Wielrennen
Moderator: mods
Re: Wielrennen
Mooie sfeer in Utrecht. Hels kabaal als er een Nederlander langskwam. Benieuwd naar de beelden morgen als ze onder de Dom doorrijden.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Misschien morgen even kijken, ze komen op 5 km van mijn huis langs.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
-
- AT Toto winner 15/16
Wat een klootzakken die Lotto Jumbo's. Eerst missen ze de eerste waaier, vervolgens hebben ze om de haverklap pech of liggen op de grond. Op dit moment ligt Kelderman dus ook een stuk achter terwijl het peleton op hol geslagen is.
-
- AT Toto winner 15/16
Mollema ook op achterstand. Zwarte dag voor het Nederlandse wielrennen.
-
- AT Toto winner 15/16
Gesink ook niet in de eerste waaier. Mollema nog in een waaier daarachter, Kelderman nog weer in een groep daar weer achter. Er waren tijden dat juist Nederlanders goed waren in het waaier rijden. Nederland beleeft hier zijn donkerste dagen in het wielrennen.
-
- AT Toto winner 15/16
Dumoulin probeert geen eens wat.
Och och Lotto Jumbo...
Die zou morgen na de muur zomaar in het geel kunnen staan.brigade zuid schreef:Dumoulin probeert geen eens wat.

-
- AT Toto winner 15/16
1 voordeel na vandaag, ik hoef geen vrije dagen op te nemen of me ziek te melden. Na 2 dagen koers weten we al dat de Nederlandse klassementsrijders geen enkele rol van betekenis zullen spelen, dat is allemaal perfect duidelijk nu.
Zou hij Cancellara eraf rijden? De Muur van Huy is ongeveer twee keer de muur van Geraardsbergen, en die lag Cancellara wel.beelzebub schreef:Die zou morgen na de muur zomaar in het geel kunnen staan.brigade zuid schreef:Dumoulin probeert geen eens wat.
Ik stond vlak na Spijkenisse te kijken. Het was redelijk weer, maar opeens trok het helemaal dicht. Tegen de tijd dat ze er waren was het pikzwart en kwam de regen met bakken uit de hemel.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Zeker 1 dag perfect 1 dag slecht.. Alles is duidelijkbrigade zuid schreef:1 voordeel na vandaag, ik hoef geen vrije dagen op te nemen of me ziek te melden. Na 2 dagen koers weten we al dat de Nederlandse klassementsrijders geen enkele rol van betekenis zullen spelen, dat is allemaal perfect duidelijk nu.
Zeker 1 dag perfect 1 dag slecht.. Alles is duidelijkbrigade zuid schreef:1 voordeel na vandaag, ik hoef geen vrije dagen op te nemen of me ziek te melden. Na 2 dagen koers weten we al dat de Nederlandse klassementsrijders geen enkele rol van betekenis zullen spelen, dat is allemaal perfect duidelijk nu.
Ja. Zo zie je maar, als het op aanmoedigen aankomt kan je niet bouwen op die Rotterdammers.Iniesta schreef: Zeker 1 dag perfect 1 dag slecht.. Alles is duidelijk

- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Zat er natuurlijk in. De keuze voor diverse kopmannen maakt dat je in etappes als deze de rekening gepresenteerd kan krijgen. Je hebt dan te weinig power en te weinig opoffering om mee te doen. Je kunt zo geen keuzes maken.
Tja en als ze voor Kelderman als absolute kopman hadden gekozen?
-
Dan was ie nog steeds op zijn muil gegaan en had ie tijdverlies geleden.
- peter
Het gaat erom dat je je team nu deels opoffert voor Kelderman. Er wachten een aantal jongens op hem (2 a 3) en vervolgens mis je met Gesink de boot voorin, ook omdat die jongen totaal geisoleerd zat. Dat is het grote risico wat je loopt als je geen duidelijke keuzes maakt. Je hebt dan, zeg maar, twee keer niks. De achtervolging van de Groep Gesink was mager en de achtervolging van de Groep Kelderman was ronduit slecht.
Overigens viel me de hulp voor Nibali ook erg tegen. Die gozer moest het zelf vaak opknappen. Hoorde dat ze bij Astana ook foeterden over Westra en Boom. Die zijn namelijk in dienst om hier hun toegevoegde waarde te leveren.
Overigens viel me de hulp voor Nibali ook erg tegen. Die gozer moest het zelf vaak opknappen. Hoorde dat ze bij Astana ook foeterden over Westra en Boom. Die zijn namelijk in dienst om hier hun toegevoegde waarde te leveren.
Dus alleen als ze 100% voor Gesink hadden gekozen, was de uitkomst wellicht anders geweest. Dan had Gesink 2/3 man meer bij zich gehad en wellicht wel de aansluiting kunnen maken.
Wielrennen is nu eenmaal een sport met continue wisselende omstandigheden en situaties, ook als je niks fout doet kun je veel tijd verliezen.
Voor Kelderman hoeft dit geen drama te zijn. Die ging toch niet voor de top 5 meedoen, en als hij sterk genoeg is, kan hij nog altijd top tien rijden. Hij heeft vanaf het begin nu alleen wel wat meer vrijheid om de aanval te zoeken.
Wielrennen is nu eenmaal een sport met continue wisselende omstandigheden en situaties, ook als je niks fout doet kun je veel tijd verliezen.
Voor Kelderman hoeft dit geen drama te zijn. Die ging toch niet voor de top 5 meedoen, en als hij sterk genoeg is, kan hij nog altijd top tien rijden. Hij heeft vanaf het begin nu alleen wel wat meer vrijheid om de aanval te zoeken.
- peter
Dat is me veel te makkelijk. "Ook als je niks fout doet, verlies je veel tijd". Ja, veel externe invloed blabla. Je mag van een Nederlands team verwachten dat je een waaierrit mee helpt regisseren, maar dat terzijde.
Het feit dat ze bij Jumbo kiezen voor een aantal kopmannen maakt dat je in het begin van de Tour altijd last hebt van de koersontwikkeling. Je moet namelijk altijd kiezen wie bij wie blijft. Nu laat je alleen Vanmarcke bij je eerste renner en verliest iedereen. Met een dergelijke samenstelling zou ik in een etappe als vandaag ook veel meer de regie pakken. Je weet namelijk dat je team slecht is ingericht als je het slachtoffer wordt van waaiers.
Het feit dat ze bij Jumbo kiezen voor een aantal kopmannen maakt dat je in het begin van de Tour altijd last hebt van de koersontwikkeling. Je moet namelijk altijd kiezen wie bij wie blijft. Nu laat je alleen Vanmarcke bij je eerste renner en verliest iedereen. Met een dergelijke samenstelling zou ik in een etappe als vandaag ook veel meer de regie pakken. Je weet namelijk dat je team slecht is ingericht als je het slachtoffer wordt van waaiers.
http://www.nu.nl/sport/4082097/buitenla ... iezen.html
Het lijkt me niet het grootste tactische licht, die Nico Verhoeven.
Het lijkt me niet het grootste tactische licht, die Nico Verhoeven.

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Terwijl vorig jaar met een waaier-coup nog zoveel succes werd geboekt.Peter schreef:Dat is me veel te makkelijk. "Ook als je niks fout doet, verlies je veel tijd". Ja, veel externe invloed blabla. Je mag van een Nederlands team verwachten dat je een waaierrit mee helpt regisseren, maar dat terzijde.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
De 'gelosten' staan circa 1 minuut achter Froome/Contador. Dat valt ook nog wel te overzien. Froome doet de beste zaken.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Als je kettingproblemen hebt en valpartij in een race als vandaag, dan kun je al je tactische plannen op je buik schrijven. Heeft niks met makkelijk te maken, zo liggen de feiten nu eenmaal.
Wat voor tactiek wil je daar nog op toepassen?
Wat voor tactiek wil je daar nog op toepassen?
www.volkskrant.nlAlle journalisten hadden ineens geelzucht
Tv-recensie Loes Reijmer
De journalistiek trekt de handen graag af van de eigen invloed, blijkt bij de start van de Tour de France in Utrecht
Knuffelanchor Herman van der Zandt verwoordde het treffend. 'De Tour in Utrecht, dat is als een optreden van Kanye West op de braderie in Ankeveen.' Inderdaad, de zogenaamd nuchtere Nederlandse volksaard was dit weekend net zo zeldzaam als een plekje in het stadspark zonder barbecuewalm.
Wat was het lekker meedeinen op de hysterie rond Tom Dumoulin. Ook voor kijkers op instapniveau leek de fietswereld plots overzichtelijk: geen waaierwiskunde, kopmannen of knechten, maar een man en zijn 13,7 kilometer. Een jonge man die, zo bouquetreeksde een van de commentatoren erop los, bovendien 'een engelachtig uiterlijk' heeft. De druk op Dumoulin werd behoorlijk opgevoerd door de steeds herhaalde vraag of Dumoulin de druk zou aankunnen.
'Utrecht lijdt aan geelzucht en de veroorzaker daarvan is deze man', zei Herbert Dijkstra of Maarten Ducrot vijf minuten voordat Neerlands hoop in gele dagen zou starten. Ho, ho, ho, dacht ik toen. Nu moet je die arme Tom niet óók nog die verantwoordelijkheid in de klikschoentjes schuiven.
Er gaapt nou eenmaal een groot gat tussen kritische journalistiek en evenementenverslaggeving
Het was prachtig om te zien hoe de presentatoren neutraal verslag deden van de massahysterie, alsof ze daar zelf geen enkele rol in hadden gespeeld. Dione de Graaff, invoelend: 'Wat heeft hij veel over zich heen gekregen, hè?' De commentatoren: 'Kun je je voorstellen hoe het is voor zo'n jongen, om de druk van de hele natie op zijn schouders te voelen?' AD-sportverslaggever Thijs Zonneveld probeerde de verwachtingen een beetje te temperen - in een knalgeel shirt.
Zo leek alsof 'de hele natie' plots last had gekregen van Dumoulinkoorts en de media dat slechts documenteerden. Dat is geen unicum, de journalistiek trekt de handen graag af van de eigen invloed. Toch vraag ik me af hoeveel rijen dik het op de Maliesingel had gestaan als de media het begin van de Tour niet hadden gereduceerd tot het succes van één man - zelf had ik waarschijnlijk gebarbecued in het park, in plaats van 15.04 minuten onbedaarlijk zitten schreeuwen tegen de vetarme billen van een 24-jarige Maastrichtenaar op een scherm.
Het enthousiasme van de verslaggevers bleek ook uit een interview met Fabian Cancellara - toch niet de minste tijdrijder. 'Hoe belangrijk is zaterdag voor je?', luidde de plichtmatige eerste vraag, waarop al snel overgeschakeld kon worden naar het enige dat telde: Dumoulin. 'Denk je dat hij kan omgaan met de druk?', wilde de interviewer weten. En trouwens, wist de Zwitser wanneer voor het laatst een Nederlander in het geel had gereden? Nee? Echt niet? Wat deed hij dan in de zomer van 1989? Zat hij toen niet voor de tv om Erik Breukink de proloog te zien winnen? Cancellara, ongemakkelijk lachje: 'Eh, ik was 5.'
Er gaapt nou eenmaal een groot gat tussen kritische journalistiek en evenementenverslaggeving. Dat verklaart ook waarom doping de laatste decennia zo'n kleine rol speelde in het feest dat de NOS van de Tour maakt. Soms komt het d-woord even om de hoek kijken, als een dood gewaande oudtante die plots op een verjaardag verschijnt. Zaterdag deed presentator Gert van 't Hof een halfslachtige poging. Hij vroeg Karsten Kroon 'wat voor gevoel' die had over het rapport waaruit bleek dat Bjarne Riis zijn renners aanzette tot doping. Kroon ontweek de vage vraag over zijn oud-ploegleider en Van 't Hof schakelde weer snel over op iets met Dumoulin. Het moest natuurlijk wel leuk blijven. Voor die gekke geelzuchtige mensen in het land dan, hè.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali