Dat zegt toch niks? Aangezien PSV heeft gewonnen van Man U en gelijkspeelt tegen Roda.. Is Roda ook beter dan Man U?Peter schreef:Even snel de cijfers van 2014 (die van 2015 zag ik zo snel niet) erbij gepakt:
Premier League gaf 1047,60 miljoen uit. De overgrote meerderheid van de uitgaven werd gedaan in de zomer transferperiode. Ter vergelijking: de eerstvolgende competities met de hoogste uitgaven waren La Liga (€533,25 miljoen), Serie A (€326,20 miljoen) en de Bundesliga (€313,65 miljoen).
Oftewel, ze geven in Engeland bijna net zo veel uit als in Spanje, Italie en Duitsland SAMEN. De prestaties zijn alleen van het niveau Italie.
Engeland en Schotland
Moderator: mods
-
Re: Engeland en Schotland
Whitey on the moon.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Reageer je nu op mijn bericht?
-
Ja. Je vergelijkt bedragen, maar je kunt no-way de competities vergelijken. Iets met aantal wedstrijden, zwaarte van tegenstanders etc etc.Peter schreef:![]()
Reageer je nu op mijn bericht?
Op deze manier wordt de hele PL als een soort van kneuzencompetitie weggezet, omdat het blijkbaar goed uitkomt om LvG's prestaties te ridiculiseren.
Whitey on the moon.
- InnerHarbour
Volgend jaar heeft onze ultime successupporter een nieuwe favoriet en wel eentje uit de PL een competitie waar hij normaal gesproken zijn neus voor ophaalt.
Guardiola bekent: Ik wil naar Premier League

