Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Yopi
Erelid

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door Yopi » zo mar 13, 2016 5:44 pm

Arsenal faalhazen. :smallgrin.gif:

Moet MU van West Ham winnen. Dat wil nog niet lukken.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo mar 13, 2016 6:34 pm

United achter. :headbang.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo mar 13, 2016 6:40 pm

Schitterende vrije trap van Payet. De vrije trap werd wel onnodig weggeven door Blind.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo mar 13, 2016 6:44 pm

En 1-1. Slecht verdedigd daar.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr mar 18, 2016 7:55 am

wimpel schreef:Man U is defensief wat stabieler, lijkt me. Liverpool wil er nog wel eens 3 of 4 in een wedstrijd tegen krijgen. Daarom denk ik dat Man U over 2 wedstrijden de sterkere zal zijn.
:smallgrin.gif:

Goedemorgen Wim.

Zondag de derby tegen City, ga ik eens goed voor zitten. :smile-ajax.gif:
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » vr mar 18, 2016 8:59 am

InnerHarbour schreef:
wimpel schreef:Man U is defensief wat stabieler, lijkt me. Liverpool wil er nog wel eens 3 of 4 in een wedstrijd tegen krijgen. Daarom denk ik dat Man U over 2 wedstrijden de sterkere zal zijn.

Goedemorgen Wim.
Hi IH. Congrats. Zelfs dit Liverpool was op alle fronten stukken beter. Bepaald geen TGV, maar dat hoefde tegen deze opponent ook niet.

Klopp kent de BuLi op z'n duimpje, daar gaat Liverpool de vruchten van plukken. Qua handelingssnelheid en afstemming valt er nog veel winst te boeken. Die Engelsen nog uit het elftal snijden en dan komt het wel goed.
Zondag de derby tegen City, ga ik eens goed voor zitten. :smile-ajax.gif:
Dat zal City winnen. Net zoals West Ham de replay in de FA Cup wint.

Lionel

Bericht door Lionel » vr mar 18, 2016 9:03 am

City is ook om te huilen hoor.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr mar 18, 2016 10:05 am

wimpey schreef:Klopp kent de BuLi op z'n duimpje, daar gaat Liverpool de vruchten van plukken. Qua handelingssnelheid en afstemming valt er nog veel winst te boeken. Die Engelsen nog uit het elftal snijden en dan komt het wel goed.
Over het verschil tussen Liverpool en MU:

http://www.bbc.com/sport/football/35838808

Dat zal City winnen. Net zoals West Ham de replay in de FA Cup wint.
In dat geval is het seizoen snel voor bij voor MU.
Ze hebben wel een kans tegen City, denk ik. Die ploeg hangt als los zand aan elkaar.

wimpey

Bericht door wimpey » vr mar 18, 2016 10:28 am

Yopi schreef: Over het verschil tussen Liverpool en MU:

http://www.bbc.com/sport/football/35838808
Ik heb na 2 seizoen het vermoeden dat de manager United wil laten spelen à la Juve en Atletico. Combinatie van pressie, inzakken / combinatie, opportunisme. Tactisch variabel, met 3 dan wel 4 mans defensie.

Dat is een vermoeden, want het komt er totaal niet uit. Er zit geen samenhang in, de spelers zijn niet complementair aan elkaar, ze missen kwaliteit en ik zie geen drive, leiders. Wat kan een voorheen tactisch genie als manager in vredesnaam zien in die gestoorde Fellaini en postduiven als Lingard en Darmian?

Het meest storende is m.i. dat tiki-taka rond de eigen 16. Dat doe je m.i. om een middenvelder vrij te spelen die een goede voortzetting heeft. Bij United lopen daar Fellaini, Mata, Schneiderdinges en Herrera rond. Dan kun je die bal dus beter naar voren rossen.

De PL-jackpot zou wel eens de redding kunnen zijn voor United. Misschien dat andere PL-clubs zo rijk (en geld maakt ook nog eens blind) zijn om United te verlossen van al die overbetaalde middelmaat. Zo'n Young verdient € 140 K, volgens de berichten. Per week. :excited.gif:

United moet maar hopen dat het gros van deze selectie binnen niet al te lange tijd te verpatsen is. En dan op de transfermarkt een inhaalslag maken. Ik geef het je te doen. Dit zal het slechtste United van de laatste 30 jaar zijn.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr mar 18, 2016 10:51 am

LVG lijkt zelf niet te begrijpen dat het niet werkt. Terwijl dat overduidelijk is. MU speelt voetbal van twintig jaar geleden. Op basis van een achterhaalde flossefie.

LVG moet weg, want zolang hij er zit is MU niet the place to be. Denk dat spelers op dit moment zelfs nog liever voor Liverpool kiezen. Toppers hebben geen zin om weg te zakken in het moeras.
Een eerste vereiste is een topper voor het middenveld. Nu komen de verkeerde mensen aan de bal.

Deze spelers raak je haast niet kwijt, Willem. MU herstructureren gaat opnieuw een vermogen kiezen. Aan transfersommen en afschrijvingen.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr mar 18, 2016 11:22 am

YNWA

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo mar 20, 2016 1:49 pm

Stel je dit eens voor:
'Mourinho heeft al voorcontract getekend bij United'

José Mourinho zou afgelopen maand een voorcontract zijn overeengekomen met Manchester United. De 53-jarige coach zit zonder club sinds hij eind 2015 werd ontslagen bij Chelsea. United heeft wel het recht afgedwongen om nog van gedachten te veranderen.

Volgens de Spaanse krant El País krijgt Mourinho een bedrag van 6,5 miljoen euro uitgekeerd als hij op 1 mei nog niet is benoemd tot manager van United. Is dat op 1 juni nog steeds niet gebeurd, dan incasseert hij daarbovenop een bedrag van 10 miljoen euro. Deze clausule zou in het leven zijn geroepen door de leiding van United omdat nog niet iedereen binnen de club ervan overtuigd is dat Mourinho de ideale manager is om Louis van Gaal op te volgen.

De verbintenis van Van Gaal op Old Trafford loopt overigens pas medio 2017 af. Momenteel bezet United de zesde plaats in de Premier League.

De 'Mancunians' werden donderdag door Liverpool uitgeschakeld in de Europa League en duelleren komende maand met West Ham United om een plek in de halve finale van de FA Cup.

nu.nl

De voetbalwereld is gek geworden. Tien miljoen voor niets. :confused.gif: :excited.gif:

Mocht dit waar zijn, dan lijkt mij die clausule eerder bedoeld om tijd te winnen. Om te zien of LVG het heel misschien eventueel toch nog op de rails krijgt. Wie betaalt zoveel geld aan iemand die niet eens echt gewenst is?

wimpey

Bericht door wimpey » zo mar 20, 2016 2:04 pm

Yopi schreef: Mocht dit waar zijn, dan lijkt mij die clausule eerder bedoeld om tijd te winnen.
Mourinho wil niet blij gemaakt worden met een dooie mus, lijkt me. Hoe later hij een afzegging zou krijgen, hoe kleiner de kans dat hij komend seizoen voor de groep van een topclub staat. En dat risico moet natuurlijk 'vergoed' worden.

Moyes en LVG hadden de backing van SAF. Charlton is 80? Wanneer men bij Man U nog enig voetbalverstand in huis heeft, luisteren ze niet meer naar bejaarde adviseurs. Misschien is SAF wel zo ijdel dat hij niet wil dat een andere manager zijn levenswerk nieuw leven in blaast. Er zijn tal van managers die dit millennium een effe wat beter CV kunnen laten zien dan Moyes en LVG en dus meer geschikt waren voor Man U...

Mourinho is rancuneus, heeft een top-netwerk, hij is pragmatisch (cynisch) en wint met een redelijk Inter en Porto de CL. Lijkt me de ideale man om van dit zeer slechte Man U wat te maken. Het totale gebrek aan fighting spirit bij Man U: dat kán niet en is nog nooit vertoond. Mourinho zou van deze selectie op z'n minst een weerbaar team weten te smeden.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo mar 20, 2016 2:13 pm

Mourinho zal zijn bezem (Mendes) meenemen. Zijn aanstelling zal een sloot geld kosten. De selectie moet grotendeels vervangen worden. Voor de huidige spelersgroep een dilemma: doorgaan met een coach met wie het niet klikt of het risico lopen weggesaneerd te worden.

Mourinho is twee keer achter elkaar de mist in gegaan. Misschien is zijn kunstje uitgewerkt? :confused.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » zo mar 20, 2016 2:39 pm

Yopi schreef: Mourinho is twee keer achter elkaar de mist in gegaan. Misschien is zijn kunstje uitgewerkt? :confused.gif:
Geloof ik niet. Je hebt als manager een paar alpha males binnen de groep nodig die zich onvoorwaardelijk met je identificeren. Hij had Carvalho en Maniche bij Porto, Drogba en Terry bij Chelsea, Zlatan en Materazzi bij Inter.

Man U in de shit, het ego van Zlatan en Mourinho zou een boost krijgen wanneer ze die club daaruit trekken. :smallgrin.gif: Lijkt me wel een realistisch scenario.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo mar 20, 2016 2:47 pm

In elk geval interessant om te volgen.

MU heeft in elk geval drie spelers voor in de as nodig: topspits, creatieve middenvelder, LCV.
Middenvelder heeft prioriteit, in mijn ogen. Coutinho liet donderdag even zien wat MU mist.

