Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Duke » zo sep 14, 2014 6:02 pm

Mooi resultaat, maar dat mag ook wel na zo'n transferperiode.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Le T.

Bericht door Le T. » zo sep 14, 2014 6:03 pm

wimpey schreef: Was de eerste keer dat het ergens op leek bij Man U dit seizoen. Di Maria brengt er Schwung, verrassing, tempo en klasse in. :biggthumpup.gif:
Het is gewoon een klassespeler met een actie, maar er gaat ook veel bij hem fout. Guardiola zou hem op de bank zetten of de angel eruit halen.

Maar dat maakt wel verschil in een aantal kansen, het verschil in het spel wordt meer gemaakt door Blind en Herrera. Die maken dat de balans doorslaat, de hoogopgeleide/slimme spelers bepalen hoe er gespeeld wordt, en de laagopgeleide Britten met hun hoefreflex gaan daar dan in mee ipv dat zij hun eigen spel gaan spelen wanneer ze onder druk komen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey

Bericht door wimpey » zo sep 14, 2014 6:08 pm

Duke schreef:Mooi resultaat, maar dat mag ook wel na zo'n transferperiode.
Het werd inderdaad een keer tijd... Ze spelen niet wekelijks tegen QPR. Andere ploegen zullen de key players van Man U geen zee aan ruimte geven.
Le T. schreef:Het is gewoon een klassespeler met een actie, maar er gaat ook veel bij hem fout. Guardiola zou hem op de bank zetten of de angel eruit halen.
Hoe was het ook alweer: je beoordelingen zijn altijd evenwichtig?

Lionel

Bericht door Lionel » zo sep 14, 2014 7:26 pm

Hahaha Guardiola zou hem dus niet op de bank zetten. Hoe verzin je het?
IK GELOOF!!!!!!

zeux

Bericht door zeux » zo sep 14, 2014 7:45 pm

Lionel schreef: Blind speelde een prima pot.
In Manchester zijn ze het met je eens.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo sep 14, 2014 7:57 pm

zeux schreef:
Niet zo'n beetje ook. Die United fans zijn lyrisch over hem (al spreekt Jan Boskamp dat woord net iets anders uit) :smallgrin.gif:

Impressed by Blind so far. Quick, one touch passing. The difference a competent midfield makes...
looks like hes in the 5th season with us , composed , calm
Could do with a bit more strength in that holding mid position, but on the ball he's excellent.
As I'm also an Ajax supporter, just went to their website and clicked on a video, watch this http://www.ajax.nl/Ajax-TV/198127/Ajax- ... lo-200.htm . 0:20, this is typical Blind stuff you can expect here at United. He is so tidy, smart, has great vision and his technique is very good, ofcourse this level is lower than in the PL, but when he adapts for us, he'll be great.
Good debut so far. Keeping it simple in possession and not wandering out of his zone.
Love what I'm seeing so far. But he's got minimal work to do in fairness. His passing is great though.
Perfect cover for di Maria and Herrera.

Lionel

Bericht door Lionel » zo sep 14, 2014 8:12 pm

Die hadden we achteraf voor 30 miljoen moeten verkopen.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » zo sep 14, 2014 8:20 pm

InnerHarbour schreef:Blind gaat voor het record breed spelen, is niet een zoon van Danny Blind maar van Jantje Peters.
:smallgrin.gif:

112 passes gegeven. Bijna allemaal goed. De fans zijn lyrisch over hem maar jij ziet als enige iets anders. Hoe doe je dat toch?
IK GELOOF!!!!!!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo sep 14, 2014 8:36 pm

Koeman en Pelle doen het trouwens ook aardig, Pelle scoorde vandaag 2 keer.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo sep 14, 2014 8:36 pm

Lionel schreef:
InnerHarbour schreef:Blind gaat voor het record breed spelen, is niet een zoon van Danny Blind maar van Jantje Peters.

112 passes gegeven. Bijna allemaal goed. De fans zijn lyrisch over hem maar jij ziet als enige iets anders. Hoe doe je dat toch?
Hij heeft een golfbal op zijn hoofd gekregen, waarschijnlijk.

Ik begreep dat er laatst een dergelijk incident heeft plaatsgevonden op de Kennemer Zandvoort Golf Club.

