Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Cruijff » za okt 17, 2015 3:06 pm

Yopi schreef:Ontzettend veel technische fouten aan beide kanten. Dan is Eriksen ene licht in de duisternis.
Eriksen een klein lichtpuntje ja.

Niet dat hij nu zo dominant aanwezig was, maar hij speelde in ieder geval niet echt bijna letterlijk elke pass in de voeten van iemand van de andere ploeg. De bal gewoon naar een speler van je eigen team passen was voor die andere 21 blijkbaar te moeilijk. :aai.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za okt 17, 2015 3:15 pm

LVG passeert Blind én Depay. Heeft dinsdag ook zitten kijken. :smallgrin.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » za okt 17, 2015 3:49 pm

Staan met 0-2 voor bij Everton.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » za okt 17, 2015 3:59 pm

Yopi schreef:LVG passeert Blind én Depay. Heeft dinsdag ook zitten kijken. :smallgrin.gif:
Memphis passeren, ok. Die zat niet lekker in zijn vel. Maar Blind speelde goed bij ManU. Zo'n jongen kun je volgens mij beter laten spelen om zo snel mogelijk de vervelende smaak weg te spoelen.

Koeman stelt van Dijk wel op, en die scoort meteen. Voor wie zou je liever spelen?

Manchester verder heel zakelijk naar een 2-0 ruststand bij Everton. Lage amusementswaarde.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za okt 17, 2015 4:03 pm

Alsof een andere trainer in de PL Blind zou halen.

Tegen Arsenal was Blind zwak. Heeft problemen met dynamische tegenstanders.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » za okt 17, 2015 4:07 pm

Tegen Arsenal was heel United zwak. Blind is gewoon aan een prima seizoen bezig. Goed spelinzicht, goed positiespel. Maar misschien zit hij in een dip. Bij Oranje zag het er de laatste wedstrijd niet uit. Van Gaal neemt denk ik geen risico na het verlies tegen Arsenal, maar Koeman laat zien hoe het ook kan. Die heeft meteen zijn verdediger terug, waar Blind nu in het vervelende gevoel door mag sudderen.

Van Gaal schuift wel erg veel. Nu staat Rooney weer in de spits en Martial op de plek van Memphis. Rooney bakt er het hele seizoen al weinig van op die plek, terwijl Martial er juist levensgevaarlijk was.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » za okt 17, 2015 4:19 pm

Dus scoort Rooney meteen de 3-0...

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za okt 17, 2015 4:43 pm

Dat was dus een cadeautje. Everton bakt er niets van.

Ben maar iets anders gaan kijken. Slaapverwekkend, die wedstrijd.

Lees steeds dat de PL in de breedte zo sterk is. Daar zorgen Liverpool, de Spurs en Everton dan niet voor. Wat een gepruts. :biggrin.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za okt 17, 2015 5:31 pm

Yopi schreef:
Everton bakt er niets van. Ben maar iets anders gaan kijken. Slaapverwekkend, die wedstrijd.

Lees steeds dat de PL in de breedte zo sterk is. Daar zorgen Liverpool, de Spurs en Everton dan niet voor. Wat een gepruts. :biggrin.gif:
Straks over ruim een uur is er weer live Eredivisie op de kanalen te zien. :smile-ajax.gif: Live vanuit Almelo een kraker van een wedstrijd. IH zal het met me eens zijn, dat is het echte voetbal. :smallgrin.gif:

Le T.

Bericht door Le T. » za okt 17, 2015 5:40 pm

Everton uit is het soort wedstrijd dat de PL zo zwaar maakt, niet te verwarren met goed. Als je dan Everton goed weg laat komen met 3-0 dan gaat er iets erg goed. Arsenal was een incident, en dan bedoel ik niet een De Boer incident, voor de rest is elke wedstrijd 3 keer scoren uit een mogelijkheid of 8 en weinig weggeven.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Lionel

Bericht door Lionel » za okt 17, 2015 5:41 pm

De enige spelers die de PL leuk maken om naar te kijken zijn 1.70 of korter.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za okt 17, 2015 5:51 pm

Everton speelde niet snel genoeg. Elke ploeg die met veel tempo en beweging voorin speelt heeft kans tegen MU. Arsenal heeft laten zien hoe dat moet. De uitslag van vorige week was zeker geen incident. MU is een statische ploeg; zolang dat zo blijft zie ik ze niet aansluiten bij de top.

