Golf

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

InnerHarbour

Re: Golf

Bericht door InnerHarbour » zo apr 12, 2015 7:15 pm

Voor de liefhebbers,

De 21 jarige Jordan Spieth en Justin Rose lopen de laatste flight vandaag die over ruim een half uurtje van start gaan. Ook niet te versmaden, Woods en Mcllroy starten samen over 15 minuten. Topgolf!
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma apr 13, 2015 9:35 am

Spieth heeft met zijn 21 jaar de Masters gewonnen, zal de jongste ooit wel zijn. Vriend Luiten die de "cut" maar blijft missen is inmiddels naar plaats 43 gezakt op de wereldranglijst.
YNWA

ferry

Bericht door ferry » ma apr 13, 2015 5:53 pm

Knap van Spieth! Ik heb er niet veel van kunnen zien, maar leuk voor die gast. Knap om je onder die druk staande te houden.

Wat Joost betreft; juist nu zou het misschien wel goed zijn voor hem om even te trainen in plaats van tournooien te spelen. Hij moet weer vertrouwen in eigen kunnen krijgen.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr apr 17, 2015 8:51 am

Nou Nou Joost is goed begonnen, nog zo'n ronde en hij haalt het weekend.
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za apr 18, 2015 6:41 am

Geen geweldige maar ook geen slechte tweede ronde van Luiten waardoor hij de cut heeft gehaald, zaterdag verder.

Loop vandaag nu eens een echt goede ronde van -6 of zo.
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za apr 18, 2015 8:27 pm

Nou Luiten had 6 birdies, maar als je op een par 4 een 7 scoort en op 2 andere holes ook een slag boven par schiet je er maar 1 slag mee op.
YNWA

ferry

Bericht door ferry » zo apr 19, 2015 11:12 am

Een 7(!) op een par 4? Dat kan ik ook! :ajaxsmiley.gif:

Jammer zeg, want 6 birdies is dan weer heel aardig.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo apr 19, 2015 11:40 am

Had hij ook een beetje pech hoor een drive iets teveel naar rechts en zijn bal springt via een tak zo out of bounce. Tja als je in de hoek van de klappen zit. Hij staat nu T43 en had zonder die triple bogey zomaar in de T20 kunnen staan. Is het verschil tussen ongeveer $ 50.000 en $ 20.000 winnen en aangezien hij nog iets van $ 450.000 nodig heeft om een volgend jaar een volledige kaart op de Amerikaanse PGA tour te krijgen is het zonde.
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo apr 19, 2015 9:30 pm

De T31 is het geworden en 34.000 dollar.
YNWA

ferry

Bericht door ferry » do apr 30, 2015 9:27 am

Joost is goed begonnen! (met een beetje mazzel, dat wel, maar toch gewonnen :-)

Match Play ligt hem wel:
Golfer Luiten in verlenging langs Na

Golfer Joost Luiten heeft zijn eerste zege binnen op de Cadillac Match Play in San Francisco, een toernooi dat deel uitmaakt van de World Golf Championships. De Nederlandse nummer 44 van de wereld versloeg in een rechtstreeks duel de Amerikaan Kevin Na, die 21e staat op de mondiale ranking. Dat gebeurde pas 'in de verlenging' op de negentiende hole, want na de reguliere achttien holes was er nog geen beslissing. Luiten maakte het af met een birdie.
"Het was kantje boord, maar ik was niet van plan te gaan verliezen en ben erin blijven geloven”, meldde de Bleiswijker op zijn website. Na zestien holes lag Luiten nog twee punten achter op Na, maar hij wist de volgende twee holes te winnen. Op de eerste extra hole landde de bal van Luiten in een bunker en leek het alsnog fout te gaan, maar zijn Amerikaanse tegenstander miste een putt op 2 meter van de hole.
De 64 beste spelers van de wereld spelen in San Francisco om de hoofdprijs van 1,5 miljoen dollar. De nummers één uit de zestien poules van vier spelers stoten door naar de knock-outfase. Luiten treft in zijn groep nog de Japanner Hideki Matsyuama (16e op de wereldranglijst) en de Fransman Alexander Levy (56e).
De Australische titelverdediger Jason Day verloor zijn eerste groepswedstrijd. De Amerikaan Charley Hoffman was na vijftien holes al klaar met Day.
De T

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do apr 30, 2015 9:45 am

Jep vannacht winnen van Hideki Matsuyama, wat mogelijk moet zijn en hij gaat door naar de volgende ronde.
YNWA

beelzebub

Bericht door beelzebub » do apr 30, 2015 10:10 am

Hoe zit het met deze vorm van golf dan? Je wint of speelt gelijk per hole en telt aan het eind de punten op of gaat het om de beste (onder/boven)par score ten opzichte van je tegenstander?

