Tennis

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Tennis

Bericht door Baseman » di sep 16, 2014 9:16 am

Zo bizar is dat niet.
Kiezen voor het zware, harde, eenzame, onzekere en nogal wat geld kostende beroep als tennisser is niet echt logsich als je ook gewoon een studie kunt doen waarmee je een 'gegarandeerd' leuk inkomen kunt gaan verdienen.

De bond moet meer gaan doen met de toptalenten, dat is ontzettend belangrijk om ze te behouden.
Betere begeleiding, privé coaches en meer buitenlandse toernooien. Maar dat kost geld.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Tennis

Bericht door Cruijff » di sep 16, 2014 10:00 am

Baseman schreef:Zo bizar is dat niet.

Kiezen voor het zware, harde, eenzame, onzekere en nogal wat geld kostende beroep als tennisser is niet echt logsich als je ook gewoon een studie kunt doen waarmee je een 'gegarandeerd' leuk inkomen kunt gaan verdienen.
Klopt, al zeker een jaar of 10 terug werd met ongeveer deze argumenten de opkomst van allerlei zeer verbeten keihard meppende Russinnen in het vrouwentennis verklaard. De schrijver van een fijn sportboek stelde dat er onder de Nederlandse tennistalenten maar weinig 'angry young men' waren.

Tegelijkertijd kwamen er uit Oost-Europa een heleboel bloed fanatieke vechttennissers de top 10 binnen die nog liever leken te sterven op de baan dan dat ze een potje zouden verliezen. In Nederland heeft een talent als hij het niet redt altijd nog als alternatief een studie of bijvoorbeeld een simpele kantoorbaan. In Rusland was er simpelweg geen alternatief, aldus de schrijver.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Tennis

Bericht door Cruijff » di sep 16, 2014 10:01 am

Baseman schreef:Kiezen voor het zware, harde, eenzame, onzekere en nogal wat geld kostende beroep als tennisser is niet echt logsich als je ook gewoon een studie kunt doen waarmee je een 'gegarandeerd' leuk inkomen kunt gaan verdienen.
De aanpak van Petr Krajicek is in mijn ogen zo verkeerd nog niet. Hoewel Richard Krajicek rond zijn 18e, 19e het contact met zijn pa verbrak, het doodzonde vond dat zijn vader er niet bij was toen hij Wimbledon won, is hij vooral heel erg opgelucht dat ze het weer bijgelegd hebben.

En erkent hij dat hij erg veel aan zijn vader te danken heeft. Daarnaast staan in zijn biografie ook tal van mooie anekdotes hoeveel lol hij heeft gehad met zijn vader als die allerlei capriolen moest uithalen om het busje waarin ze tevens sliepen te repareren als ze weer eens panne kregen met het voertuig waarmee ze alle toernooien afreisden.
En hoe zijn vader bij gebrekkige antenne ontvangst bovenop het dak ging staan met die antenne hoog boven zijn hoofd zodat Richard wedstrijden tussen Borg en Mcenroe kon bekijken.

Niets is intenser dan sportgeluk en het heerlijke gevoel dat je krijgt als je het winnende punt binnen ramt. Dat heb ik zelf al bij het maken van een belangrijk doelpunt in de 2e Klasse van de Zaterdagamateurs. Bovendien: vader Krajicek was geen child abuser, hij was hard maar hij sloeg Richard nooit. De opvoeders van Andre Agassi deden dat overigens wel: Agassi kreeg structureel een pak slaag als ze vonden dat hij het niet goed genoeg gedaan had.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23027
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Tennis

Bericht door raymon » za nov 15, 2014 7:23 pm

Bij de ATP semi finals vanavond

Afbeelding
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Tennis

Bericht door Baseman » ma nov 17, 2014 9:43 am

:biggthumpup.gif:
Geweldige wedstrijden ook!

En gelukkig dat het niet bij de finale betrof, waarvoor Federer zich helaas moest afmelden.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23027
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Tennis

Bericht door raymon » ma nov 17, 2014 12:19 pm

Baseman schreef::biggthumpup.gif:
Geweldige wedstrijden ook!

