Champions League

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

wimpey

Re: Champions League

Bericht door wimpey » wo apr 06, 2016 1:06 pm

Yopi schreef: Bij een complot is er altijd iemand die regisseert.
Het paradoxe is dat iedereen het er wel over eens is dat de CL een commercieel gedrocht is, dat de UEFA een corrupte club is, maar dat ontkent wordt dat er (keer op keer) opzichtig in het voordeel van steeds dezelfde club gesjoemeld wordt.

Naar een halve finale Wolfsburg - Benfica kijkt geen hond. Er bestaat een miljardenbelang bij het hebben van de commercieel meest interessante ploegen in de eindfase van het toernooi. Dat wordt via de loting al gestuurd, dat wordt 'mooi' aangetoond bij de loting van de kwartfinales CL en EL. In beide toernooien één affiche, de resterende favorieten hebben een 'easy ride'.

En wanneer de commercieel meest interessante club aan het struikelen geraakt, gaat een spineless scheidsrechter met 2 maten meten. Bang dat ie is dat ie de toorn over zich heen krijgt wanneer de cash cow uit het toernooi verdwijnt. En ja, dat laat zich regisseren: zet een twijfelaar op zo'n pot. Je hebt spelers die de spanning teveel wordt en ook scheidsrechters die hun autoriteit en integriteit er aan geven. Al die gevallen sinds 2009 lijken me een erg beetje veel toeval om nog van toeval te spreken.

Lionel

Bericht door Lionel » wo apr 06, 2016 1:15 pm

Het is toeval, Wimpey. Want zo kunnen er ook voorbeelden worden gegeven dat Barca wel een pingel had moeten krijgen of de tegenstander wel een rode kaart.

Het is natuurlijk ook geen toeval dat tegenstanders van Barca vaker een kaart krijgen. Als je de bal hebt hoef je zelf geen overtredingen te maken (behalve misschien Suarez dan).
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo apr 06, 2016 1:29 pm

wimpey schreef:Het paradoxe is dat iedereen het er wel over eens is dat de CL een commercieel gedrocht is, dat de UEFA een corrupte club is, maar dat ontkent wordt dat er (keer op keer) opzichtig in het voordeel van steeds dezelfde club gesjoemeld wordt.

Naar een halve finale Wolfsburg - Benfica kijkt geen hond. Er bestaat een miljardenbelang bij het hebben van de commercieel meest interessante ploegen in de eindfase van het toernooi. Dat wordt via de loting al gestuurd, dat wordt 'mooi' aangetoond bij de loting van de kwartfinales CL en EL. In beide toernooien één affiche, de resterende favorieten hebben een 'easy ride'.

En wanneer de commercieel meest interessante club aan het struikelen geraakt, gaat een spineless scheidsrechter met 2 maten meten. Bang dat ie is dat ie de toorn over zich heen krijgt wanneer de cash cow uit het toernooi verdwijnt. En ja, dat laat zich regisseren: zet een twijfelaar op zo'n pot. Je hebt spelers die de spanning teveel wordt en ook scheidsrechters die hun autoriteit en integriteit er aan geven. Al die gevallen sinds 2009 lijken me een erg beetje veel toeval om nog van toeval te spreken.
Ik volg je redenering wel, maar als die commercieel interessante clubs tegen elkaar spelen, gaat die vlieger niet meer op. Waarom zou Barcelona bevoordeeld worden als het speelt tegen Chelsea (het duidelijkste voorbeeld volgens jou) of Real Madrid?

Waarom niet Manchester United een handje geholpen toen het moeite had met de kleintjes PSV en Wolfsburg? :confused.gif:

Ik zie ook wel dat Barcelona vaak geluk heeft met de arbitrage, maar ik denk dat het door heel iets anders komt. Scheidsrechters zijn ook mensen. Half Europa heeft sympathie voor Barcelona. De helft van de scheidsrechters dus waarschijnlijk ook.

Le T.

