Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

wimpey

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door wimpey »

columbus schreef:Rooney maakte overigens wel een fantastische goal!
Eg wel! De goals waren mooi. De eerste helft was weer eens niks, na rust werd het van beide kanten leuk. Ik las dat de manager de eerste helft beter vond dan de tweede. Typisch.

Man U kwam trouwens goed weg, toen die onhandige Nemanja Schneiderlin een poging tot sprongservice in de eigen 16 doorvoerde.
Yopi
Erelid

Bericht door Yopi »

zeux schreef:
columbus schreef:Rooney maakte overigens wel een fantastische goal!
Vooral omdat het een bewussie was en geen fluke volgens mij.
Alle ballen op Rooney! :smallgrin.gif:
InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour »

Het was duidelijk dat Swansea het tegen 12 man moest opnemen.
YNWA
wimpey

Bericht door wimpey »

Yopi schreef: Alle ballen op Rooney! :smallgrin.gif:
The Manager claimde de goal van Rooney min of meer: hij verlangt nl. van Rooney dat die altijd de 1e paal opzoekt. Blijkbaar deed Rooney dat in het verleden niet: want dan was ie wel éérder topscorer van Man U aller tijden geworden. :hypocrite.gif:

Wel grappig dat de eindverantwoordelijke van een ploeg die na 8 wedstrijden weer eens wint meteen babbels heeft en zichzelf een bos veren in de kont steekt. Maar goed, hij was ook uiterst kritisch op zichzelf toen ze van Jan en Alleman verloren natuurlijk. :smallgrin.gif:
Yopi
Erelid

Bericht door Yopi »

Hij lijkt serieus van mening te zijn dat zijn ploeg goed voetbalde maar helaas niet scoorde. :confused.gif:
InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour »

Ze hebben toch van Swansea gewonnen nietwaar? De nummer 17 van de PL toch. Niet van bij voorbeeld City of Leicester zoals een ander wel doet........... :hypocrite.gif:
YNWA
wimpey

Bericht door wimpey »

InnerHarbour schreef:Ze hebben toch van Swansea gewonnen nietwaar? De nummer 17 van de PL toch. Niet van bij voorbeeld City of Leicester zoals een ander wel doet........... :hypocrite.gif:
Yes. The leak is above. :hypocrite.gif:
Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk »

Het probleem met toegeven aan korte termijnsdenken, aka kortzichtigheid (?!), is dat je het langere termijns bouwwerk tekort doet. Als je nu een spits koopt, omdat Martial er nog niet genoeg inschopt, stokt zijn ontwikkeling weer. Op een gegeven moment moet je een keuze maken en schijt hebben aan publieke opinie.
Lionel

Bericht door Lionel »

Verliezen van Bournemouth, PSV en Norwich past natuurlijk in geen enkel proces.
IK GELOOF!!!!!!
Yopi
Erelid

Bericht door Yopi »

Monkey Tonk schreef:Op een gegeven moment moet je een keuze maken en schijt hebben aan publieke opinie.
Voor wie voetbal je dan? Ik dacht: voor de supporters. :hypocrite.gif:

Die Glazers hebben geen idee. Daarom geloven ze in het gezwets van LVG met zijn proces. Er is geen proces. Wil MU iets presteren, dan moet de bezem erdoor.
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Het grote probleem is dat van Gaal bakken met poet uitgeeft aan spelers die er niets van kunnen of spelers die er nog lang niet zijn. Negentig miljoen vast voor Martial en Depay (plus 20 miljoen variabel) en (bijvoorbeeld) 35 miljoen voor Scheiderlin is een bedrag waar je dus kan vissen in de grote, beste, vijver. Kroos was 25 miljoen. Suarez was 80 miljoen. Dan heb je toch een stukje meer zekerheid en geef je zelfs minder uit.

Als je werkt bij een topclub moet je zorgen dat je geen proces hebt. Je moet er staan, want je moet presteren op alle fronten. Europees, FA, Premier League. En daar moet je dan ook je miljoenen op kapot slaan. Bouwen doe je maar bij AZ.
elliquido

Bericht door elliquido »

stel ik ben topspeler, categorie A

Dan kies ik toch sneller voor spanje of Italie denk ik zo. klimaat, leefomstandigheden en zwaarte competitie.

