Ja maar de zwarte lijn is 250 meter, alle meters die je elke ronde extra rijdt tellen niet mee.Jöhnk schreef:De commentator van de NOS stream heeft eindelijk door dat de klok onder in beeld niet deugt.
@BZ: het lijkt me dat je vooral niet binnen de zwarte lijn mag rijden. Anders snijd je af.
Wielrennen
Moderator: mods
-
- AT Toto winner 15/16
- Berichten: 23726
- Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm
Re: Wielrennen
Re: Wielrennen
Ik denk dat het meer energie kost om krampachtig op die zwarte lijn te blijven, dan er ietsje naast (vooral in de bochten).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Re: Wielrennen
Dat begrijp ik, maar je moet je niet laten diskwalificeren. Better safe than sorry.brigade zuid schreef:Ja maar de zwarte lijn is 250 meter, alle meters die je elke ronde extra rijdt tellen niet mee.Jöhnk schreef:De commentator van de NOS stream heeft eindelijk door dat de klok onder in beeld niet deugt.
@BZ: het lijkt me dat je vooral niet binnen de zwarte lijn mag rijden. Anders snijd je af.
Als ik de (zeer slecht voorbereide!) commentator mag geloven, gaat Dekker op het moment goed.
Edit: rondetijden lopen serieus op nu.
Re: Wielrennen
Dat gaat ie niet redden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Re: Wielrennen
Zo te zien zit hij al he-le-maal stuk.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Re: Wielrennen
Ging ie daar nu onder de zwarte lijn? (2x)
Ik gok dat hij op het 'geel' moet blijven. Anders is hij al een paar keer gezien.
Ik gok dat hij op het 'geel' moet blijven. Anders is hij al een paar keer gezien.
Laatst gewijzigd door zeux op wo feb 25, 2015 8:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Re: Wielrennen
Die commentator is niet goed wijs joh.
Re: Wielrennen
52.250. Eén ronde tekort. Dat is heul weinig. Ik doe het hem niet na...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
- Berichten: 48927
- Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am
Re: Wielrennen
Bizar hoe slecht dit in kaart is gebracht. Slecht qua entourage, beeld, tijdwaarneming, commentaar. Alles was ruk. Behalve Dekker, want die verdient hier alle lof.
Re: Wielrennen
Yes. Dat scheelde echt niet veel. En inderdaad bizar dat we in een tijd met zoveel electronica dit niet wat beter (spannender) in beeld hadden.Peter schreef:Bizar hoe slecht dit in kaart is gebracht. Slecht qua entourage, beeld, tijdwaarneming, commentaar. Alles was ruk. Behalve Dekker, want die verdient hier alle lof.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
-
- AT Toto winner 15/16
- Berichten: 23726
- Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm
Re: Wielrennen
Hoezo? hij heeft het toch niet gered.Peter schreef:Bizar hoe slecht dit in kaart is gebracht. Slecht qua entourage, beeld, tijdwaarneming, commentaar. Alles was ruk. Behalve Dekker, want die verdient hier alle lof.
Als je zn echt gereden meters telt had ie het waarschijnlijk ruimschoots gered. Jullie hebben volgens mij allemaal op de NOS gekeken maar op eurosport 2 was dat een behoorlijke issue, zn gebrekkige techniek waardoor hij vooral in de bochten heel veel extra meters maakte.
Re: Wielrennen
Door technisch zo netjes mogelijk te rijden beperk je inderdaad de afstand die je extra moet afleggen. Met name in de bochten is dat van toepassing. Daar wil je in een ideale situatie zo'n beetje op de zwarte lijn rijden (daaronder mag wel zolang je maar niet op de 'Côte d'Azur' komt, het blauwe gedeelte). Maar hoe harder je gaat en hoe meer de vermoeidheid een rol begint te spelen hoe moeilijker het is om daar continu te rijden. Daarbij helpt zo'n tijdritpositie ook niet want het is dan relatief lastig sturen. Een kleine beweging veroorzaakt een relatief grote afwijking.
Maar goed, als je een record wil pakken heb je daar mee te dealen. En je kan er natuurlijk op trainen. Ga er ook maar vanuit dat hij dat heeft gedaan. Hij is alleen van nature geen baanrenner. Paar seizoenen terug heeft hij de Zesdaagse van Rotterdam gereden (in zijn Lotto tijd). Daar viel hij tussen de baanrenners kwa techniek echt uit de toon. Al met al viel zijn poging me niet tegen. Ik had verwacht dat hij slechter zou presteren omdat hij geen wedstrijden op niveau meer heeft om hard van te worden. Met name in het laatste gedeelte heb je dat wel nodig. Aan de andere kant kon hij zich hier nu wel volledig op richten.
