PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

wimpey

Re: PSV

Bericht door wimpey » wo mar 04, 2015 8:12 pm

generaal schreef: Tenzij Big Louis de zomer overleeft en weer mag spenden :smallgrin.gif: .
Hij heeft Januzaj, di Maria en Young. Maar bij Man U kijk ik qua aankopen van niets nog op.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo mar 04, 2015 8:48 pm

Met transferbedragen moet je als club ook een beetje geluk hebben. De ene club betaald gewoon ongezien de vraagprijs en de ander is veel voorzichtiger.

Maar bedenk wel dat in die 20 miljoen ook een soort van WK bonus zat. Hij was een talentvolle speler van een elftal dat ver kwam op een eindtoernooi. Paar keer indruk gemaakt. Dan tel je er ineens zomaar een paar miljoen bij. Nu heeft hij een seizoen waarin hij weliswaar begon met een serie doelpunten maar op de beslissende momenten kan hij geen stempel drukken. Stel je bent scout van een club die hem wil hebben. Laten we zeggen iemand van Arsenal of Tottenham. Bij welke wedstrijd ga je dan kijken? Een modale eredivisiewedstrijd of een topper tegen Ajax of een Europees duel zoals tegen Zenit? Het antwoord lijkt me duidelijk. Op basis van die wedstrijden zou ik mijn club niet adviseren om eens even stevig de portemonnee te trekken.

Ik ben echt benieuwd wat hij gaat doen. Om sterk binnen te komen bij een grote club heeft hij eigenlijk nog wat meer nodig. Overtuigende prestaties in de CL volgend jaar bijvoorbeeld. Maar de vraag is dan weer of hij bij PSV nog wel tot die prestaties zal komen of dat hij eerst een nieuwe en meer kritische omgeving nodig heeft om zich te ontwikkelen.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » vr mar 06, 2015 12:27 pm

Definitief: PSV contracteert Duarte (18) van Sparta

6 maart 2015

PSV heeft de jeugdinternational Laros Duarte vastgelegd, zo meldt de club vrijdagmorgen. De 18-jarige middenvelder van Sparta heeft een contract voor drie seizoenen getekend bij PSV. Hij maakt komende zomer de overstap en gaat dan uitkomen voor Jong PSV.
Broertje van Lerin?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mar 06, 2015 12:42 pm

Ja.

Volgens Steef een groot talent.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr mar 06, 2015 12:49 pm

Daar heeft Ajax toch ook achteraan gezeten!? Speelde volgens mij tegelijkertijd toen ze Duarte binnenhaalde.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey

Bericht door wimpey » vr mar 06, 2015 1:10 pm

Bert schreef:Ja.

Is de weegschaal van het broertje ook kapot?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr mar 06, 2015 3:55 pm

Bert schreef:Ja.

Vind hij dat nu nog?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr mar 06, 2015 4:08 pm

Ik lees dat Guardado waarschijnlijk ook blijft, ik zie ze er ook nog wel voor aan om te gaan investeren vanwege de CL deelname. Het gaat toch niet zo zijn dat ze de komende jaren weer gaan domineren he. Ajax heeft het talent, maar met alleen broekies van 20 jaar ga je er dus niet komen.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr mar 06, 2015 4:17 pm

Het zou me verbazen als Guardado blijft. Kan elders meer krijgen.

Lionel

Bericht door Lionel » vr mar 06, 2015 5:58 pm

Volgens Voetbalzone geen broertje..
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » ma mar 09, 2015 11:08 am

Cocu in Metro: Depay is toe aan een stap hogerop.

Dat lijkt het Leitmotiv in Eindhoven te zijn. Gerbrands en Cocu schreeuwen dat bij iedere gelegenheid van de daken. Ze willen die gozer wel weg dragen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma mar 09, 2015 11:48 am

Ik snap het wel. Als de juiste club hapt dan kunnen ze daarmee de rest van het elftal zoveel mogelijk bij elkaar proberen te houden. Daarbij is Depay met al z'n solo activiteiten wel een groot talent maar ook weer niet onmisbaar.

Hij is wel de speler die het meeste geld op zou leveren. De Jong heeft al een mislukt avontuur in Duitsland en Engeland op zijn naam, Guardado is niet van PSV, Willems is pas sinds dit seizoen een echte toegevoegde waarde met zijn voorzet maar blijft verdedigend weer kwetsbaar. Wijnaldum is denk ik de enige andere speler die ook een mooie transfersom op kan leveren.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma mar 09, 2015 12:33 pm

Ik snap het ook wel. En die jongen wil zelf ook weg.

Vorige week bij PSV-Ajax waren er vast veel scouts. Ze zullen niet onder de indruk zijn geraakt. MU is de beste optie, denk ik.

wimpey

Bericht door wimpey » ma mar 09, 2015 12:49 pm

Yopi schreef:Ik snap het ook wel.
Me too. Maar ze leggen het er bij psv wel erg dik bovenop.
MU is de beste optie, denk ik.
Ludwig heeft grotere problemen dan Januzaj en Young, lijkt me.

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma mar 09, 2015 12:52 pm

Verkopen voor een paar miljoen kan je wel aan Marcel the wizzard overlaten. Haalt-ie mooi gratis verloren zoon Ibi terug en PSV gaat er zowaar op vooruit qua teamspel.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

wimpey

Bericht door wimpey » ma mar 09, 2015 12:55 pm

beelzebub schreef:Verkopen voor een paar miljoen kan je wel aan Marcel the wizzard overlaten. Haalt-ie mooi gratis verloren zoon Ibi terug en PSV gaat er zowaar op vooruit qua teamspel.
Die gaat écht niet transfervrij van Barca naar psv. Ome Mino vindt wel een club die financieel beter past.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma mar 09, 2015 1:02 pm

wimpey schreef: Ludwig heeft grotere problemen dan Januzaj en Young, lijkt me.
Ze gaan daar opnieuw met geld smijten, denk ik. LVG zal tot de conclusie gekomen zijn dat Di Maria, Falcao en nog een paar anderen te dom zijn om zijn filossefie te begrijpen.
Parallel met zijn tijd in Barcelona, waar hij na zijn eerste jaar 'dwarsliggers' verving door volgers.

Er zijn maar een paar clubs die grof geld zouden betalen voor een twijfelgeval als Depay.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mar 10, 2015 4:03 pm

Toch is Depay (samen met Wijnaldum) wel een van de weinige spelers die Schwung geeft aan PSV. Zonder die jongen gaan ze het nog lastig krijgen in hun aanvalsspel.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di mar 10, 2015 11:18 pm

Natuurlijk, maar dat is in de Eredivisie. En de andere vleugelspitsen van PSV kunnen er weinig van.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo mar 11, 2015 9:49 am

Hij kan natuurlijk gewoon geweldig voetballen. Eerder in het seizoen was hij met zijn reeks doelpunten gewoon heel belangrijk voor PSV. Probleem is alleen dat hij zoals hij nu speelt niets brengt wanneer hij niet scoort. Al houden verdedigers natuurlijk altijd rekening met hem waardoor andere spelers meer ruimte krijgen.

Er zit echt wel veel in bij hem maar het kwartje moet vallen dat het niet FC Depay is. Ik zag 'm afgelopen weekend bij VI ook weer voor een camera staan (volgens mij omroep Brabant). Petje op zodat je z'n ogen nauwelijks ziet en dan maar een beetje half chagrijnig mompelen. Hij hoeft echt niet lachend een heel betoog af te steken maar zoals dit kun je niet maken. Je staat daar uiteindelijk wel gewoon je club te vertegenwoordigen en tegen je publiek te praten.

Het moet eigenlijk uit zichzelf komen. Maar anders moet iemand hem echt hoognodig vertellen hoe de zaken ervoor staan. Hij heeft het talent en fysiek om het ver te schoppen. Maar dan moet hij echt uit een ander vaatje tappen. Wellicht heeft hij daar echt een andere omgeving voor nodig.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo mar 11, 2015 10:47 am

Zou kunnen. Maar misschien is hij gewoon een beetje dom/beperkt.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo mar 11, 2015 11:03 am

Volgens mij heeft het niet zoveel met dom of slim te maken. Hij hoeft de begroting van de club niet samen te stellen. Het gaat om het zelfbeeld. Hij moet inzien dat hij ver zou kunnen komen als hij kritisch op zichzelf is, er alles aan doet om beter te worden en luistert naar mensen die hem advies geven. Ik heb de indruk dat hij dat wel kan. Op het WK zag je bijvoorbeeld een hele andere Depay. Ook los van zijn spel. Het gaat om zijn houding, zichzelf willen verbeteren en spelen in een team in plaats van een one man show.

Als hij blijft spelen met zijn hoofd naar beneden en vooral op zichzelf gericht. En met de houding dat iedereen z'n mond moet houden dan zit er niet veel meer in dan een subtopper. Wanneer hij om zich heen gaat kijken en open staat voor kritiek dan zit er meer in. Hij heeft immers een aantal eigenschappen waar je ver mee kan komen. Fysiek sterk, gevaarlijk schot, hij kan iemand passeren.

Lukt het dan op het WK wel omdat hij beter functioneert met de harde aanpak van Van Gaal? Ligt het aan het platform van het WK? De spelers om hem heen? Kritiek van Nigel de Jong of Robben pakt hij wel aan maar van zijn PSV collega's niet? Ik gaf hier eerder al het voorbeeld van een eventuele transfer naar PSG. Wat denk je dat Zlatan doet wanneer Depay hem één keer over het hoofd ziet? Met een beetje pech krijgt hij ter plekke een draai om zijn oren. Terwijl Luuk de Jong zich zonder te morren op de volgende aanval richt. De vraag is alleen of dergelijke clubs de gok wel willen nemen als ze hem nu bij PSV zien lopen.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo mar 11, 2015 11:14 am

Aan hem gaat geen raketgeleerde verloren, daar hoeven we het niet over te hebben. Ik doelde dan ook op gogme.

Is het een houdinkje of kan hij niet beter? MIsschien zou hij inderdaad naar een club moeten gaan met een Baas.

Hij is zo egocentrisch. Dat kun je je in de top alleen permitteren als je buitenaards goed bent. En dat is hij ook weer niet, vind ik. Zijn overzicht laat vaak te wensen over.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo mar 11, 2015 11:26 am

Yopi schreef: Hij is zo egocentrisch. Dat kun je je in de top alleen permitteren als je buitenaards goed bent. En dat is hij ook weer niet, vind ik. Zijn overzicht laat vaak te wensen over.
Precies. Dat is op dit moment een probleem. Wel die houding maar niet de bijbehorende prestaties. Dat loopt scheef.
Was ik als scout naar de wedstrijden tegen Zenith en Ajax geweest dan had ik mijn club niet het advies gegeven om eens stevig de buidel te trekken.

Volgend seizoen weten we denk ik meer. Hij zal vertrekken. Vraag één is bij welke categorie club hij uitkomt en vraag twee is of die houding dan weg is en hij zich weer gaat ontwikkelen of dat dit het wel zo'n beetje is.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » wo mar 11, 2015 11:40 am

Yopi schreef: Hij is zo egocentrisch. Dat kun je je in de top alleen permitteren als je buitenaards goed bent. En dat is hij ook weer niet, vind ik. Zijn overzicht laat vaak te wensen over.
Hij neemt teveel hooi op z'n vork als het niet loopt bij hem of z'n elftal. Dan is ie overal en nergens, dan kun je beter vanuit je positie spelen.

In de EL heeft ie nog weinig laten zien. In vaderlandse topwedstrijden evenmin. Als ie gaat, doet ie er m.i. verstandig aan naar bijv. Spurs te gaan. Dortmund zou ook een goede club voor 'm zijn, denk ik.

Plaats reactie