Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Re: Spanje

Bericht door Jöhnk » zo jan 11, 2015 9:37 pm

Volgens Ten Cate is de vermeende slechte verstandhouding tussen Messi en Luis Enrique een complot van de media.

Rooie

Bericht door Rooie » zo jan 11, 2015 9:40 pm

2-0 Suarez. Ging een handsbal van Messi aan vooraf al was het wel moeilijk te zien.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo jan 11, 2015 10:20 pm

Lijkt Standard Luik - Heerenveen wel met die penalty..

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo jan 11, 2015 11:05 pm

Schitterende wedstrijd, vol passie en technische hoogstandjes. Ik heb genoten. Tegelijkertijd het zure gevoel dat ik vanmiddag met MU-Southampton mijn tijd hebben zitten verdoen.

Barcelona heeft nu een superaanvallende ploeg. Minder controle voorheen maar zoveel passeertechniek.

zeux

Bericht door zeux » ma jan 12, 2015 8:38 pm

Ronaldo heb de ballon d'or. Again. Messi twee, Neuer drie (nipt, Messi 15,8 % en Neuer 15,7 %). Robben had 7,2 %, Müller 5,4 %.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel

Bericht door Lionel » ma jan 12, 2015 10:18 pm

Yopi schreef:Schitterende wedstrijd, vol passie en technische hoogstandjes. Ik heb genoten. Tegelijkertijd het zure gevoel dat ik vanmiddag met MU-Southampton mijn tijd hebben zitten verdoen.

Barcelona heeft nu een superaanvallende ploeg. Minder controle voorheen maar zoveel passeertechniek.
Barca-Atletico was geweldig. Als je dan naar Engels kf Italiaans voetbal hebt gekeken was dit een andere sport.
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma jan 12, 2015 11:43 pm

Inderdaad, zaalvoetbal IS een andere sport. :excited.gif:
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 13, 2015 12:30 am

Ander niveau he, IH... Zet Barca of Atletico tegen je geliefde Liverpool... :smallgrin.gif:
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di jan 13, 2015 7:15 am

Daar zullen ze ongetijfeld van verliezen zoals bijna iedereen van Barcelona verliest. Maar in geen honderd jaar wil ik dat mietenvoetbalmetdebaleindeloosnaarelkaarschuivenoverdrevenvallenomeenandereenkaartaantenaaienenmet10mandescheidsrechterbestormenmethetzelfdedoel ruilen voor het grote mannen voetbal van Liverpool op het prachtige Anfield. :smile-ajax.gif:
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 13, 2015 10:10 am

Grote mannen als Coutinho, Sterling, Sturridge, Markovic, Moreno?
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 13, 2015 10:11 am

Grote mannen als Coutinho, Sterling, Sturridge, Markovic, Moreno?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » di jan 13, 2015 11:15 am

Rickie Lambert met z'n snelle voeten!! :headbang.gif: De Kolbeinn van the Kop!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di jan 13, 2015 11:42 am

Liverpool is een belevenis, avondje Barcelona, toeristen die ontevreden zijn als het met rust geen 5-0 is en de tegenstander niet minstens 5 kaarten aangenaaid zijn. In geen honderd jaar wil ik ruilen maar ik hoop dat jij er veel plezier hebt Lionel. :hypocrite.gif:
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 13, 2015 12:54 pm

In Liverpool wil ik niet gevonden of gezien worden. Maar een ieder zijn ding. Bovendien willen ze in Liverpool ook technisch voetbal zien gezien de aankopen de laatste jaren. Dat was mijn punt.
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di jan 13, 2015 1:11 pm

In Liverpool willen ze op de eerste plaats stijd zien, fysiek voetbal dat zit in de genen van die stad, daarnaast kunnen ze iemand waarderen die een man kan uitspelen percies zoals ik naar voetbal kijk. Vandaar dat ik mij aangetrokken voel tot die club en niks met als die vallers van tegenwoordig heb.

Af en toe vraag ik mij af hoe ik ooit, als voormalig HollandSport supporter, bij Ajax terecht gekomen ben. :smallgrin.gif:
YNWA

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jan 13, 2015 1:46 pm

Geloof me, je bent niet de enige die zich die vraag wel eens heeft gesteld. :smallgrin.gif:

Holland Sport is toch de voorloper van ADO den Haag? Ik moest even denken aan Holland uit Utrecht. Daar heb ik nog wel eens aan paar pittige wedstrijden gespeeld.

@Lionel: Onderschat Liverpool niet hoor. Een bijzonder leuke stad en een bezoekje aan een wedstrijd daar maakt echt wel indruk. Even los van de vraag of ze op het moment aantrekkelijk voetbal spelen of niet. Je zult daar meer sfeer en wedstrijdbeleving vinden dan bij een gemiddelde wedstrijd van Barcelona. Al is het volgens mij ook bij Liverpool niet meer wat het geweest is. De Premier League is voor veel gewone supporters niet meer te betalen.

Terug naar Spanje, ik moest hier wel om lachen:
Ronaldo: 'Hoop dat ik Messi nog in kan halen'

Cristiano Ronaldo kon zich maandag maar moeilijk voorstellen dat hij voor de derde keer in zijn loopbaan de Gouden Bal had gewonnen.De Portugees kreeg veel meer stemmen dan Lionel Messi, die de prestigieuze prijs al vier keer wist te winnen, en Manuel Neuer.

"Ik had nooit gedacht dat ik de Gouden Bal drie keer zou winnen. Ik hoop dat het hier niet bij blijft en dat ik Messi nog in kan halen, maar ik ben er niet door geobsedeerd."

Ronaldo stak zijn ambitie op het FIFA-gala in Zürich niet onder stoelen of banken. "Ik wil de geschiedenisboeken in gaan als de beste. Dat kun je alleen bereiken door iedere dag hard te werken."

