Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

GangstaRiB

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door GangstaRiB » wo apr 13, 2016 8:49 pm

Andriy Demchenko schreef:
GangstaRiB schreef:Die Fosu-Mensah is echt een beest van een verdediger hoor.
Gelukkig hebben wij een bondscoach die Timo Letschert oproept :drecul.gif: ...

louis lijkt zijn seizoen te gaan redden met de FA Cup, wint hij die dan blijft hij waarschijnlijk zitten denk ik.
West Ham maakt het ze nog wel moeilijk hoor.... pffff.... wat zakken ze weer ver terug. Nergens voor nodig.
Whitey on the moon.

Sandro

Bericht door Sandro » wo apr 13, 2016 8:51 pm

Ik dacht dat dit gewoon een goal was, die 2-2. Stond toch op 1 lijn?
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo apr 13, 2016 8:51 pm

Andriy Demchenko schreef:Gelukkig hebben wij een bondscoach die Timo Letschert oproept :drecul.gif: ...

louis lijkt zijn seizoen te gaan redden met de FA Cup, wint hij die dan blijft hij waarschijnlijk zitten denk ik.
Toch wel mooi, Bookmaker Paddy Power heeft gokkers die geld hadden ingezet op een ontslag van Louis van Gaal in november 2015 al uitbetaald. Straks zes maanden later in mei 2016 zit hij er nog steeds en nog een (half) jaar later wellicht ook nog. :smallgrin.gif:

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » wo apr 13, 2016 10:15 pm

Everton in de halve finale. Ik las al over de volgende wedstrijd op Wembley en vergat even dat dit de finale nog niet was.

MU doet nog mee om plek vier in de PL, maar zo'n FA Cup is veel mooier, want je kunt je naam erin griffen en je hebt volgend seizoen toch nog geen kans in de CL. Zeker voor een team met zoveel jonge spelers kun je beter een jaartje in de relatieve luwte groeien. Ajax won onder LVG ook eerst de UEFA Cup.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo apr 13, 2016 10:18 pm

Dat was natuurlijk een veel grotere prijs. Bovendien is dit al zijn tweede jaar.

Veel supporters van MU hadden liever gezien dat MU er was uitgevlogen. Nu blijft LVG misschien zitten, vrezen ze.

Ik had het trouwens wel verwacht. Voor MU is die beker de enige mogelijkheid om nog iets van het seizoen te maken. Bovendien gaat het steeds zo: diepe dalen en dan weer een uitschietertje.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » wo apr 13, 2016 10:25 pm

Yopi schreef:Bovendien gaat het steeds zo: diepe dalen en dan weer een uitschietertje.
Ze spelen vrij constant hoor. Nog niet op het volgende niveau, wat af en toe wel aan de horizon gloort. Maar het constante niveau komt eerst. Anders zak je bij een mindere periode door een onderbodem. Nu kun je verder bouwen op dit -nog weinig spectaculaire- plateau. Het diepe dal was in december, overigens.

Lionel

Bericht door Lionel » wo apr 13, 2016 10:29 pm

Natuurlijk joh.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo apr 13, 2016 10:31 pm

In december behaalden ze de resultaten van een degradatiekandidaat. Dat was wel érg extreem.

Verder zijn ze al tijden constant: constant middelmatig. Ze spelen ver onder het niveau dat je van een club als MU mag verwachten.

wimpey

Bericht door wimpey » wo apr 13, 2016 10:37 pm

Hebben die lui gespeeld vanavond? Op een tijdstip waarop topploegen het uitvechten? :confused.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo apr 13, 2016 10:42 pm

Tja, ik kijk ook liever topvoetbal. :neutral.gif:

Die cupjes zijn in Engeland niet meer zo belangrijk als vroeger. Dat blijkt wel.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo apr 13, 2016 10:45 pm

wimpey schreef:Hebben die lui gespeeld vanavond? Op een tijdstip waarop topploegen het uitvechten? :confused.gif:
Is vrij gebruikelijk in Engeland om (replays) in de cups te spelen op de data van belangrijke Europacup wedstrijden.

Das logisch, want met CL knock-out potjes heeft United niet zo vaak meer te maken. :smallgrin.gif:

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » wo apr 13, 2016 10:55 pm

Yopi schreef:In december behaalden ze de resultaten van een degradatiekandidaat. Dat was wel érg extreem.

