Manchester United, met of zonder Erik ten Hag
Moderator: mods
Re: Manchester United onder Louis van Gaal
Louis van Gaal vergelijken met een straatvoetballer.... hoe verzin je het?
IK GELOOF!!!!!!
Zeker, ik begrijp je wel. Tegen de eigenzinnige, hoogbegaafde coach LVG heb ik geen bezwaar. Die van destijds, bij Ajax. De topsportwereld is niet te vergelijken met het bestaan op kantoor. Er wordt veel en veel meer geaccepteerd van een topcoach dan van een topmanager in het bedrijfsleven. Dat is ook terecht, want met burgerlijkheid kom je niet ver in de sport. Sportmensen moeten juist (hun) grenzen verleggen.
Wel vond ik ook toen de houding van LVG jegens de pers onacceptabel. Het zal best dat hij niet van de pers houdt, maar mensen uitkafferen, dat doe je gewoon niet. Je kunt je een keer uit je slof schieten, maar bij hem is het structureel. Blijkbaar lukt het niemand om hem te corrigeren.
Helaas is hij met de jaren vakinhoudelijk minder sterk geworden, terwijl zijn ego juist is opgeblazen. De LVG van de briljante oplossing zie ik niet meer. Wel een LVG die altijd boos is, overal vijanden ziet, die rare dingen zegt en rare excuses bedenkt. Ik zie totaal maar dan ook totaal niets briljants aan de manier waarop MU voetbalt. Het spel van die ploeg is saai, voorspelbaar; goede spelers komen niet uit de verf, slechte spelers krijgen een rol die ze niet aankunnen.
De bezwaren van supporters, pers en analisten (clubiconen of niet) komen steeds op hetzelfde neer: het spel is niet om aan te zien. Vijfde worden is sowieso beneden de stand van MU, maar men zou er nog overheen stappen als MU dit jaar de fans had vermaakt. Daar is geen sprake van. Dit seizoen was een martelgang.
En dan komt het: LVG heeft daar totaal geen oog voor. In plaats van dat hij erkent dat de critici gelijk hebben, beweert hij dat er heus progressie is geboekt, dat het verdedigend o zo goed staat, dat zijn spelers nu vertrouwd zijn met de flossefie (alsof het een of ander Evangelie betreft), dat de slechte plaats op de ranglijst komt door pech, scheidsrechters, blessures, dat hij in een ander land wel vierde was geworden, enz.
Laat ik het zo zeggen: de LVG van Ajax 1995 had ruiterlijk toegegeven dat het spel niet veel soeps was. Maar die LVG bestaat niet meer.
Wel vond ik ook toen de houding van LVG jegens de pers onacceptabel. Het zal best dat hij niet van de pers houdt, maar mensen uitkafferen, dat doe je gewoon niet. Je kunt je een keer uit je slof schieten, maar bij hem is het structureel. Blijkbaar lukt het niemand om hem te corrigeren.
Helaas is hij met de jaren vakinhoudelijk minder sterk geworden, terwijl zijn ego juist is opgeblazen. De LVG van de briljante oplossing zie ik niet meer. Wel een LVG die altijd boos is, overal vijanden ziet, die rare dingen zegt en rare excuses bedenkt. Ik zie totaal maar dan ook totaal niets briljants aan de manier waarop MU voetbalt. Het spel van die ploeg is saai, voorspelbaar; goede spelers komen niet uit de verf, slechte spelers krijgen een rol die ze niet aankunnen.
De bezwaren van supporters, pers en analisten (clubiconen of niet) komen steeds op hetzelfde neer: het spel is niet om aan te zien. Vijfde worden is sowieso beneden de stand van MU, maar men zou er nog overheen stappen als MU dit jaar de fans had vermaakt. Daar is geen sprake van. Dit seizoen was een martelgang.
En dan komt het: LVG heeft daar totaal geen oog voor. In plaats van dat hij erkent dat de critici gelijk hebben, beweert hij dat er heus progressie is geboekt, dat het verdedigend o zo goed staat, dat zijn spelers nu vertrouwd zijn met de flossefie (alsof het een of ander Evangelie betreft), dat de slechte plaats op de ranglijst komt door pech, scheidsrechters, blessures, dat hij in een ander land wel vierde was geworden, enz.
Laat ik het zo zeggen: de LVG van Ajax 1995 had ruiterlijk toegegeven dat het spel niet veel soeps was. Maar die LVG bestaat niet meer.
