Engeland en Schotland
Moderator: mods
- InnerHarbour
Re: Engeland en Schotland
Shit ik ben het een keer met Yopie eens, City met Aguero, de beste centre-forward van de PL, is dé concurrent voor Vardy en zijn vrienden.
YNWA
Die kregen zaterdag pak slaag van Leicester. Ik verwacht dat ze het vol gaan houden.
IK GELOOF!!!!!!
City zou nog wel eens buiten de boot kunnen vallen. Ze kunnen eigenlijk niet zonder Kompany en zonder Aguero is het helemaal niks. Daar leunen ze veel te zwaar op, ze hebben nog wel meer fantastische voetballers, maar er zit er niet eentje bij die het team wel even bij de hand neemt. De trainer is van aangeschoten wild tot stuiptrekkend wild geworden dus die kan ook niet meer zoveel doen. Het feit dat ze de beste spelers hebben begint een mentale last te worden. Als Vardy wegvalt dan gaat Leicester juist laten zien dat ze het zonder hem kunnen, dat zal nog knap lastig worden, maar mentaal hebben ze alle troeven in handen.
Voor Leicester zal het veel meer een probleem zijn als ze in volledige bezetting van een laagvlieger verliezen, dan komen de zenuwen en gaan ze misschien twijfelen of ze wel tegen de druk kunnen. Ik hoop van niet, maar hun seizoen zou ook zomaar als een nachtkaars uit kunnen gaan.
Voor Leicester zal het veel meer een probleem zijn als ze in volledige bezetting van een laagvlieger verliezen, dan komen de zenuwen en gaan ze misschien twijfelen of ze wel tegen de druk kunnen. Ik hoop van niet, maar hun seizoen zou ook zomaar als een nachtkaars uit kunnen gaan.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Maar dan is de kans dat hij 40 miljoen moet kosten ook niet zo groot.Lionel schreef:Hij is geen 24 meer.zeux schreef:Dat lijkt me geen probleem voor nogal wat clubs. De contractverlenging zorgt ervoor dat Leicester extra kan cashen. 'Bedankje' van Vardy voor de club?Lionel schreef:Die heeft net zijn contract verlengd tot 2019. Die kost wel een miljoen of 40.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Natuurlijk is MC afhankelijk van Aguëro, die man is een garantie voor doelpunten. Het is zo'n enorm voordeel om een dergelijke speler in de ploeg te hebben, met zo iemand sleep je nog wat binnen. Zie ook Chelsea, dat geen ruk voorstelt, maar toch nog punten pakt dankzij DC. In de fysiek slopende PL kun je niet hebben dat je elke wedstrijd vol aan de bak moet, soms moet ook wedstrijden snel kunnen beslissen. Daarvoor is scorend vermogen een voorwaarde.
Over Leicester: iedereen heeft het erover dat de druk die ploeg parten kan gaan spelen, maar hoe zit het met de rest?
Over Leicester: iedereen heeft het erover dat de druk die ploeg parten kan gaan spelen, maar hoe zit het met de rest?
Ik moet altijd wel een beetje lachen om dit soort 'definitieve' uitspraken. Die ploeg werd vorig jaar kampioen. Dit jaar gaat het slecht, maar dat betekent niet dat ineens niemand meer kan voetballen...Yopi schreef:Zie ook Chelsea, dat geen ruk voorstelt
Guus lijkt ze weer redelijk aan de praat te krijgen. Dat is zo weer een gevaarlijke tegenstander.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Je kunt twee kanten op redeneren. De spelers van Leicester zijn niet gewend zulke grote prijzen te winnen en dat brengt druk/spanning teweeg naarmate de finish dichtbij komt. Aan de andere kant moeten ze natuurlijk helemaal niks en de grote ploegen wel. Het zal erom gaan of ze zichzelf druk op gaan leggen of niet.
Ze hebben het helemaal in eigen hand. Ik hoop dat ze lekker vrijuit blijven ballen.
Ze hebben het helemaal in eigen hand. Ik hoop dat ze lekker vrijuit blijven ballen.
Laatst gewijzigd door Sandro op ma feb 08, 2016 1:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Ik denk dat Arsenal kampioen wordt en Leicester tweede. Het seizoen is nog lang en Vardy en met name Mahrez gaan echt niet alles spelen. Tegenstanders gaan zich nu ook anders op Leicester richten (al was ik verbaasd hoe makkelijk City zich liet piepelen).
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Dat City zich zo liet piepelen verbaasde mij ook. Heb niet de hele wedstrijd gezien. Uiteindelijk denk ik wel dat ze kampioen worden. Bij Leicester zit echt werkelijk alles mee, de goal van Vardy tegen Liverpool was briljant maar kwam wel tot stand na een blinde ram naar voren, hij schiet hem daarna fantastisch binnen maar toch. Ik denk dat ze het net niet vol kunnen houden, al zou ik het wel super gaaf vinden
Ze winnen niet, dat is niet voor niets. Er zit geen spirit in die ploeg. Chemie is ver te zoeken.zeux schreef:Ik moet altijd wel een beetje lachen om dit soort 'definitieve' uitspraken. Die ploeg werd vorig jaar kampioen. Dit jaar gaat het slecht, maar dat betekent niet dat ineens niemand meer kan voetballen...Yopi schreef:Zie ook Chelsea, dat geen ruk voorstelt
Chelsea begint volgend jaar opnieuw.
Ik verwacht trouwens dat MU de top 4 nog wel binnensluipt (derde of vierde), want die ploeg heeft geen stress meer, de titel is toch uit zicht.
Arsenal moet nu pieken, ze spelen voor half maart tegen o.a. tegen Leicester, MU, de Spurs en twee keer Barcelona. Echter, ik vond ze gisteren erg matig.
Laatst gewijzigd door Yopi op ma feb 08, 2016 2:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blinde knal naar voren? Hij stuurt Vardy de diepte in. Dat hij de bal de kruising in jaagt betekent niet dat hij de bal ook gewoon had kunnen aannemen.columbus schreef:Dat City zich zo liet piepelen verbaasde mij ook. Heb niet de hele wedstrijd gezien. Uiteindelijk denk ik wel dat ze kampioen worden. Bij Leicester zit echt werkelijk alles mee, de goal van Vardy tegen Liverpool was briljant maar kwam wel tot stand na een blinde ram naar voren, hij schiet hem daarna fantastisch binnen maar toch. Ik denk dat ze het net niet vol kunnen houden, al zou ik het wel super gaaf vinden
Ze lieten ook zien goed te kunnen voetballen tegen Liverpool maar ook zaterdag weer. Het zijn nog maar een paar wedstrijden. Ook de andere teams gaan punten laten liggen. Dus ik durf het er wel op te wagen. Ga eens kijken wat Unibet geeft voor een kampioenschap. Qoute zal best hoog zijn.
IK GELOOF!!!!!!
Maar ze verliezen ook niet meer. Krijg het idee dat ze met de week sterker worden. Niet verliezen zorgt ook voor meer zelfvertrouwen.Yopi schreef: Ze winnen niet,
Man U verdedigde paniekerig, waardoor het maar niet onder de druk uit kwam en dus Chelsea grip op de wedstrijd liet krijgen, maar hoe Chelsea de laatste 20 minuten voetbalde moet Guus wel hoop hebben gegeven.
- InnerHarbour
Nog maar een paar? Het zijn nog 13 wedstrijden hoor. Dat is een derde van de hele competitie.Lionel schreef: Het zijn nog maar een paar wedstrijden. Ook de andere teams gaan punten laten liggen. Dus ik durf het er wel op te wagen.
YNWA
zo 14/02/16 PRL Arsenal
13 : 00
Leicester City
Meer info
za 27/02/16 PRL Leicester City
16 : 00
Norwich City
Meer info
di 01/03/16 PRL Leicester City
20 : 45
West Bromwich …
Meer info
za 05/03/16 PRL Watford
18 : 30
Leicester City
Meer info
ma 14/03/16 PRL Leicester City
21 : 00
Newcastle United
Arsenal uit is nog lastig maar die vier erop kunnen ze gewoon pakken. En dan ben ik benieuwd hoeveel punten ze dan nog voor staan op City en Arsenal die beiden nog in de CL zitten. Waarvan Arsenal natuurlijk nog maar 2 wedstrijden hoeft te spelen
13 : 00
Leicester City
Meer info
za 27/02/16 PRL Leicester City
16 : 00
Norwich City
Meer info
di 01/03/16 PRL Leicester City
20 : 45
West Bromwich …
Meer info
za 05/03/16 PRL Watford
18 : 30
Leicester City
Meer info
ma 14/03/16 PRL Leicester City
21 : 00
Newcastle United
Arsenal uit is nog lastig maar die vier erop kunnen ze gewoon pakken. En dan ben ik benieuwd hoeveel punten ze dan nog voor staan op City en Arsenal die beiden nog in de CL zitten. Waarvan Arsenal natuurlijk nog maar 2 wedstrijden hoeft te spelen

IK GELOOF!!!!!!
Dat automatisme van 'die kleintjes kun je administratief af doen' gaat juist niet meer op (in ieder geval dit seizoen). Juist tegen 'kleintjes' worden punten gemorst in de PL. Het schuift daar dichter bij elkaar, waardoor er op 2/3 van de competitie zo relatief weinig lucht tussen de top en de middenmoot zit.Lionel schreef: Arsenal uit is nog lastig maar die vier erop kunnen ze gewoon pakken.
- InnerHarbour
En daarna moeten ze nog 8 wedstrijden spelen.
Leicester is een ploeg die de bus parkeert en puur op de counter speelt over het algemeen. Je kan er kampioen meer worden, zie Ajax onder Ivic maar niet met nog 8 wedstrijden te gaan in de PL die overigens geen makkelijke uit of thuiswedstrijden kent.