Wedstrijd van vandaag was traag en weinig dynamisch. Dan is MU in zijn element.

Uiteraard lopen er in de PL betere voetballers dan in de Eredivisie. Maar we moeten niet overdrijven, er is ruimte genoeg voor prutsers. Voor het feit dat de Engelse clubs kunnen kopen wie ze willen valt het niveau me tegen.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » za okt 17, 2015 7:49 pm

Yopi schreef: Uiteraard lopen er in de PL betere voetballers dan in de Eredivisie. Maar we moeten niet overdrijven, er is ruimte genoeg voor prutsers. Voor het feit dat de Engelse clubs kunnen kopen wie ze willen valt het niveau me tegen.
Geef het tien jaar. Het Engelse voetbal is historisch zwak op taktisch gebied. Al die buitenlandse trainers zijn dat aan het veranderen. Mourinho, LVG, Klopp, het is nogal wat. Dat gaat op de langere termijn echt wel vruchten afwerpen. Het voetbal zit daar in de lift, alleen is de vooruitgang nog niet constant genoeg. Wat een team als City af en toe laat zien is wereldtop, maar een week later zijn ze de weg weer kwijt. Waar dat precies aan ligt? :confused.gif:

United gaf vandaag nauwelijks ruimte weg. Ze leunden veel meer achterover dan tegen Arsenal. Heb je een counter gezien van Everton?

Arthur

Bericht door Arthur » za okt 17, 2015 7:52 pm

Die buitenlandse trainers lopen daar al jaar en dag, dus ik verwacht niet dat het na nog eens 10 jaar tactisch ineens wel gaat dagen daar.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » za okt 17, 2015 7:54 pm

Arthur schreef:Die buitenlandse trainers lopen daar al jaar en dag, dus ik verwacht niet dat het na nog eens 10 jaar tactisch ineens wel gaat dagen daar.
De top vier - City, Chelsea, ManU, Arsenal - spelen Europees hoor. Het niveau is vaak hoog. De vraag is waarom het niet constant hoog is. Ik denk dat het te maken heeft met 'teveel wedstrijden', maar dat is moeilijk te bewijzen. Het zou dezelfde reden zijn waarom Engeland constant flopt op de grote toernooien, en ver onder het niveau blijft van de kwalificatie.

In de PL betaalt een topteam een hele hoge prijs voor een mindere periode. Wil Chelsea dit jaar nog een kans maken, dan moeten ze zes of zeven maanden voluit. Later in het seizoen (dwz de latere ronden van de CL), en na het seizoen (EK of WK) betaal je daar de prijs voor. Heb het al eerder gezegd, maar wat dat betreft is Europa geen maatstaf. Als je lekker rustig door je eigen nationale competitie kunt fietsen heb je natuurlijk meer over in april en mei.

Arthur

Engeland en Schotland

Bericht door Arthur » za okt 17, 2015 8:09 pm

Dat het Engelse elftal niet presteert komt omdat er geen enkele Engelse voetballer tot de absolute top behoort.

Over de PL zou je gelijk kunnen hebben, maar ik heb vaak het gevoel dat men eerst aanneemt dat de PL de beste competitie zou moeten zijn en vervolgens excuses bedenkt waarom dat er niet uitkomt. Een simpelere verklaring is dat ze daar gewoon niet zo goed zijn als veel mensen denken.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za okt 17, 2015 8:33 pm

Arthur schreef:Dat het Engelse elftal niet presteert komt omdat er geen enkele Engelse voetballer tot de absolute top behoort.

Over de PL zou je gelijk kunnen hebben, maar ik heb vaak het gevoel dat men eerst aanneemt dat de PL de beste competitie zou moeten zijn en vervolgens excuses bedenkt waarom dat er niet uitkomt.
Klopt beiden denk ik ja, de twee stellingen die je hier doet.

Wie is in jullie ogen de beste voetballer van Engeland? In mijn ogen nog immer met vrij grote afstand op de rest Wayne Rooney en hoe lang is hij dat al wel niet? Best veelzeggend.