En gelukkig dat het niet bij de finale betrof, waarvoor Federer zich helaas moest afmelden.
De doubles waren wat eentonig maar de singles was echt een geweldige wedstrijd. Wawrenka deed het uitzonderlijk goed, had ook het betere van het spel maar Federer is gewoon een geweldige speler. Wat een klasse op de momenten dat het moest. Mooi spektakel om een keertje mee te maken.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey
Berichten: 52081
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Tennis

Bericht door wimpey » di jun 09, 2015 8:46 am

Populair op AT, tennis. :smallgrin.gif:

Wawrinka was wel niet zó geweldig jl. zondag! :biggthumpup.gif:

Als Djokovic op RG wil winnen, dan moet ie die vervelende Becker dumpen.

Wel mooi trouwens hoe één grand slam voor velen een obsessie is geworden. Genoemde Becker bijv. Lendl, Sampras, Edberg, Wilander, McEnroe, Connors. Federer lange tijd.

Lionel
Berichten: 47604
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Tennis

Bericht door Lionel » di jun 09, 2015 9:02 am

Ik heb de finale helaas gemist maar ik had echt verwacht dat Djoko zou winnen. Wat was hij geweldig de afgelopen weken. Vanaf de derde set tegen Murray werd het ineens minder.

Wawrinka heeft Federer van de baan geslagen en Djoko.. dan heb je verdiend gewonnen!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41136
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Tennis

Bericht door Marillion » di jun 09, 2015 8:51 pm

Voor het tennis is het wel goed dat zo'n jongen als Wawrinka voor de tweede keer een grandslam weet te pakken. Hoe hoog het niveau ook is, alleen maar Federer, Djokovic en Nadal gaat toch vervelen.

Ik heb helaas niet veel kunnen zien maar op basis van wat ik wel zag was dit helemaal terecht. Op zo'n duidelijke manier Federer en Djokovic naar huis sturen is het bewijs dat je de beste was.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Tennis

Bericht door brigade zuid » di jun 09, 2015 9:58 pm

Wawrinka haalt toch wel alles uit zijn carriere moet ik zeggen. Ik vond hem zondag fantastisch spelen maar hij is natuurlijk lang niet zo getalenteerd als Federer, Nadal, Djokovic en Murray.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Tennis

Bericht door beelzebub » di jun 09, 2015 11:32 pm

Door hem krijg je het gevoel dat je toch nog topsport kan bedrijven met een klein bierbuikje. Misschien was het optisch, maar zo leek het op tv. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

wimpey
Berichten: 52081
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Tennis

Bericht door wimpey » wo jun 10, 2015 8:49 am

brigade zuid schreef:Wawrinka haalt toch wel alles uit zijn carriere moet ik zeggen. Ik vond hem zondag fantastisch spelen maar hij is natuurlijk lang niet zo getalenteerd als Federer, Nadal, Djokovic en Murray.
Z'n backhand lijkt me de beste van het hele circuit. En mooi dat iemand anders dan de 4 die je net noemt af en toe roet in het eten gooit.

Ook weer genoten van Serena Williams trouwens. :biggthumpup.gif:

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Tennis

Bericht door Baseman » vr jun 12, 2015 11:54 am

Wawrinka heeft zeker de beste enkelhandige backhand van het circuit, hij kan echt geweldig tennissen hoor.
Zijn probleem was vooral mentaal, maar daar is hij knap mee omgegaan de laatste jaren.

PS: Erg knap inderdaad van Serena.
Al is het wel veelzeggend dat zij wint, ondanks griep en fysieke malheur. De top in het vrouwentennis is al jaren heel smal.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23027
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Tennis

Bericht door raymon » vr jun 12, 2015 1:57 pm

Baseman schreef:Wawrinka heeft zeker de beste enkelhandige backhand van het circuit, hij kan echt geweldig tennissen hoor.
Zijn probleem was vooral mentaal, maar daar is hij knap mee omgegaan de laatste jaren.

