Engeland en Schotland
Moderator: mods
- InnerHarbour
Re: Engeland en Schotland
InnerHarbour schreef:Leicester gaat dit niet volhouden, binnenkort komen de schorsingen en blessures en dan hebben ze absoluut geen selectie om het op te vangen.
A.s. zaterdag begint het bij voorbeeld al, dan gaan ze flink op hun bek, mark my words.

Helaas weer een hamstring blessure erbij nu de snelle Origi die een goede wedstrijd speelde tot zijn blessure. De ingevallen Benteke ronde af maar laat elke keer weer zien dat het zo'n beetje de enige kwaliteit is buiten kaatsen en doorkoppen. Aan de bal laat hij voornamelijk zijn gebrek aan handelingssnelheid zien. Liverpool was absoluut de betere en zetten Leicester vanaf het begin onder druk wat resulteerde in kansen en balbezit. Fijne wedstrijd. Was natuurlijk een leuke sfeer in OC na de zoveelste nederlaag van Lowietje en de win van Liverpool

YNWA
Klopp's spelletje is arbeidsintensief, IH. Ook bij Man U hagelt het blessures. Denk dat het lastig is voor continentale managers om de juiste mix te vinden vwb rust en belasting in de UK. De doorgaans superfitte Duitsers hebben een betere fysieke basis dan het vreemdelingenlegioen dat ie in Liverpool aantreft.
Kortom, hij gaat Duitse spelers kopen?
Het is decennia de gewoonte in Engeland geweest dat er een paar uurtjes niet al te scherp werd getraind en de manager dan een beetje stond toe te kijken om te bepalen dat hij de volgende wedstrijd weer dezelfde elf zou laten starten. Het idee van trainer om individuele spelers beter te maken en om als team beter te gaan samen spelen, zit er gewoon niet zo in.wimpey schreef:Klopp's spelletje is arbeidsintensief, IH. Ook bij Man U hagelt het blessures. Denk dat het lastig is voor continentale managers om de juiste mix te vinden vwb rust en belasting in de UK. De doorgaans superfitte Duitsers hebben een betere fysieke basis dan het vreemdelingenlegioen dat ie in Liverpool aantreft.
Licht trainen, zware wedstrijden. Suffe trainingen, leerzame wedstrijden, daar moest de ontwikkeling van spelers uit komen, uit zichzelf dus. Niet oefening baart kunst, maar al doende leert men. Als je op de training veel wil doen moet je de fitheid heel erg goed in de gaten houden en managen.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Hij zal z'n selectie weerbaarder en belastbaarder moeten maken. En slim moeten inkopen, met een kleiner budget dan the big spenders. Kan me voorstellen dat ie er n paar uit de BuLi plukt om de rest van z'n selectie mee te sleuren.Yopi schreef:Kortom, hij gaat Duitse spelers kopen?
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Zou leuk zijn als Liverpool de aansluiting naar de top weer kan maken. Zal nog lastig zat worden, maar goed.
Ben wel benieuwd in hoeverre Klopp zijn stempel kan drukken op het aankoopbeleid. Liverpool en succesvol inkopen is geen gouden combinatie.
Ben wel benieuwd in hoeverre Klopp zijn stempel kan drukken op het aankoopbeleid. Liverpool en succesvol inkopen is geen gouden combinatie.
Wie zou Klopp dan moeten halen?
- InnerHarbour
Vanavond toch nog even in OC geweest, het is een feestmaand natuurlijk. Een beter Liverpool tegen een slechte tegenstander. Benteke deed wat hij kan, goals maken, kaatsen en doorkoppen aan de bal houd je je hard vast. Slechte scheids maar dat weten we van hem. Was een wedstrijd voor 1-4 maar de mensen die het verschil moeten maken gaven niet thuis, nu ja gewonnen en daar ging het om.
YNWA
En ManU bijgehaald. Dat moet toch ook goed doen. :-)InnerHarbour schreef:Vanavond toch nog even in OC geweest, het is een feestmaand natuurlijk. Een beter Liverpool tegen een slechte tegenstander. Benteke deed wat hij kan, goals maken, kaatsen en doorkoppen aan de bal houd je je hard vast. Slechte scheids maar dat weten we van hem. Was een wedstrijd voor 1-4 maar de mensen die het verschil moeten maken gaven niet thuis, nu ja gewonnen en daar ging het om.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Geen idee. Heb geen zicht op de zwakke plekken van Liverpool, want ik zie ze amper voetballen. Volgens mij hebben ze genoeg creativiteit op het middenveld en aanvallend is het oké. Benteke is volgens mij niet echt de ideale spits voor Klopp, dus wie weet dat hij daar iets wil gaan doen. En verdedigend kan het allemaal wel wat impulsen gebruiken. Het zou mij niet verbazen als hij aanklopt bij zijn vorige werkgever, hoor. Gundogan, Aubameyang. Dat soort jongens.Yopi schreef:Wie zou Klopp dan moeten halen?
Geld? Klopp?
Lekker weertje in Manchester.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Swansea voetbalt een stuk beter dan Manchester United.
Het publiek ergert zich mateloos aan de terugspeelballen op De Gea.
Het publiek ergert zich mateloos aan de terugspeelballen op De Gea.
Hele matige pot van Manchester voorlopig. Ze komen nauwelijks tot kansen ook.
Wat weinig goals zeg vanmiddag. Zes wedstrijden tegelijk bezig en halverwege alleen maar 1 doelpunt (van Van Aanholt) bij Sunderland - Aston Villa.
Liverpool kan op deze manier elke gooi naar een titel wel vergeten, Man U gaat er echt niet mee wegkomen om ook tegen Swansea wéér doelpuntloos te blijven. Dat accepteert het publiek nooit.
Liverpool kan op deze manier elke gooi naar een titel wel vergeten, Man U gaat er echt niet mee wegkomen om ook tegen Swansea wéér doelpuntloos te blijven. Dat accepteert het publiek nooit.
- InnerHarbour
Oké we zijn 6 weken, 11 wedstrijden en een boel pintsInnerHarbour schreef:De komende 6 weken speelt Liverpool 11 maal. Zaterdag begint het uit tegen City. Acht competitie rondes met natuurlijk het prachtige Kerst + Oud en Nieuw programma, te weten op 19, 26, 28/30 december en 2 januari (ik hoop dat ze in O'Casey's voldoende bier inslaan). Twee wedstrijden in de Europa Cup en nog eentje in de League Cup uit bij Southampton. Ik ben benieuwd hoe we ervoor staan op 3 januari als de kruitdampen opgetrokken zijn maar ik kan jullie verzekeren dat ik er bijzonder veel zin in heb.

