F1 en andere autosporten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: F1

Bericht door Cruijff » zo sep 20, 2015 4:52 pm

brigade zuid schreef:Zielig mannetje die Sainz. Klopt toch geen reet van dat hij Verstappen al 4 keer heeft voor laten gaan?
Dit seizoen?

Ik tel er in ieder geval wel al 2 of 3 waar over de radio gezegd is dat Verstappen meer 'Race Pace' had en dat hij dus niet met hem voor een positie mocht knokken. Al heeft Verstappen Sainz ook gewoon een aantal keer ingehaald alsof ze niet in één team met hetzelfde materiaal racen maar de één in een sport bolide en de ander op een driewieler. :smile-ajax.gif:

zeux

Bericht door zeux » zo sep 20, 2015 5:07 pm

Zoals ik hem tot nu toe heb gezien in interviews, denk ik dat Max volstrekt egocentrisch is. Alles is voor Bassie. Dat lijkt me ook de mentaliteit van een topsporter: alle focus op het persoonlijke doel. F1 is geen teamsport.

Dus ook al heeft Saintz hem 10 keer vriendelijk voorbij laten gaan, krijg niet het idee dat hij de favour dan terug zal doen. Met als consequentie dat Saintz er ook mee zal stoppen. Waar Max dan weer strontsjagrijnig over zal zijn, maar het vermoedelijk ook wel zal snappen. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo sep 20, 2015 5:14 pm

Tja, je teamgenoot is in de Formule 1 nu eenmaal je belangrijkste concurrent.

Die moet je niet volledig gaan saboteren, dan wordt het namelijk lastig functioneren in zo'n team, maar het is uiteraard wel de bedoeling dat je je teamgenoot tijdens de races jouw auto vooral aan de achterkant laat zien.

Iniesta

Bericht door Iniesta » zo sep 20, 2015 8:06 pm

Ligt er ook aan waar in de race dit gebeurd. Als in jet middendeel een door eeb andere strategie duidelijk sneller rijdt, is het niet verstandig om de ander in de weg te rijden.
Nu zitten ze op het eind van de race en wordt hem gewoon gevraagd om punten in te leveren. Deze teamorder sloeg daarom gewoon nergens op.

zeux

Bericht door zeux » zo sep 20, 2015 8:18 pm

Iniesta schreef:Ligt er ook aan waar in de race dit gebeurd. Als in jet middendeel een door eeb andere strategie duidelijk sneller rijdt, is het niet verstandig om de ander in de weg te rijden.
Nu zitten ze op het eind van de race en wordt hem gewoon gevraagd om punten in te leveren. Deze teamorder sloeg daarom gewoon nergens op.

Ik hoorde gisteren in het verslag tijdens de kwalificatie dat er via de Spaanse media gemopperd werd dat Verstappen wordt 'voorgetrokken' door het team. Zou die stalorder daarmee te maken hebben?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo sep 20, 2015 8:23 pm

Al zou het zo zijn, dan is het toch terecht aangezien Verstappen de betere van de twee is.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo sep 20, 2015 8:40 pm

Tja, Spanjaarden. Zelf in de sport de allergrootste valsspelers en dan gaan janken als ze ergens ongelijkheid denken te zien.
brigade zuid schreef:Al zou het zo zijn, dan is het toch terecht aangezien Verstappen de betere van de twee is.
En kun je nagaan hoeveel pech Verstappen nog heeft gehad. Nu is het 30 punten versus 11 punten, met hier en daar nog iets meer mazzel had dat zoontje van Jos helemaal een enorme voorsprong gehad.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo sep 20, 2015 10:55 pm

De renstal heeft Verstappen na afloop toch gelijk gegeven.

http://www.skysports.com/f1/news/12040/ ... eam-orders
The dispute came at the end of another hectic race for Verstappen, who was a lap down on the field during the early stages after stalling on the grid.

"The call was to let Carlos come by, but the whole race I had great pace, I was pulling away from everyone in the midfield, I was catching up to the guys in front so for me there was no reason to let him past," he said.

"I think if it was the other way round it would be the same thing."

According to Sky Sports F1's Ted Kravitz, a conversation between Verstappen and his father, ex-F1 driver Jos, might have prompted the decision.

"Effectively, what Jos said was 'I told Max if he ever gets in that position then say no, don't let him through and argue about it later. Because the moment you start to do that as a racing driver, people will lose respect for you'."

