Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Lionel

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » za okt 31, 2015 6:13 pm

wimpey schreef:Normal one in, special one out :hypocrite.gif: Klopp is topp, zo belangrijk on een inspirerend leider te hebben.

Chelsea werd gewoon weggespeeld, Liverpool liet via het middenveld 'gewoon' heel goed voetbal zien met Lucs Leiva (onderschatte speler m.i.), Coutinho en Firmino. Het kán dus wel in Engeland. Maar je hebt er wel een topmanager voor nodig.

Klopp is wel erg opgefokt langs de lijn. Zeurkous Mourinho ergerde zich een ongeluk aan hem. :smallgrin.gif:
Grote sterken mannen op het middenveld bij Liverpool :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za okt 31, 2015 6:39 pm

zeux schreef:Die aanvallende impotentie van United begint wel zorgelijk te worden.
De consequentie van de speelwijze.

wimpey

Bericht door wimpey » za okt 31, 2015 6:53 pm

Alweer een incident?

zeux

Bericht door zeux » za okt 31, 2015 7:10 pm

Yopi schreef:
zeux schreef:Die aanvallende impotentie van United begint wel zorgelijk te worden.
De consequentie van de speelwijze.
Ik vrees het ja, werk aan de winkel voor Louis.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo nov 01, 2015 6:44 am

Klopp had gekozen voor de bewegelijke Firmino tussen de grote verdedigers van Chelsea. Een tactiek die na 5 minuten alweer de kast inging na de 1-0. Chelsea was op dat moment beter maar aangezien ze een voorzichtige coach hebben gingen ze achterover leunen. Foutje. Onder aanvoering van Lucas en Milner werd Liverpool steeds sterker met de tot dan wederom onzichtbare Coutinho als afmaker.

Al snel na rust Beteke erbij en toen ging het pas echt lopen.

BTW, verschrikkelijke home ref, Costa die weer mag naschoppen Terry die in het strafschopgebied ongestraft hands maakt en Willian hoefde maar aan vallen te denken en hij had de vrije trap al mee. :1evil.gif:

Weer drie plaatsen opgeschoven, ik begin al dorst te krijgen Rishi. :hypocrite.gif:
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo nov 01, 2015 7:12 am

:ajaxsmiley.gif:
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » zo nov 01, 2015 10:27 am

zeux schreef: Ik vrees het ja, werk aan de winkel voor Louis.
Er is altijd werk aan de winkel voor een manager natuurlijk... Denk dat ie de flossefie wat los moet laten. Hij heeft goede, intuïtieve spelers die nu vooral moeten nadenken en geen risico in hun spel kunnen leggen. Het is dermate op controle, balbezit en het defensieve aspect gericht dat het individuele talent en de onvoorspelbaarheid eruit worden gebeukt. Daar zal ie een evenwicht in moeten vinden. Iets minder flossefie, iets meer spelers loslaten en een margin of error tolereren... En niet zo koppig als een ezel zijn als destijds bij Bayern, want dan isoleert ie zichzelf ook in Manchester. Die kritiek van bijv. Scholes komt niet uit de lucht vallen en is niet ongenuanceerd, daar is wel degelijk gegronde aanleiding toe.
InnerHarbour schreef: Weer drie plaatsen opgeschoven, ik begin al dorst te krijgen Rishi. :hypocrite.gif:
Komt helemaal goed, IH. :biggthumpup.gif: Je ziet die groep opbloeien. En ze hebben zelf in de smiezen dat er individueel meer uit hen wordt gehaald en dat ze als team beter functioneren onder Klopp. Zei 't gister tegen m'n LFC-buddy: happy footie days around the corner for LFC. Manager en club: dat past gewoon bij elkaar.

zeux

Bericht door zeux » zo nov 01, 2015 10:54 am

wimpey schreef:
zeux schreef: Ik vrees het ja, werk aan de winkel voor Louis.
Er is altijd werk aan de winkel voor een manager natuurlijk... Denk dat ie de flossefie wat los moet laten. Hij heeft goede, intuïtieve spelers die nu vooral moeten nadenken en geen risico in hun spel kunnen leggen. Het is dermate op controle, balbezit en het defensieve aspect gericht dat het individuele talent en de onvoorspelbaarheid eruit worden gebeukt. Daar zal ie een evenwicht in moeten vinden. Iets minder flossefie, iets meer spelers loslaten en een margin of error tolereren... En niet zo koppig als een ezel zijn als destijds bij Bayern, want dan isoleert ie zichzelf ook in Manchester. Die kritiek van bijv. Scholes komt niet uit de lucht vallen en is niet ongenuanceerd, daar is wel degelijk gegronde aanleiding toe.
Tegenover de heat van Scholes staat de lof van Neville. Zo kun je altijd tegen- of voorstanders vinden.
Maar het is natuurlijk overduidelijk dat hij aanvallend een probleem heeft. En je analyse deel ik wel: laat de spelers meer vrij. Nevenprobleem kan dan wel zijn dat de verdediging dan kwetsbaar wordt. En het is de vraag of Rooney de ideale spits is. Ik denk dat de roep om in de winter een échte spits te kopen heel luid gaat worden in Manchester. Moet je natuurlijk nog steeds wel zorgen voor aanvoer naar die spits...
November en december worden belangrijke maanden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » zo nov 01, 2015 11:00 am

Neville denkt als een verdediger dus uiteraard vindt ie het wel best.