Bericht door Le T. » wo apr 06, 2016 2:49 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef: Scheidsrechters kijken ook naar elkaar en naar wie mooie wedstrijden krijgt. Het lijkt me niet zo heel moeilijk om scheidsrechters het idee te geven dat vooral niet de ploeg met het mooie technische voetbal moeten benadelen.
De UEFA zet schijnbaar niet de beste scheidsrechters in voor de meest belangrijke wedstrijden. In 2009 die Noor.
Ja, we kunnen wel stellen dat Drogba die Noor zijn oevre beu was.
Kuipers met z'n softe penalty's. Dan had je die Turk vorig seizoen, die iedere 50/50 in het nadeel van Juventus floot. En gisteren staat er een half dozijn Duitsers, die aan het gedrag van Suarez niet de enig juiste consequentie durven te verbinden. Dan ontbreekt het schijnbaar aan persoonlijkheid.

Prima dat die mannen fouten maken, maar die fouten vallen op cruciale momenten steeds in het voordeel van dezelfde ploeg uit. Barcelona was gisteren rijp voor de sloop, die stelling durf ik o.b.v. 11 tegen 11 en het eerste half uur wel aan. Totdat de scheids ingreep, het wedstrijdverloop deed kantelen en verzuimde om er 10 tegen 10 van te maken. Ik zag dat moment van Suarez in 'real time'. Met links proberen te blokken, bal is weg en hij haalt met rechts hoog door. Dat is rood, want natrappen. Zo simpel als abc.
Een scheidsrechter kan altijd iets missen of anders intrepreteren en zo de uitkomst beslissen, maar niet jaar in jaar uit in het voordeel van één club zonder dat daartoe een prikkel bestaat. Ik vind Kuipers een goede scheidsrechter, maar dan krijgt Barcelona twee penalties waarvan tenminste eentje hoogstuitzonderlijk is en waarbij ook nog een voorafgaande overtreding van een Barcelonees wordt genegeerd.

Ik denk dat angst om een fout te maken in het nadeel van één ploeg te maken al genoeg is om zeer onevenwichtig te fluiten. Ik denk niet daar concrete afspraken voor nodig zijn, een hint of een indruk van weten wat de wensen zijn van de mensen die over je carriere beslissen is genoeg. Dat zie je ook in Engeland, daar zijn ze ook bang om Terry of zo eraf te sturen en dan bakken stront over zich heen te krijgen als het ook maar een beetje controversieel is. Dus die mag gewoon volleyballen in de 16.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo apr 06, 2016 3:43 pm

Wimpey's complot wordt nog erger, als ik de Ziggo sport 1 site mag geloven; alle toonaangevende Europese kranten zitten d'r ook in!
BUITEN SPANJE IS TORRES' ROOD GEWOON ROOD

Vanuit Spanje en vooral Madrid klinkt een felle schreeuw vol frustratie over het onrecht dat Atlético Madrid is aangedaan door Felix Brych. De Duitse scheidsrechter dupeerde de Madrilenen namelijk door Fernando Torres in het Champions League-duel met Barcelona twee keer een gele kaart en dus rood te geven. En dat was zwaar onterecht, volgens het Atlético-kamp.

Toch denkt de rest van Europa daar over het algemeen heel anders over. Een gang langs de grote kranten leverde veel minder complot-theorieën op over vermeende UEFA-steun aan lieveling Barcelona. Kort samengevat was de conclusie dat Torres' rood na 34 minuten gewoon logisch en terecht was.

EIGEN SCHULD
Het Italiaanse La Gazzetta dello Sport rept van een 'gevaarlijke daad' van El Niño. 'Torres zorgde voor een revolutie met zijn goal. Vier minuten later kreeg hij geel toen hij Neymar neerhaalde na een horizontale slalom. En in de 35ste minuut trapte hij Busquets van achteren midden op het veld om de bal te veroveren. De poging was nobel, maar heel gevaarlijk als je al geel op zak hebt. Brych twijfelde niet.'

ONNODIG
In Frankrijk meent L'Équipe dat Torres een waardevol doelpunt maakte, maar door zijn eigen domme tackles eruit werd gestuurd. 'Hij had de held kunnen worden van de kwartfinales. Toch maakte de aanvaller het zijn collega's extra lastig met twee onnodige overtredingen.'