Voor veel geld ga je naar Engeland, maar zit je fucking 3 jaar in manchester... daar word je niet vrolijk van.

Spaanse stranden, Spaanse schonen, lekker eten.... ik zou het wel weten
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
Lionel

Bericht door Lionel »

Ze presteren ruk. Dat is het.
IK GELOOF!!!!!!
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

Yopi schreef:
Monkey Tonk schreef:Op een gegeven moment moet je een keuze maken en schijt hebben aan publieke opinie.
Voor wie voetbal je dan? Ik dacht: voor de supporters. :hypocrite.gif:

Die Glazers hebben geen idee. Daarom geloven ze in het gezwets van LVG met zijn proces. Er is geen proces. Wil MU iets presteren, dan moet de bezem erdoor.
De Glazers hebben een duidelijk idee. Daarom hebben ze LvG aangesteld en laten ze em nu zitten. Je kunt niet ontkennen dat Man U matig draait, maar ze zijn destijds onder de indruk geraakt van de aanpak van LvG. Ik geloof dat LvG meerdere malen zich gepresenteerd heeft tegenover Glazer. Ik zie LvG als een pionier van een generatie trainers die voetbal volledig professioneel benaderen. Het totale mens principe, het klinkt pretentieus maar is wel een teken dat hij alle randvoorwaarden in orde wil hebben om te kunnen presteren. Je kunt erover discussieren of LvG dat altijd in goede banen weet te leiden, maar je ziet wel dat andere trainers (Mourinho en Pep) in grote mate zijn volgers zijn. Het is een beetje naar Amerikaans model waarin spelers van alle 'major leagues' zich gewoon voegen naar de visie van de coach en niet piepen in de pers. Voetbal wordt steeds commerciëler en winnen steeds belangrijker. Net zoals in bijna alles in Europa gaat Europees voetbal de Amerikaanse profsporten achterna.

Hij haalt er op zijn manier de bezem door. Hij had te kampen met een bejaarde en uitgeknepen selectie. De spelers die hij gehaald heeft zijn geen onverdeeld succes, maar ik hoop voor hem dat ie het tij weet te keren.
Whitey on the moon.
Lionel

Bericht door Lionel »

Maar hoelang geef je hem nog?

Ik snap je verhaal hoor. Maar zoals het nu gaat, kan toch niet? Er is ook niet echt reden tot optimisme omdat het alleen maar slechter lijkt te gaan. Oftewel, de aanpak lijkt niet te werken.
IK GELOOF!!!!!!
Yopi
Erelid

Bericht door Yopi »

Op zijn manier, ja. LVG is allang geen pionier meer.

Zeg eens, Gangsta: denk je dat de Glazers LVG laten zitten als ze Guardiola kunnen krijgen?

De Glazers zijn geen voetbalmensen, ze willen het voetbal uitbesteden. Aan wie, dat is dan het probleem.
wimpey

Bericht door wimpey »

GangstaRiB schreef: Het totale mens principe, het klinkt pretentieus maar is wel een teken dat hij alle randvoorwaarden in orde wil hebben om te kunnen presteren.
De niet onbelangrijke randvoorwaarde aankoopbeleid is alvast niet op orde. Spel ook niet, resultaten evenmin. Daar sta je dan met al die totale mensen, die niet presteren. Laat de manager het totale mens principe ook op zichzelf los of is dat enkel voor anderen binnen zijn universum relevant? De totale manager die er 8 op rij niet wint doet immers iets totaal niet goed.