Rooney is geen spits meer en dat weet VGaal ook wel. Die gaat deze droogte aangrijpen om Rooney te slachtofferen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo nov 01, 2015 11:18 am

wimpey schreef: Komt helemaal goed, IH. :biggthumpup.gif: Je ziet die groep opbloeien. En ze hebben zelf in de smiezen dat er individueel meer uit hen wordt gehaald en dat ze als team beter functioneren onder Klopp. Zei 't gister tegen m'n LFC-buddy: happy footie days around the corner for LFC. Manager en club: dat past gewoon bij elkaar.
Mooi voorbeeld vind ik Mamadou Sakho die onder Rodgers nauwelijks aan spelen in 1 toekwam. Vanaf de eerste wedstrijd onder Klopp stond deze jongen die gebouwd is als een Tiger-tank erin en volgens mij is die een van de eerste die de trainer opschrijft als hij de opstelling maakt. Kijk die Lovren zal best wel een mooiere voetballer zijn ( ik geef toe het ziet er bij Sakho soms wat onbeholpen uit), maar is verdedigend instabiel. Sakho is een beest waar je een bijzondere onprettige middag tegen hebt, Costa had het ook snel gezien en ging fijn bij Skrtel lopen. :smile-ajax.gif:

Afbeelding
YNWA

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo nov 01, 2015 2:01 pm

Raymon schreef:Neville denkt als een verdediger dus uiteraard vindt ie het wel best.

Rooney is geen spits meer en dat weet VGaal ook wel. Die gaat deze droogte aangrijpen om Rooney te slachtofferen.
Van Gaal is een goede trainer, maar hij moet wel met zijn tijd mee. Wat hij vroeger deed werkt niet meer: rustig opbouwen, rondspelen, enz.

MU is gemakkelijk te bestrijden. Laat maar komen, er gebeurt toch weinig. En dan hopen op momentjes in de omschakeling.

wimpey

Bericht door wimpey » zo nov 01, 2015 6:20 pm

Raymon schreef: Rooney is geen spits meer en dat weet VGaal ook wel. Die gaat deze droogte aangrijpen om Rooney te slachtofferen.
Het is een beetje bon ton aan het worden om op Rooney in te hakken. Hij is net als LVG deel van het probleem én deel van de oplossing. Z'n stats zijn niet veel slechter dan voorheen. Hij heeft maar een paar seizoenen gehad waarin ie de stats van een topscorer had. Alleen had Man U toen veel meer scorend vermogen dan het nu heeft. Ze hebben na 11 wedstrijden een goal difference van 7.

LVG over Rooney:
Over Wayne Rooney had hij ook nog een goed woordje over. ,,De beste aanvoerder die ooit onder mij gespeeld heeft.''

Maar Van Gaal roemde niet alleen Rooney, maar nog een viertal spelers. Ronald de Boer, Luis Figo, Philipp Lahm en Bastian Schweinsteiger noemde hij 'de beste spelers onder mijn bewind'.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo nov 01, 2015 6:26 pm

Ronald de Boer stelde hij haast nooit op bij Barcelona. Luis Enrique was beter.

wimpey

Bericht door wimpey » zo nov 01, 2015 6:50 pm

Yopi schreef:Ronald de Boer stelde hij haast nooit op bij Barcelona. Luis Enrique was beter.
RdB heeft er veel te weinig uitgehaald. Ik denk dat hij de drive miste. Zie je nu ook: hij wil relaxed leven. Daar is ie destijds in Barcelona waarschijnlijk al mee begonnen... Luis Enrique was / is een gifkikker.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma nov 02, 2015 10:14 am

Luis Enrique was ook een zeer goede voetballer. Ronald natuurlijk ook. Maar Luis Enrique scoorde vaak belangrijke doelpunten.

De Boertjes zijn juist winnaars. Ronald net zo goed. Maar hij speelde op een positie waar enorm veel concurrentie was, in tegenstelling tot zijn broer.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma nov 02, 2015 10:15 am

En Ronald had een chronische blessure aan zijn knie.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma nov 02, 2015 10:22 am

Een van de grappigste dingen uit die tijd vond ik zijn uitspraak na zijn overgang: altijd lekker in korte mouwen spelen en trainen.