PS: Erg knap inderdaad van Serena.
Al is het wel veelzeggend dat zij wint, ondanks griep en fysieke malheur. De top in het vrouwentennis is al jaren heel smal.
Noem Serena maar smal.. :smallgrin.gif:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34436
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Tennis

Bericht door Ramona » do jul 02, 2015 7:48 pm

Inmiddels Wimbledon, al een paar dagen... :hypocrite.gif:


Maare...als Nadalfan heb ik toch genoten van de overwinning van Brown...wow...wat een geweldenaar en heeeerlijke spelert! :cool.gif: :worshippy.gif:

Lionel
Berichten: 47604
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Tennis

Bericht door Lionel » zo jul 12, 2015 9:16 am

Djoko tegen Federer.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41136
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Tennis

Bericht door Marillion » zo jul 12, 2015 10:32 am

Het zou geweldig zijn als Federer nog een keer Wimbledon weet te winnen. Hij stond de afgelopen weken erg goed te spelen. Het niveau in de halve finale tegen Murray was echt bizar hoog.

Voor de mensen zonder allerlei extra abonnementen. De wedstrijd is te zien op BBC1.
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Tennis

Bericht door Iniesta » zo jul 12, 2015 10:48 am

Rojer wint mannendubbel

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: Tennis

Bericht door SylvievdVaart » zo jul 12, 2015 4:26 pm

Spannende finale so far, heerlijk.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33698
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Tennis

Bericht door zeux » zo jul 12, 2015 5:03 pm

Denk wel dat Djokovic sterker is. Jammer, gun het Federer wel.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: Tennis

Bericht door SylvievdVaart » zo jul 12, 2015 5:10 pm

Ik zie Federer ook graag winnen, ziet er helaas minder naar uit nu.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33698
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Tennis

Bericht door zeux » zo jul 12, 2015 5:28 pm

Ging makkelijker dan gehoopt
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Tennis

Bericht door brigade zuid » wo sep 02, 2015 9:39 pm

En dan ben je Kiki Bertens, mag je op het centre court, 2e ronde US open, tegen Serena Williams spelen die er helemaal niks van bakt, de ene na de andere afzwaaier, dubbele fouten aan de lopende band. Je staat 5-3 voor, geef je door de spanning weg. Je staat 4-0 voor in de tie break maar toch verlies je de set. En maar de hele tijd vertwijfeld en wanhopig de tribune in kijken.

Mentale hardheid daar gaat het om, sowiezo een paradepaardje van mij als je de gehele topsport in Nederland bekijkt.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Tennis

Bericht door beelzebub » do sep 03, 2015 9:37 am

Hadden we daar vroeger Ted Troost niet voor? Leeft-ie nog? Heeft-ie jonge volgelingen?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Tennis

Bericht door Cruijff » do sep 03, 2015 10:18 am

brigade zuid schreef:maar toch verlies je de set. En maar de hele tijd vertwijfeld en wanhopig de tribune in kijken.

Mentale hardheid daar gaat het om, sowiezo een paradepaardje van mij als je de gehele topsport in Nederland bekijkt.
Tja...
brigade zuid schreef:En dan ben je Kiki Bertens, mag je op het centre court, 2e ronde US open, tegen Serena Williams spelen die er helemaal niks van bakt, de ene na de andere afzwaaier, dubbele fouten aan de lopende band. Je staat 5-3 voor, geef je door de spanning weg. Je staat 4-0 voor in de tie break.
Erg zonde, allemaal. Toch moet je in beginsel wel een vrij aardig balletje kunnen raken en met aardig wat power tennis en gebeuk voor de dag komen om tegen Serena Williams überhaupt in zo'n positie terecht te komen.

De wijze waarop Robin Haase zijn eerste ronde wedstrijd gewonnen heeft is dan wel weer erg lekker. :biggthumpup.gif:

Plaats reactie