Wat knap is.Arthur schreef:Bizar he? Zoals het er nu uitziet gaat hij Gabrich bedreigen als slechtste Ajaxspits ooit.zeux schreef:Statisch, geen techniek en geen flauw idee wat hij aan het doen is.Giacomo Puccini schreef:Hahhaahahaha die Sanogo is hilarisch!
AZ - Ajax 09-08-2015
Moderator: mods
Re: AZ - Ajax 09-08-2015
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Nu vooral benieuwd hoe het met El Ghazi is.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- Ajaciedjuh
MOTM: El Ghazi (hopelijk is het een knietje). Beste spelers aan Ajax-kant: Bazoer, Sinkgraven en Riedwald (ook meteen de grootste talenten uit de ploeg). Veltman, Dijks & Tete spelen een prima verdedigende wedstrijd. Onze spitsen onder niveau, zowel Milik & Sanogo.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Inderdaad. Net nu De Boer door blessures gedwongen de juiste opstelling heeft gevonden, zal hij die weer kwijt zijn als El Ghazi uitvalt.zeux schreef:Nu vooral benieuwd hoe het met El Ghazi is.
- Giacomo Puccini
Ik ben met jullie eens dat Sinkgraven een groot talent is, hij ziet de ruimte en doet aan de bal geregeld mooie dingen. Maar hij leidt doorgaans nog te veel balverlies en zijn rendement is niet speciaal. Fysiek heeft deze jongen nu eenmaal zijn beperkingen waardoor hij ter compensatie qua passing bijna foutloos zou moeten spelen. Of hij die volgende stap kan zetten is natuurlijk maar zeer de vraag.
Ik vind Riedewald, Bazoer en Tete minstens zulke grote talenten en deze jongens zijn wat mij betreft allemaal al verder dan Sinkgraven, ondanks hun jongere leeftijd.
Ik vind Riedewald, Bazoer en Tete minstens zulke grote talenten en deze jongens zijn wat mij betreft allemaal al verder dan Sinkgraven, ondanks hun jongere leeftijd.
Ajax!
- Ajaciedjuh
Sinkgraven leidt helemaal niet zoveel balverlies (Bazoer overigens bijna helemaal niet), maar wat vandaag ook positief is, dat we hebben gescoord uit 2 afstandschoten. Je ziet Bazoer het vaak proberen en met Gudelj heb je echt iemand die dat kan uit de 2e lijn. Dat is zeker een belangrijk wapen. Ook als je er bijvoorbeeld voetballend niet doorheen komt.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Sanogo, ik begin te begrijpen waarom de Engelsen commentaar op hem hadden:
'Bambi on Ice'
'A stoned newborn Giraffe'
'He's clumsy, slow and clueless.'
' he is as useful as a fish on a bicycle'
'Bambi on Ice'
'A stoned newborn Giraffe'
'He's clumsy, slow and clueless.'
' he is as useful as a fish on a bicycle'
Als Sinkgraven de volgende stap kan zetten is the sky the limit voor hem. Maar nu is hij alvast een zeer bruikbare speler voor Ajax, op zijn twintigste.
Bazoer en Riedewald zijn fysiek verder, niet alleen vanwege hun aanleg, maar ook vanwege het programma dat ze de afgelopen jaren hebben gevolgd.
Bazoer en Riedewald zijn fysiek verder, niet alleen vanwege hun aanleg, maar ook vanwege het programma dat ze de afgelopen jaren hebben gevolgd.
AZ speelde alsof ze gisteren in Rome 8 Augustus hadden gevierd. En was dit nou een matchfixer in de Alkmaarse goal? Drie goals die er niet in hadden gemogen. Ajax speelde zeker niet beter dan tegen Rapid maar wint dus wel.
AZ kon het kwaliteitsverschil vandaag niet compenseren door hard werken. Het was ook warm, natuurlijk.
Mooi resultaat. Wedstrijd niet gezien, 1e en 3e goal wel. Die Rochet is dus net zo slecht als Esteban. Dus de vraag is: legde Ajax aardig veldspel en goedlopende combinaties op de mat? Dit soort schoten gaan er 99 van de 100 keer immers niet in.
Ook nog een paar balcontacten van Sanogo gezien. Lijkt me er een voor Jong Ajax. De club moet maar eens gek doen en een bewezen spits lokken. Niveau Berbatov. Zonder dat ik weet of Berbatov een club heeft.
Met deze opstelling had Ajax het trouwens tegen Rapid gered. Die zeperd komt echt voor 90% op het conto van FdB.
Ook nog een paar balcontacten van Sanogo gezien. Lijkt me er een voor Jong Ajax. De club moet maar eens gek doen en een bewezen spits lokken. Niveau Berbatov. Zonder dat ik weet of Berbatov een club heeft.
Met deze opstelling had Ajax het trouwens tegen Rapid gered. Die zeperd komt echt voor 90% op het conto van FdB.