Ik ben benieuwd of het nu einde verhaal is. Zou wel tekenend zijn. Weer net niet. Of komt er toch nog een ploeg die een plekje voor 'm heeft.
Maar goed, als je een record wil pakken heb je daar mee te dealen. En je kan er natuurlijk op trainen. Ga er ook maar vanuit dat hij dat heeft gedaan. Hij is alleen van nature geen baanrenner. Paar seizoenen terug heeft hij de Zesdaagse van Rotterdam gereden (in zijn Lotto tijd). Daar viel hij tussen de baanrenners kwa techniek echt uit de toon. Al met al viel zijn poging me niet tegen. Ik had verwacht dat hij slechter zou presteren omdat hij geen wedstrijden op niveau meer heeft om hard van te worden. Met name in het laatste gedeelte heb je dat wel nodig. Aan de andere kant kon hij zich hier nu wel volledig op richten.
Ik ben benieuwd of het nu einde verhaal is. Zou wel tekenend zijn. Weer net niet. Of komt er toch nog een ploeg die een plekje voor 'm heeft.
Nil volentibus arduum
Re: Wielrennen
Als je zo een crappy bochtentechniek hebt dan pak je toch een 400m wielerbaan. Of bestaan die niet/mag dat niet voor het record? 

Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Re: Wielrennen
Dat hij met die blijkbaar crappy techniek en dat 'slechte rijden' desondanks maar 270 meter van het record af zat, maakt het des te knapper wat mij betreft. 270 meter op ruim 52 kilometer. Dat is echt heul weinig. Zeker als je blijkbaar niet kan (baan)fietsen.Marillion schreef:Door technisch zo netjes mogelijk te rijden beperk je inderdaad de afstand die je extra moet afleggen. Met name in de bochten is dat van toepassing. Daar wil je in een ideale situatie zo'n beetje op de zwarte lijn rijden (daaronder mag wel zolang je maar niet op de 'Côte d'Azur' komt, het blauwe gedeelte). Maar hoe harder je gaat en hoe meer de vermoeidheid een rol begint te spelen hoe moeilijker het is om daar continu te rijden. Daarbij helpt zo'n tijdritpositie ook niet want het is dan relatief lastig sturen. Een kleine beweging veroorzaakt een relatief grote afwijking.
Maar goed, als je een record wil pakken heb je daar mee te dealen. En je kan er natuurlijk op trainen. Ga er ook maar vanuit dat hij dat heeft gedaan. Hij is alleen van nature geen baanrenner. Paar seizoenen terug heeft hij de Zesdaagse van Rotterdam gereden (in zijn Lotto tijd). Daar viel hij tussen de baanrenners kwa techniek echt uit de toon. Al met al viel zijn poging me niet tegen. Ik had verwacht dat hij slechter zou presteren omdat hij geen wedstrijden op niveau meer heeft om hard van te worden. Met name in het laatste gedeelte heb je dat wel nodig. Aan de andere kant kon hij zich hier nu wel volledig op richten.
Ik ben benieuwd of het nu einde verhaal is. Zou wel tekenend zijn. Weer net niet. Of komt er toch nog een ploeg die een plekje voor 'm heeft.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Re: Wielrennen
Een 400 meter baan? Of het zou mogen weet ik eerlijk gezegd niet. Het is in ieder geval wel zo dat er veel minder van dergelijke banen zullen zijn. De Olympische afstand is 250 meter. Daarnaast zijn er nog een behoorlijk aantal 200 meter banen (bv. Amsterdam). In Gent ligt zelfs een 165 meter baan. Je zal dus in ieder geval beperkt zijn in je keuze voor de locatie als je een 400 meter baan zou zoeken. Zowel voor je poging als voor je training.
Wat een nadeel zou kunnen zijn is dat de bochten minder steil zijn op een lange baan. De hellingsgraad van de baan kun je gebruiken om snelheid te maken. Al leg je daar dan weer wel extra meters mee af dus voor een uurrecord zal die invloed marginaal zijn. Ook omdat je vooral een constant tempo wil rijden in plaats van meer interval.
Ik heb een aantal seizoenen baanwielrennen gedaan, voornamelijk in Amsterdam. Als je bij een meer explosief onderdeel snelheid wilde maken ging je op het rechte stuk omhoog om je vervolgens naar beneden in de bocht te storten. Dat geeft extra snelheid maar dus ook extra meters (ook nog eens tegen een hellingsgraad). En vergis je niet in de hellingsgraad van de baan. Bij een achtervolging kies je er daarom voor om laag te blijven en zo efficient mogelijk te rijden. Hooguit met een kleine stijging voor het ingaan van de bocht om 'm iets strakker in te kunnen sturen.
Wat een nadeel zou kunnen zijn is dat de bochten minder steil zijn op een lange baan. De hellingsgraad van de baan kun je gebruiken om snelheid te maken. Al leg je daar dan weer wel extra meters mee af dus voor een uurrecord zal die invloed marginaal zijn. Ook omdat je vooral een constant tempo wil rijden in plaats van meer interval.
Ik heb een aantal seizoenen baanwielrennen gedaan, voornamelijk in Amsterdam. Als je bij een meer explosief onderdeel snelheid wilde maken ging je op het rechte stuk omhoog om je vervolgens naar beneden in de bocht te storten. Dat geeft extra snelheid maar dus ook extra meters (ook nog eens tegen een hellingsgraad). En vergis je niet in de hellingsgraad van de baan. Bij een achtervolging kies je er daarom voor om laag te blijven en zo efficient mogelijk te rijden. Hooguit met een kleine stijging voor het ingaan van de bocht om 'm iets strakker in te kunnen sturen.
Nil volentibus arduum
Re: Wielrennen
@Zeux: De poging van Rohan Dennis heb ik niet gezien. Ik weet dus niet of hij echt veel netter heeft gereden. Hij is wel veel meer een baanspecialist.
Het wachten is op Wiggins voor een echte toptijd. Tot en met Parijs-Roubaix is hij nog wegrenner. Daarna gaat hij terug naar de baan om nog één keer naar de Olympische spelen toe te werken. Als hij de drank nog een tijdje kan laten staan en een poging doet gaat hij het record serieus scherper stellen. Dan is het gelijk gedaan met de relatief grote hoeveelheid pogingen.
Het wachten is op Wiggins voor een echte toptijd. Tot en met Parijs-Roubaix is hij nog wegrenner. Daarna gaat hij terug naar de baan om nog één keer naar de Olympische spelen toe te werken. Als hij de drank nog een tijdje kan laten staan en een poging doet gaat hij het record serieus scherper stellen. Dan is het gelijk gedaan met de relatief grote hoeveelheid pogingen.
Nil volentibus arduum
Re: Wielrennen
Volgens mij krijg je hoogtevrees als je voor het eerst met je baanfietsje-zonder-remmen bovenin zo'n bocht zit.Marillion schreef:Een 400 meter baan? Of het zou mogen weet ik eerlijk gezegd niet. Het is in ieder geval wel zo dat er veel minder van dergelijke banen zullen zijn. De Olympische afstand is 250 meter. Daarnaast zijn er nog een behoorlijk aantal 200 meter banen (bv. Amsterdam). In Gent ligt zelfs een 165 meter baan. Je zal dus in ieder geval beperkt zijn in je keuze voor de locatie als je een 400 meter baan zou zoeken. Zowel voor je poging als voor je training.
Wat een nadeel zou kunnen zijn is dat de bochten minder steil zijn op een lange baan. De hellingsgraad van de baan kun je gebruiken om snelheid te maken. Al leg je daar dan weer wel extra meters mee af dus voor een uurrecord zal die invloed marginaal zijn. Ook omdat je vooral een constant tempo wil rijden in plaats van meer interval.
Ik heb een aantal seizoenen baanwielrennen gedaan, voornamelijk in Amsterdam. Als je bij een meer explosief onderdeel snelheid wilde maken ging je op het rechte stuk omhoog om je vervolgens naar beneden in de bocht te storten. Dat geeft extra snelheid maar dus ook extra meters (ook nog eens tegen een hellingsgraad). En vergis je niet in de hellingsgraad van de baan. Bij een achtervolging kies je er daarom voor om laag te blijven en zo efficient mogelijk te rijden. Hooguit met een kleine stijging voor het ingaan van de bocht om 'm iets strakker in te kunnen sturen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Re: Wielrennen
Ja, dat kan een klapper worden. Als hij dan nog de motivatie heeft...Marillion schreef:@Zeux: De poging van Rohan Dennis heb ik niet gezien. Ik weet dus niet of hij echt veel netter heeft gereden. Hij is wel veel meer een baanspecialist.
Het wachten is op Wiggins voor een echte toptijd. Tot en met Parijs-Roubaix is hij nog wegrenner. Daarna gaat hij terug naar de baan om nog één keer naar de Olympische spelen toe te werken. Als hij de drank nog een tijdje kan laten staan en een poging doet gaat hij het record serieus scherper stellen. Dan is het gelijk gedaan met de relatief grote hoeveelheid pogingen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Re: Wielrennen
Wat verschrikkelijk jammer dat hi het niet gehaald heeft. Wat denken jullie, vindt hij nog een nieuwe ploeg?
Re: Wielrennen
Ik zou er niet meer aan beginnen. Hij heeft de laatste jaren bij Garmin helemaal niets laten zien op basis waarvan je hem zou willen contracteren. Dit is ook iets heel anders als koersen. Het is zwaar maar tegelijkertijd is het ook maar één uur.
Zo'n ploeg als Roompot zou nog kunnen overwegen om hem erbij te nemen als ervaren jongen. Maar ik vraag me af of hij daarin nou zo'n toegevoegde waarde zou zijn. Daarbij hebben ze een klein budget en gaat het dan over hele andere salarissen dan hij gewend was.
Ik denk dat dit het gewoon was. Zou ook wel een passend einde voor zijn loopbaan zijn. En dan is het voor hem persoonlijk de vraag wat hij gaat doen. Kon wel eens een zware dobber worden. Terugvallen naar feesten en nietsdoen lonkt.
Zo'n ploeg als Roompot zou nog kunnen overwegen om hem erbij te nemen als ervaren jongen. Maar ik vraag me af of hij daarin nou zo'n toegevoegde waarde zou zijn. Daarbij hebben ze een klein budget en gaat het dan over hele andere salarissen dan hij gewend was.
Ik denk dat dit het gewoon was. Zou ook wel een passend einde voor zijn loopbaan zijn. En dan is het voor hem persoonlijk de vraag wat hij gaat doen. Kon wel eens een zware dobber worden. Terugvallen naar feesten en nietsdoen lonkt.
Nil volentibus arduum
Re: Wielrennen
Volgens mij heb jij nooit in je leven serieus aan (top)sport of een fanatieke vorm van breedtesport gedaan.zeux schreef:Volgens mij krijg je hoogtevrees als je voor het eerst met je baanfietsje-zonder-remmen bovenin zo'n bocht zit.

Verder niet persoonlijk bedoeld ofzo hoor, want je hebt nog gelijk ook want idd de eerste keer dat je met die fiets zonder-remmen én bovendien met klikpedalen (als je valt lazer je niet van je fiets maar blijven je voeten in de pedalen van die fiets zitten) dan schrik je je echt kapot.
Je interesse in voetbal, honkbal en andere sporten is prijzenswaardig te noemen, maar je commentaar structureel het geroeptoeter van iemand die langs de kant schreeuwt en nooit zelf eens vol een bocht is ingedoken.
Daarom moeten Marillion, Yopi en ik je ook vaak zoveel dingen uitleggen.


Pffff inderdaad hè..! Wat een lul de beh###er was die commentator bij de NOS, gisteren. Met zo'n gozer ga je toch sterk naar Mart Smeets verlangen want Mart weet, hoe arrogant ie soms ook overkomt, tenminste wel waar hij het over heeft.Jöhnk schreef:So far so good! Hij zit boven de 53 km/uur na 10 minuten.
De commentator zit te zeuren omdat hij te weinig informatie doorkrijgt. Neem zelf je stopwatch en rekenmachine mee, denk ik dan.
Re: Wielrennen
Klikpedalen zijn een must. Want als je los komt van je pedalen ben je verloren. Je krijgt je voeten dan niet meer terug, verliest druk en daarmee ga je honderd procent zeker op je plaat.
Als je begint zijn die bochten echt spannend hoor. De eerste keer dat ik het middenterrein opliep en een bocht zag wist ik zeker dat ik dat niet ging doen. Even later rij je dan toch gewoon in zo'n bocht maar het duurt echt een fors aantal trainingen voor je jezelf echt prettig voelt op de baan. Hoeveel snelheid moet je hebben en hoeveel druk moet je op je pedalen geven om niet stomweg naar beneden te glijden. En wat doe je dan als je iemand nadert die langzamer gaat. Dat kost echt tijd hoor.
Ik kan het overigens iedereen aanbevelen om baanwielrennen eens te proberen. Voorwaarde is wel dat je een goede conditie hebt en al enigszins fatsoenlijk een fiets onder controle hebt. Maar de ervaring van explosiviteit en snelheid is geweldig.
Als je begint zijn die bochten echt spannend hoor. De eerste keer dat ik het middenterrein opliep en een bocht zag wist ik zeker dat ik dat niet ging doen. Even later rij je dan toch gewoon in zo'n bocht maar het duurt echt een fors aantal trainingen voor je jezelf echt prettig voelt op de baan. Hoeveel snelheid moet je hebben en hoeveel druk moet je op je pedalen geven om niet stomweg naar beneden te glijden. En wat doe je dan als je iemand nadert die langzamer gaat. Dat kost echt tijd hoor.
Ik kan het overigens iedereen aanbevelen om baanwielrennen eens te proberen. Voorwaarde is wel dat je een goede conditie hebt en al enigszins fatsoenlijk een fiets onder controle hebt. Maar de ervaring van explosiviteit en snelheid is geweldig.
Nil volentibus arduum
Re: Wielrennen
Klopt, ik ben het helemaal met je eens hoor.Marillion schreef:Klikpedalen zijn een must. Want als je los komt van je pedalen ben je verloren. Je krijgt je voeten dan niet meer terug, verliest druk en daarmee ga je honderd procent zeker op je plaat.
Als je begint zijn die bochten echt spannend hoor.
Maar de eerste keer dat ik op de baan echt een keer hard op m'n puntjepuntje lazerde schrok ik me echt helemaal de kolere. Ik schoof tientallen meters over m'n zij en op m'n rug in een bocht door en kreeg die fiets vervolgens ook nog tegen m'n kop aan. Toen ik uiteindelijk stil lag, lag die fiets bovenop me / half op me.
Ik dacht echt een paar seconden lang dat Cruijffie junior die middag dood zou gaan, maar uiteindelijk had ik alleen wat schaafwonden en dacht ik diezelfde middag weer vrij nuchter: 'tja. als je deze sport leuk vindt om te doen dan kun je nu eenmaal dus op je bek gaan. vallen hoort er gewoon bij'.
Re: Wielrennen
De UCI wil de World Tour Licentie van Astana afnemen.
Ja...
daar komen ze nu mee....
Ja...

Re: Wielrennen
Wat een heerlijke opening van het Vlaamse seizoen was dat gisteren zeg. Volop strijd en een aantal sterke renners die zich echt al lieten zien. Etixx-Quickstep met drie man vooruit maar toch gevloerd door krachtmens Stannard. Mooi tactisch steekspel met Vanmarcke en Van Avermaet die de druk er op hielden en Stannard die optimaal profiteert. Terpstra was de zoveelste die zich verkeek op die lastige sprint. Had nu langer in dat wiel gebleven man. En vertel volgende keer vooraf even aan Vandenberg dat hij je niet moet counteren. Wat was dat nu toch?
Vanmarcke was ook weer heerlijk. Het prototype van een Flandrien. Oersterk en strijdlustig. Het is voor hem jammer dat de rest van zijn ploeg vooralsnog niet thuis geeft. Een beetje steun kan geen kwaad als hij weer eens plat staat.
Vandaag kan het opnieuw interessant worden met Kuurne-Brussel-Kuurne. Er staat een stevige wind en dat betekent bijna altijd een mooie koers. Met een beetje geluk deze editie daarom geen relatief grote groep naar de streep.
Vanmarcke was ook weer heerlijk. Het prototype van een Flandrien. Oersterk en strijdlustig. Het is voor hem jammer dat de rest van zijn ploeg vooralsnog niet thuis geeft. Een beetje steun kan geen kwaad als hij weer eens plat staat.
Vandaag kan het opnieuw interessant worden met Kuurne-Brussel-Kuurne. Er staat een stevige wind en dat betekent bijna altijd een mooie koers. Met een beetje geluk deze editie daarom geen relatief grote groep naar de streep.
Nil volentibus arduum