Maar dit VK-stuk had m.i. ook van De T. of Bild kunnen komen. De lezer wordt geacht o.b.v. emoties en verbijstering te reageren en selectief verontwaardigd te zijn. Enkele voorbeelden m.i. daarvan.
Nuf said, hear say. Bewijs a.u.b.Na jaren lobbyen, praten en dreigen
Schande. De omzet van een bedrijf mag niet stijgen? Hoe zit het met de kosten, de winst?Zijn bedrijven laten vanaf 2012 een hogere omzet zien.
Een soort van consultancy dus. Staffing met consultants, die zich met de inhoud kunnen vereenzelvigen. Lijkt me niets misdadigs aan.Beane is directeur van Cruyff Football, een bedrijfje dat sinds enkele jaren het plan-Cruijff probeert te verkopen aan andere voetbalclubs.
Weer die omzet.Maar in de Spaanse jaarrekening over 2012 van het bedrijf van Cruijff schiet de omzet omhoog.
In dat vorige bestuur zat o.a. Boog. Die nam backhanders van Jol en Raiola aan om Ajax waardeloze meuk uit de Raiola-stal aan te smeren… Bewijs daarvoor kan ik je natuurlijk niet leveren. Maar dat hoeft ook niet: is er, na al die jaren, hard bewijs tegen Ling? Of schrijft de VK gewoon de absolute waarheid, zonder enige vorm van agenda t.o.v. Ling / Cruijff?Het vorige bestuur heeft de raad van commissarissen een expliciete waarschuwing over Ling gegeven: hij bood een bestuurder van Ajax geld onder tafel aan om spelers van Trencin over te nemen.
Slappe directie. Eigenaar consultancy wil een maximale vergoeding voor zijn consultants. Schande.Cruijff krijgt zijn zin, de directie gaat akkoord met een hoger salaris voor Jonk en Bergkamp.
Hij en vele anderen. Heeft JC ook bijv. Toon Gerbrands in z’n zak?De Groot geeft gastcolleges op de Cruijff University
Roy kon het JCI niet aan. Gezakt. Teneur van dit verhaal is dat Cruijff zijn vrienden bevoordeelt. Hoe kan Roy dan zakken?Voor zijn steun wordt Roy beloond
Keizer is niet verder gekomen dan ‚schrijven‘ voor de Aktueel. En die agency met Peterrr. Is hij niet 'gewoon' een zure man met enkele ongezonde obsessies?Na al die jaren revolutie zegt Keizer: 'De basistechniek is niet goed.'
Teneur wat mij betreft: schemergebied. Veel zoekwerk, aannames, anonieme 'bronnen', hear say. Een graagte om Cruijff / Ling aan de hoogste boom op te hangen. Selectieve verontwaardiging omdat Cruijff's bedrijven meer omzet draaien. Maar er ontbreekt wat: substantie, harde bewijzen. Niet geheel onbelangrijk, lijkt me.