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma sep 21, 2015 7:45 am

Ik neem aan dat het Verstappen zijn schuld was dat hij niet wegkwam bij de start? Ik zie zijn fans er niets over zeggen/schrijven alleen hoe geweldig het was dat hij vanuit de pitsstraat op een ronde achterstand moest starten en toch nog achtste werd. :hypocrite.gif:

BTW, het negeren van stalorders is echt iets voor het kwalletje Max met zijn veel te grote ego en dat achteraf de stal roept dat hij daarin gelijk had is niets meer dan PR maar wordt natuurlijk gevroten door zijn fans.
YNWA

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma sep 21, 2015 9:01 am

InnerHarbour schreef:Ik neem aan dat het Verstappen zijn schuld was dat hij niet wegkwam bij de start? Ik zie zijn fans er niets over zeggen/schrijven alleen hoe geweldig het was dat hij vanuit de pitsstraat op een ronde achterstand moest starten en toch nog achtste werd. :hypocrite.gif:

BTW, het negeren van stalorders is echt iets voor het kwalletje Max met zijn veel te grote ego en dat achteraf de stal roept dat hij daarin gelijk had is niets meer dan PR maar wordt natuurlijk gevroten door zijn fans.
Wat heeft Max je misdaan? Die jongen heeft een over-mijn-lijk mentaliteit waar jij als echte kerel toch van moet houden? ;)
Whitey on the moon.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma sep 21, 2015 9:05 am

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma sep 21, 2015 9:23 am

GangstaRiB schreef:Wat heeft Max je misdaan? Die jongen heeft een over-mijn-lijk mentaliteit waar jij als echte kerel toch van moet houden? ;)
Hij is te klein. :hypocrite.gif:

Nee hoor flauwekul maar he rubs we the wrong way, een begenadigd coureur die het ongetwijfeld ver gaat schoppen maar ik vind hem eng, ik moet hem niet en die overdreven adoratie van zijn fans stoort me ook mateloos wat er fout gaat ligt altijd aan een ander, de auto maar nooit aan Max Verstappen zelf.

O ja en zijn vader vond toen ook al een engnek. :blackcat.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma sep 21, 2015 11:44 am

InnerHarbour schreef:
GangstaRiB schreef:Wat heeft Max je misdaan? Die jongen heeft een over-mijn-lijk mentaliteit waar jij als echte kerel toch van moet houden? ;)
Hij is te klein. :hypocrite.gif:

Nee hoor flauwekul maar he rubs we the wrong way, een begenadigd coureur die het ongetwijfeld ver gaat schoppen maar ik vind hem eng,
Alle Formule 1 coureurs zijn klein :smile-ajax.gif: als je een kerel van een beetje normale lengte bent dan pas je namelijk niet in zo'n auto. :smile-ajax.gif:
InnerHarbour schreef:O ja en zijn vader vond toen ook al een engnek. :blackcat.gif:
Zijn pa, als coureur één van de leukste gasten om in de jaren 90 naar te kijken, is inderdaad een engnek.

Ik heb een keer bij de politie mogen / moeten getuigen nav van een vechtpartij in het verkeer waar ik getuige van was. Papa Jos V was met een kerel op de vuist gegaan die net als rij in een sportwagen reed. Die andere vent had helemaal niets gedaan, hij had Jos op de openbare weg alleen maar...... ingehaald....... :blush.gif: Dat kon Jos blijkbaar niet verdragen. :aai.gif:

Zowel ex vrouw als diverse ex vriendinnen zijn door Jos Verstappen ook meerdere malen in elkaar getimmerd.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » di sep 22, 2015 9:54 am

Max ging gewoon even op zijn strepen staan en Tost geeft hem achteraf groot gelijk:

http://planetf1.com/news/tost-backs-verstappens-no/

Ze zullen het niet zo snel nog eens vragen, en het duidelijke 'No!' werpt daarmee zijn vruchten af. Als Verstappen het wel gedaan had is het einde zoek. Nu weet iedereen dat je daarmee niet aan hoeft te komen. Ik geloof niet dat Vettel ditzelfde ooit nog eens gevraagd werd na zijn net zo duidelijke weigering een jaar of wat geleden. Een kampioen begint met een kampioensmentaliteit. Prima dat Max dat op zeventienjarige leeftijd goed door heeft. En zeker weten dat dit helpt voor een toekomstig stoeltje in een van de topwagens. Die zitten niet te wachten op iemand die niet echt wil winnen.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op di sep 22, 2015 9:57 am, 1 keer totaal gewijzigd.