- Monkey Tonk
Cruijff had toch ook altijd gelijk, zelfs als hij ongelijk had?
Dat is 'de straat'. Het brutale schoffie dat het ongekend ver schopt. Als je de positieve kant ervan wilt, moet je ook met de schaduwkant leven.
Dat is 'de straat'. Het brutale schoffie dat het ongekend ver schopt. Als je de positieve kant ervan wilt, moet je ook met de schaduwkant leven.
En als je daar maar voldoende in gelooft, dan maak je jezelf vanzelf wijs dat waar de schaduwkant opsteekt er vanzelf een keer iets positiefs moet volgen.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Dat hangt dus van het schoffie af. Van wat hij kan brengen.
- Monkey Tonk
Dat is zo, maar het blijft toch van een eenvoudige schoonheid?
LVG wordt aangevallen in de pers, 'dus' valt hij terug aan. In de maatschappij ziet zo'n reactie er niet zo geweldig uit, maar vertaal het naar het veld en die houding zit diep in het Ajax-voetbal. Ajax laat zich niet zo snel in de verdediging drukken. Dan liever een partijtje blufpoker totdat het overwicht hersteld is.
Zou LVG het soepeler kunnen doen? Zeker. Hij heeft niet dat kunstelement dat er bij Cruijff zo diep inzat. Op het veld was LVG al een stijve hark die opviel door zijn kaarsrechte rug... Maar denk dat weg, en je ziet twee persoonlijkheden die heel erg op elkaar lijken. Ajax-voetbal komt van de straat. Met alles erop en eraan. Heb je liever zo'n bestuur van nu, of zo'n maffiabaas als Jaap van Praag of Ton Harmsen? Vandaag de dag moet alles politiek correct. Gestoord word ik daarvan. De vraag is: waar begint het rebellenvoetbal? In de kop? Of komt het toevallig tot stand nadat eerst netjes alle voorgeschreven regels gevolgd zijn?
LVG wordt aangevallen in de pers, 'dus' valt hij terug aan. In de maatschappij ziet zo'n reactie er niet zo geweldig uit, maar vertaal het naar het veld en die houding zit diep in het Ajax-voetbal. Ajax laat zich niet zo snel in de verdediging drukken. Dan liever een partijtje blufpoker totdat het overwicht hersteld is.
Zou LVG het soepeler kunnen doen? Zeker. Hij heeft niet dat kunstelement dat er bij Cruijff zo diep inzat. Op het veld was LVG al een stijve hark die opviel door zijn kaarsrechte rug... Maar denk dat weg, en je ziet twee persoonlijkheden die heel erg op elkaar lijken. Ajax-voetbal komt van de straat. Met alles erop en eraan. Heb je liever zo'n bestuur van nu, of zo'n maffiabaas als Jaap van Praag of Ton Harmsen? Vandaag de dag moet alles politiek correct. Gestoord word ik daarvan. De vraag is: waar begint het rebellenvoetbal? In de kop? Of komt het toevallig tot stand nadat eerst netjes alle voorgeschreven regels gevolgd zijn?
- InnerHarbour
- InnerHarbour
Ben morgen benieuwd, als United meegaat in het fysieke spel van CP gaan ze de bietenbak op, die zijn veel groter en sterker, maar als ze eindelijk een keer gaan voetballen mag het geen probleem voor ze zijn.
Ga morgen in O'Casey's tussen mijn United vrienden staan en eens goed luisteren.
Ga morgen in O'Casey's tussen mijn United vrienden staan en eens goed luisteren.

YNWA
Ik ken de man niet persoonlijk. Niemand op AT, neem ik aan.Monkey Tonk schreef: LVG wordt aangevallen in de pers, 'dus' valt hij terug aan. In de maatschappij ziet zo'n reactie er niet zo geweldig uit, maar vertaal het naar het veld en die houding zit diep in het Ajax-voetbal. Ajax laat zich niet zo snel in de verdediging drukken. Dan liever een partijtje blufpoker totdat het overwicht hersteld is.
Ik kalk effe neer wat mij lijkt. O.b.v. 25 jaar aan indrukken van 'de totale mens' LVG. En omdat ik me verbeeld dat ik flink wat mensenkennis heb. Sterker nog, dat verbeeld ik me niet, dat heb ik gewoon. Meer dan LVG, denk ik. Steker nog, da's valse bescheidenheid: dat denk ik niet. Dat weet ik wel zeker.