ZELFMOORD
In Engeland verwoordt The Sun het als volgt: 'Torres pleegde zelfmoord op het moment dat hij juist straalde.' The Guardian is het ermee eens. 'Van held naar schurk na twee keer roekeloos zijn naamkaartje te hebben achtergelaten. Die waren een uitsluiting waard.' 'Hij joeg op Busquets met een grove ingreep', voegt The Daily Mail nog toe.

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo apr 06, 2016 3:52 pm

Overigens heb ik de overtredingen van Torres nog eens teruggekeken; in beide gevallen geen moment het idee dat hij de bal kon spelen, in beide gevallen volstrekt onnodig (gezien de plek op het veld), in beide gevallen gewoon lomp. Zou bijvoorbeeld Van der Hoorn het doen, dan was ie collectief afgefakkeld en had niemand het over de scheidsrechter gehad. (Ter illustratie noem ik de beruchte en geenszins als zodanig te bestempelen overtreding van Van der Hoorn op Balotelli; niemand die er in complot in zag om het commercieel veel interessantere Milan te bevoordelen, maar Mighty Mike kreeg de strontkar over zich heen).

Ik zie heus wel dat Barca wordt bevoordeeld. Net zoals, ik herhaal het nog maar eens, Real Madrid. Zal deels symphatie zijn, deels omdat er duikgrage spelers rondlopen waar scheidsrechters in het theater trappen én door het feit dat een Barcelona bijna altijd iets van 70% balbezit heeft, zodat een tegenstander in 70% van de tijd de bal moet zien te veroveren en dus verhoudingsgewijs veel meer overtredingen zal maken. Dit laatste lijkt me een bepaald niet te onderschatten rol spelen.

Maar hou op met de idioterie van complotdenken, zeg. Slaat nergens op.

Le T.

Bericht door Le T. » wo apr 06, 2016 4:36 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Wimpey's complot wordt nog erger, als ik de Ziggo sport 1 site mag geloven; alle toonaangevende Europese kranten zitten d'r ook in!
Ze bijten gewoon niet in de hand die hen voedt. Zij schrijven liever over een prachtig voetbaltoernooi dan over een voorgekookt showtje. Sportjournalisten zijn ook nooit kritisch op de competitievervalsing van een transferperiode in januari, want dat geeft hun weer de gelegenheid om pagina's te vullen met onzinnige transferspeculaties. Wielerjournalisten waren ook niet de eersten om hun sport eens stevig tegen het licht te houden inzake doping.

Natuurlijk was die tweede gele kaart voor Torres terecht. En daar hebben ze het dan ook graag over, maar ze hebben het niet zo nadrukkelijk over het uitblijven van rood voor Suarez, ze hebben het ook niet graag over het patroon van onevenwichtige arbitrage over de jaren. Ze hebben het niet over de Barcelonees die geen geel kreeg voor op goal schieten 3 seconden na het fluitsignaal.

Dat heeft niks met een complot te maken, maar alles met eigenbelang.
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: Ik zie heus wel dat Barca wordt bevoordeeld. Net zoals, ik herhaal het nog maar eens, Real Madrid. Zal deels symphatie zijn, deels omdat er duikgrage spelers rondlopen waar scheidsrechters in het theater trappen én door het feit dat een Barcelona bijna altijd iets van 70% balbezit heeft, zodat een tegenstander in 70% van de tijd de bal moet zien te veroveren en dus verhoudingsgewijs veel meer overtredingen zal maken. Dit laatste lijkt me een bepaald niet te onderschatten rol spelen.