zeux

Bericht door zeux » di sep 22, 2015 9:56 am

InnerHarbour schreef: Nee hoor flauwekul maar he rubs we the wrong way, een begenadigd coureur die het ongetwijfeld ver gaat schoppen maar ik vind hem eng, ik moet hem niet en die overdreven adoratie van zijn fans stoort me ook mateloos wat er fout gaat ligt altijd aan een ander, de auto maar nooit aan Max Verstappen zelf.
Ik kan hier wel een eind in meegaan. Het lijkt een irritant ventje. Hij heeft regelmatig gelijk over de auto, maar erg zelfkritisch lijkt hij ook niet. Vind het wel weer mooi dat hij glashard 'no' zegt tegen het team, daarin toont hij zich een winner, maar ik vrees dat hij behoorlijk cocky is. Ook wel weer logisch, wanneer je op je 17de zo presteert in de Formule 1, maar het maakt hem niet sympathieker. Nu zijn - zoals ik hierboven al schreef - veel topsporters als het er op aankomt zelfzuchtige eikels. Anders waren ze nooit zo ver gekomen.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » di sep 22, 2015 10:00 am

zeux schreef:
InnerHarbour schreef: Nee hoor flauwekul maar he rubs we the wrong way, een begenadigd coureur die het ongetwijfeld ver gaat schoppen maar ik vind hem eng, ik moet hem niet en die overdreven adoratie van zijn fans stoort me ook mateloos wat er fout gaat ligt altijd aan een ander, de auto maar nooit aan Max Verstappen zelf.
Ik kan hier wel een eind in meegaan. Het lijkt een irritant ventje. Hij heeft regelmatig gelijk over de auto, maar erg zelfkritisch lijkt hij ook niet. Vind het wel weer mooi dat hij glashard 'no' zegt tegen het team, daarin toont hij zich een winner, maar ik vrees dat hij behoorlijk cocky is. Ook wel weer logisch, wanneer je op je 17de zo presteert in de Formule 1, maar het maakt hem niet sympathieker. Nu zijn - zoals ik hierboven al schreef - veel topsporters als het er op aankomt zelfzuchtige eikels. Anders waren ze nooit zo ver gekomen.
Natuurlijk is hij kritisch. Anders kun je onmogelijk zo hard over een circuit razen, en mensen zo makkelijk inhalen in een sport die daarom niet bekend staat. Ieder foutje moet eruit, en alles moet op het scherpst. Dat kan alleen als je superkritisch bent op jezelf.

De verwijzing naar 'zelfzuchtige eikels' snijdt weinig hout. Zo'n klootzak is bijvoorbeeld wel Chelsea-spits Diego Costa. Vettel weigerde dezelfde stalorder in het verleden. Lijkt me buiten de auto gewoon een aardige gast. Alleen op de baan is hij superintens.

Ik sta wel even te kijken dat volwassen echte mannen een zeventienjarig jochie op karakter gaan afkraken. Wat een armoe.

zeux

Bericht door zeux » di sep 22, 2015 10:29 am

Monkey Tonk schreef: Ik sta wel even te kijken dat volwassen echte mannen een zeventienjarig jochie op karakter gaan afkraken. Wat een armoe.
:ajaxsmiley.gif:

Wowie. Een paar bedenkingen, met ook genoeg nuance van begrip. En mijn opmerking over 'zelfzuchtige eikels' ging over àlle topsporters, dus niet alleen 17-jarige jongetjes. En met de zin erna zet ik ook dát in perspectief.

Wat betreft 'zeventienjarig jochie': hij kiest er voor om mee te doen in een volwassen sport. Daarin presteert hij ook volwassen (wat ik ook al stelde). Dan moet je ook een volwassen kritische blik kunnen verdragen.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » di sep 22, 2015 11:19 am

Kritiek op zijn rijden is blijkbaar al niet meer aan de orde.

Kritiek op karakter? Als het zowiezo zin heeft, wacht effe totdat hij wat ouder is zou ik zeggen. Ik kan mezelf ook wel helemaal met de grond gelijk gaan maken als ik mijn zeventien-jarige zelf tegen zou komen. ;)

beelzebub

Bericht door beelzebub » di sep 22, 2015 12:07 pm

Ook nu nog hoor MT. :ajaxsmiley.gif:

Maar goed, vooralsnog doet-ie niet aan catenaccio rijden, maar lekker 3-4-3.
Hopelijk wordt dat er niet uitgeslagen. Ik zou persoonlijk leuker vinden als hij na een paar jaar een 'minder' team aan overwinningen of zelfs een titel kan helpen. Dan heb je je bewezen als courreur. Op dit moment is dat dus alles, behalve Mercedes. En misschien Ferrari, omdat ik denk dat Vettel ze binnen 2 jaar een titel gaat brengen.