LVG ziet zichzelf allerminst als straatschoffie. Hij vindt zichzelf natuurlijk wél streetwise, iemand met een hoog IQ, EQ, een 'mensen-mens', eloquent. Hij verenigt in persoon alle goede eigenschappen van o.a. Gandhi, Kennedy, Dschinghis Khan, Haile Selassie en Rinus Michels. To name but a few.
Hij zet de standaards en parameters v.w.b. 'de totale mens'. Aan die standaards moeten mensen voldoen, die binnen zijn atmosfeer komen. Die lat ligt erg hoog, daar kan geen mens aan voldoen. M.u.v. hem natuurlijk.
Wanneer je hem zou zeggen dat ie zich regelmatig als een straatvechter gedraagt, dan maak je geen vrienden. Hij moét zich wel zo gedragen, 'im Streit für Recht und Ordnung'. Reporters, spelers etc. moeten terechtgewezen worden om aan zijn hoge eisen te voldoen. Het is een soort van natuurlijke selectie. You're in or you'e out. Je rapportcijfer als 'totale mens' bepaalt of hij je duldt of niet.
Hij voldoet al aan die zeer hoge eisen. Heeft geen spiegel nodig. Kritiek op hem is dus by default fout. Ook wanneer Man U na 2 jaar divine intervention en 100en miljoenen aan investeringen 5e wordt, moet je niet bij hem zijn maar de fouten elders zoeken.
Maar Wimpey, jou beeld ( en de mijne ) is toch alleen maar gevormd door zijn aanvaringen met de pers en het gewauwel van Derksen enz. ?. Maar waarom je druk maken over de mens van Gaal ?.Overigens het beeld dat jij hebt over van Gaal, vooral dat " You're in or you'e out. Je rapportcijferals 'totale mens' bepaalt of hij je duldt of niet. " zie je net zo goed bij JC en b.v. Van Hanegem ...
Blij met de punten ...
- Monkey Tonk
Ik weet niet hoe LVG zichzelf ziet. Het gaat er mij meer om dat je de straat er toch niet uithaalt. Ik heb verder niet de neiging om hem te willen heropvoeden, zoals sommigen hier (of daar lijkt het op), omdat de straat nu eenmaal opgesloten zit in het Ajax-voetbal zoals de meeste Ajax-supporters dat het liefste zien.wimpey schreef:Monkey Tonk schreef: LVG wordt aangevallen in de pers, 'dus' valt hij terug aan. In de maatschappij ziet zo'n reactie er niet zo geweldig uit, maar vertaal het naar het veld en die houding zit diep in het Ajax-voetbal. Ajax laat zich niet zo snel in de verdediging drukken. Dan liever een partijtje blufpoker totdat het overwicht hersteld is.
LVG ziet zichzelf allerminst als straatschoffie. Hij vindt zichzelf natuurlijk wél streetwise, iemand met een hoog IQ, EQ, een 'mensen-mens', eloquent. Hij verenigt in persoon alle goede eigenschappen van o.a. Gandhi, Kennedy, Dschinghis Khan, Haile Selassie en Rinus Michels. To name but a few.
Hij zet de standaards en parameters v.w.b. 'de totale mens'. Aan die standaards moeten mensen voldoen, die binnen zijn atmosfeer komen. Die lat ligt erg hoog, daar kan geen mens aan voldoen. M.u.v. hem natuurlijk.
Hoe je het ook wendt of keert, als je het in prijzen meet zijn de drie personen die het meest voor Ajax hebben betekent Michels, Cruijff, en LVG. Geen van drieen makkelijk. Onder Ajax-supporters zijn er velen die wilden dat Cruijff zijn kop hield, en nu zie je eenzelfde stroming naar LVG. Maw, men wil alleen de positieve vruchten van de eigengereidheid, maar keert de rug naar dezelfde eigenschap als die 'in proces' is naar een volgend succes. Sterker, men gaat ervanuit dat een volgend succes niet meer mogelijk is. Cruijff kreeg bakken van kritiek als trainer, toen hij Menzo als vliegende keep opstelde. Pas later, bij Barca, werd de trainer Cruijff op handen gedragen. LVG moet met MU meteen kampioen worden, en een proces is voor critici niet redelijk. Nou, hoeveel keer werd de trainer Cruijff met Ajax kampioen? De echte vruchten van het fundament (!) dat Cruijff toen legde werden pas later geoogst...
