau waar Mourinho mee kan werken. Gullit heeft waarschijnlijk geld nodig en doet daarom leuk mee met veren in de reet van Rooney steken, maar wat hij gisteren liet zien kan echt niet meer, hij heeft echt wel twintig keer de bal volkomen onnodig ingeleverd na er eerst mee getreuzeld te hebben. Idem voor Smalling, die kan gewoon niet verdedigen zonder zijn armen te gebruiken, hij is wel een stuk beter geworden onder Van Gaal, maar dit moet dan de ruggengraat van de nationale ploeg gaan vormen?
Wollt ihr den totalen Mensch?

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo mei 22, 2016 8:17 am

In Rooney heb ik wel vertrouwen op het middenveld. Hij leverde de bal een paar keer in, maar er gaat altijd dreiging vanuit als hij de bal heeft. Smalling maakt veel positionele fouten. Ik vind hem niet zo goed, en denk dat de verbeterde organizatie achterin grotendeels op naam van Blind komt. Smalling ziet het niet echt.

Ik heb overings het Nederlands elftal zo vaak zien spelen zoals MU tegen CP. Als Nederland het doet krijgt men internationaal lof toegezwaait, ook als het niet echt lekker loopt. Maar als MU het doet is het beneden hun stand. lol
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op zo mei 22, 2016 8:25 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Sandro

Bericht door Sandro » zo mei 22, 2016 8:18 am

Ronald Koeman met Southampton heeft in de tweede seizoenshelft meer punten gepakt dan LVG.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Plaats reactie