Lionel

Bericht door Lionel » zo sep 14, 2014 8:38 pm

Koeman is er op 3 posities niet slechter op geworden. Toby voor Lovren, Tadic voor Lallana en Pelle voor Lambert. Goed ingekocht. De toppers in de Eredivisie zijn zo slecht nog niet.
IK GELOOF!!!!!!

zeux

Bericht door zeux » zo sep 14, 2014 8:46 pm

Lionel schreef:Koeman is er op 3 posities niet slechter op geworden. Toby voor Lovren, Tadic voor Lallana en Pelle voor Lambert. Goed ingekocht. De toppers in de Eredivisie zijn zo slecht nog niet.
Laten we hopen dat die eredivisie-jongens de competitie weer wat credibility geven.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo sep 14, 2014 9:27 pm

Le T. schreef:
wimpey schreef: Was de eerste keer dat het ergens op leek bij Man U dit seizoen. Di Maria brengt er Schwung, verrassing, tempo en klasse in. :biggthumpup.gif:
Het is gewoon een klassespeler met een actie, maar er gaat ook veel bij hem fout. Guardiola zou hem op de bank zetten of de angel eruit halen.

Maar dat maakt wel verschil in een aantal kansen, het verschil in het spel wordt meer gemaakt door Blind en Herrera. Die maken dat de balans doorslaat, de hoogopgeleide/slimme spelers bepalen hoe er gespeeld wordt, en de laagopgeleide Britten met hun hoefreflex gaan daar dan in mee ipv dat zij hun eigen spel gaan spelen wanneer ze onder druk komen.
En wat deed Van Persie vandaag allemaal briljant, Le T?

Lionel

Bericht door Lionel » zo sep 14, 2014 9:50 pm

Van Persie heeft dit seizoen al 2 geniale assists van Di Maria verneukt. Dat was het verder.
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo sep 14, 2014 10:54 pm

Dus in de wereld van Le T zou Di Maria vandaag gewisseld zijn en Van Persie MOTM.. Een op zijn zachtst gezegd bijzondere beschouwing.

Lionel

Bericht door Lionel » zo sep 14, 2014 11:02 pm

Voeg daar de wereld van IH aan toe en Leroy Fer heeft Blind vandaag overrompeld.
IK GELOOF!!!!!!

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma sep 15, 2014 2:01 am

zeux schreef:
Wat ik zo leuk vind is dat ze vinden dat hij zo volwassen speelde voor een pikkie van 24... 24 dan ben je bij Ajax al Senior!

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma sep 15, 2014 7:20 am

Lionel schreef:

Ik vind de reacties op RedCafé over Blinds debuut erg overdreven. He was allemaal wel oké, maar er werd hem ook bar weinig in de weg gelegd. QPR gunde hem zeeen van ruimte en tijd om een balletje aan te nemen en te verplaatsen naar diverse afspeelpunten, die ook weer zeeen van ruimte en tijd kregen. Ik vond in zijn passing ook weinig creatiefs of splijtends zitten. Hij liet het balletje goed rondgaan, maar dat was het dan ook wel. Kennelijk hebben de fans van Man Utd zware tijden achter de rug als ze daar al euforisch over worden.

De enkele keer dat ie wel op de proef werd gesteld kwamen de 'ouwe' gebreken toch weer wat naar boven drijven (niet snel en wendbaar, weinig duelkracht). Ik zou zijn acties daarin op fifty-fifty willen inschatten. Al met al natuurlijk een lekkere start voor hem tegen een niet erg lastige tegenstander, maar dat gehosannah en gehallelujah is dus wel wat misplaatst volgens mij. Time will tell hoe dat verder gaat. Ter onderbouwing van het bovenstaande hier een linkje naar een compilatie van Blinds acties gistermiddag:

https://www.youtube.com/watch?v=5PMOuT05Yi4
Laatst gewijzigd door Zuidema op ma sep 15, 2014 11:10 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » ma sep 15, 2014 7:42 am

Zuidema schreef: Ik vind de reacties op RedCafé over Blinds debuut erg overdreven. He was allemaal wel oké, maar er werd hem ook bar weinig in de weg gelegd.
Dat dus. Dat zullen andere ploegen 'anders' doen. Je breekt het ritme van Man U door er tegen Herrera en Blind kort op te zitten en agressief te spelen. Dan moeten Evans en Blackett immers opbouwend - en denkwerk doen.

Van Gaal was van mening dat de selectie die hij in handen kreeg 'balans' miste. Voor de selectie die ie nu heeft samengesteld geldt dat nog steeds. In Januari zal ie verdedigers moeten kopen. Top-4 wordt met dit gezelschap nog een hele klus, ondanks die 150 M aan aankopen en de firepower voorin.

wimpey

Bericht door wimpey » ma sep 15, 2014 7:48 am

Charles Bromet. :biggthumpup.gif:
Het voetbalmoment: Daley Blind en het ongelijk van de cijferfetisjisten
Door: Charles Bromet − 15/09/14, 08:20

Elke maandag kiest sportverslaggever Charles Bromet zijn moment van het weekend. Deze keer: de passzuiverheid van Daley Blind en de verraderlijkheid van voetbalstatistieken.