Het is m.i. hartstikke simpel: ze komen gewoon kwaliteit tekort. Da's het mooie van sport, een prachtige metafoor v.w.b. het leven van alledag: de waarheid ligt op de werkvloer, je bent goed genoeg of je bent dat niet. Zodra het laatste het geval is, kan het grote excuses verzinnen en met het vingertje naar anderen wijzen beginnen.
Yopi
Erelid

Bericht door Yopi »

Totale mens principe klinkt zo rottig, alsof je kunt kiezen voor de totale mens. LVG doet alsof hij heel wat uitgevonden heeft, maar elke trainer weet toch dat zijn speler ook een mens is? :confused.gif:

Topspelers hebben niet zo'n zin om naar MU te komen, denk ik. Ze zullen liever spelen onder Wenger, Guardiola, zelfs Klopp. Zeker de Latijnse jongens.
Lionel

Bericht door Lionel »

Er komt inderdaad geen enkele Spanjaard naar United (meer). Althans, geen topper. Misschien iemand van Bilbao ofzo. Argentijnen komen ook niet (Di Maria en Rojo). Brazilianen en Van Gaal lijken mij ook geen lekkere keuze.
Duitsers zullen eerder naar Liverpool gaan of naar Bayern. Ik zie het somber voor United in hoor.

Pep gaat naar City. Logisch ook. Die hebben een stuk of 6 topspelers. Daar is wel wat van te maken.
IK GELOOF!!!!!!
wimpey

Bericht door wimpey »

Yopi schreef: LVG doet alsof hij heel wat uitgevonden heeft,
Dat is wel een themaatje, ja. Je kunt uitvinden dat Braafheid en Pranjic aanwinsten voor Bayern zijn. En dat je Neuer niet nodig hebt omdat je Kraft hebt. Of dat Schneiderlin 35 M waard is...

... maar de realiteit achterhaalt 'm dan wel. Wil ie de rest verrassen met zijn geniale inzichten? Die dan bij nader inzien niet zo geniaal blijken te zijn...

Als je het nou gewoon simpel houdt, voor veel geld hele goede spelers haalt en spelers op hun juiste plek zet, dan wordt het al een heel stuk makkelijker om voor geniaal te worden versleten. :hypocrite.gif:
wimpey

Bericht door wimpey »

Lionel schreef: Pep gaat naar City. Logisch ook. Die hebben een stuk of 6 topspelers. Daar is wel wat van te maken.
En daar zitten Txiki en nog zo'n Barcelona-gast, die ie natuurlijk door en door kent.

City zonder Kompany is trouwens een kwetsbaar ploeggie...
Lionel

Bericht door Lionel »

Schijnt dat Pep Pique wilt halen voor achterin. Met Otamendi kan dat een mooi koppel worden. Als Pique weg zou willen. Zou niet weten waarom. Behalve een verdubbeling van zijn salaris :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!
wimpey

Bericht door wimpey »

Lionel schreef: Met Otamendi kan dat een mooi koppel worden.
Die bakt er, net als Mangala, weinig van. Misschien moet ie Alderweireld naast Kompany zetten. Toby is een van de besten van de PL op z'n plek. Hopelijk zien we 'm ooit terug bij Ajax.
Lionel

Bericht door Lionel »

Klopt inderdaad. Maar ik vind City ook gewoon een raar team. Alsof die teams niet echt aan een organisatie of iets werken. Toch wel een kracht van Pep.

Alderweireld is een topper. Vind hem alleen net niet snel genoeg voor het spel van Pep.

Lijkt me ook dat hij een topper voor op doel haalt. Neuer bijvoorbeeld. Die zie ik wel naar City gaan. Alles al gewonnen bij Bayern, en toch geen kind van de club.
IK GELOOF!!!!!!
wimpey

Bericht door wimpey »

Lionel schreef: Alderweireld is een topper. Vind hem alleen net niet snel genoeg voor het spel van Pep.
Pique is trager, maar Toby is natuurlijk niet heel wendbaar. Toby haalt gewoon verdomd veel weg. Plus uitstekende cross-pass. Prima combi met Kompany, die natuurlijk een topatleet is.

City is wel een heel erg Latijns elftal. Ik heb er helemaal niets mee. Otamendi, Fernando, Navas: het zal wel. Je moet toch een bepaalde backbone hebben, die past bij de lokale cultuur. Lijkt me. Wat van verre komt is niet altijd goed of beter. Heb je Barkley gezien tegen City gister? Geweldig speelde die. Speelde middenveld van City helemaal overhoop.
Plaats reactie