Enne nu ik weer op die tour ben. Worden er op het hoogste niveau ook toernooitjes gespeeld op banen met minder dan 18 holes? Of bijv. een 25 holes toernooi? :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

ferry

Bericht door ferry » do apr 30, 2015 11:14 am

Bij Match Play speel je tegen je directe tegenstander; per hole kan je "1 Up" komen (of down als je speelt zoals ik :-), of je deelt de hole als je allebei dezelfde score op die hole hebt. Wanneer je zover voorstaat dat je tegenstander niet meer kan winnen, is het afgelopen. (Da's een verschil met Stroke Play, daar worden de 18 holes altijd uitgespeeld) In dit toernooi in het geval van Luiten waarbij ze gelijk stonden na 18 holes, wordt er een verlenging gespeeld per hole om de winnaar te bepalen. (In team verband is dat overigens anders zoals je bijvoorbeeld bij de Ryder Cup ziet; dan wordt er gewoon een half punt aan Europa en Amerika gegeven en worden de scores van de spelers per team bij elkaar opgeteld)

Er zijn ook aparte regels bij Match Play invergelijking met Stroke Play. In Stroke Play kan je een straf krijgen van 2 strafslagen bijvoorbeeld, in Match Play verlies je de hole. Ik vind Match Play altijd wel leuk om naar te kijken. Het gaat ook wat sneller omdat je de hole niet uit hoeft te spelen als je 'm niet meer kunt winnen.

Wat betreft je andere vraag: ik kan me niet herinneren een tournooi gezien te hebben van minder dan 18 holes. Ze spelen weleens Par3 toernooitjes met amateurs, of als promotie voor een toernooi.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do apr 30, 2015 11:21 am

Prima uitgelegd Ferry. :biggthumpup.gif:

Ik speel altijd met Engelse vrienden machplay en op de een of andere manier altijd om munten. :smallgrin.gif:
YNWA

beelzebub

Bericht door beelzebub » do apr 30, 2015 1:12 pm

Aha. Tnx Ferry much. :biggthumpup.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do apr 30, 2015 3:51 pm

Dit toernooi telt zeker niet mee voor de wereldranglijst?

ferry

Bericht door ferry » do apr 30, 2015 9:55 pm

brigade zuid schreef:Dit toernooi telt zeker niet mee voor de wereldranglijst?
Het lijkt er wel op. Check hier.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr mei 01, 2015 6:02 am

Joost geeft het weer eens weg.
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za mei 02, 2015 6:40 am

Luiten heeft weleens waar zijn derde partij gewonnen van Levy, iets dat iedereen om zijn groep deed, maar Matsuyama won ook zodat die ongeslagen door is naar de knockout rounds. Jammer want daar wacht Mcllroy als tegenstander en dus maximum TV exposure.
YNWA

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za mei 02, 2015 11:14 pm

Ik heb het wel een beetje gehad met die jongen. Hoe zit het volgend jaar dan? Een tourkaart voor Amerika kan ie wel vergeten met dit gepruts en op de Europese tour heeft hij dit jaar nog niet veel gespeeld toch?

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo mei 03, 2015 7:45 am

Luitenant ben je niet voor de lol.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo mei 03, 2015 8:04 am

brigade zuid schreef:Ik heb het wel een beetje gehad met die jongen. Hoe zit het volgend jaar dan? Een tourkaart voor Amerika kan ie wel vergeten met dit gepruts en op de Europese tour heeft hij dit jaar nog niet veel gespeeld toch?
Voor dit toernooi had hij nog zo'n 500.000 dollar aan prijzengeld nodig te verdienen op de PGA tour, dus niet op de Europese. Hij moet of een toernooi winnen of een paar keer in de top 5 eindigen wil hij een volledige kaart voor volgend jaar krijgen al heb ik niet de indruk dat hij dan veel meer gaat spelen, hij vindt het zo wel best..
YNWA

ferry

Bericht door ferry » zo mei 03, 2015 10:27 am

Ach, als je kijkt waar hij staat op de wereldranglijst, dan kan je best eens verliezen van iemand die 28 plaatsen hoger staat natuurlijk. Het lijkt er in ieder geval op dat zijn vorm weer een beetje aan het terugkomen is. Misschien wel te laat voor dit seizoen om nog aan die USA toerkaart te komen, maar wie weet waartoe hij nog in staat is.

Golf is een mondiaal spelletje he, het is niet zo makkelijk om je daar effe bij de beste 10 van de wereld te spelen. Hij is nog relatief jong, en leert nu een beetje hoe het eraan toe gaat op de tour. Ik schrijf hem nog niet af in ieder geval.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma mei 04, 2015 1:42 pm

Joos heeft met zijn 2 overwinningen en 1 verloren wedstrijd en het niet doorgaan naar de kwartfinales toch nog $85,824 gepakt. Ik schat dat hij nu nog zo'n 400.000 dollar nodig heeft de komende maanden voor een volledige kaart volgend jaar.
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo mei 06, 2015 12:39 pm

Morgen begint “the Players” op Sawgrass die ook wel de 5de major genoemd wordt met de beroemde 17de hole. Als je geluk hebt staat de wind in de rug is een wedge voldoende, pech en je hebt de wind flink tegen is een 6 nodig en wordt het een heel ander verhaal.

De hele top 50, dus ook Joost, is aanwezig. Kijken dus!

BTW, op Renditions waar ze deze hole en vele andere hebben nagebouwd sloeg ik de bal vanaf de witte tee (vlag stond op 95 meter) in één keer op de green, wel nog twee putjes nodig. :smile-ajax.gif:
YNWA

Plaats reactie