Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo mei 10, 2015 7:23 pm

Iniesta schreef:Die had ik nog over het hoofd gezien, maar mooie ronde voor hem om een volgende stap te maken.
Ik ook. Mede doordat zijn voorjaar in het water is gevallen was hij wat van de radar verdwenen. Laatst wel een dagzege in Yorkshire maar ik had niet gedacht dat hij zich hier met de allerbeste sprinters ging meten. Wel erg leuk. Er zitten doorgaans wel een paar aankomsten tussen met een oplopende finishstrook. Wellicht kan hij een keer zijn slag slaan.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma mei 11, 2015 5:39 pm

Vervelende valpartij van die kleine Pozzovivo zeg. Ik was heel even bang dat het de verkeerde kant op ging toen hij zo stil bleef liggen. Maar gelukkig is hij weer bij kennis. De Giro verliest zo wel een potentiële smaakmaker voor de bergritten. Zonde, al is dat in zo'n geval natuurlijk niet de eerste prioriteit.
Nil volentibus arduum

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma mei 11, 2015 11:51 pm

Richie Porte slaapt deze Giro in z'n eigen camper. Die wil blijkbaar drie weken hetzelfde bed. Benieuwd of het hem voordeel gaat opleveren.

Of heb je dan net wat meer tijd om verdachte spullen te lozen bij een controle/inval? Een bloedzak laten smelten in een pan doe je niet zo snel op een hotelkamer...

Draaf ik nu door gasten? :smallgrin.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Alexander

Bericht door Alexander » di mei 12, 2015 5:14 pm

Kruiswijk bewijst zijn klassement ambities in de Giro.

Verliest 8 minuten....

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di mei 12, 2015 5:47 pm

Je bent me net voor. Eerste Nederlander op 8,5 minuut... Bravo!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mei 12, 2015 6:09 pm

Typische Giro etappe dit. Genieten geblazen. En een mooie zege van Formolo. Daar gaan we de komende jaren nog genoeg van horen.
Nil volentibus arduum

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo mei 13, 2015 10:08 am

Wist wel dat Kruijswijk achterstand had opgelopen gisteren, maar heb de beelden niet gezien. Tot ik de kranten vanmorgen las.

De Astana's hebben gisteren dus een nummertje opgevoerd door in een overgangs/heuveletappe even gas te geven. :ajaxsmiley.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo mei 13, 2015 10:19 am

Marillion schreef:Typische Giro etappe dit. Genieten geblazen. En een mooie zege van Formolo. Daar gaan we de komende jaren nog genoeg van horen.
Astana is rocking.

Vandaag belooft het weer een prachtige koers te worden.

zeux

Bericht door zeux » wo mei 13, 2015 10:31 am

Peter schreef:
Marillion schreef:Typische Giro etappe dit. Genieten geblazen. En een mooie zege van Formolo. Daar gaan we de komende jaren nog genoeg van horen.
Astana is rocking.
Op welke 'rocks'?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

peter

Bericht door peter » wo mei 13, 2015 11:42 am

Daar weiger ik aan mee te doen. :blush.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo mei 13, 2015 12:30 pm

De Abetone als slotklim. Bekend van de doorbraak van Fausto Coppi tijdens de etappe Firenze-Modena. Dit was in 1940 namelijk de eerste Giro rit die hij won. Toen nog vanuit de positie van een, weliswaar talentvolle, knecht.

Afbeelding

Hier het verhaal als je Italiaans niet al te roestig is.

De Abetone is een mooie lange klim. Nergens heel steil waardoor je ook mogelijkheden hebt om aan te vallen als je geen lichtgewicht bent.
Nil volentibus arduum

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo mei 13, 2015 4:23 pm

Contador speelt geen verstoppertje en heeft het roze alweer om. Benieuwd of ik de komende 4 dagen nog wat leuks kan oppikken op tv.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo mei 13, 2015 4:36 pm

Ja, gewoon weer vuurwerk in de eerste week. Ik denk dat het een rol speelt dat Uran niet in goede doen is. Die kun je maar alvast wat tijd aan de koersbroek smeren. Maar erg leuk dat de favorieten voor het klassement zich al goed laten zien. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

peter

Bericht door peter » do mei 14, 2015 3:55 pm

Die Albetone ligt net te ver van het huis van wat vrienden (70km). Anders zou ik die graag een keertje mee willen pikken.

WAAAAAAAIERS! :headbang.gif:

peter

Bericht door peter » do mei 14, 2015 4:20 pm

Nog een redelijk harde val van Contador, zeg.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mei 14, 2015 4:44 pm

Ja, dat zag er ook niet goed uit met z'n arm bij de podiumceremonie. Het is echt te hopen dat hij niets heeft gebroken want dat zou de Giro wel beroven van één van de smaakmakers. En verdomme weer omdat iemand meer waarde hecht aan een foto dan de veiligheid van de renners.

De Abetone is geweldig om eens op te rijden. Het is een prachtige omgeving en de klim is wel lang maar niet te zwaar waardoor je er ook van kunt genieten. Overigens is die hele regio geweldig om te fietsen. Het Apennijnen gebergte heeft echt serieuze cols maar is in vergelijking met het hooggebergte toegankelijker omdat je minder hoog zit. Slecht weer heeft dus gewoon wat minder impact. En overal waar je stopt is de espresso en de pasta natuurlijk gewoon dik voor elkaar. Maar dat spreekt voor zich.
Nil volentibus arduum

peter

Bericht door peter » do mei 14, 2015 5:31 pm

Ja prachtig. Wij zitten in september weer in Noord-Toscane. Fivizzano, in de buurt van de Passo Del Lagastrello.

http://www.cyclingcols.com/col/Lagastrello

Ik train nu drie keer in de week en gelet op mijn spetterende entree bij mijn fietsvrienden tijdens de AGR zal dit ook weer het nodige vuurwerk opleveren. :smallgrin.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mei 14, 2015 10:28 pm

Die ken ik, mooie pas. Ik heb vrienden in Modena en daarmee heb ik die regio al een aantal keren bezocht.

Contador gaat gewoon verder:
Contador houdt ontwrichte schouder over aan valpartij in Giro

Alberto Contador heeft bij een valpartij in de slotfase van de zesde Giro-etappe een ontwrichte schouder opgelopen. De Spanjaard blijft desondanks vol goede moed. De schouder van Contador is donderdagavond in het ziekenhuis weer rechtgezet. "Ik zal moeten duimen dat hij niet opnieuw uit de kom schiet en ik de pijn kan hendelen", aldus de kopman van Tinkoff-Saxo tegen Cyclingnews.

Contador was betrokken bij een massale valpartij. Daniele Colli werd op volle snelheid ten val gebracht door een botsing met de grote lens van een fotocamera van een toeschouwer en nam veel renners mee in zijn val.

"Toen ik op de grond lag voelde ik gelijk al dat het niet goed zat met mijn schouder. Ik heb hem op gevoel zelf weer erin gezet. Ik was bang omdat ik dacht dat ik mijn sleutelbeen had gebroken. Op het podium schoot hij opnieuw uit de kom."

Optimistisch
Onderzoek in het ziekenhuis wees uit dat Contador niets heeft gebroken. Wel is zijn linkerschouder instabiel. "Ik zal heel voorzichtig moeten zijn. Hopelijk heb ik een goede nachtrust. Ik ben optimistisch maar we moeten wachten tot de start om te zien hoe de blessure zich ontwikkelt en hoe ernstig het effect van de crash is."

Contador bleef ondanks de valpartij leider in het algemeen klassement. Hij heeft twee seconden voorsprong op Fabio Aru en twintig op Richie Porte.

Bron: nusport.nl
Wat doe je als je arm uit de kom schiet? Terugzetten en door naar het podium. Dat hij een taaie is wisten we natuurlijk al. Ik denk dat hij er wel doorheen komt.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mei 15, 2015 2:49 pm

Wellicht een kansje voor Hofland vandaag als ik naar het profiel kijk. Het loopt richting de aankomst wat op zonder dat het heel lastig klimwerk lijkt te zijn. Misschien genoeg om de pure sprinters wat snelheid te ontnemen. Kan zijn dat de etappe wel wat aan de lange kant is voor hem.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za mei 16, 2015 2:49 pm

Betancur, Kruijswijk en Vandewalle op 35km met 8:40 op het peloton vooruit richting de slotklim. Eens kijken of Kruijswijk zich kan revancheren voor zijn slechte start van deze Giro.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za mei 16, 2015 3:26 pm

Het ziet er voorlopig goed uit bij Kruijswijk. Hij countert een aanval van Betancur en is nu een stukje los. Nog 11km bergop, dat wel.

EDIT

Jammer maar helaas. De klim was een kleine 5km te lang voor Kruijswijk. Wel een dappere poging. Dat moet hij later in de ronde nog maar eens proberen. Wellicht met een wat grotere groep zodat je iets later je krachten moet aanspreken.

Contador kon zonder problemen volgen. Die komt er denk ik wel door. Uran heeft zich ook herpakt dus die doet gewoon mee voor het podium.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za mei 16, 2015 11:20 pm

Gesink wordt er in de ronde van California gigantisch afgereden op de eerste de beste serieuse beklimming. Ligt het aan mij of presteren de Nederlandse wielrenners gigantisch slecht dit jaar.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo mei 17, 2015 8:43 am

Nou, dat viel inderdaad tegen. Gezien zijn positie voor deze rit had ik wel het idee dat hij wellicht voor het podium zou kunnen rijden. Nu kan dat mislukken maar hij zakte er wel erg snel doorheen.

Wel een straffe prestatie van Sagan. Helemaal leeg bovenop maar zijn achterstand is speelbaar omdat er in de vlakke etappe van vandaag bonificatieseconden te verdienen zijn bij de tussensprints en de eindsprint. Die gaat dus gewoon de Ronde van California winnen. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Alexander

Bericht door Alexander » zo mei 17, 2015 3:52 pm

Fantastische Giro voorlopig hoor. Kruiswijk weer in de aanval en wordt 2e. Doodzonde. Slagter werd een paar km voor het einde gelost, die lag op gewonnen positie.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo mei 17, 2015 3:57 pm

Kruijswijk gaat ineens lekker. Vraag je je toch af waarom ie het eerder van de week zo liet liggen?

Plaats reactie