Guardiola bekent: Ik wil naar Premier League
YNWA
- peter
Voor een competitie waar ze 1 miljard (!) per jaar aan spelers kopen mag je toch Europees verwachten dat je met de allerbeste clubs meedoet? Oftewel, dat je topclubs zich kunnen meten met Real Madrid, Barcelona en Bayern Munchen. Als dan blijkt dat je topclubs op Europees niveau weinig tot niets voorstellen, dan kun je betogen dat de competitie te zwaar is en dat het een incident is dat United (PSV) verliest van PSV (Roda) en dat United (PSV) de groepsfase niet overleeft en PSV (Roda) wel, maar het is toch wel vrij vreemd als je ruim 1 (!) miljard als competitie kan uitgeven, maar je over de gehele breedte in Europa verliest van allerlei klein grut?
Ik zeg niet dat het een kneuzencompetitie is, maar voor het feit dat ze er in die competitie bijna net zoveel inpompen als de rest van de wereld samen is het allemaal niet zo heel best inderdaad. En United is daar, helaas, een van de grote voorbeelden van. Die stapelen namelijk incident op incident door een CL-groep te verliezen van Wolfsburg en PSV, in de League Cup te verliezen van MK Dons en Middlesborough en in de competitie ook de nodige steken te laten vallen.
Ik zeg niet dat het een kneuzencompetitie is, maar voor het feit dat ze er in die competitie bijna net zoveel inpompen als de rest van de wereld samen is het allemaal niet zo heel best inderdaad. En United is daar, helaas, een van de grote voorbeelden van. Die stapelen namelijk incident op incident door een CL-groep te verliezen van Wolfsburg en PSV, in de League Cup te verliezen van MK Dons en Middlesborough en in de competitie ook de nodige steken te laten vallen.
Daar heeft ie onze hulp niet bij nodig, gaat 'm alleen prima af.GangstaRiB schreef: Op deze manier wordt de hele PL als een soort van kneuzencompetitie weggezet, omdat het blijkbaar goed uitkomt om LvG's prestaties te ridiculiseren.
Chelsea won hem toch een paar jaar geleden?Peter schreef:Voor een competitie waar ze 1 miljard (!) per jaar aan spelers kopen mag je toch Europees verwachten dat je met de allerbeste clubs meedoet? Oftewel, dat je topclubs zich kunnen meten met Real Madrid, Barcelona en Bayern Munchen. Als dan blijkt dat je topclubs op Europees niveau weinig tot niets voorstellen, dan kun je betogen dat de competitie te zwaar is en dat het een incident is dat United (PSV) verliest van PSV (Roda) en dat United (PSV) de groepsfase niet overleeft en PSV (Roda) wel, maar het is toch wel vrij vreemd als je ruim 1 (!) miljard als competitie kan uitgeven, maar je over de gehele breedte in Europa verliest van allerlei klein grut?
Chelsea, Arsenal en City zitten er nu nog in.?
Facts:
In de laatste 11 finales zat
8x een engels team, en wonnen ze 3x
6x een spaans team, en wonnen ze 5x
4x een italiaans team, en wonnen ze 2x
4x een duits team, en wonnen ze 1x
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
Speelt natuurlijk ook een rol dat Engelse spelers overpriced zijn.Peter schreef:Voor een competitie waar ze 1 miljard (!) per jaar aan spelers kopen mag je toch Europees verwachten dat je met de allerbeste clubs meedoet? Oftewel, dat je topclubs zich kunnen meten met Real Madrid, Barcelona en Bayern Munchen. Als dan blijkt dat je topclubs op Europees niveau weinig tot niets voorstellen, dan kun je betogen dat de competitie te zwaar is en dat het een incident is dat United (PSV) verliest van PSV (Roda) en dat United (PSV) de groepsfase niet overleeft en PSV (Roda) wel, maar het is toch wel vrij vreemd als je ruim 1 (!) miljard als competitie kan uitgeven, maar je over de gehele breedte in Europa verliest van allerlei klein grut?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- peter
Elliquido, bedankt voor deze feiten, want dat somt het dus precies op. De prijzen stijgen daar de laatste jaren de pan uit en de uitgaven qua transfers lopen dus nu op tot 1 miljard dit jaar. Een absoluut record, al laat ieder jaar een nieuw record zien. Laatste 11 jaar staan er dus 8 Engelse teams in de finale. Geen toeval dat je kiest voor de tijdspanne 11 jaar, want dat maakt het natuurlijk net wat interessanter.
Maar nu je weet dat de uitgaven gigantisch stijgen over de afgelopen jaren, dan zal het niveau dus ook stijgen? Nee, want de laatste vijf edities heb je dus maar twee Engelse finaleplekjes. 1x mocht United figureren in de Barcelonashow en 1x wist Chelsea hem te winnen. Oftewel, er wordt daar met miljoenen gesmeten, maar de prestaties worden minder en minder (2 over de laatste 5 jaar, en 7 (!) van voor die tijd. Toen die malle Dudek nog de penaltyserie won inderdaad. En toen onze huidige directeur nog MOTM werd.
Vorig jaar geen halve finales, jaar ervoor 1 halve finaleplek. Jaar daarvoor? Geen halve finale. Jaar daarvoor? 1 halve finale (en finale en winst). Dat zijn de kille cijfers van de jaren dat het geld tegen de plinten aan klotst. En dit jaar? Het is pas winter, maar op basis van wat ik heb gezien verwacht ik weinig van Arsenal, City en Chelsea, hoor. City was de mindere van Juventus en Arsenal werd weggespeeld door Bayern. Ook dit jaar gaat het no way een succes worden. Ik verwacht op zijn hoogst weer een halve finale plek. Echt maximaal hoor.
Hier heb je het dan over de crème de la crème, maar qua Engelse subtop zijn de prestaties in de Europa League helemaal stuitend. De laatste vijf edities wist alleen Chelsea de halve finale te halen (en de finale te winnen).
Maar nu je weet dat de uitgaven gigantisch stijgen over de afgelopen jaren, dan zal het niveau dus ook stijgen? Nee, want de laatste vijf edities heb je dus maar twee Engelse finaleplekjes. 1x mocht United figureren in de Barcelonashow en 1x wist Chelsea hem te winnen. Oftewel, er wordt daar met miljoenen gesmeten, maar de prestaties worden minder en minder (2 over de laatste 5 jaar, en 7 (!) van voor die tijd. Toen die malle Dudek nog de penaltyserie won inderdaad. En toen onze huidige directeur nog MOTM werd.
Vorig jaar geen halve finales, jaar ervoor 1 halve finaleplek. Jaar daarvoor? Geen halve finale. Jaar daarvoor? 1 halve finale (en finale en winst). Dat zijn de kille cijfers van de jaren dat het geld tegen de plinten aan klotst. En dit jaar? Het is pas winter, maar op basis van wat ik heb gezien verwacht ik weinig van Arsenal, City en Chelsea, hoor. City was de mindere van Juventus en Arsenal werd weggespeeld door Bayern. Ook dit jaar gaat het no way een succes worden. Ik verwacht op zijn hoogst weer een halve finale plek. Echt maximaal hoor.
Hier heb je het dan over de crème de la crème, maar qua Engelse subtop zijn de prestaties in de Europa League helemaal stuitend. De laatste vijf edities wist alleen Chelsea de halve finale te halen (en de finale te winnen).
- Jinne
- Site Admin
Bij de Italianen was het toch altijd een gebrek aan motivatie als ze het niet goed deden in de EL?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
- peter
Laat het bij de Engelsen dan ook zo zijn, maar ze presteren in ieder geval nog beroerder dan de (beroerde) Italianen. Overigens heb ik nooit gezegd dat het motivatie is, maar wel dat ze het niet serieus namen. Als je kijkt naar de opstellingen van de Italiaanse clubs in de EL (zeker in de beginjaren) dan zag je dat het altijd B-elftalletjes waren. Al moet ik wel toevoegen dat je met 1 miljard aan totale uitgaven ook best een aardig B-elftal moet kunnen kopen eigenlijk.Jinne schreef:Bij de Italianen was het toch altijd een gebrek aan motivatie als ze het niet goed deden in de EL?