De critici weten te vertellen dat er, in de huidige wereld, geen tijd meer is voor een proces. Oh?! Wie zegt dat dan? Je kunt het altijd oplossen zoals Arsenal of Manchester City, die op een kortere termijn spelers inpassen, maar die missen ondanks uitstekende spelers net dat beetje extra om de echte top te halen. Waarom? Dan moet je helemaal terug naar het fundament. Je kunt veel basisprincipes zo van de natuur lenen. Veel mensen geven een boom oppervlakkig water, en begrijpen niet dat daardoor nooit een diep wortelsysteem kan ontwikkelen. Het wortelsysteem van een gezonde boom is net zo groot als de takkenmassa boven de grond. Dan kun je diep en minder vaak water gaan geven, ipv oppervlakkig, want zo'n boom 'staat'! Barcelona en Bayern zijn bomen met diepe wortels, en dat fundament werd niet in een dag gelegd.
Van Gaal moest ze ook nog uitleggen dat ze de bal naar dezelfde kleur shirt moesten spelen en dat het in principe de bedoeling is om de bal zoveel mogelijk in het netje te schieten en te koppen. We moeten niet doen alsof ze niet net op voetbal zaten toen Van Gaal manager werd.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Mij lijkt dat Van Gaal de rest van de mensheid wil heropvoeden en 'schapen naar zijn beeld'. Dat is niet de taak van een voetbaltrainer. Van Gaal is niet van de straat: jongens als Zlatan moet ie niet. Liever een Daley, Jari, Marc of Boertje. Die zijn voor hem totaler als mens dan zo'n eigenwijze Zlatan, die o.b.v. intuïtie voetbalt. Dat past niet binnen de doctrine.Monkey Tonk schreef: Ik heb verder niet de neiging om hem te willen heropvoeden, zoals sommigen hier (of daar lijkt het op),
-
Op basis van zijn verschijningen in de media interpreteer ik zijn gedrag als dat het hem totaal ontbreekt aan zelfspot. Hoe eenvoudig is het om met ironie en een kwinkslag (overigens vaak gewoon normale) vragen van verslaggevers te pareren. Maar nee. Hij gaat er bloedserieus op in, kleineert of schoffeert de vragensteller en wordt boos. Als hij het iets handiger zou aanpakken zou de kritiek van hem afglijden als water van een eend.
Precies, hij zorgt er grotendeels zelf voor dat er problemen ontstaan door zijn manier van reageren. En communicatie is nu eenmaal een belangrijk onderdeel van de functie. Niet alleen intern met de spelers en staf maar ook met de media.
Nil volentibus arduum
- InnerHarbour
Bah, ik ben het met WkCdWn eens.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Op basis van zijn verschijningen in de media interpreteer ik zijn gedrag als dat het hem totaal ontbreekt aan zelfspot. Hoe eenvoudig is het om met ironie en een kwinkslag (overigens vaak gewoon normale) vragen van verslaggevers te pareren. Maar nee. Hij gaat er bloedserieus op in, kleineert of schoffeert de vragensteller en wordt boos. Als hij het iets handiger zou aanpakken zou de kritiek van hem afglijden als water van een eend.

YNWA
Dus heropvoeden, juist zoals MT al schreef .. Niet iedereen is het zelfde ..Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Op basis van zijn verschijningen in de media interpreteer ik zijn gedrag als dat het hem totaal ontbreekt aan zelfspot. Hoe eenvoudig is het om met ironie en een kwinkslag (overigens vaak gewoon normale) vragen van verslaggevers te pareren. Maar nee. Hij gaat er bloedserieus op in, kleineert of schoffeert de vragensteller en wordt boos. Als hij het iets handiger zou aanpakken zou de kritiek van hem afglijden als water van een eend.
Blij met de punten ...
