Wielrennen
Moderator: mods
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Re: Wielrennen
Is ook wel wat lastig vergelijken he. Er zijn jaarlijks zo'n 200 jongens die deelnemen aan de Tour de France. Als je daar aan deelneemt dan ben je natuurlijk wel van een dusdanig niveau dat je behoort tot het mondiale topniveau. Als je dat dan wil vergelijken met de Lorenzo Burnets, Erik Falkenburgs en Wout Weghorsts van deze wereld, dan gaat de vergelijking toch echt wat mank, hoor.
Ok, laten we het dan de salarisverplichtingen die Belkin ruim een jaar terug van de oude Rabo ploeg overnam één op 1 met bijvoorbeeld Ajax of PSV vergelijken.Peter schreef:Is ook wel wat lastig vergelijken he. Er zijn jaarlijks zo'n 200 jongens die deelnemen aan de Tour de France. Als je daar aan deelneemt dan ben je natuurlijk wel van een dusdanig niveau dat je behoort tot het mondiale topniveau. Als je dat dan wil vergelijken met de Lorenzo Burnets, Erik Falkenburgs en Wout Weghorsts van deze wereld, dan gaat de vergelijking toch echt wat mank, hoor.
Gesink is de beoogde puntenpakker, maar toch niet bepaald de topscorer als bijvoorbeeld Depay, ik vind hem eerder een Jeroen Zoet. Gesink vangt een jaarsalaris van 600.000 euro. Dat ving hij in de 2 jaren dat hij voornamelijk van zijn fiets lazerde en nauwelijks punten binnenreed ook.
Laurens ten Dam wordt, als waterdrager, ook vorstelijk betaald terwijl hij in de praktijk een beetje de rechtsback of de linksback van het team is.
-
Ten Dam is meer dan dat, werd vorige jaar 9e in het eindklassement. Hij is een rechtshalf op zijn minst!
Ehhh Gesink is nummer 6! In de tour de france, de absolute wereldtop. Die wil je hier gaan vergelijken met Jeroen Zoet??
Ja sinds 26 juli 2015 wordt Gesink (in Nederland) wereldtop genoemd, op 3 juli 2015 had hij nog het etiket van enorme faalhaas op zich geplakt. Die verbintenis van 6 ton per jaar is al jaren terug getekend hè, het gaat om een vierjarig contract waarbij hij dus 2,4 miljoen opstrijkt terwijl de jaren 2013 en 2014 gewoonweg verloren jaren waren.Iniesta schreef:Ehhh Gesink is nummer 6! In de tour de france, de absolute wereldtop. Die wil je hier gaan vergelijken met Jeroen Zoet??
Ja dat was prachtig, vooral ook omdat Bau en Lau door zo ongeveer heel Nederland omarmd en geknuffeld werden. De stugge Achterhoeker Gesink kampte op hetzelfde moment met een enorm imagoprobleem, men hekelde dat hij én ondermaats presteerde én niet toegankelijk was.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ten Dam is meer dan dat, werd vorige jaar 9e in het eindklassement. Hij is een rechtshalf op zijn minst!
Ik vind Ten Dam een mooie kerel en gun hem in 2016 een nóg strakkere Tour als in 2014, maar ben het eigenlijk wel eens met de door Peter ingebrachte argumenten dat Lotto-Jumbo rationeel gezien afscheid zou moeten nemen. Als Froome en Contador vorig jaar niet gewond waren geraakt was hij niet in de top 10 geëindigd. Sinds hij prof is heeft Laurens ten Dam geen enkele koers gewonnen.
- Monkey Tonk
FG-4592 Androni
Nee, geen nieuwe ster.
En ook geen nieuwe sport. http://www.cyclingnews.com/news/taborre ... g-fg-4592/
Nee, geen nieuwe ster.
En ook geen nieuwe sport. http://www.cyclingnews.com/news/taborre ... g-fg-4592/
Vreemd, want vorig jaar heeft Gesink een nieuw contract ondertekend voor twee jaar.Cruijff schreef:Ja sinds 26 juli 2015 wordt Gesink (in Nederland) wereldtop genoemd, op 3 juli 2015 had hij nog het etiket van enorme faalhaas op zich geplakt. Die verbintenis van 6 ton per jaar is al jaren terug getekend hè, het gaat om een vierjarig contract waarbij hij dus 2,4 miljoen opstrijkt terwijl de jaren 2013 en 2014 gewoonweg verloren jaren waren.