- InnerHarbour
Geweldig weer twee blessures erbij, Coutinho en Lovren deze keer. 
Wel 1-0 voor bij rust. Mignolet zag er weer slecht uit bij corners.

Wel 1-0 voor bij rust. Mignolet zag er weer slecht uit bij corners.
YNWA
Ibe is wel een groot talent. Firmino is niet scherp. Lucas speelt weer eens een berepot en Milner valt sterk in. Arnautovic trouwens: fantastisch bezig. Is overal.
- InnerHarbour
Niet scherp inderdaad maar gelukkig niet verstoppen. Toure greep ook al naar zijn hamstring, ik hou mijn hart vast.
Maar goed Stoke-MASH 0-1 eerste wedstrijd halve finale league cup.
Maar goed Stoke-MASH 0-1 eerste wedstrijd halve finale league cup.
YNWA
- InnerHarbour
Net op Sky uitgeroepen tot man of the match.wimpey schreef:Lucas speelt weer eens een berepot

YNWA
He Peter, je bedoelt dat de laatste jaren de cl resultaten niet matchen met de uitgaven in de gehele PL,Peter schreef:Elliquido, bedankt voor deze feiten, want dat somt het dus precies op. De prijzen stijgen daar de laatste jaren de pan uit en de uitgaven qua transfers lopen dus nu op tot 1 miljard dit jaar. Een absoluut record, al laat ieder jaar een nieuw record zien. Laatste 11 jaar staan er dus 8 Engelse teams in de finale. Geen toeval dat je kiest voor de tijdspanne 11 jaar, want dat maakt het natuurlijk net wat interessanter.
Je kan ook zeggen dat Bayern en de Spaanse armada de enige big Spenders aldaar zijn en de rest niet kan meekomen. Ik gok dat de uitgaven aan Messi, Suarez en neymar niet onder doen voor welke PL club dan ook, en dan heb ik het nog niet over Ronaldo en Bale.
Ik ken niet geheel de tv rechten verdeling in alle landen, maar wellicht is dat in de PL eerlijker verdeeld.
Uiteindelijk is het een piramide van spelers waarin m.i. de absolute top in Spanje speelt, al jaren , en is het niet realistisch om te denken dat de absolute top in engeland gaat spelen.
Ps die 11 nam ik omdat in jaar 12 monaco - porto de finale was, en dan werd het lijstje weer langer.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
wimpey schreef:Daar heeft ie onze hulp niet bij nodig, gaat 'm alleen prima af.GangstaRiB schreef: Op deze manier wordt de hele PL als een soort van kneuzencompetitie weggezet, omdat het blijkbaar goed uitkomt om LvG's prestaties te ridiculiseren.

