PSV
Moderator: mods
Re: PSV
Het is een backup speler. De vraag zou wat mij betreft eerst zijn of je iemand kan doorschuiven vanuit Jong PSV. Hebben ze niet wat van die Balkan talenten lopen voor die plek?
Als je niemand kan doorschuiven zou ik een korte termijn oplossing proberen met een huurconstructie. Jozefzoon is ook maar backup. Contracteer je iemand heb je straks twee backups voor één positie. Je kan ook kiezen voor een directe versterking maar dat gaat dan vermoedelijk ten koste van Narsingh. Da's een relatief duur grapje maar het kan een keuze zijn. Die jongen presteert niets bijzonders is mijn indruk. Hij is vooral snel.
Als je niemand kan doorschuiven zou ik een korte termijn oplossing proberen met een huurconstructie. Jozefzoon is ook maar backup. Contracteer je iemand heb je straks twee backups voor één positie. Je kan ook kiezen voor een directe versterking maar dat gaat dan vermoedelijk ten koste van Narsingh. Da's een relatief duur grapje maar het kan een keuze zijn. Die jongen presteert niets bijzonders is mijn indruk. Hij is vooral snel.
Nil volentibus arduum
Ergens hoop ik wel dat ze Ruiz halen. Zal de sfeer niet ten goede komen. Het spel eigenlijk ook niet.wimpey schreef:Een nieuwe rechtsbuiten die Narsingh er niet uit speelt is voor psv sowieso niet interessant.Lionel schreef:Ruiz komt natuurlijk niet als back-up naar PSV.
Baseman wil ons nog wel eens wijs maken dat Brands het zo toppie heeft gedaan qua aankopen. En dan zie je tegen RJC figuren als Isimiat, Pasveer en Narsingh spartelen.
IK GELOOF!!!!!!
Dit seizoen staat hij in 17 wedstrijden in de Eredivisie op 3 goals en 6 assists.Marillion schreef:Je kan ook kiezen voor een directe versterking maar dat gaat dan vermoedelijk ten koste van Narsingh. Da's een relatief duur grapje maar het kan een keuze zijn. Die jongen presteert niets bijzonders is mijn indruk. Hij is vooral snel.
Daarbij is hij met zijn snelheid en breed houden van het veld belangrijk voor het spel van PSV.
Maar ik hoop dat als PSV iemand aankoopt als vervanger van Jozefzoon, dat het iemand is die ook echt kan concurreren met Narsingh. Jozefzoon is een prima invaller, maar komt tekort voor de basis.
Die snelheid van Narsingh is inderdaad wel een wapen. Dat bleek bijvoorbeeld tegen Ajax in de Arena. Maar het is mij verder allemaal wat mager. Als hij niet de ruimte krijgt om gebruik te maken van die snelheid is het vrij snel klaar met zijn bijdrage aan het spel.
Nil volentibus arduum
Ajax gooide de poort open in de jacht op 2-0. Dom. Narsingh is technisch matig hoor. Echt matig. Ik vind hem de minste basisspeler bij psv. In een verder heel aardig elftal. Alleen heeft psv wel een probleem achter de basis. Dat kon met schorsingen en blessures nog wel eens een probleem worden.Marillion schreef:Die snelheid van Narsingh is inderdaad wel een wapen. Dat bleek bijvoorbeeld tegen Ajax in de Arena.
Dan is hij inderdaad veel minder gevaarlijk.Marillion schreef:Als hij niet de ruimte krijgt om gebruik te maken van die snelheid is het vrij snel klaar met zijn bijdrage aan het spel.
Narsingh presteert helemaal niet slecht, maar er is op die positie ruimte voor verbetering.
Klopt, al bleek eerder dit seizoen dat zelfs met blessures van De Jong, Guardado en Depay PSV 'gewoon' zijn wedstrijden won. Maar er zit inderdaad een verschil in niveau tussen de basis en de reserves, voor sommige posities een te groot verschil.wimpey schreef:Alleen heeft psv wel een probleem achter de basis. Dat kon met schorsingen en blessures nog wel eens een probleem worden.
Al is dit niet alleen bij PSV het geval, dit geldt eigenlijk voor alle Nederlandse clubs.
psv verloor 'gewoon' in Zwolle en Heerenveen. Dat psv ook met hen kan verliezen zag je in Kirchroa.Baseman schreef: Klopt, al bleek eerder dit seizoen dat zelfs met blessures van De Jong, Guardado en Depay PSV 'gewoon' zijn wedstrijden won.
Ik vind het verschil bij psv wel erg groot eigenlijk. Ajax heeft AEG, Sigthorsson en Zivkovic achter de hand. psv Locadia en (de vervanger van) Josefzoon. Dat scheelt wel een x-aantal goals.Maar er zit inderdaad een verschil in niveau tussen de basis en de reserves, voor sommige posities een te groot verschil.
Al is dit niet alleen bij PSV het geval, dit geldt eigenlijk voor alle Nederlandse clubs.
psv heeft de betere basis, Ajax de bredere selectie.
Tegen PEC viel Depay geblesseerd uit na 18 minuten, tegen Heerenveen waren Depay, Guardado en De Jong geblesseerd. Maar PSV verliest inderdaad wel eens een wedstrijd, zowel met als zonder enkele sleutelspelers.
Het viel mij echter reuze mee dat PSV maar 1 keer verloor tijdens de afwezigheid van maar liefst 3 sleutelspelers.
Op het middenveld heeft PSV bijvoorbeeld Maher, Schaars/Hendrix, Hiljemark en Ritzmaier als reserves, Ajax heeft daar Duarte, Bazoer, Viergever en Zimling als reserves.
Achterin lopen de reserves bij allebei de teams niet over van klasse.
Het ontloopt elkaar niet zoveel, bij beide teams is het te hopen dat er weinig (langdurige) blessures ontstaan.
Het viel mij echter reuze mee dat PSV maar 1 keer verloor tijdens de afwezigheid van maar liefst 3 sleutelspelers.
Misschien wel, maar je bekeek nu alleen de voorhoede.wimpey schreef:psv heeft de betere basis, Ajax de bredere selectie.
Op het middenveld heeft PSV bijvoorbeeld Maher, Schaars/Hendrix, Hiljemark en Ritzmaier als reserves, Ajax heeft daar Duarte, Bazoer, Viergever en Zimling als reserves.
Het ontloopt elkaar niet zoveel, bij beide teams is het te hopen dat er weinig (langdurige) blessures ontstaan.
Aan Schaars heeft psv dit seizoen net zoveel als Ajax aan Fischer. Maher én Hendrix zijn natuurlijk geen reserves, omdat een van de twee speelt.Baseman schreef: Op het middenveld heeft PSV bijvoorbeeld Maher, Schaars/Hendrix, Hiljemark en Ritzmaier als reserves, Ajax heeft daar Duarte, Bazoer, Viergever en Zimling als reserves.
Ik ga er trouwens - tegen beter weten in - van uit dat Ajax nog een goede middenvelder haalt. We kunnen immers geschiedenis schrijven door 5 * op rij kampioen te worden. Daar doe je als club normaliter alles voor.

Achterin is Ajax natuurlijk breder bezet dan psv. vd Hoorn, Riedewald, Viergever versus Isimat (de vd Hoorn van psv). Ligeon, Brenet, Tamata is een pot nat...
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
PSV is weer om te huilen zo slecht. Komen er totaal niet aan te pas. Het is loeren op de counter. Valt me wel op dat die scheids er werkelijk waar niets van kan. Fluit ook wel erg in het nadeel van Cambuur.
Maar uit het niets scoren ze toch. 0-1.
Maar uit het niets scoren ze toch. 0-1.
- peter
Alles moet daar wijken voor het kampioenschap. Staan nu ook gewoon weer met z'n allen op eigen helft. Continu loeren op een counter. Heel effectief allemaal, maar als fan word je toch knettergek van zo'n elftal? Verschrikkelijk.
-
- AT Toto winner 15/16
Twee moeilijke uitwedstrijden gewonnen zo gelijk na de winterstop, voor mij is nu helaas wel heel erg duidelijk dat ze kampioen worden.
-
Had inderdaad ook gehoopt op puntverlies BZ. Psv zal heus nog wel tegen puntverlies aanlopen, maar ik ben bang dat ze dan al te ver voor staan, gezien ons programma van de komende weken en het vertoonde spel.
Volgens mij is de competitie inmiddels zodanig genivelleerd dat er geen gemakkelijke uitwedstrijden meer zijn. Als je die wedstrijden dan lelijk, maar wel vrij zakelijk en efficient steeds weet te winnen zit je tegenwoordig toch wel op kampioenskoers. Zeker als de concurrenten maar blijven zwalken.Khraa schreef:Als je Cambuur al een moeilijke uitwedstrijd vindt, dan kan je ook geen kampioen worden.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.''

Een uitwedstrijd op kunstgras is altijd moeilijk, voor de clubs die zelf thuis op gewoon gras spelen tenminste.
Daarbij heeft Cambuur een leuk team en spelen ze aardig voetbal.
De 1e 20 minuten waren voor Cambuur, op de 1e minuut na. Daarna heeft Cambuur geen kans meer gehad, op de vrije trap na die hele domme overtreding van Locadia na (wat ook een goal opleverde), maar dat was al in de blessuretijd van de 2e helft. De 1e goal van PSV kwam nog wat onverwacht, de 2e helft was het wachten op de 0-2. Die deze keer gelukkig wel viel, waardoor PSV het afmaakte.
Dit was overigens ook de 2e wedstrijd op rij waarbij PSV 0-1 voorstaat en een overduidelijke penalty niet krijgt, waarbij beide keren de tegenstander zijn 2e gele kaart had moeten krijgen. Wat heeft PSV de scheidsrechters toch mee...
Daarbij heeft Cambuur een leuk team en spelen ze aardig voetbal.
De 1e 20 minuten waren voor Cambuur, op de 1e minuut na. Daarna heeft Cambuur geen kans meer gehad, op de vrije trap na die hele domme overtreding van Locadia na (wat ook een goal opleverde), maar dat was al in de blessuretijd van de 2e helft. De 1e goal van PSV kwam nog wat onverwacht, de 2e helft was het wachten op de 0-2. Die deze keer gelukkig wel viel, waardoor PSV het afmaakte.
Dit lees ik hier tegenwoordig na bijna iedere wedstrijd van PSVPeter schreef:Fluit ook wel erg in het nadeel van Cambuur.

Dit was overigens ook de 2e wedstrijd op rij waarbij PSV 0-1 voorstaat en een overduidelijke penalty niet krijgt, waarbij beide keren de tegenstander zijn 2e gele kaart had moeten krijgen. Wat heeft PSV de scheidsrechters toch mee...
Dat heb ik nou met Ajax.Peter schreef:Alles moet daar wijken voor het kampioenschap. Staan nu ook gewoon weer met z'n allen op eigen helft. Continu loeren op een counter. Heel effectief allemaal, maar als fan word je toch knettergek van zo'n elftal? Verschrikkelijk.

psv heeft z'n winkel (eindelijk weer eens) op orde. Spelen vanuit de kracht van het materiaal, ze zijn gefocust en hebben ruim 2,5 punt gemiddeld. Worden fluitend kampioen, over een week of 3 staan ze 10 punten voor op de rest. Ze leveren daar dit seizoen een prima prestatie.
- peter
Ik riep dit na een half uur. Een half uur waarin PSV continu ging liggen en daar altijd netjes kon wachten op een fluitje. En verder komt Rekik wel erg vaak weg met zijn tweebenige, vliegende tackles.Baseman schreef:Dit lees ik hier tegenwoordig na bijna iedere wedstrijd van PSVPeter schreef:Fluit ook wel erg in het nadeel van Cambuur.![]()
Die penalty vond ik dubieus. Die gozer raakte Jetro helemaal niet en Jetro had de vrije doortocht. Als je je dan laat vallen, dan ben je gewoon niet al te snugger. Doorlopen was een veel logischere optie.
- peter
Het doel heiligt alle middelen. Het spel van PSV is zo negatief en gaat uit van de tegenstander. Continu wachten op fout van de tegenstander en dan snel de bal verplaatsen naar de snelle mannen en uitbreken. Het levert ze allicht een kampioenschap op en dan is alles vergeven en vergeten uiteraard. Ik vind echter wel dat PSV in staat moet zijn om iets beters op de mat te leggen, hoor.wimpey schreef:Dat heb ik nou met Ajax.Peter schreef:Alles moet daar wijken voor het kampioenschap. Staan nu ook gewoon weer met z'n allen op eigen helft. Continu loeren op een counter. Heel effectief allemaal, maar als fan word je toch knettergek van zo'n elftal? Verschrikkelijk.Het TH slaagt er niet in om kwaliteitsspelers adequaat te vervangen, waardoor het iedere wedstrijd weer billenknijpen is. Brevetje van onvermogen, hoor.
psv heeft z'n winkel (eindelijk weer eens) op orde. Spelen vanuit de kracht van het materiaal, ze zijn gefocust en hebben ruim 2,5 punt gemiddeld. Worden fluitend kampioen, over een week of 3 staan ze 10 punten voor op de rest. Ze leveren daar dit seizoen een prima prestatie.
Je doet ze tekort. Thuis nog geen punt afgegeven en ruim 2,5 punt gemiddeld per pot. Dat krijg je niet met uitsluitend negatief spel voor elkaar. Het is een goed elftal met een aantal spelers die het verschil maken: Depay, Luuk, Wijnaldum, Guardado, Willems. En dat ze na al die jaren zonder titel niet in de eerste plaats voor de mooiigheid gaan, is ook volkomen logisch. Ze spelen vanuit hun kracht: de snelle omschakeling.Peter schreef: Het doel heiligt alle middelen. Het spel van PSV is zo negatief en gaat uit van de tegenstander. Continu wachten op fout van de tegenstander en dan snel de bal verplaatsen naar de snelle mannen en uitbreken. Het levert ze allicht een kampioenschap op en dan is alles vergeven en vergeten uiteraard. Ik vind echter wel dat PSV in staat moet zijn om iets beters op de mat te leggen, hoor.
Ik vind het verschil met Ajax dit seizoen groot. psv haalt Luuk en Guardado. Ajax rommelt lekker verder met Kolbeinn en haalt Zimling. Dan ben je als TH wel stekeblind en doe je het als psv zijnde prima, want die jongens kostten geen kapitalen.
Alle credits voor psv dus. Ik heb me de voorbije jaren prima vermaakt met die lui, wanneer ze weer eens van de daken schreeuwden dat ze de beste selectie hadden. Maar dit keer hébben ze verreweg het beste elftal en worden dus gewoon zeer verdiend kampioen.