Ach Zlatan, was dat niet degene die Cruijff een halve zool noemde en constant in de clinch lag met Guardiola ... tja ik bedoel maar ... en jij schat die twee toch hoger in als van Gaal ..wimpey schreef:Mij lijkt dat Van Gaal de rest van de mensheid wil heropvoeden en 'schapen naar zijn beeld'. Dat is niet de taak van een voetbaltrainer. Van Gaal is niet van de straat: jongens als Zlatan moet ie niet. Liever een Daley, Jari, Marc of Boertje. Die zijn voor hem totaler als mens dan zo'n eigenwijze Zlatan, die o.b.v. intuïtie voetbalt. Dat past niet binnen de doctrine.Monkey Tonk schreef: Ik heb verder niet de neiging om hem te willen heropvoeden, zoals sommigen hier (of daar lijkt het op),
Blij met de punten ...
-
Ik zal het je sterker vertellen; als je een pint met me zou drinken en ik je vertel ooit een wedstrijd op Anfield Road te hebben bezocht, zou je me misschien zelfs wel sympathiek kunnen gaan vinden! (Al houden we een slag om de arm he, voor je t weet ben ik weer (s)links...)InnerHarbour schreef:Bah, ik ben het met WkCdWn eens.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Op basis van zijn verschijningen in de media interpreteer ik zijn gedrag als dat het hem totaal ontbreekt aan zelfspot. Hoe eenvoudig is het om met ironie en een kwinkslag (overigens vaak gewoon normale) vragen van verslaggevers te pareren. Maar nee. Hij gaat er bloedserieus op in, kleineert of schoffeert de vragensteller en wordt boos. Als hij het iets handiger zou aanpakken zou de kritiek van hem afglijden als water van een eend.
- InnerHarbour
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik zal het je sterker vertellen; als je een pint met me zou drinken en ik je vertel ooit een wedstrijd op Anfield Road te hebben bezocht, zou je me misschien zelfs wel sympathiek kunnen gaan vinden! (Al houden we een slag om de arm he, voor je t weet ben ik weer (s)links...)
Zou niet makkelijk zijn hoor je bent toch ook nog een advocaat.

Pint
YNWA
- Monkey Tonk
Feit blijft dat, naarmate het voetbal verbeterde, de critici in dit topic steeds meer over de persoonlijkheid van LVG zijn gaan vallen. Op een gegeven moment wordt het zeiken om het zeiken, en dat punt lijkt me hier allang gepasseerd. Nog een potje om de FA-Cup en het seizoen zit er weer op. Keert LVG volgend seizoen terug? Het zal van morgen afhangen. Ik hoop dat CP naar Wembley komt om te voetballen. En dat de wedstrijd in Londen niet weer 45 minuten later begint omdat de coach er nog niet is. In ieder geval was het weer eens wat anders om eens een andere club dan Ajax van nabij te volgen. Ik vond dat wel leuk, zeker in het taktisch niet zo sterke Engeland (waar de bovenste acht clubs allemaal buitenlandse coaches hebben), heb bij MU bij vlagen al wat Ajax-voetbal gezien, en hoop voor volgend seizoen op meer. Want ik vrees dat we voor Ajax-voetbal voorlopig niet bij Ajax hoeven te zijn. Wat betreft de vooruitgang sinds vorig seizoen, de verdediging staat goed, voorin heb je nu Martial en Rashford, en Rooney lijkt de spelverdeler op het middenveld te worden. Ik zou zeggen dat er geleidelijk aan een nieuwe identiteit aan het groeien is.wimpey schreef:Mij lijkt dat Van Gaal de rest van de mensheid wil heropvoeden en 'schapen naar zijn beeld'. Dat is niet de taak van een voetbaltrainer. Van Gaal is niet van de straat: jongens als Zlatan moet ie niet. Liever een Daley, Jari, Marc of Boertje. Die zijn voor hem totaler als mens dan zo'n eigenwijze Zlatan, die o.b.v. intuïtie voetbalt. Dat past niet binnen de doctrine.Monkey Tonk schreef: Ik heb verder niet de neiging om hem te willen heropvoeden, zoals sommigen hier (of daar lijkt het op),
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op vr mei 20, 2016 7:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nou, de kritiek op zijn gedrag is iets van alle jaren. En het is natuurlijk iets waar je met name de rekening voor krijgt wanneer de resultaten achterblijven. Zo werkt dat in de sport nu eenmaal.
Tot op zekere hoogte heb ik er overigens geen probleem mee. In de zin dat hij het voor zijn spelers opneemt en dat hij achter zijn keuzes gaat staan. Het zal ook een bewuste strategie zijn om zelf het middelpunt te zijn zodat kritiek zijn kant op gaat en niet richting de spelers.