In elk geval is er geen club die er bovenuit steekt en zich kan meten met de beste Europese clubs.
- InnerHarbour
www.mirror.co.ukJurgen Klopp accused of playing Russian roulette with Liverpool squad as injury problems stack up
BY JACOB MURTAGH
Philippe Coutinho and Dejan Lovren were forced off at the Britannia, taking the number of players sidelined with hamstring trouble at Anfield up to six
Jurgen Klopp has been accused of playing Russian roulette with Liverpool's squad as injury problems mount at Anfield.
The German boss faces a defensive crisis after Dejan Lovren limped out of Tuesday night's Capital One Cup win against Stoke to join Martin Skrtel, Mamadou Sakho and Joe Gomez in the treatment room.
Philippe Coutinho was also forced off at the Britannia, taking the number of Liverpool players sidelined with hamstring trouble up to six.
However, the Reds' injury woes could have been avoided, according to Dutch fitness guru Raymond Verheijen.
"Liverpool were already struggling with injuries before Klopp arrived, so to introduce this pressing game over this bury period was asking for trouble," he told MirrorFootball.
"The players were used to a possession game under Brendan Rodgers, which is physically less demanding.
"Then, all of a sudden, a new manager comes in with a new style. They need time to adapt. It's Russian roulette."
Verheijen insists Liverpool's stars are capable of playing Klopp's high-intensity game, given the right amount of rest in between games.
However, he says the German should have taken his time to change the style of play at Anfield.
"It is possible to play this high-pressing game, if you balance everything correctly," he added.
"He should have implement his style in a gradual way, or waited until after the Christmas period. But this would only happen if a coach is flexible.
"Unfortunately Klopp is more like a teacher. They have the same methods wherever they go. They work in the same way and ignore the external factors. It's a rigid approach.
"He needed to adapt to the situation, like Guus Hiddink at Chelsea. He is trying to create a positive atmosphere and over time we will see slight changes."
LIVERPOOL'S UNWELCOME HAMSTRING INJURY VICTIMS
PHILIPPE COUTINHO - Injured: January 5. Opponent: Stoke. Expected return: TBC.
DEJAN LOVREN - Injured: January 5. Opponent: Stoke. Expected return: TBC.
DIVOCK ORIGI - Injured: December 26. Opponent: Leicester. Expected return: Late January.
MARTIN SKRTEL - Injured : December 20. Opponent: Watford. Expected return: Late February.
JORDAN ROSSITER - Injured: December 10. Opponent: Sion. Expected return: TBC.
DANIEL STURRIDGE - Injured: December 6. Opponent: Newcastle. Expected return: Mid-January.
The Original Guide to Football Periodisation & How simple can it be? by Raymond Verheijen are available now.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Al die kritiek, wat zielig voor de vrouw en kinderen van Klopp. En voor zijn kleinkinderen. Of heeft hij die nog niet? 

- InnerHarbour
Ah Verheijen heeft ook weer een mening en heeft zijn 5 minutes of fame weer gekregen. Hij heeft geen idee wat Klopp uitvoerd op Melwood maar het is volgens hem niet goed. Mooi bedankt voor het geven van je mening, next. 
Van de week werd hem na Stoke ook gevraagd of hij niet teveel trainden en dat de spelers te weinig rust krijgen, waarop Klopp antwoorden, "trainen, trainen, het enige wat we doen is wedstrijden spelen".

Van de week werd hem na Stoke ook gevraagd of hij niet teveel trainden en dat de spelers te weinig rust krijgen, waarop Klopp antwoorden, "trainen, trainen, het enige wat we doen is wedstrijden spelen".
YNWA
Zet is called a flossefie!!Unfortunately Klopp is more like a teacher. They have the same methods wherever they go. They work in the same way and ignore the external factors. It's a rigid approach.
Maar opvallend is het toch wel?InnerHarbour schreef:Ah Verheijen heeft ook weer een mening en heeft zijn 5 minutes of fame weer gekregen. Hij heeft geen idee wat Klopp uitvoerd op Melwood maar het is volgens hem niet goed. Mooi bedankt voor het geven van je mening, next.
IK GELOOF!!!!!!
- InnerHarbour
Met IIori hebben we er in iedergeval weer een centre-back. Verder is Toure er morgen tegen Exeter niet bij en missen Lovren en Coutinho de wedstrijden tegen Arsenal en United volgende week. Coutinho waarschijnlijk 4 weken.

YNWA
- InnerHarbour
Het is het hele seizoen al aan de gang, misschien was de voorbereiding van Rodgers wel niet goed, of gewoon domme pech.Lionel schreef:Maar opvallend is het toch wel?
YNWA