Maar hou op met de idioterie van complotdenken, zeg. Slaat nergens op.
Ten eerste is het gewoon een reeele mogelijkheid, daar waar grote bedragen omgaan wordt er weleens in het geheim wat besproken door wederzijds belanghebbenden om een graantje mee te pikken of belangen veilig te stellen. Ten tweede hoeft er geen complot te zijn om scheidsrechters tot onevenwichtigheid te prikkelen. Ten derde behoeft het patroon van merkwaardig onevenwichte arbitrage wel verklaring.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey

Bericht door wimpey » wo apr 06, 2016 7:56 pm

City speelt aardig aan de hand van De Bruyne. David Luiz kwam m.i. goed weg met geel na 18 seconden.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo apr 06, 2016 8:00 pm

Wat een baggerscheids. :excited.gif:

Luiz had zijn tweede gele (fopduik) al moeten hebben.

wimpey

Bericht door wimpey » wo apr 06, 2016 8:00 pm

Weer een prutsscheids. Never nooit een pingel, dus mist Zlatan. Hart is wel een penalty killer, maar deze was matig ingeschoten.

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo apr 06, 2016 8:01 pm

Welk complot zit hier nu weer achter? :blackcat.gif:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo apr 06, 2016 8:07 pm

Wolfsburg - Real is overigens te zien op ZDF. 1-0 voor de Duitsers.

Skampie

Bericht door Skampie » wo apr 06, 2016 8:07 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Welk complot zit hier nu weer achter? :blackcat.gif:
Die keeper is gewoon omgekocht... Anders had hij hem wel doorgelaten

wimpey

Bericht door wimpey » wo apr 06, 2016 8:09 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Welk complot zit hier nu weer achter? :blackcat.gif:
Voor de goede orde: rood voor Torres vond ik wel terecht. :neutral.gif: jouw post lezend had je dat anders geïnterpreteerd... City speelt best aardig. Met of zonder die Belg is een wereld van verschil.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo apr 06, 2016 8:09 pm

En dat is twee!

Skampie

Bericht door Skampie » wo apr 06, 2016 8:13 pm

Ik snap wel dat Ajax hem weg heeft gedaan... Prutser

wimpey

Bericht door wimpey » wo apr 06, 2016 8:27 pm

Fernando :drecul.gif:

Sandro

Bericht door Sandro » wo apr 06, 2016 8:31 pm

Slecht gedaan van Matuidi zeg.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

wimpey

Bericht door wimpey » wo apr 06, 2016 8:46 pm

Nog n keer: wie is de 4e in de no to racism ad? Na Zlatan. Iemand?

Lionel

Bericht door Lionel » wo apr 06, 2016 9:02 pm

Toen ik zei dat Barca niet 100% gaf werd ik uitgelachen.... Dit Madrid is Bagger. Met een hoofdletter B.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » wo apr 06, 2016 9:21 pm

Lionel schreef:Toen ik zei dat Barca niet 100% gaf werd ik uitgelachen.... Dit Madrid is Bagger. Met een hoofdletter B.
Je wordt nog steeds uitgelachen. Speelt Madrid ook met 12 tegen 10?

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » wo apr 06, 2016 9:23 pm

Ik heb PSG - Manchester bijna een uur lang volgehouden. Te saai om te neuken. Bevestiging van mijn voornemen om de CL links te laten liggen tenzij Ajax speelt.

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo apr 06, 2016 9:47 pm

Die scheidsrechter van dienst heeft er kennelijk ook geen reet van begrepen in Wolfsburg, want complottechnisch is het commercieel zeer onhandig dat Real heeft verloren! :blackcat.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo apr 06, 2016 10:05 pm

Haha, daar moest ik ook aan denken. :smallgrin.gif:

Had die wedstrijd liever gezien dan PSG-City, trouwens.

Lionel

Bericht door Lionel » do apr 07, 2016 5:47 am

wimpey schreef:
Lionel schreef:Toen ik zei dat Barca niet 100% gaf werd ik uitgelachen.... Dit Madrid is Bagger. Met een hoofdletter B.
Je wordt nog steeds uitgelachen. Speelt Madrid ook met 12 tegen 10?
Barca stond 10 punten voor en wint een paar dagen later wel in de CL. Madrid wint, viert feest als een subtopper om vervolgens vier dagen later te verliezen van de nummer 7 ofzo van Duitsland.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie