Wielrennen
Moderator: mods
Re: Wielrennen
Gesink en Mollema zitten veel te ver achterin de groep.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Gesink kan niet mee.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Sterk ploegenwerk van Sky.
Het is weer prachtige strijd op de Alpe. En wat fijn dat er ook echt een aanval op de gele trui is. Afstand is groot, 2,5 minuut, maar het is leuk!
Ja, absoluut een mooie strijd gezien. Zowel om de dagzege als de laatste aanval op het klassement.
Froome heeft het vooral in het begin gehaald. Daar was hij echt de beste. Nu is hij natuurlijk nog steeds niet slecht maar moet hij bergop in Quintana toch wel zijn meerdere erkennen. De Tour gaat echter over drie weken en niet alleen over de laatste bergrit dus zijn zege is gewoon terecht.
Gesink en Mollema halen er wat betreft het klassement wel echt uit wat er in zit. Die mannen die voor ze staan zijn ook gewoon echt beter.
Froome heeft het vooral in het begin gehaald. Daar was hij echt de beste. Nu is hij natuurlijk nog steeds niet slecht maar moet hij bergop in Quintana toch wel zijn meerdere erkennen. De Tour gaat echter over drie weken en niet alleen over de laatste bergrit dus zijn zege is gewoon terecht.
Gesink en Mollema halen er wat betreft het klassement wel echt uit wat er in zit. Die mannen die voor ze staan zijn ook gewoon echt beter.
Nil volentibus arduum
Dat ritje door Zeeland is toch wel heel belangrijk gebleken. Gewoon een vlakke rit als scherprechter. En die eerste Pyreneeënrit natuurlijk.Marillion schreef: Froome heeft het vooral in het begin gehaald. Daar was hij echt de beste.
Met het tourverloop/kwaliteit van vorig jaar had Gesink wellicht om het podium meegedaan.
Als ze beide alles op de giro of Vuelta zetten, hebben ze een kans om a la Hesjedal eens een grote ronde te winnen
Als ze beide alles op de giro of Vuelta zetten, hebben ze een kans om a la Hesjedal eens een grote ronde te winnen
Ja, dat roep ik al jaren. Als die mannen een keer echt een grote ronde willen winnen moeten ze zich op één van die twee rondes richten. Niet dat je die kado krijgt maar daar kan het nog wel eens zijn dat de concurrentie net even minder is doordat de grote renners toch voor de Tour als hoofddoel kiezen. Als zo'n Hesjedal de Giro kan winnen dan kan Gesink dat ook. Maar dan moeten wel alle kwartjes de goede kant op vallen. Zo eerlijk moet je zijn.
Die Hesjedal liet vandaag trouwens ook weer een staaltje mooi fietsen zien. Als hij vier keer is gelost gaat hij de vijfde keer ook weer proberen om zich terug te vechten.
Dit jaar staan alle grote ronderenners van het moment aan de start en hoewel ze niet allemaal even goed waren rijden ze wel uit. Dan blijven er voor de categorie daaronder slechts ereplaatsen over.
Die Hesjedal liet vandaag trouwens ook weer een staaltje mooi fietsen zien. Als hij vier keer is gelost gaat hij de vijfde keer ook weer proberen om zich terug te vechten.
Dit jaar staan alle grote ronderenners van het moment aan de start en hoewel ze niet allemaal even goed waren rijden ze wel uit. Dan blijven er voor de categorie daaronder slechts ereplaatsen over.
Nil volentibus arduum
Is het al bekend wie alsnog de Vuelta gaan rijden?
Volgens mij heeft Vino in ieder geval al gezegd dat Nibali erheen moet. Van de top 5 denk ik verder hooguit Valverde.
Lotto Jumbo komt volgens mij met Ten Dam. Maar je kan je afvragen wat voor een succes dat gaat worden. Dat is natuurlijk ook het grote nadeel als je met zo'n hele verzameling schaduw kopmannen naar de Tour gaat. Er is dan niemand meer echt fit voor de Vuelta. Kruijswijk had ik na de Giro aan de kant gehouden om dan in Spanje weer goed te zijn.
Lotto Jumbo komt volgens mij met Ten Dam. Maar je kan je afvragen wat voor een succes dat gaat worden. Dat is natuurlijk ook het grote nadeel als je met zo'n hele verzameling schaduw kopmannen naar de Tour gaat. Er is dan niemand meer echt fit voor de Vuelta. Kruijswijk had ik na de Giro aan de kant gehouden om dan in Spanje weer goed te zijn.
Nil volentibus arduum
- Monkey Tonk
Die Sky ploeg is geweldig he? Telkens een andere knecht die op een cruciale bergrit de dag van zijn leven heeft.
Een kleine aantekening. Met doping is het vaak de groep die het weggeeft. De Oostduitse zwemsters, de sprinters uit Jamaica. Opeens wereldtop over de hele. En natuurlijk wordt er dan op het zeer speciale trainingsprogramma gewezen. Totdat de ballon uit elkaar spat.

