Scouting, financiele zaken en toekomst

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door brigade zuid » za nov 08, 2014 1:44 pm

8 miljoen is toch niks. Daar koop je een teen van Gareth Bale voor. Alles wordt toch duurder, een scc, een treinkaartje. .. waarom dan niet een sponsordeal met Ajax?

Iniesta

Bericht door Iniesta » za nov 08, 2014 1:47 pm

Omdat de waarde van de Nederlandse competitie nu eenmaal niet gestegen is

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » za nov 08, 2014 1:47 pm

Als je afhankelijk bent van je sponsordeal voor het aantrekken van spelers dan doe je iets heel erg verkeerd. Gelukkig is dat ook niet zo bij Ajax. Ik vind dat de sponsor een verlengde van de club moet zijn kwa normen en waarden. Daarom ben ik ook blij dat het geen gokbedrijf is geworden. Vind ik niet bij Ajax passen. Of Ziggo wel de juiste sponsor is weet ik niet, kan ik moeilijk beoordelen maar ik vind het wel positief klinken.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » za nov 08, 2014 2:12 pm

Vind het een uitstekende deal. In een land/wereld waar de crisis nog steeds rondwaard en waar sommige sporten bijna ten onder gaan aan het gebrek aan sponsors, is dit een werelddeal voor Ajax. Zeker omdat Ajax een Nederlandse club is zonder vedettes en internationaal amper uitstraling.
Whitey on the moon.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za nov 08, 2014 2:46 pm

8 Miljoen + 2 miljoen aan mogelijke bonussen is een betere deal dan ik had verwacht. Er wordt gesproken over nog 3 miljoen voor een additionele deal voor de zaken die buiten het Ziggo pakket zijn gelaten. Dat lijkt me wat veel; met een miljoen mag je blij zijn want zoveel exposure hebben vrouwen- en jeugdvoetbal in mijn ogen helemaal niet. Als de 3 miljoen wel klopt dan heeft Ajax simpelweg een topdeal gesloten maar ook als het minder is, blijf je in totaal ongeveer op hetzelfde niveau als voorheen met Aegon. In deze tijden een keurige prestatie van Ajax, dat Ziggo (en veel andere potentiele sponsoren) zelf heeft benaderd.

Met de naam Ziggo ben ik heel tevreden. Misschien ben ik iets gekleurd over de uitstraling van het merk Ziggo doordat ik al een jaar of 6 trouwe klant ben, maar bovenal ben ik blij dat de namen die eerder genoemd werden, Huawei en Unibet/Bwin, het niet zijn geworden. Huawei is toch een beetje de Zeeman/Xenos onder de telecommunicatie bedrijven. Past niet bij een A-merk als Ajax. Met goksites wil je ook niet geidentificeerd worden.

Ziggo is in Nederland marktleider onder de kabelaars en Ajax marktleider op voetbalgebied, waardoor de bedrijven elkaar goed kunnen aanvullen. Deze sponsordeal of liever gezegd partnership kan voor Ajax ook naast de miljoenen veel opleveren. Voetbal en media zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden en de ontwikkelingen op mediagebied gaan snel. Ziggo heeft de know how en het (internationale) netwerk om Ajax op dit gebied een voorspong te geven. 4,5 Jaar is een mooie termijn ook, dat geeft financiele stabiliteit.

Last but not least, de naam is op het shirt niet te prominent aanwezig. Netjes in wit. Ajax heeft geen concessies gedaan en zo hoort het ook.
Ajax!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » za nov 08, 2014 4:30 pm

Giacomo Puccini schreef:Er wordt gesproken over nog 3 miljoen voor een additionele deal voor de zaken die buiten het Ziggo pakket zijn gelaten.
Terecht, bij Ziggo moet je ook apart betalen voor HBO en netflix. :smallgrin.gif:
Whitey on the moon.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma nov 10, 2014 7:41 am

Giacomo Puccini schreef:Huawei is toch een beetje de Zeeman/Xenos onder de telecommunicatie bedrijven.
:smallgrin.gif: :biggthumpup.gif:
YNWA