Waar het in mijn ogen mis gaat is dat hij volledig in het rood gaat (letterlijk en figuurlijk) op het moment dat mensen hem met kritiek confronteren. Of die kritiek nu terecht is of niet. Je maakt het jezelf zoveel makkelijker als je gewoon eens iets laat gaan en een keer met een glimlach reageert in plaats van een tirade. Zo werkt het spelletje met de media. Daar kun je als coach van alles van vinden maar je gaat dat niet veranderen. Door dat structureel te negeren genereer je onnodig veel onrust en dat is niet goed voor de club. Terwijl dat het belang is dat hij zou moeten dienen.
Tot op zekere hoogte heb ik er overigens geen probleem mee. In de zin dat hij het voor zijn spelers opneemt en dat hij achter zijn keuzes gaat staan. Het zal ook een bewuste strategie zijn om zelf het middelpunt te zijn zodat kritiek zijn kant op gaat en niet richting de spelers.
Waar het in mijn ogen mis gaat is dat hij volledig in het rood gaat (letterlijk en figuurlijk) op het moment dat mensen hem met kritiek confronteren. Of die kritiek nu terecht is of niet. Je maakt het jezelf zoveel makkelijker als je gewoon eens iets laat gaan en een keer met een glimlach reageert in plaats van een tirade. Zo werkt het spelletje met de media. Daar kun je als coach van alles van vinden maar je gaat dat niet veranderen. Door dat structureel te negeren genereer je onnodig veel onrust en dat is niet goed voor de club. Terwijl dat het belang is dat hij zou moeten dienen.
Nil volentibus arduum
- Monkey Tonk
Ik hoef dat drama met de pers ook niet. Sommigen zien het als bliksemafleidend gedrag, zodat het team buiten schot blijft. Ik denk dat het compensatie is voor onzekerheid. Mensen die echt zeker van hun zaak zijn blijven heel rustig onder kritiek.Marillion schreef: Waar het in mijn ogen mis gaat is dat hij volledig in het rood gaat (letterlijk en figuurlijk) op het moment dat mensen hem met kritiek confronteren. Of die kritiek nu terecht is of niet. Je maakt het jezelf zoveel makkelijker als je gewoon eens iets laat gaan en een keer met een glimlach reageert in plaats van een tirade. Zo werkt het spelletje met de media. Daar kun je als coach van alles van vinden maar je gaat dat niet veranderen. Door dat structureel te negeren genereer je onnodig veel onrust en dat is niet goed voor de club. Terwijl dat het belang is dat hij zou moeten dienen.
Yep, dat is het.wimpey schreef:LVG ziet zichzelf allerminst als straatschoffie. Hij vindt zichzelf natuurlijk wél streetwise, iemand met een hoog IQ, EQ, een 'mensen-mens', eloquent. Hij verenigt in persoon alle goede eigenschappen van o.a. Gandhi, Kennedy, Dschinghis Khan, Haile Selassie en Rinus Michels. To name but a few.
Wanneer je hem zou zeggen dat ie zich regelmatig als een straatvechter gedraagt, dan maak je geen vrienden. Hij moét zich wel zo gedragen, 'im Streit für Recht und Ordnung'. Reporters, spelers etc. moeten terechtgewezen worden om aan zijn hoge eisen te voldoen. Het is een soort van natuurlijke selectie. You're in or you'e out. Je rapportcijfer als 'totale mens' bepaalt of hij je duldt of niet.
Hij voldoet al aan die zeer hoge eisen. Heeft geen spiegel nodig. Kritiek op hem is dus by default fout.

Het is Onrecht met een hoofdletter O om LVG te bekritiseren. Hij staat ver boven de mensheid. Vader van God. En heeft dus het volste recht om wie dan ook terecht te wijzen. Zeker journalisten, die er zijn om hem te dienen. Ze moeten Zijn Werk uitdragen.
Der Truss zei ooit: 'Barcelona verdient hem niet'. Zo denken de mensen in zijn entourage dus over hem en zijn plek in de wereld. Hij is the Only One.
Die belachelijke houding kan een trainer zich permitteren zolang hij presteert. Van topsporters en toptrainers wordt veel gepikt, die staan buiten de maatschappij. Punt is dat LVG past his prime is. Nergens blijkt nog uit dat hij zo bijzonder is als hij pretendeert. En dus krijgt hij de wind van voren.