Aangezien de Red Bull nu een mindere auto is... Waarom niet.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » do sep 24, 2015 1:06 am

beelzebub schreef:Ook nu nog hoor MT. :ajaxsmiley.gif:
Zeker, maar ik laat dat aan mijn vrouw over. ;) (al zegt ze, op basis van de BMW in de bergen, dat ik F1 coureur had moeten worden. Lief he?). Zelf ben ik al dik tevreden als ik over een jaar of twintig mijn huidige persoontje onder de grasmat kan schoffelen.
beelzebub schreef:Ik zou persoonlijk leuker vinden als hij na een paar jaar een 'minder' team aan overwinningen of zelfs een titel kan helpen. Dan heb je je bewezen als courreur.
Zonder topteam heb je geen kans op een titel.

Met gelijke autos, mijn top vijf in willekeurige volgorde: Vettel, Alonso, Hamilton, Verstappen (ja ja!), en Hulkenberg.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » do sep 24, 2015 1:17 am

Sainz laat zich gelden als aardiger, Max wil ten koste van alles winnen. Als je F1 baas was bij Ferrari, wie zou je dan kiezen?

In F1 snij je jezelf alleen maar in de vingers als je tijdens een race aardig gaat doen. Dat zie je hier toch ook? Max weigert de stalorder en Tost geeft hem na afloop groot gelijk. Met deze weigering dwingt Verstappen nog meer respect af in dit wereldje.

Commentaar tijdens de race hier was overigens dat Verstappen schitterend en verschrikkelijk agressief aan het inhalen was, en dat Sainz, die hem volgde, daardoor in feite gedwongen werd om niet achter te blijven. Dat is neutraal commentaar. Verstappen maakt internationaal heel veel indruk. Jammer dat montages van inhaalacties niet binnen gemakkelijk publiek bereik zijn, want aan die acties zie je de pure klasse. In voetbal kun je het misschien vergelijken met een weergaloze spits die verdedigers moeiteloos passeert. Het spreekt boekdelen dat hij, ondanks die agressieve rijstijl, het hele seizoen slechts bij een crash betrokken was (buiten zijn schuld, maar daar is niet iedereen het over eens). Millimeterwerk van de bovenste plank. Ik krijg eigenlijk het idee dat sommige coureurs al een beetje bang zijn voor Max, als hij in de achteruitkijkspiegel verschijnt, en dat ze liever wat sneller opzij gaan dan verwikkeld te raken in een duel op het scherpst. Grosjean bijvoorbeeld.

elliquido

Bericht door elliquido » do sep 24, 2015 10:18 am

En in plaats daarvan zie je hulkenberg en massa ? een amateuristische deuk oplopen bij het verlaten van de pitstraat.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

beelzebub

Bericht door beelzebub » do sep 24, 2015 11:23 am

Tja. De inhaalacties van Verstappen krijg je alleen mooi in beeld vanuit de auto kort achter hem. Maar die is er niet altijd. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » do sep 24, 2015 5:15 pm

Red Bull is niet zo slim bezig. Eerst ruzie maken met Renault, dan terechtgewezen door Mercedes, en nu, bij hun laatste kans op een motor, van Ferrari eisen dat ze precies dezelfde motor krijgen als de rode bolides. Blijkbaar houden ze ermee op als ze dat niet lukt. En dan te bedenken dat alle merken door de jaren heen door pieken en dalen gaan, en dat Red Bull jarenlang zeer succesvol was met Renault. Beetje meer geduld met Renault was handiger geweest.

zeux

Bericht door zeux » do sep 24, 2015 5:19 pm

Monkey Tonk schreef:Red Bull is niet zo slim bezig. Eerst ruzie maken met Renault, dan terechtgewezen door Mercedes, en nu, bij hun laatste kans op een motor, van Ferrari eisen dat ze precies dezelfde motor krijgen als de rode bolides. Blijkbaar houden ze ermee op als ze dat niet lukt. En dan te bedenken dat alle merken door de jaren heen door pieken en dalen gaan, en dat Red Bull jarenlang zeer succesvol was met Renault. Beetje meer geduld met Renault was handiger geweest.
Ja, dat lijkt mij ook. Het was zo shit dit jaar, dat het mij lijkt dat dit Renault zich dit niet nog een jaar had laten overkomen. Van die 'revanche'-gevoelens had Red Bull mee kunnen profiteren. Beetje erg ongeduldig.
Of heeft Jos intern staan schreeuwen? :666.gif:

Plaats reactie