- Giacomo Puccini
In de beide wedstrijden tegen Rapid Wien was Sinkgraven echt heel slordig hoor, zo vaak balverlies mag op dat niveau gewoon niet. Ik vergeef het hem ook hoor, omdat we geen betere hebben en hij is een van de weinigen met creativiteit aan de bal. Er zit altijd een idee achter en hij is lichtvoetig. Dit type voetballer zien wij Ajax supporters allemaal graag spelen. De uitvoering moet alleen veel beter wil Sinkgraven de status van 'talent' ontgroeien.Ajaciedjuh schreef:Sinkgraven leidt helemaal niet zoveel balverlies (Bazoer overigens bijna helemaal niet), maar wat vandaag ook positief is, dat we hebben gescoord uit 2 afstandschoten. Je ziet Bazoer het vaak proberen en met Gudelj heb je echt iemand die dat kan uit de 2e lijn. Dat is zeker een belangrijk wapen. Ook als je er bijvoorbeeld voetballend niet doorheen komt.
Ajax!
Sinkgraven was tegen Rapid natuurlijk superslecht. Dat had deels een tactische - en deels een mentale reden. Het ontbrak aan beroepsernst. Die jongen moet leren dat het om momenten en rendement gaat. Balverlies op eigen helft is in het hedendaagse voetbal een doodzonde. Sinkgraven moet nog een hoop leren dus. Hij staat bijv. nog op 0 goals namens Ajax.Giacomo Puccini schreef: In de beide wedstrijden tegen Rapid Wien was Sinkgraven echt heel slordig hoor, zo vaak balverlies mag op dat niveau gewoon niet.
- Giacomo Puccini
Sinkgraven - volgens Ronald de Boer de man in vorm - was tegen Rapid beide wedstrijden heel slecht ondanks een goede aanname in Wenen. Tactische omstandigheden lagen inderdaad mede ten grondslag aan zijn slechte optredens. In Wenen en in Amsterdam werd Sinkgraven regelmatig aangespeeld met zijn rug naar de vijandelijke goal, in situaties die vroegen om balverlies. Zowel randje eigen 16 als randje 16 van de tegenstander leverde inspelen op Sinkgraven keer op keer balverlies op. Sinkgraven is geen linksbuiten en zeker geen controlerende middenvelder. Ik zie hem graag op het middenveld als verbindingsspeler tussen middenveld en aanval. Hij moet ook leren dat hij zich op een andere manier moet aanbieden - dit lijkt me ook een taak voor Frank de Boer, maarja... Sinkgraven moet heel snel stappen maken, Ajax is geen Heerenveen, met zijn creativiteit moet hij Ajax aan de hand nemen, of hij dat aankan moet gaan blijken, vooralsnog blijkt van niet. Veroveren van een basisplaats wordt nog uitdaging genoeg.
Ajax!
- Ajaciedjuh
Natuurlijk moet Singraven op het middenveld, maar het zegt genoeg dat hij nu linksbuiten staat. We hebben voorin te weinig kwaliteit,/opties dus is Sinkgraven op linksbuiten momenteel het beste voor het elftal.
Een van de weinige spelers die ook een man kan uitspelen bij Ajax.
Een van de weinige spelers die ook een man kan uitspelen bij Ajax.

Dus deze Sanogo is serieus door Ajax gehuurd? Heb je lekker aan, als 2e spits.
Gewoon weer met de punt naar achteren spelen. Staan alle middenvelders (die stuk voor stuk prima zijn) op hun plek. En dan hebben AEG en Milik ruimte voor loopacties voorin.Ajaciedjuh schreef:Natuurlijk moet Singraven op het middenveld, maar het zegt genoeg dat hij nu linksbuiten staat. We hebben voorin te weinig kwaliteit,/opties dus is Sinkgraven op linksbuiten momenteel het beste voor het elftal.
- Giacomo Puccini
Met alle middenvelders op hun plek bedoel je hopelijk Gudelj op de bank, Sinkgraven op links, Klaassen op rechts, en Bazoer in het midden iets teruggetrokken.
Ajax!
Je had de wedstrijden toch niet gezien?wimpey schreef:Sinkgraven was tegen Rapid natuurlijk superslecht. Dat had deels een tactische - en deels een mentale reden. Het ontbrak aan beroepsernst. Die jongen moet leren dat het om momenten en rendement gaat. Balverlies op eigen helft is in het hedendaagse voetbal een doodzonde. Sinkgraven moet nog een hoop leren dus. Hij staat bijv. nog op 0 goals namens Ajax.Giacomo Puccini schreef: In de beide wedstrijden tegen Rapid Wien was Sinkgraven echt heel slordig hoor, zo vaak balverlies mag op dat niveau gewoon niet.
Chris a.k.a Giiser
Thuiswedstrijd wel, Chris.
