PSV
Moderator: mods
Re: PSV
Ze spelen even armoedig als Ajax. Ze hebben 2 a 3 spelers die individueel van grote klasse zijn (Depay, Jong en Guardado) en voor de rest is het hetzelfde of minder dan wat wij hebben. De Boer is een betere trainer dan Cocu, die ik nog nooit op het zeggen van iets zinnigs heb betrapt. Probleem van Ajax is dat het achter de vaste 11 teveel rotzooi heeft. Hoorn, Viergever, Andersen, Zimling en Sigthorsson zijn te slecht voor een seizoen CL en competitie.
Zij hebben net zo goed een hoop mindere spelers. Jozefzoon, Hiljemark en zo. Nederlandse clubs hebben in kwalitatief opzicht geen brede selectie.
Zenit heeft de poulefase van de CL niet overleefd, terwijl het niet in een heel sterke groep zat. Is een goede ploeg maar geen top.
Zenit heeft de poulefase van de CL niet overleefd, terwijl het niet in een heel sterke groep zat. Is een goede ploeg maar geen top.
PSV is zoals Alexander al zegt, ook gewoon vrij pover hoor.
Inderdaad jongens zoals Guardado en Luuk de Jong hebben dit seizoen de doorslag gegeven in de titelstrijd, tezamen met de bevliegingen van Depay natuurlijk.
Verder profiteert PSV nu eindelijk weer eens van de wat milde ontvangst door andere Eredivisie clubs in vergelijking met Ajax. Waar andere clubs volle bak druk gaan zetten en hun aanhang het schuim op de bekken heeft staan bij de wedstrijd van het jaar, gaan de meeste tegenstanders de wedstrijd tegen PSV nogal lauw in. Wanneer de vorige 4 seizoenen een club als NAC tegen PSV wél een keer beleving toonde, ging Philips SV vrijwel meteen kopje onder.
Inderdaad jongens zoals Guardado en Luuk de Jong hebben dit seizoen de doorslag gegeven in de titelstrijd, tezamen met de bevliegingen van Depay natuurlijk.
Verder profiteert PSV nu eindelijk weer eens van de wat milde ontvangst door andere Eredivisie clubs in vergelijking met Ajax. Waar andere clubs volle bak druk gaan zetten en hun aanhang het schuim op de bekken heeft staan bij de wedstrijd van het jaar, gaan de meeste tegenstanders de wedstrijd tegen PSV nogal lauw in. Wanneer de vorige 4 seizoenen een club als NAC tegen PSV wél een keer beleving toonde, ging Philips SV vrijwel meteen kopje onder.

Monaco won anders vrij gemakkelijk uit bij Arsenal. Leverkusen speelde Atletico overhoop.Yopi schreef:Zij hebben net zo goed een hoop mindere spelers. Jozefzoon, Hiljemark en zo. Nederlandse clubs hebben in kwalitatief opzicht geen brede selectie.
IK GELOOF!!!!!!
- InnerHarbour
Zouden we er een Amber Alert uit moeten gooien?InnerHarbour schreef:Ik heb een vermoeden dat een bepaalde AT'er de komende dagen een stuk minder prominent aanwezig is.

YNWA
Ik zou het goede werk van Wijnaldum als een soort 10 en de offensieve Willems daar nog aan willen toevoegen. De rest is inderdaad hooguit middelmaat wat mij betreft. Maar alles bijmekaar wel meer dan genoeg om inmiddels met een straatlengte voorsprong op de titel af te koersen. Als Psv dan toch vrij pover is, wat zijn wij dan wel niet?Cruijff schreef:PSV is zoals Alexander al zegt, ook gewoon vrij pover hoor. Inderdaad jongens zoals Guardado en Luuk de Jong hebben dit seizoen de doorslag gegeven in de titelstrijd, tezamen met de bevliegingen van Depay natuurlijk.
Verder vind ik de rappe omschakeling met speersnelle jongens die wel raad weten met ruimte voorin een grote troef bij het huidige Psv, wat de ploeg al de nodige punten heeft opgeleverd. Ik hoop dat Ajax voor het komend seizoen daar toch wat lesjes uit gaat trekken qua samenstelling selectie en in te passen speltypes.
Inderdaad. Ondanks dat Ajax al een tijd lang matig tot slecht draait, blijft het volgens mij voor veel clubs in NL toch wel de meest aansprekende tegenstander. Aanmerkelijk meer in ieder geval dan Psv. En dat kan vaak net die cruciale 10%-20% schelen in bezieling en inzet bij een tegenstander. Het is niet anders, het hoort erbij. Zolang de Ajacieden dat zelf ook maar doorhebben en daarop voorbereid zijn.Verder profiteert PSV nu eindelijk weer eens van de wat milde ontvangst door andere Eredivisie clubs in vergelijking met Ajax.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.''

Natuurlijk heeft de kracht, of beter het gebrek er aan, van de overige ploegen in de eredivisie er mee te maken, maar een ploeg die, zoals het er nu naar uit ziet, met een recordaantal punten kampioen gaat worden kan je niet zonder blikken of blozen afdoen met 'heel pover'. En als je dat wel oprecht vindt, wat voor een kampioen was Ajax de afgelopen seizoenen dan wel niet? En is het niet een beetje belachelijk om te beweren dat Ajax het zelf heeft laten liggen als PSV dadelijk op of boven de 90 punten gaat eindigen? PSV is dit seizoen gewoon een flinke maat te groot voor de eredivisie inclusief onze ploeg. We moeten hopen dat we vanmiddag geen afstraffing krijgen.
Het besef van onze leiding en spelers over de kwaliteit, of beter het gebrek eraan, bij onze ploeg is opvallend. De EL winnen, vanmiddag laten zien dat we nog steeds de beste van het land zijn, de beste selectie in jaren. Een korte bloemlezing van de lachwekkende uitspraken van spelers, staf en directieleden. Ze geloven echt dat we een heel goed team hebben.
Het besef van onze leiding en spelers over de kwaliteit, of beter het gebrek eraan, bij onze ploeg is opvallend. De EL winnen, vanmiddag laten zien dat we nog steeds de beste van het land zijn, de beste selectie in jaren. Een korte bloemlezing van de lachwekkende uitspraken van spelers, staf en directieleden. Ze geloven echt dat we een heel goed team hebben.
I think I lost my fucking headache
Precies.Zuidema schreef:Inderdaad. Ondanks dat Ajax al een tijd lang matig tot slecht draait, blijft het volgens mij voor veel clubs in NL toch wel de meest aansprekende tegenstander. Aanmerkelijk meer in ieder geval dan Psv. En dat kan vaak net die cruciale 10%-20% schelen in bezieling en inzet bij een tegenstander. Het is niet anders, het hoort erbij. Zolang de Ajacieden dat zelf ook maar doorhebben en daarop voorbereid zijn.Cruijff schreef:Verder profiteert PSV nu eindelijk weer eens van de wat milde ontvangst door andere Eredivisie clubs in vergelijking met Ajax.
Je moet er gewoon op voorbereid zijn dat tegenstanders zoals Utrecht (maar ook Ado, Groningen en noem er nog maar een heleboel op) tegen Ajax minimaal een procent of 20 meer geven. Maakt het alleen maar mooier om kampioen te worden, toch?

Jep is terecht dat je Willems en Wijnaldum ook noemt, die hebben dit seizoen zeker inbreng gehad. Willems vind ik echt zo dom als een aardappel en een zeer matige verdediger, maar zijn aanvallende daden leveren in tegenstelling tot die van bijvoorbeeld Nicolai Boilesen wél rendement in doelpunten en assists op.Zuidema schreef:Ik zou het goede werk van Wijnaldum als een soort 10 en de offensieve Willems daar nog aan willen toevoegen. De rest is inderdaad hooguit middelmaat wat mij betreft. Maar alles bijmekaar wel meer dan genoeg om inmiddels met een straatlengte voorsprong op de titel af te koersen. Als Psv dan toch vrij pover is, wat zijn wij dan wel niet?
https://drive.google.com/file/d/0By7tGQ ... view?pli=1
Een huis, een auto en een baan voor zijn moeder. PSV lijkt wel een Engelse club!
Een huis, een auto en een baan voor zijn moeder. PSV lijkt wel een Engelse club!

-
Mind you; 2 van de 3 spelers die je noemt zijn dit seizoen nieuw gekomen, De Jong en Guadado, spelers die dan ook haalbaar waren voor Ajax (wat PSV financieel kan, kunnen wij minimaal ook), op posities waar Ajax ook spelers voor aantrok, Milik en Zimling. Ik denk dat dit het verschil maakt tussen PSV en Ajax.Alexander schreef:Ze spelen even armoedig als Ajax. Ze hebben 2 a 3 spelers die individueel van grote klasse zijn (Depay, Jong en Guardado) en voor de rest is het hetzelfde of minder dan wat wij hebben. De Boer is een betere trainer dan Cocu, die ik nog nooit op het zeggen van iets zinnigs heb betrapt. Probleem van Ajax is dat het achter de vaste 11 teveel rotzooi heeft. Hoorn, Viergever, Andersen, Zimling en Sigthorsson zijn te slecht voor een seizoen CL en competitie.
Zo zie ik dat ook. De spelers die bij hen goed zijn, zijn dit seizoen 'gewoon' fluitend de besten in NL. Die trekken het gemiddelde dermate omhoog dat de mindere goden in dat team ze niet de kop kosten.LucaS schreef: PSV is dit seizoen gewoon een flinke maat te groot voor de eredivisie inclusief onze ploeg. We moeten hopen dat we vanmiddag geen afstraffing krijgen.
Inderdaad bizar. In 2014 was het al niets, maar de pijnpunten werden niet aangepakt. De doorstroming van jeugdige spelers vind ik heel behoorlijk, maar die jongens kunnen niet het vertrek van bijv. Eriksen, Siem, Toby en Blind effe opvangen. Op dat vlak, aankoopbeleid / scouting, schieten ook de huidige beleidsbepalers ernstig tekort.De EL winnen, vanmiddag laten zien dat we nog steeds de beste van het land zijn, de beste selectie in jaren. Een korte bloemlezing van de lachwekkende uitspraken van spelers, staf en directieleden. Ze geloven echt dat we een heel goed team hebben.
Je hebt een paar broodvoetballers nodig, die tegenwicht bieden aan de jeugdige naïviteit die dit elftal geregeld de das om doet. Dat hoeven geen belegen 30-ers te zijn, dat hoeft ook geen 10 miljoen te kosten. Maar enig voortschrijdend inzicht en het op orde hebben van je huiswerk vergt het natuurlijk wel.
+1wimpey schreef:Inderdaad bizar. In 2014 was het al niets, maar de pijnpunten werden niet aangepakt. De doorstroming van jeugdige spelers vind ik heel behoorlijk, maar die jongens kunnen niet het vertrek van bijv. Eriksen, Siem, Toby en Blind effe opvangen. Op dat vlak, aankoopbeleid / scouting, schieten ook de huidige beleidsbepalers ernstig tekort.LucaS schreef: De EL winnen, vanmiddag laten zien dat we nog steeds de beste van het land zijn, de beste selectie in jaren. Een korte bloemlezing van de lachwekkende uitspraken van spelers, staf en directieleden. Ze geloven echt dat we een heel goed team hebben.
Je hebt een paar broodvoetballers nodig, die tegenwicht bieden aan de jeugdige naïviteit die dit elftal geregeld de
das om doet. Dat hoeven geen belegen 30-ers te zijn, dat hoeft ook geen 10 miljoen te kosten. Maar enig voortschrijdend inzicht en het op orde hebben van je huiswerk vergt het natuurlijk wel.

Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.''

1,5 i.m.o. Zomer 2013. Toby en Chris out, Hoorn en Duarte in.zeux schreef:Dit proces voltrekt zich toch al twee jaar?

Om beter te worden zal TH + trainer + TD moeten 'spiegelen'. Die heb ik van Boog gejat.

Hun opgave is komend seizoen een selectie neer te zetten die in balans is. Jeugdige spelers dienen vlieguren te blijven maken, zoals nu het geval is. Maar dan wel met een parachute, in de vorm van een paar gasten die zich als leiders opwerpen.
-
Ik heb je anderhalf jaar geleden niet zo stellig zien doen over de uittocht van kwaliteit. 4 kampioenschappen was in jouw ogen alles. En PSV zat er lichtjaren achter.wimpey schreef:1,5 i.m.o. Zomer 2013. Toby en Chris out, Hoorn en Duarte in.zeux schreef:Dit proces voltrekt zich toch al twee jaar?Enig voordeel daarvan was dat Veltman en Klaassen vlieguren konden maken. Dit seizoen klamp ik me dan maar vast aan de ontwikkeling van Bazoer, AEG, Kishna, Riedewald, Sinkgraven. Je moet toch wat.
![]()
Om beter te worden zal TH + trainer + TD moeten 'spiegelen'. Die heb ik van Boog gejat.Teruggaand tot de zomer van 2013, toen is de neergaande lijn ingezet.
Hun opgave is komend seizoen een selectie neer te zetten die in balans is. Jeugdige spelers dienen vlieguren te blijven maken, zoals nu het geval is. Maar dan wel met een parachute, in de vorm van een paar gasten die zich als leiders opwerpen.
Nu is de harde realiteit dat PSV kampioen gaat worden en dat Ajax zich (waarschijnlijk) niet gaat kwalificeren voor de CL. Eerst 2 voorronde's door met als laatste tegenstander iets van het kaliber van Arsenal ofzo. Echt een geval van kortzichtig beleid.
Whitey on the moon.
Het beleid van zomer 2013 = het beleid van winter 2012/2013 = het beleid van zomer 2012 = het beleid van winter 2011/2012 = het beleid sinds voorjaar/zomer 2011.wimpey schreef:1,5 i.m.o. Zomer 2013.zeux schreef:Dit proces voltrekt zich toch al twee jaar?
Volgend jaar is de lakmoesproef voor het beleid. Dan gaan we zien of de jeugd het inderdaad over kan gaan nemen. Dan pas kunnen we beoordelen of het beleid top of flop is/was.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Je kunt de aankopen Poulsen, Moisander, Schöne niet met droge ogen vergelijken met Hoorn, Duarte, Bojan.zeux schreef: Het beleid van zomer 2013 = het beleid van winter 2012/2013 = het beleid van zomer 2012 = het beleid van winter 2011/2012 = het beleid sinds voorjaar/zomer 2011.
Drie behoorlijke aankopen voor de hoofdmacht in vier jaar tijd. Wowieeeeeeee!!!!wimpey schreef:Je kunt de aankopen Poulsen, Moisander, Schöne niet met droge ogen vergelijken met Hoorn, Duarte, Bojan.zeux schreef: Het beleid van zomer 2013 = het beleid van winter 2012/2013 = het beleid van zomer 2012 = het beleid van winter 2011/2012 = het beleid sinds voorjaar/zomer 2011.
Zomer 2012 was ook Sana, Babel, Hoesen, Boccara...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Dus '12 was ok, '13 en '14 waren ruk, het is nu begin '15. Dan klopt het toch dat het proces al minimaal twee jaar aan de gang is?wimpey schreef:Neemt niet weg dat het die zomer veel beter was dan een jaar later. En 2 jaar later. That's the point I'm making...zeux schreef: Drie behoorlijke aankopen voor de hoofdmacht in vier jaar tijd. Wowieeeeeeee!!!!
Het mocht toen alleen niet gezegd worden, want dan kreeg je de kampioenschappen als weerwoord.
Ik kom tot 1,5 jaar.zeux schreef: Dus '12 was ok, '13 en '14 waren ruk, het is nu begin '15. Dan klopt het toch dat het proces al minimaal twee jaar aan de gang is?
Er zit ook wel een Grauzone aan. Bazoer komt er niet in wanneer je de boel dichttimmert met aankopen. Het gaat mij om Hoorn, Duarte, Viergever, Boer. Dat kan anders.Het mocht toen alleen niet gezegd worden, want dan kreeg je de kampioenschappen als weerwoord.
Tja, het ligt er maar aan hoe je rekent. De zomer van 2012 is bijna 3 jaar geleden...wimpey schreef:Ik kom tot 1,5 jaar.zeux schreef: Dus '12 was ok, '13 en '14 waren ruk, het is nu begin '15. Dan klopt het toch dat het proces al minimaal twee jaar aan de gang is?
Er zit ook wel een Grauzone aan. Bazoer komt er niet in wanneer je de boel dichttimmert met aankopen. Het gaat mij om Hoorn, Duarte, Viergever, Boer. Dat kan anders.Het mocht toen alleen niet gezegd worden, want dan kreeg je de kampioenschappen als weerwoord.
Het gaat dan ook niet over dichttimmeren...