Ajax O18 (Voorheen A1/O19)

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

wimpey

Re: Ajax A1

Bericht door wimpey » wo nov 04, 2015 2:15 pm

Alexander schreef: De jeugd van Ajax staat er prima op. Wel zaak dat de jongens van Jong zich doorontwikkelen.
Het gaat om de trainer van Ajax-1 en de TD. Die moeten hun ego opzij kunnen zetten en geen onzinaankopen doen. Ajax heeft goud in handen in de categorie 16-19 jaar.

Cruciaal voor deze gasten is dat de volgende trainer van Ajax-1 de lijn van De Toekomst trouw blijft en niet z'n eigen dogma's en blinde vlekken kan hanteren. Niemand zit te wachten op meer Hoorn, Viergever, Sanogo e.c. Ruim baan voor De Ligt, Dolberg, Beek, Eiting e.c.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo nov 04, 2015 2:20 pm

De Boer zet Riedewald, Bazoer en Tete toch gewoon wekelijks in de beginopstelling? Ik zie niet in dat als deze gasten goed zijn dat hij ze niet zou opstellen maar voorlopig zijn het nog steeds geen uitblinkers in JA. Het ligt aan hunzelf of ze spelen of niet.
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » wo nov 04, 2015 2:49 pm

InnerHarbour schreef:De Boer zet Riedewald, Bazoer en Tete toch gewoon wekelijks in de beginopstelling? Ik zie niet in dat als deze gasten goed zijn dat hij ze niet zou opstellen maar voorlopig zijn het nog steeds geen uitblinkers in JA. Het ligt aan hunzelf of ze spelen of niet.
De jongens die jij noemt hebben ook uren gemaakt in JA. En Bazoer en Tete hadden daar ook hun problemen tussen Bakker, Warmerdam, Acolatse e.c. Is ook niet erg, dat is de twilight zone tussen de oudste jeugd en seniorenvoetbal. Het gaat erom dat je talenten daar wat opsteken qua mentale weerbaarheid, handelingssnelheid en het fysieke aspect van seniorenvoetbal.

Het probleem is dat het TH miljoenen laat verdampen door allerlei kneuzen te halen, die qua talent minder zijn dan ventjes van De Toekomst. Die miljoenenaankopen zie je vaak na verloop van tijd terug in JA. Dat kan niet de bedoeling zijn. JA is bedoeld als step up vanaf De Toekomst, niet als afstapje of showroom vanuit de Arena. Ze verkloten zo 2 * kapitaal: enerzijds om jongens als Hoorn, Duarte te halen, anderzijds door de doorstroom van onderaf te frustreren. Ik hoop dat de stagiair die onzin een halt toeroept, maar dat zal wel niet...

Zodra ze dat wél doen, kan het mes aan 2 kanten snijden. Dan kan er kwalitatief worden ingekocht i.p.v. kwantitatief. En doordat je minder kwantiteit hebt, is er eerder en vaker een plekkie vrij voor een eigen jochie. Dus vandaar dat ik vind dat de sleutel tot een beter Ajax bij trainer Ajax-1 en TD ligt. Bij de jeugd zijn ze heel aardig bezig namelijk.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » wo nov 04, 2015 3:02 pm

:biggthumpup.gif:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo nov 04, 2015 3:13 pm

wimpey schreef:
InnerHarbour schreef:De Boer zet Riedewald, Bazoer en Tete toch gewoon wekelijks in de beginopstelling? Ik zie niet in dat als deze gasten goed zijn dat hij ze niet zou opstellen maar voorlopig zijn het nog steeds geen uitblinkers in JA. Het ligt aan hunzelf of ze spelen of niet.
De jongens die jij noemt hebben ook uren gemaakt in JA. En Bazoer en Tete hadden daar ook hun problemen tussen Bakker, Warmerdam, Acolatse e.c. Is ook niet erg, dat is de twilight zone tussen de oudste jeugd en seniorenvoetbal. Het gaat erom dat je talenten daar wat opsteken qua mentale weerbaarheid, handelingssnelheid en het fysieke aspect van seniorenvoetbal.