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma nov 10, 2014 9:38 am

Vergis je niet in Huawei. Wellicht zijn hun smartphones niet top, maar alle dongels en kastjes van KPN waar het KPN eigen merk opstaat zijn van Huawei. Los van de netwerkapparatuur(de zooi op de zendmasten) die ze grotendeels leveren.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

zeux

Bericht door zeux » ma nov 10, 2014 9:39 am

Een soort Asus dus. Of is het eerder het vroegere Aristona?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo nov 12, 2014 6:29 am

Telesport
ABN Amro sponsort jeugd Ajax
Van der Sar incasseert in totaal 12 miljoen euro vast en 2 miljoen variabel per jaar

Mike Verweij
AMSTERDAM
De directie van Ajax heeft het sponsorplaatje rond. Nadat vorige week vol trots de nieuwe hoofdsponsor Ziggo werd gepresenteerd, is ook de volgende grote vis binnengehaald. ABN Amro verbindt zich aan De Toekomst en sponsort voor 2,5 miljoen euro per jaar de jeugdopleiding van Ajax.

Duidelijk is dat directeur marketing Edwin van der Sar en zijn afdeling een topprestatie hebben geleverd. In de voetballerij, maar ook de sportmarketing, was er niemand die geloofde dat Ajax een vergelijkbare deal zou kunnen sluiten met de overeenkomst met Aegon in 2008. In de economische hoogtijdagen kwamen de Amsterdammers en de verzekeraar een sponsorcontract van 10 miljoen euro vast en maximaal 2 miljoen euro aan bonussen overeen.

Dat voor Nederlandse begrippen enorme bedrag is door Van der Sar en zijn mededirectieleden Michael Kinsbergen, Marc Overmars en Jeroen Slop overtroffen. Ziggo betaalt de komende 4,5 jaar 8 miljoen euro vast en (afhankelijk van de sportieve prestaties) maximaal 2 miljoen variabel. ABN Amro voegt daar dus 2,5 miljoen euro aan toe. De huidige hoofdsponsor Aegon blijft tot de zomer van 2017 partner van Ajax voor circa 750.000 euro per seizoen. Een bedrag dat de partner Huawei ongeveer ook betaalt.

„We verwachten dat de totaliteit van de deals hoger zal uitpakken dan het Aegon-contract”, zei Kinsbergen bij de presentatie van Ziggo niet voor niets. In totaal incasseert de landskampioen dus pakweg 12 miljoen euro vast, maximaal oplopend tot 14 miljoen.

Met de deal voor de jeugdopleiding haalt Ajax de nauwe banden met ABN Amro weer verder aan. Van 1991 tot 2008 was de bank zeventien jaar hoofdsponsor van de topclub.
:biggthumpup.gif: :smile-ajax.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » wo nov 12, 2014 7:13 am

Fantastisch gedaan van Ajax! ABN is een sponsor waar iedereen blij mee is en 2,5 miljoen is meer dan ik had verwacht voor sponsoring van jeugdvoetbal waarvan de exposure in de media gering is.

Klein minpuntje, in tegenstelling tot de Ziggo deal lijkt de deal met ABN te zijn uitgelekt. Via de officiele kanalen zie ik namelijk nog geen nieuwsbericht.
Ajax!

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo nov 12, 2014 9:18 am

Als het waar is ben ik benieuwd wanneer oudere jeugdspelers worden gestript van hun tenue. :ajaxsmiley.gif:

Neem aan dat je via de officiele kanalen alleen Ziggo op een Ajaxshirt kan krijgen.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo nov 12, 2014 9:20 am

beelzebub schreef:Als het waar is ben ik benieuwd wanneer oudere jeugdspelers worden gestript van hun tenue. :ajaxsmiley.gif:

Neem aan dat je via de officiele kanalen alleen Ziggo op een Ajaxshirt kan krijgen.
Dat is tijdens de presentatie van Ziggo ook verteld.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey

Bericht door wimpey » wo nov 12, 2014 9:48 am

Gouden tijden voor de Rabo en de ING. :hypocrite.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo nov 12, 2014 9:58 am

Tsssssss wat een prutser is die van der Sar. :hypocrite.gif:
YNWA

Alexander

Bericht door Alexander » wo nov 12, 2014 10:20 am

Ik las net wel ergens dat ABN de afgelopen jaren ook sponsor was voor 2,5 miljoen. Iemand die dat kan bevestigen?