Leicester is een ploeg die de bus parkeert en puur op de counter speelt over het algemeen. Je kan er kampioen meer worden, zie Ajax onder Ivic maar niet met nog 8 wedstrijden te gaan in de PL die overigens geen makkelijke uit of thuiswedstrijden kent.
YNWA
Tegen Arsenal kunnen ze gewoon counteren. Tegen veel ploegen kunnen ze counteren. Die ploegen moeten. Leicester City hoeft niet.
Ik ben het met je eens dat ze nog een lange weg hebben. Maar wie nu bovenaan staat en de nummer 2 vrij simpel klop geeft kan natuurlijk kampioen worden. Ook andere clubs krijgen te maken met druk, schorsingen en blessures.
Ik ben het met je eens dat ze nog een lange weg hebben. Maar wie nu bovenaan staat en de nummer 2 vrij simpel klop geeft kan natuurlijk kampioen worden. Ook andere clubs krijgen te maken met druk, schorsingen en blessures.
IK GELOOF!!!!!!
- InnerHarbour
Tuurlijk kunnen ze kampioen worden, maar het is echt nog veel te vroeg om City of zelfs Arsenal af te schrijven en nee ik zeg niet dat jij dat doet. Dat is juist het mooie van de PL de hoeveelheid wedstrijden, de mindere tegenstanders die door een hoop strijd en fysiek je het leven zuur kunnen maken.
Ik zie nu een boel mensen die het leuk vinden dat ze bovenaan staan maar het is over het algemeen een ploeg die voetbal speelt waar ik niet warm van wordt, mag natuurlijk maar eigenlijk spelen ze net zo negatief als Chelsea onder die Portugees Morinho, die had alleen wat beter voetballers.
Ik zie nu een boel mensen die het leuk vinden dat ze bovenaan staan maar het is over het algemeen een ploeg die voetbal speelt waar ik niet warm van wordt, mag natuurlijk maar eigenlijk spelen ze net zo negatief als Chelsea onder die Portugees Morinho, die had alleen wat beter voetballers.
YNWA
Ze maken schitterende goals. Spelen niet vies maar naar de mogelijkheden. Als ze kunnen vallen ze aan. Tegen Liverpool een fraai staaltje tiki-tika!
Z zo eens hun programma erbij pakken.
IK GELOOF!!!!!!
- InnerHarbour
Tegen Liverpool hebben ze de bus geparkeerd en puur op de counter gegokt wat wil je met een italiaan als trainer, de eerste moedige moet nog geboren worden. Als die minkukel Rodgers een spits had gekocht ipv faalhazen zoals Baloteli en Beteke hadden ze voor dat zondagsschot al met 3-0 achtergestaan. Maar goed het is niet anders. Sturridge fit krijgen en misschien hoeven we dan een keer niet terug te komen van een achterstand.Lionel schreef:Ze maken schitterende goals. Spelen niet vies maar naar de mogelijkheden. Als ze kunnen vallen ze aan. Tegen Liverpool een fraai staaltje tiki-tika!
YNWA
Valt me toch op dat niemand voor de Spurs gaat. Minst gepasseerde achterhoede + veel scorend vermogen. City wordt het natuurlijk niet, met die brakke achterhoede en het vertrek van Pellegrini. Arsenal is niet constant. Ik hoop op Leicester, dat zou een mooi sprookje zijn. Man U zie ik nog wel in de top-4 eindigen, daar zit weer wat meer vertrouwen en lijn in.
-
Toevallig heb ik de laatste weken wat van Spurs gezien; Toby is geweldig daar achterin met een schitterende pass. Jan is nu even geblesseerd. Wat me wel opvalt is dat Spurs best veel kansen nodig heeft om te scoren, ondanks de aanwezigheid van Kane. Die Dele Alli is een geweldig talent.
Hij heeft geweldige stats. Verbaast me niet echt. Z'n crosspass was altijd al prima en hij kreeg er bij ons al vrijwel altijd een lichaamsdeel tussen. Gast haalt gewoon onwijs veel weg. Daarmee compenseert ie z'n niet echt geweldige snelheid en gebrek aan wendbaarheid.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: Toby is geweldig daar achterin met een schitterende pass.
Ondanks al die 'grote mannen' zijn de blikvangers toch de kleinere ventjes. Özil, Mahrez, Eriksen, Alli, Aguero.Die Dele Alli is een geweldig talent.
Da's niet zo heel gek toch? Wat zouden de spelers die jij noemt er mee opschieten als ze langer zijn? Daar worden ze minder wendbaar van.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Je hebt gelijk, IH. Lijken in niks op elkaar. Feyenoord is wel door in de bekerInnerHarbour schreef:Oordelen zonder kennis van zaken net als die andere twee, daar hoor jij graag bij, geen verrassing.Lionel schreef:Ze winnen beiden geen fuck. Choken als het spannend wordt, de enige keer dat ze in 20 jaar in de buurt komen van een titel. Waardeloos aankoopbeleid. Af en toe een jeugdspeler die doorbreekt. Ik ga mee met Raymon en Weekend Cees.

IK GELOOF!!!!!!