Het probleem is dat het TH miljoenen laat verdampen door allerlei kneuzen te halen, die qua talent minder zijn dan ventjes van De Toekomst. Die miljoenenaankopen zie je vaak na verloop van tijd terug in JA. Dat kan niet de bedoeling zijn. JA is bedoeld als step up vanaf De Toekomst, niet als afstapje of showroom vanuit de Arena. Ze verkloten zo 2 * kapitaal: enerzijds om jongens als Hoorn, Duarte te halen, anderzijds door de doorstroom van onderaf te frustreren. Ik hoop dat de stagiair die onzin een halt toeroept, maar dat zal wel niet...

Zodra ze dat wél doen, kan het mes aan 2 kanten snijden. Dan kan er kwalitatief worden ingekocht i.p.v. kwantitatief. En doordat je minder kwantiteit hebt, is er eerder en vaker een plekkie vrij voor een eigen jochie. Dus vandaar dat ik vind dat de sleutel tot een beter Ajax bij trainer Ajax-1 en TD ligt. Bij de jeugd zijn ze heel aardig bezig namelijk.
Be that as it may -geloof me ik ben het zeker met je eens over al die verkeerde aankopen al ben ik daarnaast van mening dat de echte versterkingen die Ajax direct beter maken niet voor 1 miljoen in de Nederlandse competitie komen spelen- denk ik dat als de door jou genoemde jonge spelers eraan toe zijn dat de Boer ze opstelt aangezien hij dat met de eerder genoemde drie ook gedaan heeft.
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » wo nov 04, 2015 3:30 pm

InnerHarbour schreef: denk ik dat als de door jou genoemde jonge spelers eraan toe zijn dat de Boer ze opstelt aangezien hij dat met de eerder genoemde drie ook gedaan heeft.
Vorig seizoen stond Serero meestal VM, Moisander of Viergever meestal LCV en Van Rhijn meestal RB. Dat liep nou niet echt lekker... Waren Bazoer, Riedewald en Tete ook toen al niet gewoon beter? Duurde immers nog lang voordat ze in het elftal kwamen.

FdB is op bepaalde vlakken een goede trainer. Zijn blinde vlekken staan progressie echter in de weg. Na dit seizoen is het wel een keer mooi geweest met hem en z'n vriendenclub.

Hopelijk komt er dan een trainer die wat minder defensief denkt. En die voor bijv. Dolberg gaat i.p.v. voor bijv. Sanogo. Geef die gasten vrijheid van expressie. Ik heb ook vandaag bij de A1 weer amper terugspeelballen gezien. Ajax speelt niet op Twickenham. Het kán: voorwaarts voetbal, goed positiespel, druk zetten. Je hebt enkel iemand nodig die het proces vanaf de Toekomst via JA naar de Arena in goede banen leidt.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo nov 04, 2015 3:41 pm

JA is prima voor de opleiding. Talenten krijgen daar een koude douche: het kan niet meer allemaal mooi en leuk, er moet gewerkt worden voor de centen. Wie loopt te showen, wordt door een of andere minder begaafde huisvader onder het gras gestopt.

Er moet een duidelijke lijn zijn: talenten krijgen de ruimte, spelers van buiten moeten echt iets toevoegen en mogen (binnen grenzen) iets kosten. Geen breedteaankopen meer. De lat lag de afgelopen jaren veel te laag.

Verder zou ik graag de speelstijl van deze A1 terugzien bij de grote jongens. Naar voren spelen, snel spelen, direct spelen, met lef spelen. Vergeet de grote rondo, die is verleden tijd.

In dit team zie ik vijf, zes spelers die Ajax 1 kunnen halen, met een paar uitblinkers ertussen. Garanties zijn er niet, maar het ziet er goed uit als Ajax erin slaagt de beste spelers van Ajax 1 nog even te behouden.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo nov 04, 2015 3:42 pm

@ Wim

Ik denk dat we het nog wel een tijdje met de Boer moeten doen als hij zelf niet weggaat, hij staat nu weer bovenaan, met een niet-denkbeeldige kans dat hij opnieuw kampioen wordt. Dat zou betekenen dat hij in de afgelopen zes seizoenen vijfmaal kampioen geworden is. Niemand binnen Ajax gaat hem dan ontslaan na zulke resultaten.

Nee, als Frank niet toe is aan een nieuwe uitdaging :smallgrin.gif: wordt hij de Ferguson van Ajax.
YNWA

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo nov 04, 2015 3:52 pm

Zeker Overmars niet, IH. Die vindt het zo wel best.

Maar ik denk dat De Boer het na dit seizoen wel gezien heeft.

Overigens vind ik dat De Boer weinig te verwijten valt. Hij bezoekt veel wedstrijden op de Toekomst, laat jonge spelers meetrainen, enz. Hij is nu eenmaal voorzichtig, conservatief.

Rooie

Bericht door Rooie » wo nov 04, 2015 7:02 pm

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo nov 04, 2015 9:40 pm

Zo, hoe oud zijn die Russen? :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Rooie

Bericht door Rooie » wo nov 04, 2015 9:50 pm

Eén eerstejaars A-junior, 8 tweedejaars A-junioren en 2 dispensatiespelers (19 jaar oud). Hoezo?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo nov 04, 2015 10:41 pm

Ze zagen er nogal volgroeid uit. Zeker vergeleken bij de spelers van Ajax. Maar ja, met 19 jaar kun je natuurlijk al best een baard hebben. Ziet er alleen wat vreemd uit. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do nov 12, 2015 12:33 pm

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo nov 25, 2015 2:39 pm

Vanavond de A1 tegen Moskou op de Toekomst? Wordt het uitgezonden? Of hebben ze Jonk liever niet in beeld? :smallgrin.gif:

zeux

Bericht door zeux » wo nov 25, 2015 3:02 pm

Yopi schreef:Vanavond de A1 tegen Moskou op de Toekomst? Wordt het uitgezonden? Of hebben ze Jonk liever niet in beeld? :smallgrin.gif:
Gaat iedere post over Ajax - over welk team dan ook - vanaf nu dit sjagrijn bevatten?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo nov 25, 2015 3:33 pm

Ik zat me ook af te vragen of het werd uitgezonden. Op die vreselijke nieuwe site kan ik er niks over vinden, maar ik vind daar überhaupt niks.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » wo nov 25, 2015 3:37 pm

Jöhnk schreef:Ik zat me ook af te vragen of het werd uitgezonden. Op die vreselijke nieuwe site kan ik er niks over vinden, maar ik vind daar überhaupt niks.
Ik kijk net voor het eerst weer op ajax.nl maar wat een bagger zeg! Echt heel slecht in elkaar gezet. Lijkt er trouwens niet op dat het uitgezonden wordt.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo nov 25, 2015 4:45 pm

Dat is dan opvallend, want de uitwedstrijd was wel via de stream te volgen.

Die website is inderdaad vreselijk. Ik kan niets meer vinden. :1evil.gif:

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo nov 25, 2015 5:12 pm

Je hebt wel een account nodig:
http://ajax.nl/streams/ajax-actueel.htm

En het verhaal achter de nieuwe site... :ajaxsmiley.gif:

http://www.marketingfacts.nl/berichten/ ... te-blijven
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Khraa

Bericht door Khraa » wo nov 25, 2015 5:17 pm

De comments zijn leuk!
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo nov 25, 2015 6:20 pm

En zeer terecht.

Wat een gelul, zeg! :excited.gif:

De wedstrijd blijkt toch gestreamd te gaan worden. Als er niet iemand aan het boycotten slaat, haha.

Een gehavende A1 vandaag. Maar 3-0 mag je natuurlijk nooit meer weggeven.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo nov 25, 2015 6:56 pm

1-0 door Sierhuis/Nouri.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo nov 25, 2015 6:59 pm

Balbezit op de helft van de tegenstander. Dit is domineren.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo nov 25, 2015 7:09 pm

Tempowisselingen ook. Even balbezit en dan PAF, de actie in de diepte. Is heel wat anders dan steeds tempoloos breed.

De voorzetten van Dekker zijn vandaag onder de maat. Anders was het allang 3,4-0.

Eiting is weer de generaal. Zoals hij zich vrijspeelt... :biggthumpup.gif:

Nunnely komt los, gaat beter spelen.

Hoppa, Sierhuis. Kort na rust. Eindelijk een goede voorzet.
Sierhuis is aan de bal veel beter geworden.

Plaats reactie