Een kleine aantekening. Met doping is het vaak de groep die het weggeeft. De Oostduitse zwemsters, de sprinters uit Jamaica. Opeens wereldtop over de hele. En natuurlijk wordt er dan op het zeer speciale trainingsprogramma gewezen. Totdat de ballon uit elkaar spat.
- Jinne
- Site Admin
Thomas, Porte en Poels zijn alle drie goede rijders, dus het is niet zo heel vreemd. De doping is in eerste instantie de gele trui. Voor het verdedigen daarvan kon Thomas lang mee, maar laatste twee ritten moest hij toch met de bus mee. Poels en Porte hebben eerder hun krachten gespaard met een paar busritten. Waardoor ze gister nog goed meekonden.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Vond inderdaad de wisselvalligheid bij de knechten een bemoedigend teken dat er geen zwaar dopingprogramma achter zit. Ook het langzaam wegzakken van Froomes performance (nog 1 bergrit en hij verliest geel) is hoopgevend.
Uiteindelijk heeft hij de tour gewonnen in 1 bergrit, waar z'n concurrentie duidelijk nog niet op hun normale niveau zaten en de etappe maar Zeeland.
Uiteindelijk heeft hij de tour gewonnen in 1 bergrit, waar z'n concurrentie duidelijk nog niet op hun normale niveau zaten en de etappe maar Zeeland.
Iniesta schreef:Vond inderdaad de wisselvalligheid bij de (zeer luxe) knechten een bemoedigend teken dat er geen zwaar dopingprogramma achter zit. Ook het langzaam wegzakken van Froomes performance (nog 1 bergrit en hij verliest geel) is hoopgevend.
Is niet zo raar. Sky knechten die er in bepaalde etappes vroeg af moesten, zijn bewust op de 158e plek binnen gekomen om de volgende dag fris te zijn. Ook degenen die bij bijvoorbeeld die ploegentijdrit moesten lossen kregen direct in hun oortje de opdracht om binnen de tijdlimiet binnen te komen, maar verder de benen te sparen.Monkey Tonk schreef:Die Sky ploeg is geweldig he? Telkens een andere knecht die op een cruciale bergrit de dag van zijn leven heeft.
Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat er op ongeveer 2km van de finish iemand op het parcours staat voor het peloton en dat daar dan vervolgens niemand tegenaan knalt?

Het was op televisie slechts in een flits te zien. Zal wel geen positieve publiciteit zijn. Maar dat daar niet de halve groep tegen de grond gaat is een wonder.

Het was op televisie slechts in een flits te zien. Zal wel geen positieve publiciteit zijn. Maar dat daar niet de halve groep tegen de grond gaat is een wonder.
Nil volentibus arduum
Wow. Dat is inderdaad ongelooflijk.
Héél merkwaardige actie inderdaad, hoewel zo'n figuur midden op de weg in feite natuurlijk te vergelijken is met een vluchtheuvel bij een rotonde of een paaltje midden op de weg waar je omheen moet.
Als de voorste renners er soepel langs rijden, moet in principe het hele peloton dat kunnen.
Al kan ik me voorstellen dat je als renner zo'n gozer graag een flinke mep verkoopt. Probleem is dat wanneer je dat doet er waarschijnlijk ruim 70 collega's op de grond liggen.
Als de voorste renners er soepel langs rijden, moet in principe het hele peloton dat kunnen.
Al kan ik me voorstellen dat je als renner zo'n gozer graag een flinke mep verkoopt. Probleem is dat wanneer je dat doet er waarschijnlijk ruim 70 collega's op de grond liggen.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Had eigenlijk wel verwacht dat Kelderman ook nog richting Spanje zou trekken, maar goed. Ik zou ze daar toch dringend willen verzoeken om niet het hele team op te roken in drie weken Tour, hoor. Het wielerseizoen is breder dan drie weken Tour namelijk. Het winnen van etappes en/of Top-3 in de Vuelta is (ook) fantastisch namelijk. Ik geef ze daar een goede kans als je kiest voor één van je vier schaduwkopmannen. Gaat Moreno nog naar de Vuelta, trouwens?
Al met al vind ik de Nederlandse prestaties toch wel wat tegenvallen. Dat Gesink en Mollema een fantastische top-10 plek halen is natuurlijk heel goed en het knechtenwerk van Pouls was grote klasse, maar we hadden 20 (!) mannen aan de start. En dan moet je gewoon heel eerlijk zijn en concluderen dat je amper wat van die jongens voorin hebt zien rijden of ziet meestrijden voor de etappes.