Verder zijn ze al tijden constant: constant middelmatig. Ze spelen ver onder het niveau dat je van een club als MU mag verwachten.
Het gaat er alleen maar om dat je de volgende uitdaging ziet, en die oplost. Als je dat blijft doen, komt het niveau vanzelf.

Los het 'park-the-bus' dilemma op, en je bent er wat betreft de PL. Zoals de resultaten tegen de top laten zien.

Gaan we nou de FA Cup naar beneden praten? lol De mooiste van de nationale cups, volgens mij. De FA Cup finale is een evenement. Altijd zo geweest. De historie, de typische Cup fighters spirit, Wembley. Prachtig. In tegenstelling tot zo'n finale in andere landen. Toch veel leuker dan het zoveelste CL potje met Barca, Real, of Bayern? Geef mij maar een ander verhaal, zoals dat van een team dat de weg naar de top terug probeert te vinden en daarbij allerlei obstakels op zijn weg vindt. Dat is nou wel weer leuk.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo apr 13, 2016 11:28 pm

Tja, dan kun je net zo goed F. gaan volgen. :hypocrite.gif:

Nationale bekertoernooien zijn minder interessant geworden voor de topclubs sinds de invoering van de CL. Maar MU is op dit moment qua prestaties geen topclub, natuurlijk.
Vergelijk het met F: dat wil ook dolgraag de beker winnen. Ajax en PSV hebben er minder belangstelling voor.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo apr 13, 2016 11:41 pm

Tja dat de UEFA met die enorm schofterige hoeveelheid geld die in het Europese voetbal en met name in de CL geduwd is de bekertoernooien heeft weten te 'downgraden', houdt natuurlijk niet in dat de FA Cup niet meer een schitterend toernooi zou zijn.

Forum member Philippe, actief in de Engelstalige sectie van AT heeft groot gelijk met zijn signature. Die luidt:

Stop feeding UEFA fatcats and don't watch CL games !

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » wo apr 13, 2016 11:44 pm

Yopi schreef:Tja, dan kun je net zo goed F. gaan volgen. :hypocrite.gif:

Nationale bekertoernooien zijn minder interessant geworden voor de topclubs sinds de invoering van de CL. Maar MU is op dit moment qua prestaties geen topclub, natuurlijk.
Vergelijk het met F: dat wil ook dolgraag de beker winnen. Ajax en PSV hebben er minder belangstelling voor.
Ik vergelijk het met Ajax. Alleen heeft Ajax de financiele middelen niet meer op bij de top aan te haken. De FA-Cup is uiteraard geen eindstation.

Schitterend doelpunt van Rashford trouwens! Cruijffiaans. Gezien? Achtien jaar en dan zo'n goal... Die pass van Blind die de tweede goal inleidt mag er ook zijn. Wat doet Gerrie Muhren daar nou? Mooie cup-thriller met een uitstekende De Gea. https://www.youtube.com/watch?v=C8kJo3Puf6c

(Rashford, Fosu-Mensah. Het blik gaat open...)

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do apr 14, 2016 6:48 am

Cruijff schreef:Tja dat de UEFA met die enorm schofterige hoeveelheid geld die in het Europese voetbal en met name in de CL geduwd is de bekertoernooien heeft weten te 'downgraden', houdt natuurlijk niet in dat de FA Cup niet meer een schitterend toernooi zou zijn.
:biggthumpup.gif:

Ook dit niet gezien en zeker niet verwacht maar dit was een goede prestatie van United om daar te winnen, ik zeg het al een hele tijd, Lowietje moet volgend seizoen blijven. :hypocrite.gif:
YNWA

Sandro

Bericht door Sandro » do apr 14, 2016 8:24 am

Ik heb van deze wedstrijd veel meer gezien dan van die CL wedstrijd gisteren. De CL is toch al een tijdje geen reet meer aan en de FA cup heeft nog wél die mooie sfeer.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do apr 14, 2016 8:38 am

Sandro_Calaaabro schreef:Ik heb van deze wedstrijd veel meer gezien dan van die CL wedstrijd gisteren. De CL is toch al een tijdje geen reet meer aan en de FA cup heeft nog wél die mooie sfeer.
Het niveauverschil was wel schrikbarend. En ManU kreeg me een partij ruimte en tijd... ze hadden het veel eerder moeten afstraffen, maar spelers zoals Lingard flikflooien maar wat en hebben totaal geen urgentie om die beslissende goal te maken.
Whitey on the moon.