Keeper blijft een probleem, zeker met hoge ballen, een verdediging met goede koppers maar geen uitmuntende heeft een keeper nodig die eruit komt met ballen in het doelgebied, we krijgen veel te veel goals tegen vanaf de flanken waarbij de keeper op zijn lijn blijft of de bal uit zijn handen laat vallen.
Fullbacks zijn snel en goed maar op centre back is versterking nodig. Shako is een favorietje van mij, verdedigend sterk aan de bal minder. Skrtel is in de duels goed maar positioneel zwak, verder komt er bijna altijd wel een foutje om de hoek kijken en Lovren, tja wat moet je daar van zeggen, ik weet het niet maar ik zit nooit met een gerust gevoel naar hem te kijken.
Op het middenveld is Can met afstand de beste, Lucas (wordt wel wat trager is met name goed in een rol waar LFC onder druk staat en hij met zijn kont tegen de verdediging aan kan spelen). Milner en Hendo zijn te afwisselend. Soms goed en dan weer minder goed maar het grootste probleem ligt voorin. We scoren veel te weinig en er zijn er een paar gewoon lui. Lalana (is gewoon een omgebouwd wijf) en Beteke vooral die lopen erbij maar sparen zichzelf. Beteke kan kaatsen en instinctief een goal maken maar voetballend en wanneer hij tijd heeft om na te denken gaat het volkomen mis. Sturridge is zondermeer de beste centrumspits maar geblesseerd of onderweg dat te worden en Obigi is jong en bloedsnel maar moet nog rijpen en ….. geblesseerd. Coutinho, tja de fans vinden hem geweldig maar ik vind hem veel te vaak niet thuisgeven, op de momenten dat zijn extra klasse het verschil moeten maken is hij er veel te vaak niet en dat brengt me bij Firmino, hoog aangeprezen kwam hij uit de Duitse competitie over en op 2 wedstrijden na waarin hij echt wat liet zien is hij tot nu toe een grote teleurstelling, wedstrijden gaan volkomen aan hem voorbij hij gaat achter zijn man staan en je ziet hem niet. Erg jammer.
YNWA
Ik dacht 12 gespeeld en 4 verloren onder Klopp, met 3 gelijkspelen is dat dan 18 uit 12. 1.5 punt per wedstrijd, kom je op 57 uit. Dat is meestal toch een fraaie 7e plaats, en dit jaar misschien wel een 6e.InnerHarbour schreef:Oké we zijn 6 weken, 11 wedstrijden en een boel pintsverder. We hebben er 4 gewonnen (City, Swansea, Leicester en Sunderland) 1 gelijk (West Brom) maar ook 3 verloren (Newcastle, Watford en Westham) in de PL.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Kijk ff tegen wie hij allemaal speelde. Klopp presteert gewoon ruk hoor.
IK GELOOF!!!!!!
- InnerHarbour
Nee hoor Klopp doet het naar omstandigheden prima. LFC heeft nog teveel zwakke plekken, teveel geblesseerden en Klopp heeft nog niet een super fitte selectie van kunnen maken wegens te weinig trainingen en teveel wedstrijden.Lionel schreef:Kijk ff tegen wie hij allemaal speelde. Klopp presteert gewoon ruk hoor.
Be that as it may, hij zit nog in beide cups en in Europa met een selectie die niet de zijne is, verder verlangt hij van zijn selectie dat ze naar voren spelen, de tegenstander opjagen om ze snel mogelijk weer balbezit te krijgen.
Als hij volgend jaar ook 350 miljoen heeft mogen uitgeven, boring voetbal speelt niet meer in Europa of de league cup zit en met pijn en moeite 3 puntjes voorstaat op zijn rivaal zoals van Gaal dat nu allemaal ‘gepresteerd’

YNWA
Zo bijzonder is het toch niet wat ze presteren? Ik zie ze niet spelen hoor. Kijk alleen topwedstrijden
Maar zo een simpel rekensommetjes die Le T maakt slaat nergens op.

Maar zo een simpel rekensommetjes die Le T maakt slaat nergens op.
IK GELOOF!!!!!!
- InnerHarbour
Kom zeg Rishi de agenda van Le T ken je toch, ik hoef het toch niet te blijven uitleggen?
YNWA