Bron: nusport.nl
Nee, dat valt best mee. Die strijd met Messi neemt hij volgens mij heel luchtig op.
Nil volentibus arduum

Arthur

Bericht door Arthur » di jan 13, 2015 2:04 pm

Ik denk dat hij best kans maakt om Messi nog voorbij te gaan. Hij zal veel langer in staat zijn om aan de top te blijven met zijn fysiek.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di jan 13, 2015 2:26 pm

Marillion schreef:Geloof me, je bent niet de enige die zich die vraag wel eens heeft gesteld. :smallgrin.gif:
Ik geef toe, ik kan me er iets bij voorstellen. :smile-ajax.gif:
Marillion schreef:Holland Sport is toch de voorloper van ADO den Haag? Ik moest even denken aan Holland uit Utrecht. Daar heb ik nog wel eens aan paar pittige wedstrijden gespeeld.
Nee niet de voorloper, in Den Haag had men in die tijd twee BVO's. (Scheveningen)Holland Sport speelde op Houtrust en Ado in het Zuiderpark. Holland Sport was de club van het mouwenopstroopvoetbal (Johan (Jan) Boskamp heeft er nog even gespeeld, paste er perfect tussen.), ADO van de handtasjes. Je snapt van welke ik fan was. In 1971 is de club volkomen onnodig de nek omgedraaid door de gemeente Den Haag, die liever Ado zag, man wat hebben ze daar een spijt van gekregen :smile-ajax.gif: en Kieboom de voormalig voorzitter van Feyenoord die ook een vinger in de pap had aangezien die een satelliet club van HS wilde maken. Lukte niet goed, maar het nek opdraaien een stuk beter.

Ja daar stond ik zonder club in 1971, ADO, uitgesloten en dankzij Kieboom kon het ook nooit de club uit Zuid worden. Tja er was toen een clubje uit Amsterdam dat het niet onaardig deed en ben ik maar op die bandwagon gesprongen. :hypocrite.gif:

Leuk voor jullie om te weten dat ik me hier nooit vertoond zou hebben zonder Kieboom en de toenmalige gemeente Den Haag dus als jullie nog iemand de schuld willen geven
.......... :hypocrite.gif:

BTW, een leuk boek in dit verband
YNWA

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di jan 13, 2015 4:54 pm

IH is een nep-kakkerlak!

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 13, 2015 4:56 pm

Had al zo een gevoel... zijn voorliefde voor grote lelijke boeren zonder tanden :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

beelzebub

Bericht door beelzebub » di jan 13, 2015 5:04 pm

Liverpool is toch een beetje het Feyenoord van Engeland. (Wat doet deze zin in het Spanje topic :ajaxsmiley.gif: )

Soms bekruipt me bij Messi het Thomas Brolin gevoel. Dat je op je 26e je top al hebt gehad.
C. Ronaldo is 3 jaar ouder, maar zijn fysieke basis is beter. Benieuwd of ze de komende 3 jaar het voetbal blijven domineren of dat een jongen als Neymar zich ertussen weet te voetballen.

Wat me wel opviel aan het lijstje Gouden Bal winnaars....
In 1993 kon je je met een half jaartje Eredivisie toch nog naar de tweede en derde plek voetballen.
1. Baggio, 2. Romario, 3. Bergkamp.

Nu het niet alleen de journalisten zijn die stemmen, maar ook alle aanvoerders en coaches van allerlei landen die er minder kort op zitten is het meer een ouvreprijs geworden. Je moet een beetje bekend zijn (Serie A, Premier League, Bundesliga, of Primera Division) en veel op TV (Champions League) komen.

Laat onverlet dat dunne Ronaldo dit jaar de terechte winnaar is.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jan 13, 2015 10:35 pm

Ja, hij is natuurlijk indrukwekkend goed. Het enige nadeel dat hij heeft is dat hij voor Portugal speelt en dat het beste er daar op het moment wel af is. Mede daardoor kan hij dan geen indrukwekkend WK neerzetten. Maar wat hij bij Real Madrid laat zien is ongekend.

Ronaldo heeft echt geweldige stappen gemaakt in zijn loopbaan. Hij kon natuurlijk altijd al geweldig voetballen maar in het begin was het allemaal niet zo efficiënt. Overbodige schijnbewegingen en minder doelpunten en assists. Bij Manchester is op een gegeven moment de knop omgegaan en nu is hij al jaren ongekend goed. Hij is in mijn ogen ook een voorbeeld voor veel andere spelers. Moet je eens kijken hoe fit en fysiek sterk hij is. Terwijl hij ook 'gewoon' al een hele goede voetballer is. Dat was voor hem echter niet genoeg en dat is hoe je drie keer voetballer van de wereld kunt worden.
Nil volentibus arduum

Khraa

Bericht door Khraa » di jan 13, 2015 10:48 pm

Eigenlijk wonderlijk dat Michael Owen wel ooit de prijs heeft gewonnen, maar niemand van Ajax '94 / '95 / '96
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Baseman

Bericht door Baseman » do jan 15, 2015 7:31 am

Doordat Ronaldo gewonnen heeft en Messi 2e is geworden, is wel duidelijk geworden dat het WK veel minder belangrijk is geworden als graadmeter. Toch jammer, aangezien Messi en Ronaldo daardoor nog wel even jaarlijks bij de beste 3 blijven horen en een verrassing zo goed als uitgesloten kan worden.

Ik vind dan ook dat Neuer of Robben had moeten winnen, beiden blonken zowel bij hun club uit als op het WK.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do jan 15, 2015 11:17 am

Keepers winnen nooit, en Robben heeft zijn imago tegen.

Plaats reactie