Het competitieduel Manchester United - Queens Park Rangers (4-0) was amper afgelopen of er werd een statistiek de wereld in geslingerd die in een mum van tijd een eigen leven ging leiden. Daley Blind had 112 passes verstuurd, waarvan er 107 waren aangekomen. Zijn passzuiverheid lag op 96 procent.

De reacties varieerden van `hij is precies de speler die Manchester United miste' tot `wat een koopje'. Zo gaat dat in het moderne voetbal. Een speler heeft amper zijn debuut gemaakt voor een nieuwe club of er worden al meteen vergaande conclusies getrokken over zijn importantie voor het team. Ook door sportjournalisten van de gevestigde Engelse media. Zij laten zich steeds meer opjagen door de waan van de voetbaldag.

Eerst maar even over de rol van statistieken in het voetbal. Hoezeer cijferfetisjisten dat ook willen, voetbal laat zich niet vangen in kille cijfers en zogeheten `heatmaps' waarop te zien is hoe spelers zich bewegen tijdens een wedstrijd. Soms kunnen dat soort instrumenten waardevol en ondersteunend zijn bij een mening. Een andere keer is een cijfer ook maar gewoon een cijfer.

Makkelijke passjes
Ik heb Manchester United - QPR van begin tot eind gezien. Het was een aardige doch vertekenende wedstrijd als het gaat om het beoordelen van de kracht van het elftal van Louis van Gaal. Blind speelde goed. En hij was opvallend aanwezig voor iemand die zijn debuut maakte op Old Trafford.

Maar veel passes die hij verstuurde, legden een afstand van slechts een paar meter af. Dat deed hij ongehinderd door tegenstanders. En er stond ook vaak niemand tussen hem en de ontvanger in. De dreiging was dan nul komma nul. Dat zeg ik niet om bijdehand te doen.

Het overdreven grote belang dat her en der wordt toegekend aan statistieken, is volledig doorgeslagen. En dat moet nu maar eens een keer worden opgeschreven, omdat mensen die voetbal in statistieken vangen iets groter worden gemaakt dan ze daadwerkelijk zijn. Eigenlijk een beetje datgene wat er met Daley Blind is gebeurd.

Het is goed en mooi dat er steeds meer wordt gemeten in het voetbal. Dat leidt tot meer kennis en daardoor soms ook tot meer inzicht. Maar soms ook niet.

Lachwekkende statistiek
Tijdens het WK trof ik soms zo'n onwerkelijke statistiek die vooral op mijn lachspieren werkte. Een speler kreeg een rare beoordeling die totaal voorbij ging aan zijn werkelijke rol op het veld. Wat weer leidde tot conclusies die kant noch wal raakten.

Voetbal is geen honkbal. Wij werken niet met schotgemiddelden en dat is maar goed ook. Ik heb gelezen over Billy Beane en ik heb de film `Moneyball' gezien. Wie dat niet heeft gedaan, zou het zeker moeten doen. Aanrader. Het belang van statistieken (in het honkbal) wordt goed en op een toegankelijke manier tastbaar gemaakt voor de leek.

In het voetbal gaat het niet om die tien risicoloze balletjes breed, maar om die ene splijtende pass die spelinzicht en klasse verraadt. Ángel Di Maria gaf zo'n bal gisteren, ergens in de tweede helft. Achteloos, met de buitenkant van zijn fenomenale linkervoet, op Robin van Persie.

Het leverde geen doelpunt op, maar het was smullen voor de liefhebber. Het riep zijn weergaloze pass op Sergio Agüero in herinnering, anderhalve week geleden tijdens het oefenduel Duitsland - Argentinië, de reprise van de WK-finale.

Gisteren leverde Di Maria diep in de tweede helft zomaar wat ballen in aan spelers van QPR. Zijn passzuiverheid ging er ongetwijfeld mee omlaag. Zijn belang voor Manchester United niet. Zo hoef ik ook geen cijfers te zien van de laatste editie van de Champions Leaguefinale (Real Madrid - Atletico Madrid) om te kunnen vaststellen dat Di Maria, toen nog van Real, daarin de uitblinker was. Dat was te zien, het hoefde niet gemeten te worden.

Tragiek van oneerlijke beoordeling
Om verwarring te voorkomen: ik heb werkelijk niets tegen Daley Blind. Zijn tragiek schuilt erin dat hij eigenlijk al jaren op een oneerlijke manier wordt beoordeeld door mensen die zelf willen scoren met hun mening over hem. Dat was het duidelijkst tijdens de Cruijff-revolutie, toen hij op sommige plaatsen veel slechter werd afgeschilderd dan hij daadwerkelijk was.