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo nov 12, 2014 10:28 am

Nadat ze afhaakten als hoofsponsor gingen ze wel verder als kleinere sponsor/partner. Of dat nog steeds zo was en voor welk bedrag...? :confused.gif:

Arthur

Bericht door Arthur » wo nov 12, 2014 10:40 am

Alexander schreef:Ik las net wel ergens dat ABN de afgelopen jaren ook sponsor was voor 2,5 miljoen. Iemand die dat kan bevestigen?
Dat zou betekenen dat ABN de sponsoring van de jeugdopleiding voor niks erbij krijgt? Waarom zou Ajax dat doen?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo nov 12, 2014 10:47 am

Kom niet aan Ajax, want dan kom je aan Mike Verweij! :biggrin.gif:
Het complete gesprek is hier te vinden:
https://twitter.com/MikeVerweij/status/ ... 0516085760
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Alexander

Bericht door Alexander » wo nov 12, 2014 10:56 am

Ah, die 2,5 miljoen was dus al gestopt. Prima prestatie dan.

zeux

Bericht door zeux » wo nov 12, 2014 10:59 am

InnerHarbour schreef:Tsssssss wat een prutser is die van der Sar. :hypocrite.gif:
Hij heeft het solo gedaan?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo nov 12, 2014 11:03 am

De eindconclusie voor wat betreft de sponsoring is in ieder geval dat Ajax een mooi pakket heeft samengesteld. Achteraf gezien was de tijdelijke verlenging tegen een kleiner bedrag met Aegon dus gewoon de moeite waard. De komende jaren zijn de inkomsten als je kijkt naar de Nederlandse markt gewoon uitstekend.
Nil volentibus arduum

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo nov 12, 2014 11:31 am

zeux schreef:
InnerHarbour schreef:Tsssssss wat een prutser is die van der Sar. :hypocrite.gif:
In september werd van der Sar nog met pek en veren besmeurd. Prutser zus en prutser zo. Nu een half jaar verder lopen er wat mooie deals binnen en komt het ten gunste van het hele 'team'. Altijd fijn die eenzijdige nuance. :smallgrin.gif:

Als buitenstaander lijkt het er in ieder geval op dat de commerciele afdeling zijn vak verstaat. Een verademing ten opzichte van die verschrikkelijke Van der Aat.

zeux

Bericht door zeux » wo nov 12, 2014 11:38 am

peter schreef:
zeux schreef:
In september werd van der Sar nog met pek en veren besmeurd. Prutser zus en prutser zo. Nu een half jaar verder lopen er wat mooie deals binnen en komt het ten gunste van het hele 'team'. Altijd fijn die eenzijdige nuance. :smallgrin.gif:

Als buitenstaander lijkt het er in ieder geval op dat de commerciele afdeling zijn vak verstaat. Een verademing ten opzichte van die verschrikkelijke Van der Aat.
Ik heb geen enkel zicht welke concrete rol Vd Sar heeft gespeeld in dit proces. Jij wel? Kinsbergen hintte (en Sar bevestigde dat ook bij DWDD) dat die deal met Ziggo toch wel door hem gesloten is.

Ik vind het prima hoor, om Vd Sar nu al op het schild te hijsen, maar of dat terecht is weet ik simpelweg niet.

Het zou ook geen schande zijn, hij zit in een leerproces. Zo is het ook afgesproken. Daarom heb ik het vermoeden dat hij in ieder geval niet solo die deal(s) heeft gesloten. Ben wel benieuwd naar zijn precieze rol in het proces (ook om te peilen hoe het staat met zijn leerproces), maar ik vrees dat dit in de schoot van het team opgesloten blijft.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo nov 12, 2014 11:57 am

Maar waarom werd hij dan in september door een ieder hier wel afgefakkeld? Leuk en aardig, maar ook toen had niemand het flauwste benul wat zijn rol is. Om jouw woorden te spreken:
Ik vind het prima hoor, om Vd Sar nu al op de brandstapel te gooien, maar of dat terecht is weet ik simpelweg niet.

Het valt mij alleen op dat jij die nuance nu wel aan brengt.

Overigens zegt niemand dat die deal met Ziggo door Kinsbergen gesloten is, maar goed. De CEO was wat meer in de lead. Big deal.

Plaats reactie