Klopt.Boabdil schreef:So, dus de volgende keer heb ik een reden om niet naar Ajax te gaan.

Moderator: mods
Klopt.Boabdil schreef:So, dus de volgende keer heb ik een reden om niet naar Ajax te gaan.
InnerHarbour schreef:Oh ja, rent vak 410 nu samen met de F-side hard weg?Cruijff schreef: 410 & de F-side, die zijn anno 2015 meer een eenheid dan het merendeel van de buitenstaanders denkt.
Als je, met het huidige supportersbeleid op de Arena boulevard zo'n "verkeersovertreding" maaktInnerHarbour schreef:Ik rij gewoon weg met een Golf Buggy.
Duidelijkheid scheppen over het hoe en waarom. Het verhaal van 410 klopt blijkbaar niet helemaal.Alexander schreef:Welk doel heeft Ajax om deze video online te zetten?
Die zal heel aardig kloppen.Vak410.nl schreef:In plaats van in gesprek te gaan of te vragen of we wilden vertrekken is er besloten 126 man op te pakken en 3 dagen vast te houden met verdenking van openlijke geweldpleging tegen een hek en huisvredebreuk. Bij elke andere situatie zou zijn gekozen voor een identiteitscheck in plaats van de buitensporige maatregelen die nu zijn gekozen.
Ajax.nl schreef:Desalniettemin heeft een groep personen zich, voor een deel door gebruikmaking van geweld, onrechtmatig toegang weten te verschaffen tot het (gesloten) clubhuis. Hierbij is tevens het toegangshek vernield (zie videobeelden) en zijn daarnaast eigendommen van Ajax weggenomen.
Alexander schreef:Welk doel heeft Ajax om deze video online te zetten?
Het doel is dus voetbalsupporters van de eigen club criminaliseren.Alexander schreef:Welk doel heeft Ajax om deze video online te zetten?
Tja.Benji schreef:Begrijp met niet verkeerd, ik vind het ook onzin dat er 126 man 3 dagen hebben vastgezeten. Maar om te zeggen dat er niets gebeurd is, is onzin. Daarmee heb je jezelf op een achterstand gezet (na deze beelden).
Hier heb je echt gelijk in.Cruijff schreef: Goed bezig Ajax.... zeer succesvol op weg om je compleet te vervreemden van het fanatiekste deel van de aanhang. Van het enige groepje die tijdens je afgrijselijke voetbal 90 minuten achter je team staat en als enige de muil opentrekt in het meest sfeerloze stadion dat ooit gebouwd is.......
Met zo'n artikel kun je alle kanten uit. In de praktijk is de rechtspositie van de verdachte onder invloed van de rechtse kabinetten van de laatste decennia behoorlijk uitgehold en de behandeling van deze groep is daar voor mij weer een voorbeeld van.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Artikel 509hh Wetboek van Strafvordering.
Ajax-supporters niet welkom bij FC Utrecht
UTRECHT - Ajax-supporters zijn niet welkom bij de wedstrijd van hun club tegen FC Utrecht op 13 december. Burgemeester Jan van Zanen van Utrecht heeft dat donderdag besloten, omdat het risico te groot is dat de wedstrijd uitloopt op een veldslag tussen supporters van beide clubs. "Het is zeer betreurenswaardig dat dit nodig is", schrijft hij in een brief aan de gemeenteraad.
Tijdens de vorige wedstrijd tegen Ajax zongen FC Utrechters antisemitische liederen. De KNVB bestrafte dat met een geldboete en het bevel dat de Bunnikside, het vak waar de harde kern van FC Utrecht zit, bij de eerstvolgende wedstrijd tegen Ajax leeg moest blijven. De harde kern kan echter wel kaartjes kopen voor andere plaatsen in het stadion. Dat is niet beheersbaar volgens de gemeente.
“Het is betreurenswaardig dat de burgemeester deze maatregel heeft moeten nemen”, zegt Wilco van Schaik, algemeen directeur van FC Utrecht. “Bij voetbal horen over en weer supporters, zeker ook bij één van de mooiste wedstrijden van het jaar, want dat is FC Utrecht - Ajax. Tegelijkertijd begrijpen we deze beslissing. FC Utrecht - Ajax heeft de laatste jaren immers een bewogen voorgeschiedenis. Al met al is door de unieke uitspraak van de KNVB, waarna de club besloten heeft supporters te herplaatsen, een unieke situatie ontstaan die de wedstrijd onmiskenbaar een extra lading geeft.”