Nauwelijks een jaar later zat hij in Schotland. :smile-ajax.gif:
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma nov 02, 2015 11:23 am

En hij komt er weer mee weg, zowel tijdens de wedstrijd als op de burelen van de FA.
YNWA

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » di nov 03, 2015 10:44 pm

Die PL ploegen van niks pakken zes punten uit twee CL wedstrijden. Ik heb ManU niet gezien, beetje saai en statisch op het moment, maar het zal Lowie niet slecht uitkomen dat zijn team gewoon op kop staat in de poule. Verder heeft hij, gezien de aard van de media in Engeland, niet over geluk te klagen dat Mourinho op het ogenblik de gebeten hond is. Altijd lekker, zo'n bliksemafleider. Een in-haardspelden-bij-de-bakker roggelgedrocht als Scholes ligt altijd op de loer om via de media een storm aan te wakkeren.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo nov 04, 2015 7:48 am

City is zelfs al door naar de volgende ronde in een poule met Juventus, Sevilla en Borussia Mönchengladbach. Niet slecht gedaan van ze.
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » wo nov 04, 2015 9:19 am

Monkey Tonk schreef: Ik heb ManU niet gezien, beetje saai en statisch op het moment, maar het zal Lowie niet slecht uitkomen dat zijn team gewoon op kop staat in de poule.
Een beetje... :smallgrin.gif: Duppie op z'n kant. Doumbia had de 0-1 op de voet, De Gea redde Man U weer eens. Effe later de 1-0 door die zgn. slechte spits.

Wat me bij Man U herhaaldelijk opvalt, is dat de spelers die er onder SAF al waren nog steeds de besten zijn: De Gea, Smalling, Rooney, Carrick en gisteren vooral Lingard. LVG zou zgn. een slechte selectie hebben geërfd van SAF en Moyes, maar het zijn juist zijn aankopen die het niveau omlaag halen.

Khraa

Bericht door Khraa » wo nov 04, 2015 9:47 am

Martial doet het toch niet slecht en Blind heeft ook (zeker in het begin van het seizoen) prima gepresteerd.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Le T.

Bericht door Le T. » wo nov 04, 2015 9:59 am

wimpey schreef:
Monkey Tonk schreef: Ik heb ManU niet gezien, beetje saai en statisch op het moment, maar het zal Lowie niet slecht uitkomen dat zijn team gewoon op kop staat in de poule.
Een beetje... :smallgrin.gif: Duppie op z'n kant. Doumbia had de 0-1 op de voet, De Gea redde Man U weer eens. Effe later de 1-0 door die zgn. slechte spits.

Wat me bij Man U herhaaldelijk opvalt, is dat de spelers die er onder SAF al waren nog steeds de besten zijn: De Gea, Smalling, Rooney, Carrick en gisteren vooral Lingard. LVG zou zgn. een slechte selectie hebben geërfd van SAF en Moyes, maar het zijn juist zijn aankopen die het niveau omlaag halen.
Smalling is onherkenbaar, DeGea is een stuk beter geworden, Carrick wisselt sterke wedstrijden af met hele zwakke, Rooney behoort wekelijks tot de slechtste spelers en Lingaard is een lekker levendig talentje dat veel fout doet, Martial was voor het eerst niet bij de allerbeste spelers. Eén freak kans van CSKA en als een deel van de kansen een beetje fatsoenlijk was afgerond dan was het een comfortabele 3 of 4-0 geworden, Rooney miste de niet te missen kans niet, maar had er nog wel eentje meer mogen maken. Maar vooral blijven zoeken.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey

Bericht door wimpey » wo nov 04, 2015 10:15 am

Khraa schreef:Martial doet het toch niet slecht en Blind heeft ook (zeker in het begin van het seizoen) prima gepresteerd.
Martial is een groot talent. Shaw en Depay ook. Kwartje moet bij de laatste nog effe vallen, maar die investeringen gaan zich zeker uitbetalen.

Di Maria, Falcao waren vergissingen. Schneiderlin, Schweinsteiger, Rojo, Blind, Darmian, Valdes, Romero, Herrera: daar liggen de grote clubs dus niet wakker van he. Juist in dat segment van de markt was er veel winst te behalen voor Man U. Wanneer je Moyes of een andere willekeurige manager dat budget had gegeven, dan hadden ze het qua aankopen niet minder gedaan.

Je ziet een 'lack of progress' bij Man U. Niet zozeer bij de spelers die er al waren, die ontwikkelen zich wel. Maar juist de aankopen kunnen niet voor een boost zorgen. En dus blijft het LVG-effect relatief beperkt. En kun je je na bijna 1,5 seizoen afvragen of hij de juiste man voor deze job is.

wimpey

Bericht door wimpey » wo nov 04, 2015 10:18 am

Le T. schreef: Maar vooral blijven zoeken.
En Le T. wil met een machtsvotum weer eens iedere vorm van discussie de kop indrukken. Way to go, son. :biggthumpup.gif:

Plaats reactie