Dan strijkt hij dus al 5 jaar lang bedragen van zo'n 6 ton op. Dat vind ik een flink stevige post hoor, aangezien veel wielerteams het met een jaarbudget van minder dan 10 miljoen moeten doen. Van Sky daarentegen wordt beweerd dat ze ruim 30 miljoen aan budget hebben...Nicolai schreef:Vreemd, want vorig jaar heeft Gesink een nieuw contract ondertekend voor twee jaar.Cruijff schreef:Ja sinds 26 juli 2015 wordt Gesink (in Nederland) wereldtop genoemd, op 3 juli 2015 had hij nog het etiket van enorme faalhaas op zich geplakt. Die verbintenis van 6 ton per jaar is al jaren terug getekend hè, het gaat om een vierjarig contract waarbij hij dus 2,4 miljoen opstrijkt terwijl de jaren 2013 en 2014 gewoonweg verloren jaren waren.
Weet ik eigenlijk niet of Mollema slechts 1 koers heeft gewonnen of meer. In ieder geval heeft hij een sterk eindschot, waardoor hij explosief genoeg moet zijn om voor etappes in grote ronden of ééndagskoersen te kunnen gaan.elliquido schreef:En mollema 1?Cruijff schreef:Sinds hij prof is heeft Laurens ten Dam geen enkele koers gewonnen.
De Clásica San Sebastian bijvoorbeeld, die komend weekend op het programma staat. Vorig jaar werd Mollema daar nog 2e. Ook ben ik er van overtuigd dat wanneer hij eens vol voor de Giro of Vuelta gaat, hij heel wat hoger dan 7e kan eindigen.
Mollema heeft in elk geval etappes gewonnen in ronde van Spanje, Zwitserland en Polen.
Klopt, dat zijn een paar prima resultaten. Nederlandse renners die makkelijk winnen zijn er niet echt. Sowieso is wielrennen natuurlijk een sport waar je vaker verliest dan wint.
Overigens is de positie van Lotto Jumbo in het peloton in vergelijking met de eerdere jaren van de ploeg als het gaat om budget minder geworden hoor. Sky doet het bijvoorbeeld grofweg met twee keer zoveel geld. Het is niet voor niets dat iemand als Boom bijvoorbeeld richting Astana ging en Mollema naar Trek.
Overigens is de positie van Lotto Jumbo in het peloton in vergelijking met de eerdere jaren van de ploeg als het gaat om budget minder geworden hoor. Sky doet het bijvoorbeeld grofweg met twee keer zoveel geld. Het is niet voor niets dat iemand als Boom bijvoorbeeld richting Astana ging en Mollema naar Trek.
Nil volentibus arduum
We hebben gewoon een hele sterke lichting renners, alleen wel met focus op klassementsrenners die in het algemeen niet veel losse races winnen. Maar uiteindelijk tel ik wel 6 renners die het in zich hebben om top 10 te rijden
(Gesink, Mollema, ten Dam, kelderman, Kruiswijk, Poels) Poels wellicht te wisselvallig, zou dan wel weer etappes kunnen winnen.
(Gesink, Mollema, ten Dam, kelderman, Kruiswijk, Poels) Poels wellicht te wisselvallig, zou dan wel weer etappes kunnen winnen.
Eens. Al eerder gezegd in dit topic, naast de klassementsrenners hebben we ook renners voor de klassiekers: Boom, Terpstra, Langeveld, Dumoulin. Dat niet alleen de beste trein van het peloton bestaat uit Nl'ers: Sinkeldam, Timmer, de Kort en Veelers.Iniesta schreef:We hebben gewoon een hele sterke lichting renners, alleen wel met focus op klassementsrenners die in het algemeen niet veel losse races winnen. Maar uiteindelijk tel ik wel 6 renners die het in zich hebben om top 10 te rijden
Chris a.k.a Giiser
En met Hofland vd poel en van Poppel komen er ook winnaars aan, die voor etappezeges kunnen zorgen. Al met al staat jet Nederlandse wielrennen er vrij behoorlijk voor in vergelijking met 10-20 jaar geleden.