Toen hij onlangs verkaste van Ajax naar Manchester United werd hij weer veel groter gemaakt dan hij nu is. Dat gebeurde onder meer door mensen die zich gestoord hadden aan de kritiek op Blind, en dat weer wilden compenseren met veel te boude uitspraken.

Wat ons brengt op de huidige situatie. Op het moment dat deze rubriek is geplaatst op deze website, zijn in Engeland de kranten in de kiosken afgeleverd. Er zal vol lof worden gewezen op de hoge passzuiverheid van Blind en de conclusies zullen zwaar zijn aangezet. Te zwaar waarschijnlijk, want in de Engelse voetbalpers is het woord `brilliant' bijna net zo normaal geworden als `the'.

Te vroege jubel
De te vroege jubel over Blind is jammer. QPR stelde niet zo veel voor. Blind heeft geen geniale passes verstuurd over 50 meter, waarmee hij Van Persie, Rooney of Di Maria ineens vrij voor de keeper zette. Hij hield het simpel en daar deed hij verstandig aan.

Hopelijk gaat hij de komende maanden excelleren. Steeds vaker. Zelfs zo vaak dat we met z'n allen op een gegeven moment niet meer om dezelfde conclusie heen kunnen. Dat verdient Daley Blind, een even eerlijk als objectief oordeel. Want dat heeft hij tot nu toe nog vrijwel nooit gehad.

Le T.

Bericht door Le T. » ma sep 15, 2014 7:49 am

wimpey schreef:
Le T. schreef:Het is gewoon een klassespeler met een actie, maar er gaat ook veel bij hem fout. Guardiola zou hem op de bank zetten of de angel eruit halen.
Hoe was het ook alweer: je beoordelingen zijn altijd evenwichtig?
Altijd heb ik niet gezegd, maar ook in dit geval weer. Vorige week tegen Duitsland ook een stuk of 8 keer onnodig balverlies. Dat is meer dan Ronaldo en waarschijnlijk ook meer dan Bale. Op het WK viel het me ook al op, dan heb je het gevoel dat je naar een speler zit te kijken die een hopeloze pot gaat spelen, en dan trekt hij zich er niks van aan en gaat hij gewoon door en lukt het vaak wel. Dat is wel sterk. Van mij mag het, maar het is natuurlijk wel een nadeel en als het minder wordt met behoud van gevaar dan is dat een belangrijke progressie. Bij sommige trainers mag vermindering van balverlies ook ten koste gaan van het gevaar. Dat is mijn punt, zulke spelers laten doen waar ze goed in zijn maakt echt aanvallend voetbal.
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Dus in de wereld van Le T zou Di Maria vandaag gewisseld zijn en Van Persie MOTM.. Een op zijn zachtst gezegd bijzondere beschouwing.
Het is dan ook jouw beschouwing, kennelijk vind je het leuk om zelf te verzinnen wat een ander gezegd zou hebben zodat je er wel iets tegenin kunt brengen. Laat mij er dan verder buiten als je met jezelf in discussie wilt.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey

Bericht door wimpey » ma sep 15, 2014 8:11 am

De link naar Guardiola ontgaat me nog steeds. Die houdt niet van avontuurlijke spelers als Ribéry, Messi en Robben?

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma sep 15, 2014 8:58 am

Lionel schreef:

98 % risicoloze breedtepassejes met zijn kont voor de verdediging spelend zijn duels verliezend tegen QPR, niets om over naar huis te schrijven.
YNWA

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma sep 15, 2014 9:27 am

Eens met wat Bromet schrijft: statistieken vertellen niet het hele verhaal.

In het uiterste geval is een statistische benadering zelfs een gevaar voor het voetbal. Een speler die geen enkel risico neemt en nooit iets beslissends doet, krijgt een betere beoordeling dan een geniale speler die af en toe de bal kwijtraakt.

Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar kan me het debuut van Daley helemaal voorstellen, met dank aan Zuidema. :biggthumpup.gif:

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma sep 15, 2014 9:53 am

Heb alleen de samenvatting gezien en daar zag je eigenlijk heel weinig van Blind in terug en dat is natuurlijk ook goed. Op zijn positie tegen zo'n tegenstander (QPR was behoorlijk armoedig) moet hij er gewoon zorg voor dragen dat anderen het spel kunnen maken. Geen gekke dingen doen vooral. Dat deed hij heel goed. De reakties van fans die ik ken waren heel positief maar ook zij maakten de kanttekening dat het nog geen echte test was.

Overall zag ManUtd er wel een stuk beter uit. Denk alleen dat vPersie weleens het kind van de rekening kan gaan worden.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Plaats reactie