Het gezeur over doping wordt wel vervelend, hoor. Quintana rijdt de Alpe op in 39.22 en Froome deed er 40:42 over. Pantani? 36:40. Al is die tijd nooit officieel vastgesteld en bestaat daar discussie over. Enfin, hij was een stuk sneller. En dat geldt ook voor al die generatiegenoten:
1. 1995: 36:40 Marco Pantani 22.58 km/h
2. 1997: 36:53 Marco Pantani 22.45 km/h
3. 1994: 37:15 Marco Pantani 22.23 km/h
4. 2004: 37:36 Lance Armstrong 22.02 km/h
5. 1997: 37:40 Jan Ullrich 21.98 km/h
6. 2001: 38:03 Lance Armstrong 21.76 km/h
7. 1995: 38:04 Miguel Indurain 21.75 km/h
8. 1995: 38:04 Alex Zulle 21.75 km/h
9. 1995: 38:06 Bjarne Riis 21.73 km/h
10. 1997: 38:20 Richard Virenque 21.60 km/h
11. 1995: 38:34 Laurent Madouas 21.47 km/h
12. 2006: 38:35 Floyd Landis 21.46 km/h
13. 2006: 38:35 Andreas Klöden 21.46 km/h
14. 2004: 38:40 Jan Ullrich 21.41 km/h
15. 1994: 38:55 Richard Virenque 21.28 km/h
En nu in 2015 rijden we met veel lichtere fietsen en is de voorbereiding en training veel en veel professioneler.
Al met al vind ik de Nederlandse prestaties toch wel wat tegenvallen. Dat Gesink en Mollema een fantastische top-10 plek halen is natuurlijk heel goed en het knechtenwerk van Pouls was grote klasse, maar we hadden 20 (!) mannen aan de start. En dan moet je gewoon heel eerlijk zijn en concluderen dat je amper wat van die jongens voorin hebt zien rijden of ziet meestrijden voor de etappes.
Het gezeur over doping wordt wel vervelend, hoor. Quintana rijdt de Alpe op in 39.22 en Froome deed er 40:42 over. Pantani? 36:40. Al is die tijd nooit officieel vastgesteld en bestaat daar discussie over. Enfin, hij was een stuk sneller. En dat geldt ook voor al die generatiegenoten:
1. 1995: 36:40 Marco Pantani 22.58 km/h
2. 1997: 36:53 Marco Pantani 22.45 km/h
3. 1994: 37:15 Marco Pantani 22.23 km/h
4. 2004: 37:36 Lance Armstrong 22.02 km/h
5. 1997: 37:40 Jan Ullrich 21.98 km/h
6. 2001: 38:03 Lance Armstrong 21.76 km/h
7. 1995: 38:04 Miguel Indurain 21.75 km/h
8. 1995: 38:04 Alex Zulle 21.75 km/h
9. 1995: 38:06 Bjarne Riis 21.73 km/h
10. 1997: 38:20 Richard Virenque 21.60 km/h
11. 1995: 38:34 Laurent Madouas 21.47 km/h
12. 2006: 38:35 Floyd Landis 21.46 km/h
13. 2006: 38:35 Andreas Klöden 21.46 km/h
14. 2004: 38:40 Jan Ullrich 21.41 km/h
15. 1994: 38:55 Richard Virenque 21.28 km/h
En nu in 2015 rijden we met veel lichtere fietsen en is de voorbereiding en training veel en veel professioneler.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Becker en Menig op de vleugels? Leuk voor die jongens, maar ik denk dat ze bij Zwolle niet zo heel veel plezier gaan beleven aan een dergelijke vleugelbezetting.
-
Ik denk dat Becker en Menig bij Lotto Jumbo ook niet echt uit de verf gaan komen, Peter.
Die jongens zijn wel snel, maar een fiets bijhouden is een ander verhaal. 

- Monkey Tonk
Op zich geen tegenstelling.Iniesta schreef:Vond inderdaad de wisselvalligheid bij de knechten een bemoedigend teken dat er geen zwaar dopingprogramma achter zit.
Expres achterin rijden om krachten te sparen en daarnaast de schijn van doping te ontkrachten?
Ik houd mijn twijfels in ieder geval (en wat een gezeur, Peter, dat je daar - in de wielersport! - niet over kan zeuren). Zeker omdat die wielrenners helemaal niet zoveel verdienen. Messi kreeg verleden week geloof ik 2.5 miljoen om ergens een steentje te metselen. De hele ploeg Orica-Green verdiende amper 10,000 euro aan de Tour. Wat dat betreft is de Franse weigering om tv-gelden te delen met de wielerploegen niet zo slim.
Het lijkt me toch andersom te werken, hoe meer je kunt verdienen hoe groter de prikkel om naar verboden middelen te grijpen.
Alleen daarom is het absurd te denken dat er slechts sporadisch doping gebruikt wordt in het voetballen.
Alleen daarom is het absurd te denken dat er slechts sporadisch doping gebruikt wordt in het voetballen.
Die bonussen in de Tour zijn (de eindwinst van de gele trui uitgezonderd) inderdaad lachwekkend laag. De ASO heeft overduidelijk een constructie in elkaar getimmerd waarbij zij zelf verreweg het grootste deel van de opbrengsten in hun zak houden.Monkey Tonk schreef:De hele ploeg Orica-Green verdiende amper 10,000 euro aan de Tour. Wat dat betreft is de Franse weigering om tv-gelden te delen met de wielerploegen niet zo slim.
Op financieel vlak hoef je trouwens geen medelijden te hebben met de renners. De doorsnee Tourrenner bij Rabo / Belkin / Lotto-Jumbo dan wel Giant heeft een jaarsalaris dat een stuk hoger is dan 85% van de Eredivisie spelers.