Straks de derby van Manchester. En over een kwartiertje Barcelona. Het leven van een ex-verslaafde is zo slecht nog niet. :headbang.gif:

Coutinho 0-1: speak of the devil... :smallgrin.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » zo mar 20, 2016 2:54 pm

Yopi schreef: MU heeft in elk geval drie spelers voor in de as nodig: topspits, creatieve middenvelder, LCV.
Middenvelder heeft prioriteit, in mijn ogen. Coutinho liet donderdag even zien wat MU mist.
Het aankoopbeleid van Van Gaal zal eerst 'effe' ongedaan moeten worden gemaakt. Die heeft 2 seizoenen verzuimd wat Mourinho binnenkort zal moeten doen: toppers halen. Wat je zegt: een nieuwe as. Niveau Godin - Arda Turan - Zlatan. Zoiets. Winnaars, klasse, leiders, temperament.

wimpey

Bericht door wimpey » zo mar 20, 2016 2:59 pm

Yopi schreef: Coutinho 0-1: speak of the devil... :smallgrin.gif:
En Sturridge met de 0-2. Misschien is Klopp wel gewoon de juiste man voor Liverpool. :hypocrite.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo mar 20, 2016 3:03 pm

MU heeft een paar leuke aanvallende talenten, maar die moeten hun plaats kennen. Ze winnen geen wedstrijden voor hun team.
Geldt sowieso voor dit team: veel dienende spelers die opeens meer moeten doen. Dat werkt dus niet.

Terwijl ik die schrijf: Liverpool speelt Southampton weg. Er kloppt steeds meer van bij dat team; dat zie ik nog wel over MU heen gaan.

Clasie kan het niveau niet aan. :aai.gif:

Na rust 2-2. Liverpool ingestort. Heeft het te maken met donderdag? :confused.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » zo mar 20, 2016 4:27 pm

En 3-2 er overheen. :smallgrin.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo mar 20, 2016 5:50 pm

Liverpool is een vreemde ploeg. Soms laat het goed spel zien en dan is het weer helemaal niets.
Maar misschien was die inzinking begrijpelijk gezien de krachten verslindende speelstijl.

Die Koe ziet het wel, hoor. Hier en daar wat omzetten en het leven ziet er heel anders uit. Jammer dat hij niet veel kijk heeft op spelers. Clasie, Martina, pfff.

Ik heb geen stream. :1evil.gif:

1-0 voor MU, begrijp ik.

Update: stream gelukkig terug. :smallgrin.gif:

Joe Hart moet gewisseld worden. Raakte geblesseerd toen hij een bijna te korte terugspeelbal wegroeide.

Bijna afgelopen. Tweede helft is City duidelijk beter, maar Aguëro heeft tegen zijn gewoonte in drie grote kansen gemist.

elliquido

Bericht door elliquido » zo mar 20, 2016 7:21 pm

Toch knap hoor van Louis om met die jonkies daar te winnen.

De gemiddelde leeftijd zal behoorlijk verschillen
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Le T.

Bericht door Le T. » zo mar 20, 2016 7:49 pm

Het zal nu net als in de confrontaties met Chelsea wel weer ijselijk stil blijven over hoe verschrikkelijk veel meer geld City in zijn selectie heeft zitten. Klopp's Liverpool is minstens zo wisselvallig, maar bij hem wordt elke keer dat het even goed gaat, al dan niet met behulp van twee onterechte goals, weer geroepen dat hij het op de rails heeft. Maar ja, dat krijg je nou eenmaal als je het waagt om een journalist te bekritiseren.

1e helft van Man U was gewoon goed, weer een penalty door de neus geboord. Maar gewoon even het balletje rond laten gaan wanneer dat het handigst is kunnen ze niet, dan proberen ze heel scherp te counteren en geven ze City juist het balbezit en hoop ipv ze een mentaal tikje uit te delen door ze achter de bal aan te laten lopen of zelfs klem te zetten tegen de achterlijn.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo mar 20, 2016 8:48 pm

Ik krijg het idee dat veel teams naar het eind van het seizoen snakken. Te druk programma, overbelaste spelers. Je kunt wel twee keer per week spelen, maar de kwaliteit lijdt eronder. Geen toeval dat Leicester het meest constant is, en die ploeg loop echt niet over van de kwaliteit. Ze winnen puur op scherpte.

wimpey

Bericht door wimpey » zo mar 20, 2016 8:59 pm

Het team van De Held wordt 2 keer aan gort gespeeld door Liverpool en dan blijft het stil. Na 4 keer proberen weer eens winst et voila... plek 4 is nog in zicht! Grandioze prestatie!

Plaats reactie