Een Engelse variant op Arjen Robben hebben ze gewoonweg niet. En zelfs amper een Engelse Wesley Sneijder.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » zo okt 18, 2015 12:58 am

sterling, smalling, shaw. Rooney is zeker niet de beste voetballer.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo okt 18, 2015 6:26 am

Benji schreef:Zometeen het moment van de waarheid voor je, IH. Instant success of wordt de hoop meteen de kop ingedrukt?
In het eerste half uur werd onmiddellijk duidelijk waar Klopp voor staat en was er maar één ploeg op het veld, elk balbezit van Spurs werd onmiddellijk afgejaagd door diversen spelers wat resulteerde in 90% balbezit en een kopbal onderkant lat voor Liverpool.

Na dit half uur bleek weer eens dat je een stuk minder conditie nodig hebt voor het boring (Ajax) voelbal dat er onder Rodgers gespeeld werd en werd het zelfs voor de tot dan toe onzichtbare pseudo vedette Eriksen mogelijk om zijn obligate breedte passjes te geven.

Het eerste half uur beloofd veel voor de rest van het seizoen met Klopp aan het roer. :biggthumpup.gif:

BTW, die Braziliaanse tuinkabouter zal een boel moeten verbeteren om zijn gebrek aan lengte en fysiek te compenseren in het spel wat Klopp voorstaat.
YNWA

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo okt 18, 2015 9:17 am

Wie bedoel je? Firmino of Coutinho?

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo okt 18, 2015 10:11 am

Raymon schreef:sterling, smalling, shaw. Rooney is zeker niet de beste voetballer.
Hmm dat kan ik toch niet helemaal met je eens zijn. Rooney is niet alles, althans hij is niet de speler die een team, wanneer hij in je ploeg zit, opeens wereldtop maakt ipv wereldtop maar voor die 3 die jij noemt geldt dat al helemaal niet.

Shaw bijvoorbeeld is weliswaar erg talentvol, maar in mijn ogen ook een enorme brokkenpiloot.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo okt 18, 2015 10:12 am

@ Peter De laatste, de eerste is nog geblesseerd
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo okt 18, 2015 10:14 am

InnerHarbour schreef:
Benji schreef:Zometeen het moment van de waarheid voor je, IH. Instant success of wordt de hoop meteen de kop ingedrukt?
In het eerste half uur werd onmiddellijk duidelijk waar Klopp voor staat en was er maar één ploeg op het veld, elk balbezit van Spurs werd onmiddellijk afgejaagd door diversen spelers wat resulteerde in 90% balbezit en een kopbal onderkant lat voor Liverpool.

Na dit half uur bleek weer eens dat je een stuk minder conditie nodig hebt voor het boring (Ajax) voelbal dat er onder Rodgers gespeeld werd en werd het zelfs voor de tot dan toe onzichtbare pseudo vedette Eriksen mogelijk om zijn obligate breedte passjes te geven.

Neuhhh de reden dat Eriksen in zo'n wedstrijd makkelijk mee kon is omdat Eriksen (ook niet bepaald mijn favoriet aller tijden) als één van de weinigen enigszins wat slimheid in zijn spel heeft, omdat de anderen gewoon simpelweg techniek missen of te dom zijn om wanneer het even net iets te snel gaat een oplossing nog te zien.

Jij hebt Liverpool de Spurs een half uur achtereen goed af zien jagen? :smallgrin.gif: 30 minuten lang??? Dan heb je ze een heel stuk langer beter bezig gezien dan ze in mijn ogen waren. Zo kan ik ook wel beweren dat 2 weken terug Ajax goed aan de wedstrijd tegen PSV begon :hypocrite.gif: en helaas hielden ze die goede start maar 8 minuten vol. :hypocrite.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo okt 18, 2015 10:39 am

InnerHarbour schreef:@ Peter De laatste, de eerste is nog geblesseerd
Ah ok. Ik ben erg benieuwd of die Coutinho ooit de stap gaat maken tot 'topspeler'. Vond het toentertijd onbegrijpelijk dat Inter 'het' er niet uit kreeg en hem van de hand deed, maar als ik je goed begrijp, dan is het bij Liverpool ook nog altijd wel een twijfelgeval?

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo okt 18, 2015 10:57 am

Onder Rodgers ging het nog wel daar lag het tempo lager al zakte hij ook vaak weg en zag je hem hele delen van de wedstrijd niet. Gister was het nog erger, deed mee in het afjagen van de tegenstander maar bracht werkelijk niets extra's, tja dan heb je niet veel aan hem.
YNWA

Plaats reactie