Zo, net terug uit Alkmaar.
Je hebt mazzel dat de doelpunten vallen, want voetballend was het niet veel. In de eerste helft 4x op doel geschoten, 3 doelpunten. Wat opvalt is dat er vaak verkeerde keuzes worden gemaakt, het is alsof de verdedigers een middenvelder MOETEN aanspelen. Er lag in de omschakeling zoveel ruimte achter de verdediging van AZ, maar het duurde (weer) te lang.
Daarnaast moet de selectie, het was deze wedstrijd voordeliger om het kopduel niet aan te gaan en te hopen op de afvallende bal. Bijna alles werd verloren en als er werd gewonnen in de lucht was de bal voor AZ.
Als Sinkgraven links voorin speelt, mis je diepgang, dan moet Dijks er wel overheen, maar die ging vandaag minder, waardoor eigenlijk linksvoorin weinig gebeurde. Als Dijks er na de 20ste minuut (de eerste 20 minuten was hij nog redelijk) langskwam, dan was de voortzetting abominabel. Ik heb hem in de 2e helft geen bal naar een Ajacied zien spelen. Over Sinkgraven heb ik een beetje een dubbel gevoel, als linksbuiten is het weinig, maar die jongen kan wel wat met een bal. Schone en Sinkgraven op de vleugels is eigenlijk een 4-5-1 systeem.
Als laatste was het aardig van De Boer om in de 2e helft Milik te wisselen voor een verdediger van AZ, zo bleef de schade voor de Alkmaarders beperkt.
Je hebt mazzel dat de doelpunten vallen, want voetballend was het niet veel. In de eerste helft 4x op doel geschoten, 3 doelpunten. Wat opvalt is dat er vaak verkeerde keuzes worden gemaakt, het is alsof de verdedigers een middenvelder MOETEN aanspelen. Er lag in de omschakeling zoveel ruimte achter de verdediging van AZ, maar het duurde (weer) te lang.
Daarnaast moet de selectie, het was deze wedstrijd voordeliger om het kopduel niet aan te gaan en te hopen op de afvallende bal. Bijna alles werd verloren en als er werd gewonnen in de lucht was de bal voor AZ.
Als Sinkgraven links voorin speelt, mis je diepgang, dan moet Dijks er wel overheen, maar die ging vandaag minder, waardoor eigenlijk linksvoorin weinig gebeurde. Als Dijks er na de 20ste minuut (de eerste 20 minuten was hij nog redelijk) langskwam, dan was de voortzetting abominabel. Ik heb hem in de 2e helft geen bal naar een Ajacied zien spelen. Over Sinkgraven heb ik een beetje een dubbel gevoel, als linksbuiten is het weinig, maar die jongen kan wel wat met een bal. Schone en Sinkgraven op de vleugels is eigenlijk een 4-5-1 systeem.
Als laatste was het aardig van De Boer om in de 2e helft Milik te wisselen voor een verdediger van AZ, zo bleef de schade voor de Alkmaarders beperkt.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Wat is dat eigenlijk voor een onzin om niet te juichen bij een goal tegen je ex-club...
Aanstellerij allemaal... Ben gewoon blij en juich als je scoort tegen je tegenstander....
Haha... De Boer... De doelpunten helpen wel mee..
Ehmm... Tegen RW hielpen ze niet hoor...
Standaard prutspraat... Bwergh
En nu El Ghasi.... Hou op... Zeg dan nix
Aanstellerij allemaal... Ben gewoon blij en juich als je scoort tegen je tegenstander....
Haha... De Boer... De doelpunten helpen wel mee..
Ehmm... Tegen RW hielpen ze niet hoor...
Standaard prutspraat... Bwergh
En nu El Ghasi.... Hou op... Zeg dan nix
Ach ja, het meerendeel van het gejuich is aanstellerij. Ik vind het ook wat overdreven, zeker als ze gaan doen alsof ze niet blij zijn. Maar anderzijds is het een manier om te laten zien dat je met plezier terugkijkt op je tijd bij die club.Skampie schreef:War is dat eigenlijk voor een onzin om niet te juichen bij een goal tegen je ex-club...
Wollt ihr den totalen Mensch?
Onzin... Als het daar zo fijn was, was daar dan gebleven...
Je bent er niet weggestuurd maar zelf weggegaan...
Allemaal zulke onzin om niet te juichen... Man... Je werkt voor Ajax... Ben een Ajacied en juich als je scoort...
Wat nou als hij met dit doelpunt kampioen had geworden ipv AZ ... Ook niet juichen?
Amateurtoneel...
Je bent er niet weggestuurd maar zelf weggegaan...
Allemaal zulke onzin om niet te juichen... Man... Je werkt voor Ajax... Ben een Ajacied en juich als je scoort...
Wat nou als hij met dit doelpunt kampioen had geworden ipv AZ ... Ook niet juichen?
Amateurtoneel...