Om het voorgaande maar even te onderstrepen:
www.ad.nlRitzege Van Poppel, Terpstra eindwinnaar in Wallonië
UPDATE Wielrenner Niki Terpstra heeft woensdag de Ronde van Wallonië op zijn naam geschreven. De vijfde en laatste etappe, met daarin vier keer de beklimming van de Muur van Thuin, werd gewonnen door Danny van Poppel.
De Nederlander van Trek kwam net voor een sprintende groep alleen over de finish. Op 3 seconden werd de Belg Philippe Gilbert tweede, voor de Deen Matti Breschel.
Van Poppel had eerder al gezegevierd in de tweede etappe. ,,Ik wist dat ik dit heel goed kon en meer kan dan alleen maar sprinten. En dat bewijs ik nu'', jubelde de winnaar van de slotetappe. ,,Ik ging bergop vol over Breschel heen en probeerde het dan maar alleen. Ik had dat niet gedaan als Gilbert in mijn wiel had gezeten, maar nu ging ik ervoor. Het gat was gelukkig groot genoeg. Ik ben erg heel tevreden.''
Terpstra verdedigde met succes zijn leidende positie in het klassement. De Nederlander van Etixx-QuickStep had de eerste etappe gewonnen en kwam in de groep met Gilbert als zesde over de finish.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Dumoulin met een mooie tweede plek in de Vuelta vandaag. Leuk, die is dus in goede vorm naar Spanje gekomen. Dan moet er verderop in de ronde misschien nog wel een dagsucces inzitten. Sowieso in de tijdrit.
Nil volentibus arduum
Nibali is volgens geruchten uit de Vuelta gezet vanwege hangen aan de auto, hier de beelden.
Dat kon ook niet anders. Hij stond minuten zonder fiets achter die val en sloot later toch weer aan.
EDIT
Ja, hij ligt er uit.
Dat kon ook niet anders. Hij stond minuten zonder fiets achter die val en sloot later toch weer aan.
EDIT
Ja, hij ligt er uit.
Nil volentibus arduum
Ja dat was me een demarrage.
Goed dat hij eruit is gezet, grote naam of niet.

Goed dat hij eruit is gezet, grote naam of niet.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
-
- AT Toto winner 15/16
Kan Dumoulin de Vuelta winnen? Ik zie dat er nog een tijdrit van 38 km in zit, stel dat hij daar een minuut pakt op de klassementrenners, dit samen met de ongeveer halve minuut die hij nu aan voorsprong heeft, zou hij 1,5 minuut speling hebben.
Naar mijn inschatting is hij daarvoor absoluut kansloos. Er komt nog meer dan genoeg serieus klimwerk waar hij de klassementsmannen niet kan gaan volgen.
Maar wel leuk dat hij goed aan het rijden is daar. Die tijdrit moet hij zeker kunnen winnen en wellicht zit er nog wat meer in met een andere etappe.
Maar wel leuk dat hij goed aan het rijden is daar. Die tijdrit moet hij zeker kunnen winnen en wellicht zit er nog wat meer in met een andere etappe.
Nil volentibus arduum
Geweldige zege van Lindeman in de Vuelta.
Ja, mooie verrassing!
Uitstekende finale gereden ook met de overgebleven vluchters. Bij iedereen was het beste er wel af maar Lindeman wist zijn krachten tot aan de streep het beste te bewaren.
Gun het hem ook echt. Dit jaar terug op World Tour niveau en dan zo bevestigen.
Uitstekende finale gereden ook met de overgebleven vluchters. Bij iedereen was het beste er wel af maar Lindeman wist zijn krachten tot aan de streep het beste te bewaren.
Gun het hem ook echt. Dit jaar terug op World Tour niveau en dan zo bevestigen.

Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
Wat een nummer van Dumoulin! Hij wint bergop en heeft de rode trui.
Dumoulin! Geweldige etappezege op een loodzware aankomst. Valt een paar keer aan, ziet Froome en Rodriguez er in de laatste honderden meters overheen komen en remonteert ze dan alsnog. Genoten van deze finale. Ook weer terug aan de leiding in het klassement daarmee want Chavez kon niet meer volgen.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
Dumoulin een minuut los nu in het klassement.