zeux

Bericht door zeux » do apr 14, 2016 8:53 am

InnerHarbour schreef:
Cruijff schreef:Tja dat de UEFA met die enorm schofterige hoeveelheid geld die in het Europese voetbal en met name in de CL geduwd is de bekertoernooien heeft weten te 'downgraden', houdt natuurlijk niet in dat de FA Cup niet meer een schitterend toernooi zou zijn.
:biggthumpup.gif:

Ook dit niet gezien en zeker niet verwacht maar dit was een goede prestatie van United om daar te winnen, ik zeg het al een hele tijd, Lowietje moet volgend seizoen blijven. :hypocrite.gif:
Always be careful what you wish for. :ajaxsmiley.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do apr 14, 2016 9:18 am

Sandro_Calaaabro schreef:Ik heb van deze wedstrijd veel meer gezien dan van die CL wedstrijd gisteren. De CL is toch al een tijdje geen reet meer aan en de FA cup heeft nog wél die mooie sfeer.
Ik heb genoten van Atletico-Barcelona. :neutral.gif:

Dat boycotten werkt niet. Dan krijg je de B-garnituur te zien.

Le T.

Bericht door Le T. » do apr 14, 2016 11:29 am

Ik kan mijn aandacht eigenlijk niet meer bij de CL houden, ik heb Zlatan lief, maar ik kan gewoon niet meer zo met hem meeleven in dat team. Het maakt de league 1 topzwaar, het speelt wel redelijk aanvallend met meerdere klassespelers, maar dan is het altijd gezoek naar de combinatie met de bal al aan de voet. Dat kan gewoon veel sneller met zulke spelers als ze beter getraind zijn en al weten wat ze willen doen voordat ze de bal hebben.

Ik hou ook van underdogs, de uphill battle, op alle niveaus. Dat heb je in de CL nauwelijks nog, en als ze er zijn heb je het gevoel dat de ene uitkomst een stuk waarschijnlijker wordt gemaakt dan de andere. Een feestje voor de rijken der aarde die het onderling uitmaken uitgemolken door de ultieme pauperzender. Juist omdat United een interessant, moeilijk en zeer fragiel project is op het moment leef ik daar enorm mee mee. Zonder echte worsteling ook geen glorie en de worsteling tussen voetbalverstand en traditie van instinctief voetbal met al zijn ups en downs is voor oneindig veel interessanter en enthousiasmerender dan al die klasse bij mekaar die zichzelf daardoor verfletst.

In de CL spelen eigenlijk alle grote clubs iets onder hun niveau. Spelers als Messi kunnen wel belachelijk goed zijn, groots zijn lukt eigenlijk niet met zoveel goede spelers om zich heen. Toen Messi, Suarez en Neymar nog zo goed samenspeelden was het wel genieten omdat er dan iets ontstaat wat er nog niet was, maar nu dat weg is maakt hun klasse het eigenlijk minder boeiend.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do apr 14, 2016 12:04 pm

Wat een masochisme. MU speelt voetbal van een bedenkelijk niveau.

Ik vind het ook geen uphill battle, want MU is zowat de rijkste club van de wereld. Voor een uphill battle moet je bij Leicester zijn. Dat presteert tegen de klippen op.

Sandro

Bericht door Sandro » do apr 14, 2016 12:29 pm

Uphill battle zou ik het ook niet noemen. Maar zoals ik Leicester erg interessant vind omdat zij iets presteren wat bijna onmogelijk is (in positieve zin), vind ik Man U kijken interessant om de 'worsteling' zoals Le T. schrijft. Ik was benieuwd ze het gisteren zouden halen. Waarom ik me dat niet afvroeg van Barcelona weet ik eigenlijk niet precies. Ben een beetje 'Barcelona moe' geloof ik....

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do apr 14, 2016 12:52 pm

Ik vind andere teams in Engeland leuker om naar te kijken dan MU. MU is een beetje saai. Het heeft ook geen echte toppers lopen.

Arsenal bijvoorbeeld faalt altijd op het beslissende moment, maar Özil is een lust voor het hoog. Die man kan zomaar iets aparts doen.

Het is maar hoe je tegen voetbal aankijkt. Als een soort handbal met de voeten (team voorop, vooral rondspelen) of als een spel van brille (individuele klasse). Ik kies voor het tweede, voor mij draait voetbal om spelers en niet om trainers.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do apr 14, 2016 1:08 pm

Toch, als ik zo naar dit topic kijk heb ik wel de indruk dat de strijd van Manchester United om terug te keren aan de top op veel belangstelling kan rekenen.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie